Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Köny Creative Commons License 2019.04.18 0 1 8027

Ha meghalt szegény ember másnap, akkor ki bakolta fel a kocsit? Az asszonykának gyászában ez volt a legfontosabb teendője? Elég ferde a történet, de a kocsi tényleg szép. 

Előzmény: Vaskalap kartárs (8025)
iskolaitanuló Creative Commons License 2019.04.18 0 0 8026

......a műszeregységben is vannak új jelölések és az ajtónyitó kar sem krómozott. Nem lennék meglepve, ha valamelyik hírdetési portálon 3 millióért próbálnák eladni.

Azt nem hinném, hogy a kományoszlop bajuszkapcsolóit a lengyelektől szerezték be. Mindenesetre a kormányoszlop burkolat illeszkedése förtelmes.

Előzmény: Vaskalap kartárs (8025)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2019.04.18 0 0 8025

A motortérben elhelyezett akkumulátoron kívül még néhány érdekes részletre hívom fel a figyelmet.
1. A dísztárcsák matt feketére vannak festve, gondolom azért, hogy az alumínium későbbi oxidációja ne keltse a lepusztultság érzetét. Ez szép gondolat, de amellett, hogy a gyártást megdrágítja, a festék is lepattoghat idővel, ami még elkeserítőbb benyomást kelt.
2. A kormányon a bajuszkapcsolók már nem a Ladától származnak, hanem inkább lengyel (kispolszki) emlékeket idéz.
3. A vészvillogó kapcsolója nem a nálunk megszokott húzókapcsoló, amit a nagyobb termetű vezetők gyakran letörnek beszálláskor a térdükkel, hanem nyomógomb. Amúgy ezt a nyomógombot már a 80-as évek első felében alkalmazták, csak azért új nekünk, mert idehaza már korábban leállt a behozatal, mintsem megláthattuk volna.
4. Ha figyelmesen megnézzük a műszeregységet, látható, hogy a piktogramok alakra vágott résein szűrődik át a fény, nem pedig úgy ahogy azt megszoktuk: egy többé-kevésbé szabályos alakú műanyag lapon át, amire ezeket a jeleket festették vagy nyomtatták.
5. Hiányzik az időmérő óra. Ez sokaknak egyáltalán nem tűnik fel, mert hasonlóan a benyomós elakadásjelzőhöz, ez akkor jelent meg, amikor nálunk már nem lehetett kapni. A Ladákban megszokott órákat építették be a hamutartó és a műszeregység közé. Úgy látszik a gyártás vége felé ezt már ismét mellőzték.
6. Ebben az időben már műanyag külső visszapillantó tükröt alkalmaztak, látszik is az ajtón a neki kihagyott lyuk. Jogos a gyanú, hogy ez már belülről állítható lett volna, de az eddigi kutatásaim azt sejtetik, hogy ez nem igaz, csak egy műanyag dugót tettek belülre.

Előzmény: iskolaitanuló (8024)
iskolaitanuló Creative Commons License 2019.04.17 0 1 8024

....szép történet, nagyon boldog lehet a magyar tulajdonosa, hogy egy utolsó belpiacos modellt szinte gyári állapotban meg tudott szerezni.

Egyértelműen jó körülmények között tárolták csak néhány  motortéri lemezen látszik korrózió. Érdekes, a gyár belátta hibás döntését, hogy a meleg motortérben az akkumulátornak még is jobb helye van, mint a pótkeréknek. Nem lesz egyszerű a vizsgáztatás, mivel az NKH-nál nincs típ.biz. és nem az eu-ban forgalombahelyezett autóról beszélünk. Ez a motor a legújabb műszaki adatlap szerint csak max. 41 Le-ős a 0-100 gyorsulása  beállítástól függően, 35-38 sec-re tehető.

Előzmény: Vaskalap kartárs (8023)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2019.04.16 0 0 8023

Ebben a cikkben is van tévedés. A Lada karburátorral szerelt, export M-es széria 45 lóerős, a belpiaci, K-133-as karburátorral 40 (gyanítom erről van szó), ahogy az azt megelőző 966, 968 és 968A is. Nincs tudomásom 55 lóerős gyári Zapiról. Elvileg 50 lőerős létezett, Lada karburátorral és hozzá szűkített égésterű hengerfejjel, csakhogy még hallomásból sem tudok olyan emberről, aki már látott volna ilyen hengerfejet.

