Bontásból eladó egy 968 m típusú jármű. A motor váltó bontatlanul és a futómű, kerekek. Meg van a forgalmija is az előlappal. Alku nélkül 80 000 Ft. csak az keressen akit érdekel. tel:30 2675131
A hétvégén volt egy jó hangulatú kis Zapi-nap ahiol megkapta a klubautó az 'új' motort ami szerencsére be is indult, bár hangolni kell majd még.Szerencsénkre Dave kollégánál nagyon jó helyen van az autó így a telet vidáman átvészeli és tavasszal a következő Zapinap után mehet is vizsgára! Köszi minden résztvevőnek a munkát! :)
Ez egy újabb fajta M-es műszeregysége, rajta is van a dátum: 1982. IX. havi. A piktogramok azért nincsenek külön föléjük rajzolva, mert a műanyag van olyan alakúra kivágva, hogy a fény már eleve alakos formában látszik.
Kissé hiányos zapó blokk eladó egy hengerfej ,és a karter hiányzik.Dinamó rajta van.Képet talán tudok küldeni ide nem fér fel.Ára 150huf/kiló.Helyileg Dunakeszi.Sürgős,mert pár nap múlva bezúzzák.Mailom publikus.Üdv.
Pontosan. A kismotoros 966 a belső piacra készült, neve ЗАЗ-966В. Nekem ilyen autóm van, idehaza egyedülálló, sajnos még mindig nincs kész.
Amúgy ez a két kis tartófül a 968 keskeny rendszámos, hosszú szellőzőrácsos, külső tankbetöltő változatáig megmaradt. A kismotort 1971 vagy 72-ig gyártották és gondolom azért szerkesztették át a hátfalat, mert már nem volt szükség arra, hogy a kismotor befogadására is alkalmassá váljon. Így néz ki a kismotoros változat, a ЗАЗ-966В motortere.
A családi 3A3-966 motortér zárhídján még furcsa módon rajta volt a két funkció nélküli felfele kilógó rögzítőfül, mely a harmatgyenge 30 Le-ös МеМЗ-966А motor beépíthetőségét is célozta, valószínű az igénytelenebb belpiaci használatra szánták ezeket, exportra alkalmatlanok voltak.
Felhívnám a cikk írójának figyelmét, hogy a ZAZ-966V és a ZAZ-966B (helyesen ЗАЗ-966B) egy és ugyanaz, csak az egyik latin, a másik cirill írásmóddal, ugyanis a cirill B latin átírása V. És ez valóban az előd 965-ös kismotorját rejti.
Szerintem sokakat megtéveszt az a sok százszor látott havas, téli kép, amin egy vajszínű autó mellett két hölgy szerepel (egyik bent ül, a másik mellette áll) és az autón a ЗАЗ-966B tábla van a rendszám helyén. Ebből arra lehetne következtetni, hogy a 966B a rácsos elejű autót jelenti, pedig nem. Amikor 1972-ben megjelent a 968-as (tolatólámpával és új szerelvényfallal) még azon is a rácsot alkalmazták. A nevezett képen viszont ettől függetlenül valóban szerepelhet 966B, hiszen a motortérbe nem látunk bele. A 966B ugyanis nem a rácstól 966B, hanem a kismotortól.
Bármilyen hihetetlen, létezett rácsos elejű 968-as is, mégpedig az 1972-73 években. Mert mitől is különbözik a 968 a 966-tól? A javítási könyv szerint semmi másban, mint az új szerelvényfalban és hogy tolatólámpákat kapott. Persze ezen kívül még rövidebbek lettek a kopoltyúk, a motor kartergáz kivezetését bekötötték a légszűrő házba és még az utastérben néhány apróbb változás.
