Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

gyakornokelvtárs Creative Commons License 2020.04.07 0 0 8174

úgy néz ki, hogy egy borda letörött az egyik hengerről, gyengébb lesz a hőleadás, a hengerfejnél nekünk is volt letörött borda, de aluhegesztéssel visszarögzítettük, sajnos minden bordafelület nagyon számít, a jobb hűtés érdekében még a ventilátor ékszíjtárcsáját veszik kisebb átmérőre,  ekkor viszont  a teljesítmény felvétel is nőni fog.

Előzmény: Vaskalap kartárs (8173)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2020.04.05 0 0 8173

Pörgősebb motor lesz? Ez a gyanúm. Akkor nyilván sok minden máshoz is hozzá kell nyúlni, amit biztos meg is teszel (karburátor, hengerfej stb.). Nem emlékszem, beszéltünk-e róla, hogy a várható magasabb hőmérséklettel mit kezdesz. Nagyobb olajteknő? Esetleg kiegészítő olajhűtő?

Előzmény: szaszatis (8172)
szaszatis Creative Commons License 2020.04.05 0 1 8172

 

Kissé könnyített és kiegyensúlyozott hajtókarok, egyedi sport vezérműtengely és Lada Níva dugattyúk kissé módosítva...Alakul az átdolgozott 'reszelt' Zapi motor :D

gyakornokelvtárs Creative Commons License 2020.04.01 0 0 8171

hú itt tényleg sok jó szöveg található többek között "a Merkur értesíti kedves vásárlóit, hogy 1970. május 4-től Zaporozsec ZAZ 966 58.000,-Ft típusú személygépkocsira  ELFOGAD MEGRENDELÉST, 1970. évtől 

kezdődő szállításra" , ekkor biztos sok vevő megrohamozta az OTP-ket

Előzmény: Vaskalap kartárs (8170)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2020.03.31 0 0 8170

Most ingyenes az Arcanum adatbázis. Országos és megyei napilapok, folyóiratok (köztük az Autó-Motor) szabadon böngészhető. Zaporozseccel kapcsolatos cikkekből legalább száz van. Csak kedvcsinálónak két rövid érdekesség:

*

Zalai Hírlap, 1974-09-12 / 213. szám

Villany-Zaporozsec

Az ukrajnai Zaporozsje Kommunard(sic!) nevű gyárában a Zaporozsec szerkezeti elemeinek és alkatrészeinek felhasználásával villanyautó modelljét dolgozták ki. A kocsi külsőleg teljesen hasonlít a benzinmotoros Zaporozsechez — az eltérés a hajtóműben van. A villanyautót egy DK—908 típusú, 4 kilowatt teljesítményű elektromotor hajtja. Az áramforrásul szolgáló akkumulátor egyszerű feltöltés után teljes terhelés mellett 100 kilométer lefutását biztosítja, s közvetlenül a városi hálózatról tölthető. A városi forgalomra különösen alkalmas autó maximális sebessége 60 km/óra. Érdekessége még, hogy a motor vezérlése alacsonyfeszültségű tranzisztoros impulzus-átalakítóval történik.

*

Ezzel majdnem azonos tartalom:

Magyar Szó, 1974-09-03 / 242. szám

Ország-Világ, 1974-10-02 / 40. szám

*

És egy rövid idézet a tavaszi BNV megnyitásáról

 

Vas Népe, 1970-05-23 / 119. szám

A szovjet pavilon előtt — a szabad téren — tömeg gyűlik. Az új Zaporozsec személygépkocsiról veszik le a ponyvát „Ha ez bejön, csak ezt veszem!” — hallani innét is, onnét is. A Zaporozsec kétségkívül az idei vásár egyik sztárja lesz!

Vaskalap kartárs Creative Commons License 2020.03.31 0 0 8169

Köszönöm a kiegészítést! Tehát a puha szerelvényfal megjelenése a váltás időpontja.