Továbbá gyanús egy kicsit az a 160 km ha sosem mentek vele, hiszen az új tulajdonos a vásárlást követően meghalt. Esetleg azt tudom elképzelni, hogy az átvevőteleptől 160 km-re lakott.

Előzmény: Fozat1 (8022)
Fozat1 Creative Commons License 2019.04.16 0 0 8022
Fozat1 Creative Commons License 2019.04.13 0 1 8021

jofi47 Creative Commons License 2019.03.29 0 1 8020

ZAPI váltóHa gondolod, hogy tudod használni elérhető vagyok.

Karcsi Szafián Creative Commons License 2019.03.24 0 0 8019

Ha valakit esetleg érdekelne vagy nem jutott el hozzá a hír .



Közeledik az idei találkozó időpontja :-)
A pontos dátum 2019.júl.5-6-7.
A találkozó helyszíne: Tápiószentmárton,Kincsem Lovaspark A szállás reggelivel együtt 8500 ft/ fő /éj. Sajnos hosszas keresgélés után sem sikerült kedvezőbb áron olyan szállást találnunk, ahol az egész csapat együtt tud megszállni.
Kérlek titeket jelezzétek felém a 3 ill a 10 év alatti gyermekek számát ők kedvezménnyel lehetnek a szálláson.3 év alatt ingyenes,10 év alatt fél áron.
A szállásdíjat előre szükséges fizetni, az általam megadott bankszámlaszámra, akinek ez nem megoldható, postai vagy egyéb úton juttassa el. Határidő: május 31
Utalással fizetve:
Kedvezményezett: Zsidi Réka 1177342500357845 00000000 OTP Bank. Közleménybe: ZAPI szállás, résztvevő neve
postai úton: Szafián Károly 2230 Gyömrő Tulipán utca 5/a.
Megértéseteket köszönöm.A programokról egy kis infó .Lesz Csapat építés Pálinka kóstolgatás. Repülő és Helikopter .....
Bővebb infó hamarosan
A programokra és  az ebédre a pénzt a helyszínen fogom összeszedni ezt egy későbbi emailban tudjátok meg Várom mindenki visszajelzését!
Fontos-Mikor érkeztek?          -Hány fővel?
          -Hány autóval Szeretnék megkérni minden kedves tagot hogy vasárnap is legyen jelen -mert délelőtt lenne egy nagyszabású fényképezés.
Számítunk rátok!
Kérdés esetén az alábbi telefonszámon kereshettek: 70/7703700

Üdvözlettel, Szafián Karcsi

pizo Creative Commons License 2019.03.23 0 1 8018
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.17 0 0 8017

Lehet hogy csak a homloklemez nyitható vagy hütőmaszk vagy mittudomén hogy hivják azt az perforált egybe lemezt amin a rendszám is van 

Előzmény: Fozat1 (8010)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.17 0 0 8016

Látodlátod azt a zaporozsecet amit oly nagy örömmel szétdaraboltál legalább a tetejét szélvédő keretet egybe komplettbe megmenthetted volna levágva az egészet a tövénél  és akkor azt felhasználhattad volna teljesegészében egy kombi épitéséhez .

Előzmény: Vaskalap kartárs (8012)
FAV 20 Creative Commons License 2019.03.17 0 1 8015

FAV 20 Creative Commons License 2019.03.17 0 1 8014

Más egy kicsit a hátsórész.

 

Előzmény: Fozat1 (8006)
pizo Creative Commons License 2019.03.16 0 0 8013

A farmotoros VW Transporterekben (főleg a T1-ben és T2-ben) is magas volt a motor.

