Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Vaskalap kartárs Creative Commons License 27 órája 0 0 8089

Ennek az autónak a története „Zaporozsec mentőakció” címen fent van a YouTube-on.

Előzmény: Fozat1 (8088)
Fozat1 Creative Commons License 1 napja 0 1 8088

  

 

-stukker- Creative Commons License 2019.08.01 0 0 8087

Köszönöm szépen a hasznos válaszokat!

blaskojanos Creative Commons License 2019.07.29 0 1 8086
blaskojanos Creative Commons License 2019.07.28 0 0 8085
iskolaitanuló Creative Commons License 2019.07.26 0 0 8084

...sajnos az elektronikus gyújtás utólagos beépítésénél vannak nagatív tapasztalatok is, csak teljesen megbízható rendszert szabad beépíteni inkább magasabb áron, mert pld.  egy esti autópályás  lerobbanás még akkor sem szerencsés, ha tartalék jeladót és elektronikát visz magával az ember. Kipróbáltuk autónkat új megszakítóval és új kondenzátorral majd elektronikus gyújtással és meglepő módon  fogyasztásban, gyorsulásban,

 hideg vagy melegindításban nem adódott kimutatható  különbség. Ha a tulajdonosnak van ideje, szaktudása a megszakítót időnként beállítani (elsősorban zárásszöget), a beégések elkerülése miatt az érintkezőket tisztítani a kondenzátor kapacitását ellenőrizni az elosztóban levő filcet olajozni, akkor tökéletesen megfelel a mechanikus. Ha a karbantartásmentesség a cél és az elektronikai elemek meghibásodási kockázatával nem számolunk, akkor megszakító nélküli gyújtást kell választani.  

Előzmény: -stukker- (8067)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2019.07.24 0 0 8083

Tyű, ez aztán szép és gondos munka!

Az eredeti gyári megoldások helyet korszerűbbet választott a hengertalp tömítéshez és O-gyűrűkkel pótolta a szeleptőkék tömítését a furulyacsöveknél. Követendő példa. Bár azt hallottam, hogy a Lada dugattyúk hajlamosak a megszorulásra, ezért ez a fickó szépen kigrammozta mindet és nem félt beépíteni. A hajtókar csapágyak rögzítését is máshogy oldotta meg; egyszerűen menetrögzítőt használt. A blokk is szépe példány, talán a szeleptőkék sem lötyögnek benne.

De azért végig ott volt a nyitott javítási könyv, amit mindannyian ismerünk. Kár, hogy a végére elrontotta az önindító igénytelen felszerelésével.

És, hogy az a pótlólagos generátor minek? Áramfejlesztőnek szeretné használni? De akkor meg mit precízkedik a kuplungtárcsával?

Előzmény: blaskojanos (8082)
blaskojanos Creative Commons License 2019.07.24 0 0 8082
szaszatis Creative Commons License 2019.07.22 0 1 8081

Szia, lehet hogy itt pár kérdésedre meg is találod a választ, képekben :) 

 

http://www.zaporozsec.com/forum/viewtopic.php?f=1&t=15

 

...és a bakelit kerék törésekor a szelepeknek nem lesz bajuk, kellő távolságban vannak a dugótól. A Zapi leggyengébb pontja a fék, mert a 4 dob hajlamos elmelegedni és igy oda a fékhatás jelentős része. Én az enyémet majd lehet, hogy átszerelem Szamara fékre, bár addig van még egy kis meló :) 

Előzmény: -stukker- (8072)
Torökk sZultaan Creative Commons License 2019.07.22 0 0 8080

Teramidból, metamidból, danamidból vagy más egyéb nagy mechanikai teherbírású  magaskopásállóságú , magas hőállőfokú, surlódásiigénybevételeknek ellenálló ipari műanyagból gyártasd le azokat a fogaskerekeket,akkor többé az életbe nem lesz vele problémád.

Előzmény: -stukker- (8072)
-stukker- Creative Commons License 2019.07.20 0 0 8079

Könnyen el tudom képzelni hogy elfér.Pl talan az f Astranak is olyan az égéstere h túléli az ilyen malőrt.Nem lenne rossz.

 

Előzmény: Vaskalap kartárs (8078)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2019.07.20 0 0 8078

Ez független a vezérlési megoldásoktól. Annyi szerencsénk talán van, hogy a Zapi égéstere viszonylag nagy, a sűrítési viszony alacsony, mert ugye a legpocsékabb benzinnel is elmegy. Azt nem tudom, és másoktól sem kérdeztem, hogy a felső holtponton levő dugattyú, és egy teljesen nyitott szelep között mennyi hely van, de az a gyanúm, hogy nem érnének össze. Ezt talán valaki más, nálam nagyobb szakértő tudná megválaszolni.

Előzmény: -stukker- (8077)
-stukker- Creative Commons License 2019.07.19 0 0 8077

Úgy értem nincs olyan kártétel mint szíj v lánc vezérlésnél?Hogy a dugó beleverhet(elgörbítheti a szelepeket?