Előzmény: gyakornokelvtárs (8168)
gyakornokelvtárs Creative Commons License 2020.03.31 0 0 8168

az új műszercsoport és lemez műszerfal esetében még régi sémájú alsó gömbcsészés kulissza volt

Előzmény: Vaskalap kartárs (8167)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2020.03.30 0 0 8167

Igaz, ezt kifelejtettem. Az új váltókulisszát, ha jól emlékszem, az új műszeregységgel egyidőben vezették be, de legkésőbb akkor, amikor a puha szerelvényfal megjelent. A kettő között kb. egy év telt el.

Előzmény: gyakornokelvtárs (8166)
gyakornokelvtárs Creative Commons License 2020.03.30 0 0 8166

és az sem igaz, hogy a váltó sémája a 968-nál megváltozott, mi változott volna, ha kulissza azonos.

Előzmény: Vaskalap kartárs (8164)
pizo Creative Commons License 2020.03.28 0 0 8165

Egy évtizedet akart írni, csak elrontotta.

 

Zoli

Előzmény: Vaskalap kartárs (8164)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2020.03.28 0 0 8164

Újabb pontatlanságoktól hemzsegő cikk.
*
„[...] Merkur bekeményített, és fél évre beszüntette importját. Ezután következett valami, amit manapság óvatos ráncfelvarrásnak neveznek, de akkoriban eget rengető változásként adták elő: a 966-osból 968-as lett, ami a külsőségekben abban nyilvánult meg, hogy a vicsorgó cápafogak kackiás harcsabajusszá alakultak át. Az irány és helyzetjelző a 968-ason szemölcsszerűn vette körbe a kibúvó békaszemeket, és a hátfalra tolatólámpa került.”
VALÓJÁBAN: A 968-as ugyanúgy rácsos homlokfallal készült 1972-től és már valóban kapott tolatólámpát, ám a bajusz és a szemölcsszerű első irányjelző csak 1974-ben, egy újabb típusmódosítás alkalmával, a 968A-nál jelent meg.
*
„Nekik bizonyára sokat számított a 968-as változat, amely 45 lóerősre izmosodott.”
VALÓJÁBAN: A 968-as, pontosabban a 968A elméletileg létezett 45 LE-s változatban, amit a hengerfej módosításával (az égéstér szűkítésével) értek el. Csakhogy ilyet egyik partner sem rendelt, nincs tudomásom ilyen autóról és még olyan emberről sem hallottam, aki látott volna ilyet.
*
„1975-ben új műszerfallal és radiálgumikkal modernizálták a kocsit”
VALÓJÁBAN: 1977-ben változott a műszeregység, de a szerelvényfal még maradt régi, azt csak 1978-ban cserélték le a puhább változatra. Radiálgumikkal nálunk nem árusították, feltehetően a Szovjetunióban és egyik szocialista országban sem. A radiálgumi esetleg a prospektusokban jelent meg.
*
„[...] a Merkur 1982-ben bedobta a törölközőt, és felhagyott az ukrán kiskocsik forgalmazásával, melyek gyártása egyébként még több mint egy évig folytatódott.
VALÓJÁBAN: A gyártást 1994-ben állították le, tehát jóval több, mint egy év múlva. Persze, a 12 valóban több, de a mindennapi nyelvhasználat más értelemet ad ennek a mondatnak.

Előzmény: gyakornokelvtárs (8163)
gyakornokelvtárs Creative Commons License 2020.03.27 0 0 8163
gyakornokelvtárs Creative Commons License 2020.03.12 0 0 8162

szerencsétlen ember, aki elmegy megnézni

Előzmény: Vaskalap kartárs (8161)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2020.03.11 0 0 8161

Ez is már egy jó régen eladó autó. Először 2014. júniusában volt fenn ezekkel a képekkel:

Azután 2018. júliusában:

 

 

És akinek kétsége lenne, beteszem ide az ismertetőjeleit:

Szóval nem is értem miért titkolja a hirdető a valós állapotát. Mit gondol, ha elmegy megnézni valaki, akkor nem fogja észrevenni? Dehogynem, csak dühös lesz, hogy feleslegesen pazarolta az idejét és az útiköltséget.