 

Zoli 

Előzmény: Vaskalap kartárs (8012)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2019.03.16 -1 0 8012

A kombivá építet Zaporozsecről már sokszor volt szó ebben a fórumban. Lényeg, hogy ez minden csak nem praktikus autó, inkább egy haszontalan dísz. Szó se róla, külsőre tetszik nekem is, de ezzel ki is merült az előnye. Arra jó, hogy elkápráztassa az efféle fórumok közönségét, de másra nemigen. Persze, lemezből ügyes kezű szakibácsik meg tudták építeni, de kombiként használni nem lehet, mert a motor nem a padló alatt van, hanem jóval a fölé emelkedik. Egy 90°-os hengerszögű V-motor (ha hátul van) egyszerűen nem alkalmas kombi karosszériás autóhoz. Ehhez boxer kellene (VW Typ-3) vagy soros fekvő (FIAT 126 BIS). Természetesen lehet másfajta motort eszkábálni bele, de akkor az már nem lesz többé Zaporozsec, hanem valami szörnyszülött.

Előzmény: Törölt nick (8009)
pizo Creative Commons License 2019.03.16 0 0 8011

Az "üveg" nyílik.

 

Zoli

Előzmény: Fozat1 (8010)
Fozat1 Creative Commons License 2019.03.16 0 0 8010

Amióta megláttam ezt a Zapit azon töröm a fejem hogy a csomagtartó hogyan nyílik???

 

Előzmény: Törölt nick (8007)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.16 0 0 8009

Nem ez egy универсал , vagyis egy kombi . A neve  "заз луч"  Bár vannak kétségeim afelől hogy ez valóban egy eredeti- kombi-e  de itt most nem is  ez a lényeg hanem  a végeredmény .  

.Persze nyilván vannak az oroszok között ügyeskezű   (karosszéria ) lakatosok akik át tudnak úgy alakítani egy  заз 968 -ast   универсал - á  hogy senki nem mondja meg az autóról hogy milyen tipusú volt eredetileg  седан vagy  универсал . Nekik nem probléma egy ilyen átalakítás mivel értenek hozzá . Meg még sok minden máshoz is.  Fémiparhoz , szereléshez,fúráshoz , faragáshoz ,  építőiparhoz , kétkezi szakipari munkákhoz stb-hez . Igazi jó hozzáértő kétkezi munkásnemzet, ami  ritkaságnak számít manapság .

Mondjuk nem vagyunk egyformák, nekem például zaporozsecbe kimondottan tetszik a kombi verzió (látok benne fantáziát) pont azért mert praktikus mivel van egy hatalmas csomagtere nem beszélve a dízelmotorrol ami egyrészt erősebb nyomatékosabb  mint a v4-es  ráadásul a fogyasztása is  kedvezőbb .Azért ezek lényeges dolgok. Egyáltalán nem mindegy hogy tíz liter a fogyasztás vagy csak három vagy négy liter.(vagy még kevesebb) Kár hogy nincs belőlük több , habár zaporozsec kombi, szerintem oroszországba se nagyon van .

Előzmény: Köny (8008)
Köny Creative Commons License 2019.03.15 0 0 8008

Halottas Zaporozsec?

Előzmény: Fozat1 (8006)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.15 0 0 8007

Úúúúúúú :-O :-O

Ez kibaszott jó gép 

Láttam már valahol neten ha jól emlékszem ez is dízel .

Nem tudod hogy milyen motor van benne? VW golf dizel? Opel corsa B ? Kubota? Vagy kínai léghűtéses ? Erre nagyon kiváncsi lennék milyen motort sikerült belerakni ..

Előzmény: Fozat1 (8006)
Fozat1 Creative Commons License 2019.03.15 0 1 8006

pizo Creative Commons License 2019.03.15 0 0 8005

Hopp, enyém a 8000:) 

 

Ladából valóban van bőven, de mondjuk egy 1971-eset ott is bűn elbontani. 1985-öset nem.  

 

Zoli

Előzmény: Törölt nick (8002)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.15 0 0 8004
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.14 0 0 8003

Megint találtam valamit ami biztos érdekelni fog benneteket .Minden elismerésem  az oroszoknak

hogy ezt is meg tudták  épiteni. A videóban egy Kínai (MIA/MIB-dieselmotor-klón)egyhengeres fekvőhengeres négyütemű traktor dízelmotorral szerelt zaporozsec látható . Gyerekek komolyan mondom fogyasztás és nyomaték szempontjából ez egy szenzációs találmány.