Előzmény: Vaskalap kartárs (8076)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2019.07.18 0 0 8076

De igen. Ebben az esetben – mivel az egyik fogaskerék nem tudja forgatni a másikat – a vezérműtengely megáll, illetve csak annyit fordul, amennyi a hozzá dörzsölődő fogaskeréktől telik. Logikus, hogy ez nem egyeztethető össze a normál üzemállapottal és a motor megáll.

Előzmény: -stukker- (8075)
-stukker- Creative Commons License 2019.07.18 0 0 8075

Értem,köszi.A megragadásnál ha lefaragódik a műanyag kerék,a vezérlés nem dől össze?

Előzmény: Vaskalap kartárs (8073)
iskolaitanuló Creative Commons License 2019.07.17 0 0 8074

az akkutartónál a homloklemez is szeret kirohadni ( szerencsétlen lemezkonstrukció) plusz a hátsó lengőkar is előszerettel átadja magát a természetnek

Előzmény: Vaskalap kartárs (8073)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2019.07.17 0 0 8073

A fogaskerekes vezérlés zajos, ezért nem szívesen alkalmazzák. A bakelit talán csendesebb, meg hát tényleg inkább az menjen tönkre, mint más, értékesebb, és csak a motor megbontásával cserélhető alkatrész.

A karosszéria először is lakatosmunkát igényel, ekkor a legkisebb hibát is kijavítják, kihegesztik. Ez után alváz- és üregvédelemre van szükség. A rejtett üregeket letisztítják, passziválják, majd egy viaszos anyaggal fújják ki, végül jön a fekete, gumiszerű alvázvédő anyag. A Zapi korrózió szempontjából kényes pontjai: a tornyok környéke, a küszöb eleje és vége, az A-oszlop töve a padlólemeznél, a hátsó lengőkar bekötési pontjai.

A használtautón és a jófogáson szoktak hirdetni, de figyelni kell, mert gyakran romokat kínálnak csillagászati áron.

Előzmény: -stukker- (8072)
-stukker- Creative Commons License 2019.07.17 0 0 8072

Ez remek hír ami a vezérlést illeti.Pont a napokban filóztam azon hogy miért nem fogaskerekes a gépkocsikban ez a rész...erre tessék☺

Egyébként direkt bakelit a kerék hogy az áldozódjon fel vagy lehetne acélból gyártatni inkább?

Egy kasztnit hogy lehet jól konzerválni rohadás ellen?Zaz-nál mi vált be?

Melyik oldalon van esély Zapit találnom?

Előzmény: Vaskalap kartárs (8071)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2019.07.17 0 0 8071

Teljesen változó, hogy mennyiért lehet egy használható példányhoz hozzájutni. Alapvetően ezek egyre drágábbak. Egy olyan M-es, amin dolgozni kell, már az is 3-400 ezerről indul.

Hozzáértő emberek többfelé vannak, én is ismerek néhányat (Pesten, Pest környékén, Kiskunfélegyházán stb.)

A vezérléshez annyit, hogy a Zaporozsec nem szíjas, ilyen marhaságot nem tettek bele. Még csak nem is láncos, ami valamivel tartósabb megoldás, hanem fogaskerekes. Ezt általában nem a kopás miatt kell cserélni, hanem egy gyakran előforduló hiba miatt, ugyanis az egyik fogaskerék bakeleitből készült és elég egy kis megragadás, máris ledarálja ezt a bakelitet a másik fogaskerék. Ilyen fogaskereket lehet Ukrajnából rendelni.

Donor autót lehet itthon is találni, mert a kaszni megy tönkre leginkább ezeken az autókon, azt a legdrágább helyrehozni.

Előzmény: -stukker- (8069)
-stukker- Creative Commons License 2019.07.16 0 0 8070

Pl ha autót veszünk,szoktunk vezérlést cserélni.Az a biztos.Ezt pl lehet kapni újat?

Donornak megéri esetleg Ukrajnából behozni vagy turkáljunk itthon?

-stukker- Creative Commons License 2019.07.16 0 0 8069

Köszönöm a választ!Itthon mennyiért mozog használható példány,illetve hol tanyáznak olyan szakik akik guru szerelői ezen tipusnak és vállalják is?

Előzmény: Vaskalap kartárs (8068)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2019.07.16 0 0 8068

Minden autó alkalmas mindennapi közlekedésre, merthogy ezért gyártották őket, és 40 évvel ezelőtt pontosan erre használták. Ám ebben az esetben egy nagyon jól karbantartott autóra van szükség, továbbá vállalni kell az alkatrészek elhasználódásának kockázatát is. Ez utóbbi nem hangzik túl drámaian, hiszen a használat közben minden autón előfordulnak kopások, cserére szoruló alkatrészek. De ha valaki Zaporozsec alkatrészekre vágyik, annak jóval nehezebb dolga van, mintha egy mai hólyagjárművet használna, mert a kis kedvencünkhöz kicsit körülményes az alkatrész beszerzés. Nem lehetetlen, de körülményes. Ezt mindenképpen figyelembe kell venni.

