Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

laikushallgató Creative Commons License 2021.02.09 0 0 8222
szaszatis Creative Commons License 2021.01.06 0 0 8221

Sziasztok! Rácsos elejű Zapihoz keresek homlokfalat. Van valakinek akár új akár bontott eladó?

szaszatis Creative Commons License 2021.01.01 0 0 8220

Filmhiradók online 1961 február, benne van a kicsi Zapi pár mondat erejéig :)

 

blaskojanos Creative Commons License 2020.12.11 0 0 8219

Üdvözlök mindenkit!

Bontásból eladó egy 968 m típusú jármű. A motor váltó bontatlanul és a futómű, kerekek. Meg van a forgalmija is az előlappal. Alku nélkül 80 000 Ft.  csak az keressen akit érdekel. tel:30 2675131

szaszatis Creative Commons License 2020.12.08 0 2 8218

A régi klubautó megkapta az új első -tárcsa- fékeit.Hamarosan a hátsó is fenn lesz :)

laikushallgató Creative Commons License 2020.11.28 0 0 8217
laikushallgató Creative Commons License 2020.11.25 0 0 8216
Köny Creative Commons License 2020.10.17 0 0 8215

Kár, hogy fehér. 

Előzmény: laikushallgató (8214)
laikushallgató Creative Commons License 2020.10.15 0 0 8214
szaszatis Creative Commons License 2020.10.13 0 1 8213

A hétvégén volt egy jó hangulatú kis Zapi-nap ahiol megkapta a klubautó az 'új' motort ami szerencsére be is indult, bár hangolni kell majd még.Szerencsénkre Dave kollégánál nagyon jó helyen van az autó így a telet vidáman átvészeli és tavasszal a következő Zapinap után mehet is vizsgára! Köszi minden résztvevőnek a munkát! :)

laikushallgató Creative Commons License 2020.08.18 0 0 8212

.......akkor nem ártott volna úgy fotózni, hogy a nem látszó piktogramok mögötti lámpa világítson !

Előzmény: Vaskalap kartárs (8211)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2020.08.16 0 0 8211

Ez egy újabb fajta M-es műszeregysége, rajta is van a dátum: 1982. IX. havi. A piktogramok azért nincsenek külön föléjük rajzolva, mert a műanyag van olyan alakúra kivágva, hogy a fény már eleve alakos formában látszik.

Előzmény: Törölt nick (8210)
Törölt nick Creative Commons License 2020.08.14 0 0 8210

Üdv Mindenkinek!

 

Van egy eladó műszeregységem. Új állapotú, viszont érdekes módon a piktogramok nem láthatóak rajta. A felirat szerint szovjet gyártmány.

 

 

Az ára 10E Ft. Érdeklődni a https://moszkvicsbonto.hu/ weboldalon látható e-mail címen lehet. Köszönöm!

szőrmók Creative Commons License 2020.07.27 0 0 8209

Kissé hiányos zapó blokk eladó egy hengerfej ,és a karter hiányzik.Dinamó rajta van.Képet talán tudok küldeni ide nem fér fel.Ára 150huf/kiló.Helyileg Dunakeszi.Sürgős,mert pár nap múlva bezúzzák.Mailom publikus.Üdv.

FAV 20 Creative Commons License 2020.06.26 0 0 8208

Köszönöm a képeket.

Előzmény: Vaskalap kartárs (8207)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2020.06.26 0 0 8207

Pontosan. A kismotoros 966 a belső piacra készült, neve ЗАЗ-966В. Nekem ilyen autóm van, idehaza egyedülálló, sajnos még mindig nincs kész.

Amúgy ez a két kis tartófül a 968 keskeny rendszámos, hosszú szellőzőrácsos, külső tankbetöltő változatáig megmaradt. A kismotort 1971 vagy 72-ig gyártották és gondolom azért szerkesztették át a hátfalat, mert már nem volt szükség arra, hogy a kismotor befogadására is alkalmassá váljon. Így néz ki a kismotoros változat, a ЗАЗ-966В motortere.

Előzmény: laikushallgató (8204)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2020.06.26 0 0 8206

Úgy tudom a csomagtér tető merevítése végig változatlan volt, viszont a motortér három változatot ért meg.

Az első, a kezdetektől a 968-as megjelenése után is, a keskeny rendszámos, hosszú szellőzőrácsos, külső tankbetöltő változatig: ez kicsit ívelt.