 

https://www.youtube.com/watch?v=NhdIIMOzWEY

 

Aki esetleg nem ismerné a MIA/MIB motor történetét annak gyüjtöttem egy kis forrás anyagot:

https://www.antikvarium.hu/konyv/mia-es-mib-jelu-kis-stabil-motorok-hasznalati-utasitasa-197255
https://akgv-bekes.gportal.hu/picview.php?prt=95093&gid=624777&index=1
https://www.regikonyvek.hu/kiadas/mia-es-mib-jelu-kis-stabil-motorok-hasznalati-utasitasa-pres-es-kovacsoltarugyar
http://miamotors.5mp.eu/web.php?a=miamotors&o=x9LQWOjMTu
https://plus.google.com/photos/115634175959209540088/album/5267071523399517169/5267072781802306914
https://www.youtube.com/watch?v=ZIibP81qg2w
https://www.youtube.com/watch?v=ZIibP81qg2w

 

 

Magyarországon  valamikor az ötvenes évekbe indult a mia/mib  izzófejes motorok gyártasa  ,kínában pedig már valamikor  az 1900 as évek elején kezdték meg ezeknek a motoroknak a sorozatgyártását.

A lényeg amiről hiressé váltak az  egyrészt a fogyasztásuk a kisebbik tipusoknak négy öt deciliter  körüli  az üzemanyag fogyasztásuk de nagyobbak is beérik egy két liter gázolajjal vagy petróleummal vagy bármivel (fütőolaj, étolaj ,fáradtolaj stb) másik elönyük hogy ezek egyszerű felépitésü könnyen javítható bivalyerős nagynyomatékú  motorok , akár szántani is lehet velük . Másik különlegességük a minimális üzemanyag fogyasztásukból fakadóan hogy például  magyarországon "off-grid" életmód szerint élők is előszerettel használnak, házi áramfejlesztőként(de például rádioamatőr állomások is ilyenekről müködnek) vagy vízszivattyúnak, fúrt kút szivattyú meghajtásra mia/mib -eket   olyan helyeken otthonokban ,lakóházakban ahol például nincs hálózati áram  vagy valamilyen oknál fogva a terület földrajzi adottságai miatt a távvezetékes elektromos energiaellátás nem megoldható pl;   hegyvidéki házak ,völgyek, tanyák ,   erdei házak ,  lakatlan területeken lévő házak stb .

Egyszóval véleményem szerint  ez mindeképp egy figyelemreméltó technika.

Nem tudom de nekem valamiért nagyon tetszenek ezek a motorok . Valószinüleg azért mert univerzálisak Az alábbi videok alkalmazás szempontjából  viccesnek tűnhetnek viszont ezek a tíz húsz harminc lóerős egyhengeres diesel motorok , alig fogyasztanak  és mennek mint a rakéta .   

https://www.youtube.com/watch?v=hybXFXiPtcs

 

https://www.youtube.com/watch?v=kpDZpDZLu8A

Törölt nick Creative Commons License 2019.02.25 0 0 8002

Igy most  eggyel kevesebb van belőle .Ha egy  ladát bontanak el azért nem kár mert azok ezerszámra rejtőznek szerte az országba, nna de  egy zaporozsec .....

Előzmény: pizo (8000)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2019.02.24 0 0 8001

Azért érdemes megnézni a lengőkar bekötési pontja körül a lemezelést. A csavarok jóformán a levegőben voltak és maga a lengőkar is lyukas volt. A padlólemezzel is súlyos gondok voltak, a tornyokról és a homlokfalról nem is beszélve. Persze, vannak ennél rosszabb állapotú példányok is, de ennek a helyrehozatala a fényezéssel együtt elérte volna a 2 milliót.

Előzmény: pizo (8000)
pizo Creative Commons License 2019.02.24 0 1 8000

Nem tűnt annyira borzalmasnak, szerintem is kár volt szétvágni.

 

Zoli

Előzmény: Törölt nick (7998)
pizo Creative Commons License 2019.02.24 0 0 7999

Egyesek tudnak élni:) Gratulálok!

 

Zoli 

Előzmény: szaszatis (7997)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.24 0 0 7998

kárhogy nem lehetett egyben megmenteni . Amúgy sincssok belőlük az országban .Ez nem lada hogy tizezrével van belőlük az országba .Zaporozsecből jó ha van ötven működő darab .

Előzmény: Vaskalap kartárs (7996)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!