Előzmény: pizo (8159)
pizo Creative Commons License 2020.03.09 0 0 8160

Köszönöm hogy betetted a régi rendszámosba!

 

Zoli

Előzmény: Vaskalap kartárs (8156)
pizo Creative Commons License 2020.03.09 0 0 8159
pizo Creative Commons License 2020.02.29 0 0 8158

Tedd be kérlek a Régi magyar rendszámok topicba is.

 

Zoli 

Előzmény: Vaskalap kartárs (8156)
Köny Creative Commons License 2020.02.27 0 0 8157

Jár egy ilyen ide Dorogra a Lidlbe is, korábban már tettem fel róla fotókat. 

Előzmény: Vaskalap kartárs (8156)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2020.02.27 0 0 8156

Csak megtaláltam a házi archívumomban! Íme az autó egy 2005-ös hirdetés képein. A rendszám ugyanaz: ZL 52-47.

 

Előzmény: gyakornokelvtárs (8154)
pizo Creative Commons License 2020.02.25 0 0 8155

Gyorsan eltűnt...

 

Zoli

Előzmény: gyakornokelvtárs (8154)
gyakornokelvtárs Creative Commons License 2020.02.25 0 0 8154
blaskojanos Creative Commons License 2020.02.17 0 0 8153
gyakornokelvtárs Creative Commons License 2020.02.06 0 0 8152

Évforduló!  50 évvel ezelőtt 1970 januárban érkezett az országba az első  ZAZ-966, melynek a  forgalombahozatal előtti típusvizsgálatát a Kermi és az Atuki  kezdte meg.

 

gyakornokelvtárs Creative Commons License 2020.02.03 0 0 8151
blaskojanos Creative Commons License 2020.01.28 0 0 8150

Az biztos, hogy az enyém M-es és 1981-ben diagonállal jött. 10 000km után lecseréltem Barum radiálra mert nagyon érdekesen kopott és ezt tanácsolták.

Előzmény: Vaskalap kartárs (8142)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2020.01.27 0 0 8149

A cikkben egy prospektusból származó kép szerepel. Ideteszem jobb minőségben:

 

Előzmény: gyakornokelvtárs (8148)
gyakornokelvtárs Creative Commons License 2020.01.27 0 0 8148
gyakornokelvtárs Creative Commons License 2020.01.25 0 0 8147

...a MOL-Vevőszolgálatától  kaptunk egy hivatalos állásfoglalást "az EVO 100 -as benzin bioetanol tartalma 0 %" , így a halmozódó káros hatás kiiktatva, a fűtőértéke sem kisebb. Apukám már ezt tankolta a Zapiba, ami jól megy, hidegen és melegen is pöcre indul.

Előzmény: Köny (8146)
Köny Creative Commons License 2020.01.24 0 0 8146

Ez kell a Zapiba (is), pizo mondta: "100 oktános benzin, 1:100-ban hozzá 2T robogóolaj".

Előzmény: Vaskalap kartárs (8145)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2020.01.24 0 0 8145

Van egy olyan érzésem, hogy semmit sem tehetünk. Már az E5-ös benzin is nagyon pocsék volt, ez új csak tovább ront a helyzeten. Továbbá nekem az a tapasztalatom, hogy az E10-el a hagyományos karburátoros autóm (FIAT Cinquecento 700 ED) egyszerűen nem akar menni: 80-85 km/h a csúcssebesség, emelkedőn pedig 40-50, az alapjárat megemelkedik.

Az köztudott, hogy a Zaporozsec még a legolcsóbb, legpocsékabb benzinnel is elmegy, tehát gyanítom, hogy lényeges teljesítménycsökkenést nem lehet majd tapasztalni, de a cikkben leírt káros mellékhatások mindenesetre aggasztóak lehetnek. Persze, lehet prémium benzint tankolni, de már a 95-ös is pazarlás, hiszen az alacsony kompressziós viszonyszám miatt még ezt sem tudja kihasználni.

Előzmény: iskolaitanuló (8144)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!