A 968-as széles rendszámos, rövid szellőzőrácsos, belső tankbetöltő változatától, végig a 968A gyártása során: egyenes.

Az M-es ismét ívelt.

korai:

középső

M-es

Előzmény: FAV 20 (8205)
FAV 20 Creative Commons License 2020.06.25 0 0 8205

Lenne egy kérésem. Tegyen fel valaki a gépháztető, és a csomagatartó tető belső vázáról fotót.

 

laikushallgató Creative Commons License 2020.06.25 0 0 8204

A családi 3A3-966  motortér zárhídján még furcsa módon rajta volt a  két funkció nélküli felfele kilógó rögzítőfül, mely a harmatgyenge 30 Le-ös МеМЗ-966А motor beépíthetőségét is  célozta, valószínű az igénytelenebb belpiaci használatra szánták ezeket, exportra alkalmatlanok voltak.

Előzmény: Vaskalap kartárs (8203)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2020.06.20 0 0 8203

Felhívnám a cikk írójának figyelmét, hogy a ZAZ-966V és a ZAZ-966B (helyesen ЗАЗ-966B) egy és ugyanaz, csak az egyik latin, a másik cirill írásmóddal, ugyanis a cirill B latin átírása V. És ez valóban az előd 965-ös kismotorját rejti.

Szerintem sokakat megtéveszt az a sok százszor látott havas, téli kép, amin egy vajszínű autó mellett két hölgy szerepel (egyik bent ül, a másik mellette áll) és az autón a ЗАЗ-966B tábla van a rendszám helyén. Ebből arra lehetne következtetni, hogy a 966B a rácsos elejű autót jelenti, pedig nem. Amikor 1972-ben megjelent a 968-as (tolatólámpával és új szerelvényfallal) még azon is a rácsot alkalmazták. A nevezett képen viszont ettől függetlenül valóban szerepelhet 966B, hiszen a motortérbe nem látunk bele. A 966B ugyanis nem a rácstól 966B, hanem a kismotortól.

Bármilyen hihetetlen, létezett rácsos elejű 968-as is, mégpedig az 1972-73 években. Mert mitől is különbözik a 968 a 966-tól? A javítási könyv szerint semmi másban, mint az új szerelvényfalban és hogy tolatólámpákat kapott. Persze ezen kívül még rövidebbek lettek a kopoltyúk, a motor kartergáz kivezetését bekötötték a légszűrő házba és még az utastérben néhány apróbb változás.

Előzmény: laikushallgató (8202)
laikushallgató Creative Commons License 2020.06.20 0 0 8202
gyakornokelvtárs Creative Commons License 2020.06.11 0 0 8201

....nem sok értelme van a szélesítésnek, a kormányzási sugár növekszik, az összes gömbfej, csapágy túlterhelődik és a fogyasztás is legalább fél literrel nő, plusz a hátsó kerékdobnál lemezt is ki kell vágni, tehát őrültség, az 58 Le akkor lenne igaz, ha fékpadon tudja igazolni, különben nevetséges hazugság

Előzmény: Vaskalap kartárs (8200)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2020.06.10 0 0 8200

Na igen, ez egy új mánia. Igazából nem is értem mi értelme van ennek a sportos felninek. Ez ugyanis azt sugallja, hogy a nagy teljesítmény és 200 km/h körüli sebesség miatt kellett lecserélni, pedig mindannyian tudjuk, hogy még az M-esnek is jóval szerényebbek a teljesítmény mutatói. A kiírásban szereplő 58 LE pedig, ha az eredeti motorral és karburátorral rendelkezik, csak 45. Nyilván nem tudom mit alakítottak át rajta, mert én még a zöld, HFM-888 korából ismerem az autót és emlékszem, egy csikorgóan hideg januári napon még berheltük is páran a karburátorát.

Előzmény: gyakornokelvtárs (8199)
gyakornokelvtárs Creative Commons License 2020.06.09 0 0 8199

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/zaporozsec/968/zaporozsec_968_16_550km_egyedi_megjelenes_ujszeru_allapot-15829349#adatlapContainer

 

ilyen felnikkel ez is csak "csókos vizsgán" mehet át,  és közúti ellenőrzésnél  garantált a vizsgabázis látogatás.

Vaskalap kartárs Creative Commons License 2020.06.03 0 0 8198

A bal oldali lámpatestnél, ha jól látom nem tolatólámpa van, hanem piros ködlámpa. Manapság sok ilyen aszimmetrikus megoldást látni, de számomra ez zavaró. Amúgy ez a teljesen tojásdad változat szerintem még jobba néz ki, mint az eredeti, egyik oldalán egyenes változat. Milyen szép lett volna, ha ezzel gyártják sorozatban.