....nem sok értelme van a szélesítésnek, a kormányzási sugár növekszik, az összes gömbfej, csapágy túlterhelődik és a fogyasztás is legalább fél literrel nő, plusz a hátsó kerékdobnál lemezt is ki kell vágni, tehát őrültség, az 58 Le akkor lenne igaz, ha fékpadon tudja igazolni, különben nevetséges hazugság
Na igen, ez egy új mánia. Igazából nem is értem mi értelme van ennek a sportos felninek. Ez ugyanis azt sugallja, hogy a nagy teljesítmény és 200 km/h körüli sebesség miatt kellett lecserélni, pedig mindannyian tudjuk, hogy még az M-esnek is jóval szerényebbek a teljesítmény mutatói. A kiírásban szereplő 58 LE pedig, ha az eredeti motorral és karburátorral rendelkezik, csak 45. Nyilván nem tudom mit alakítottak át rajta, mert én még a zöld, HFM-888 korából ismerem az autót és emlékszem, egy csikorgóan hideg januári napon még berheltük is páran a karburátorát.
A bal oldali lámpatestnél, ha jól látom nem tolatólámpa van, hanem piros ködlámpa. Manapság sok ilyen aszimmetrikus megoldást látni, de számomra ez zavaró. Amúgy ez a teljesen tojásdad változat szerintem még jobba néz ki, mint az eredeti, egyik oldalán egyenes változat. Milyen szép lett volna, ha ezzel gyártják sorozatban.
Gyakornokelvtárs igen jól látja a Zaporozsec problémáit! :-))
Csatolok egy képet egy régi kompressziómérési lapról. Ez az én autómról készült, egy őszi kirándulásról hazafelé jövet, Veszprémben. Az autóban ekkor 27 662 km volt, alig két évesen. Tankolásnál panaszkodtam a kutasnak, hogy gyenge a kocsi, nem húz. Előkapott egy kompressziómérőt (ÁFOR kút!) és négy indítózás után a mellékelt kis lapocskát adta át, azzal, hogy az 1-2 hengerekben nincs kompresszió, szelep probléma lehet. Valóban, jól látszik a kompresszió teljes hiánya. A dolog másnap beigazolódott. A Révész utcai szervizben megbontották és láttuk, hogy a két kipufogó szelep tányérja teljesen eltűnt, egy-egy kis makknyi bunkó ült csak a szelepszár végén. 240 forintot fizettem a 8 gyári, új szelepért és 500 forintot a javításért. Alig egy év múlva, országúton 80-90-es tempóban egyszer csak csattanás, robaj hátulról. Motor rángat majd leállt, nem lehetett elindítani. Vontatás, szerviz (ezúttal a debreceni AFIT-nál). Az egyik új szelep szára elszakadt, a szeleptányér beesett a hengerbe, átütötte a dugattyút, szétverte a hengerfejet. Fél oldal kompletten cserélve lett. Persze nem azonnal, hanem egy hét alatt. Szóval ilyenek voltak a szovjet szelepek.
De volt rá példa, hogy a generátor tengelyén lévő kétrészes ékszíjtárcsa (ennek alátéteivel lehetett állítani az ékszíj feszességét) hátsó fele menet közben kettészakadt, az elrepülő darabok egyike csinos kis lyukat ütött a motorház fedelén.
Végtelen sok probléma volt a benzinkályhával. Senki sem tudta rendesen megcsinálni a szervizben. Végül a Román utcában találtam egy maszek mestert, aki a téli szezon beindulásakor átnézte, beállította. Ezután 2-3 hónapig jó volt a készülék, de tavasz felé már ismét megbízhatatlanná vált.
A termosztátról jót vagy semmit. Néhány hónapos üzem és olaj túlmelegedés után egy-egy S-alakú drótkampóval kiakasztottam őket, csak a legnagyobb hidegben vettem ki a kampókat.
Az olajról, ill. annak megválasztásáról annyit, hogy az ÁFOR-nál volt motorolaj. És kész... A Zapcsi meg ment vele.
Mindezekkel együtt ma is megmelegszik a szívem, ha rá gondolok. Ez volt életem első autója.