Módosítani nem kell semmit, hiszen mérnökök hada tervezte az autót, és úgy gondolom, elég jó munkát végeztek, ugyanis 3 milliós legyártott darabszámot értek el, miközben a fődarabokon szinte semmi sem változott. Mondhatjuk azt is, hogy bevált a típus. Sokan kísérleteznek elektronikus gyújtással, több-kevesebb sikerrel. Ami mindig beválik, az a hagyományos, gyári megszakítós. Igaz, hogy törődni kell vele, de nincs elektronika, ami egyik pillanatról a másikra, minden előjel nélkül felmondaná a szolgálatot. Nyilván lehet találni elektronikus gyújtásnál is jót, de ebben nem vagyok járatos. Én a magam részéről azon gondolkodom, hogy a saját autómba majd Accu Spark rendszerű gyújtást tennék, de ezt még nem döntöttem el.

Az M-es széria valóban fiatalabb, de itthon 1982-ben befejeződött az értékesítés, tehát a 968A-hoz képest mindössze 3 ével fiatalabb példányok vannak belőle. Lehet behozni Ukrajnából, akár 1994-est is, de ez a nyelvi nehézségek, a szállítás és a papírmunka miatt elég elrettentő megoldásnak tűnik.

Előzmény: -stukker- (8067)
-stukker- Creative Commons License 2019.07.16 0 0 8067

Sziasztok!Nagy rajongója vagyok gyerekkorom óta a Zaporozsecnek.Sajnosnem igazán találtam eladót.Alkalmas mindennapi közlekedésre?Esetleg mi az amit érdemes módosítani rakta?Gondolok itt gyújtáscserére(sok veterános jeladós gyújtásokkal operál-ez nem nagy bűn szerintem)M-esre gondoltam,az fiatalabb.

iskolaitanuló Creative Commons License 2019.06.13 0 0 8066

Szép teljesítmény, elismerésem. Igazából, ha zapihoz értő ember készítette fel és használja az autót 1000 km/nap nem oszt nem szoroz a technika bőven bírja, nem lehet gond, csak az ember teljesítőképességén múlik.

Én Trabanttal tettem meg Halle és Bp. távolságot 1 nap alatt, simán ment.  

 

Előzmény: szaszatis (8065)
szaszatis Creative Commons License 2019.06.11 0 1 8065

A hétvégét Magyari Tibivel a németek Zapi találkozóján töltöttük. Igazán jó kis túra volt, Tibi kérésére 1 nap alatt jöttünk haza és be kell valljam, hogy sosem hittem volna, hogy lehet a Zapival egy nap több mint ezer kilómétert menni úgy, hogy a gép és az ember is kibírja :) Többi kép hamarosan...

zuluking Creative Commons License 2019.06.07 0 1 8064

"Siker, pénz, csillogás a mozivásznon." Megérkezett a 8. Zaporozsec Találkozó hivatalos beharangozó filmje! A főszervező, Karcsi Szafián volt a történet megálmodója,
oszlopos tagunk, Sipos Tamás kitalálta a szöveget, a Koma Pictures adott neki egy keretet, Patus Zsolt és Patus Zsoltné pedig a végén jól fülöncsípte az összeset :D
Osszátok és fogyasszátok egészséggel! #zazhun #KomaPictures


https://www.youtube.com/watch?v=RfBkQ-KryCo

Vaskalap kartárs Creative Commons License 2019.06.04 0 0 8063

Pontos adatot nem tudok, de nem hiszem, hogy a Tavria sorában benne lenne a Zaporozsec is. Mindenesetre a 95 gyanúsan kevésnek tűnik Tavriából, mert ez megyénként csupán 5-öt jelent. Ki hiszi ezt el? Ha összeadjuk a 2018-as oszlopot, akkor 3589153 jön ki, nem pedig 3641823. A különbség 52670, tehát ennyi külön meg nem nevezett autó van még (gondolom forgalomban). A típuslista pl. Porsche-t sem említ, pedig tudjuk, hogy van. Szóval ez a statisztika csak az arányok érzékeltetésére jó.

Visszatérve a kérdésre, becslésem szerint a műszaki vizsgával rendelkező Zapik száma szerintem 50 alatt van, ha pedig az elfelejtetten porladó példányokat is belevesszük, akkor mondjuk ennek négyszerese.

A statisztikusok dolgát az is nehezíti, hogy egyszer ZAZ van beírva a forgalmiba, másszor meg Zaporozsec, de mint tudjuk, ez nem két márka.

Előzmény: pizo (8061)
Torökk sZultaan Creative Commons License 2019.06.03 0 0 8062

Az nem olyan rossz...

Előzmény: pizo (8061)
pizo Creative Commons License 2019.06.03 0 0 8061

http://www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_eves/i_ode001a.html?down=3

 

Nem tudom hogy a Zaz-t a Tavria alá sorolták-e be, mert külön nincsen. Feltehetőleg igen, és 2018-ban már csak 95 db-ot írnak. De majd Vaskalap ad pontos adatot:)

 

Zoli  

Előzmény: Torökk sZultaan (8060)
Torökk sZultaan Creative Commons License 2019.06.03 0 0 8060

kB mennyien szoktatok lenni? Úgy értem hány zaporozsec tulajdonos van ma magyarországon?

Előzmény: zuluking (8059)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!