Előzmény: gyakornokelvtárs (8196)
zapcsi Creative Commons License 2020.06.03 0 0 8197

Azért még mindig a körlámpa a legjobb!

 

Ld.  https://player.hu/auto-motor-2/megvan-minden-idok-legdogosebb-zaporozsece/

 

Ne mulaszd el megnézni a filmet a legvégén, és abban is 9:30 után a buszsofőr arcát! :-)))

 

Üdv. 

a Zaporozseces

Előzmény: gyakornokelvtárs (8196)
gyakornokelvtárs Creative Commons License 2020.06.02 0 0 8196

egy másik  próbálkozás a 968M hátsó lámpatestre, ez is jobb lett volna mint a szögletes, (a legalsó színes kép)

https://433686.forumromanum.com/member/forum/entry_ubb.user_433686.1212525030.1119065222.1119065222.1.soporoshez_mit_scheibenbremsen_ab_werk-saporoshez_und_luaz.html

Előzmény: gyakornokelvtárs (8195)
gyakornokelvtárs Creative Commons License 2020.06.02 0 0 8195

Und wie man sehen kann, gab es bei den Protorypen noch Unterschiede, der hier hat andere Rückleuchten, als der vorherige:

Előzmény: Vaskalap kartárs (8188)
zapcsi Creative Commons License 2020.05.27 0 0 8194

Hoppá!

 

Ez lemaradt...

Előzmény: gyakornokelvtárs (8192)
zapcsi Creative Commons License 2020.05.27 0 0 8193

Gyakornokelvtárs igen jól látja a Zaporozsec problémáit! :-))

Csatolok egy képet egy régi kompressziómérési lapról. Ez az én autómról készült, egy őszi kirándulásról hazafelé jövet, Veszprémben. Az autóban ekkor 27 662 km volt, alig két évesen. Tankolásnál panaszkodtam a kutasnak, hogy gyenge a kocsi, nem húz. Előkapott egy kompressziómérőt (ÁFOR kút!) és négy indítózás után a mellékelt kis lapocskát adta át, azzal, hogy az 1-2 hengerekben nincs kompresszió, szelep probléma lehet. Valóban, jól látszik a kompresszió teljes hiánya. A dolog másnap beigazolódott. A Révész utcai szervizben megbontották és láttuk, hogy a két kipufogó szelep tányérja teljesen eltűnt, egy-egy kis makknyi bunkó ült csak a szelepszár végén. 240 forintot fizettem a 8 gyári, új szelepért és 500 forintot a javításért. Alig egy év múlva, országúton 80-90-es tempóban egyszer csak csattanás, robaj hátulról. Motor rángat majd leállt, nem lehetett elindítani. Vontatás, szerviz (ezúttal a debreceni AFIT-nál). Az egyik új szelep szára elszakadt, a szeleptányér beesett a hengerbe, átütötte a dugattyút, szétverte a hengerfejet. Fél oldal kompletten cserélve lett. Persze nem azonnal, hanem egy hét alatt. Szóval ilyenek voltak a szovjet szelepek.

De volt rá példa, hogy a generátor tengelyén lévő kétrészes ékszíjtárcsa (ennek alátéteivel lehetett állítani az ékszíj feszességét) hátsó fele menet közben kettészakadt, az elrepülő darabok egyike csinos kis lyukat ütött a motorház fedelén.

Végtelen sok probléma volt a benzinkályhával. Senki sem tudta rendesen megcsinálni a szervizben. Végül a Román utcában találtam egy maszek mestert, aki a téli szezon beindulásakor átnézte, beállította. Ezután 2-3 hónapig jó volt a készülék, de tavasz felé már ismét megbízhatatlanná vált.

A termosztátról jót vagy semmit. Néhány hónapos üzem és olaj túlmelegedés után egy-egy S-alakú drótkampóval kiakasztottam őket, csak a legnagyobb hidegben vettem ki a kampókat. 

Az olajról, ill. annak megválasztásáról annyit, hogy az ÁFOR-nál volt motorolaj. És kész... A Zapcsi meg ment vele.

Mindezekkel együtt ma is megmelegszik a szívem, ha rá gondolok. Ez volt életem első autója.

Üdv. A Zaporozseces

Előzmény: gyakornokelvtárs (8192)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!