Ha valakit esetleg érdekelne vagy nem jutott el hozzá a hír .
Közeledik az idei találkozó időpontja :-) A pontos dátum 2019.júl.5-6-7. A találkozó helyszíne: Tápiószentmárton,Kincsem Lovaspark A szállás reggelivel együtt 8500 ft/ fő /éj. Sajnos hosszas keresgélés után sem sikerült kedvezőbb áron olyan szállást találnunk, ahol az egész csapat együtt tud megszállni. Kérlek titeket jelezzétek felém a 3 ill a 10 év alatti gyermekek számát ők kedvezménnyel lehetnek a szálláson.3 év alatt ingyenes,10 év alatt fél áron. A szállásdíjat előre szükséges fizetni, az általam megadott bankszámlaszámra, akinek ez nem megoldható, postai vagy egyéb úton juttassa el. Határidő: május 31 Utalással fizetve: Kedvezményezett: Zsidi Réka 1177342500357845 00000000 OTP Bank. Közleménybe: ZAPI szállás, résztvevő neve postai úton: Szafián Károly 2230 Gyömrő Tulipán utca 5/a. Megértéseteket köszönöm.A programokról egy kis infó .Lesz Csapat építés Pálinka kóstolgatás. Repülő és Helikopter ..... Bővebb infó hamarosan A programokra és az ebédre a pénzt a helyszínen fogom összeszedni ezt egy későbbi emailban tudjátok meg Várom mindenki visszajelzését! Fontos-Mikor érkeztek? -Hány fővel? -Hány autóval Szeretnék megkérni minden kedves tagot hogy vasárnap is legyen jelen -mert délelőtt lenne egy nagyszabású fényképezés. Számítunk rátok! Kérdés esetén az alábbi telefonszámon kereshettek: 70/7703700 Üdvözlettel, Szafián Karcsi
Látodlátod azt a zaporozsecet amit oly nagy örömmel szétdaraboltál legalább a tetejét szélvédő keretet egybe komplettbe megmenthetted volna levágva az egészet a tövénél és akkor azt felhasználhattad volna teljesegészében egy kombi épitéséhez .
A kombivá építet Zaporozsecről már sokszor volt szó ebben a fórumban. Lényeg, hogy ez minden csak nem praktikus autó, inkább egy haszontalan dísz. Szó se róla, külsőre tetszik nekem is, de ezzel ki is merült az előnye. Arra jó, hogy elkápráztassa az efféle fórumok közönségét, de másra nemigen. Persze, lemezből ügyes kezű szakibácsik meg tudták építeni, de kombiként használni nem lehet, mert a motor nem a padló alatt van, hanem jóval a fölé emelkedik. Egy 90°-os hengerszögű V-motor (ha hátul van) egyszerűen nem alkalmas kombi karosszériás autóhoz. Ehhez boxer kellene (VW Typ-3) vagy soros fekvő (FIAT 126 BIS). Természetesen lehet másfajta motort eszkábálni bele, de akkor az már nem lesz többé Zaporozsec, hanem valami szörnyszülött.
Nem ez egy универсал , vagyis egy kombi . A neve "заз луч" Bár vannak kétségeim afelől hogy ez valóban egy eredeti- kombi-e de itt most nem is ez a lényeg hanem a végeredmény .
.Persze nyilván vannak az oroszok között ügyeskezű (karosszéria ) lakatosok akik át tudnak úgy alakítani egy заз 968 -ast универсал - á hogy senki nem mondja meg az autóról hogy milyen tipusú volt eredetileg седан vagy универсал . Nekik nem probléma egy ilyen átalakítás mivel értenek hozzá . Meg még sok minden máshoz is. Fémiparhoz , szereléshez,fúráshoz , faragáshoz , építőiparhoz , kétkezi szakipari munkákhoz stb-hez . Igazi jó hozzáértő kétkezi munkásnemzet, ami ritkaságnak számít manapság .
Mondjuk nem vagyunk egyformák, nekem például zaporozsecbe kimondottan tetszik a kombi verzió (látok benne fantáziát) pont azért mert praktikus mivel van egy hatalmas csomagtere nem beszélve a dízelmotorrol ami egyrészt erősebb nyomatékosabb mint a v4-es ráadásul a fogyasztása is kedvezőbb .Azért ezek lényeges dolgok. Egyáltalán nem mindegy hogy tíz liter a fogyasztás vagy csak három vagy négy liter.(vagy még kevesebb) Kár hogy nincs belőlük több , habár zaporozsec kombi, szerintem oroszországba se nagyon van .
Láttam már valahol neten ha jól emlékszem ez is dízel .
Nem tudod hogy milyen motor van benne? VW golf dizel? Opel corsa B ? Kubota? Vagy kínai léghűtéses ? Erre nagyon kiváncsi lennék milyen motort sikerült belerakni ..
Megint találtam valamit ami biztos érdekelni fog benneteket .Minden elismerésem az oroszoknak
hogy ezt is meg tudták épiteni. A videóban egy Kínai (MIA/MIB-dieselmotor-klón)egyhengeres fekvőhengeres négyütemű traktor dízelmotorral szerelt zaporozsec látható . Gyerekek komolyan mondom fogyasztás és nyomaték szempontjából ez egy szenzációs találmány.
Magyarországon valamikor az ötvenes évekbe indult a mia/mib izzófejes motorok gyártasa ,kínában pedig már valamikor az 1900 as évek elején kezdték meg ezeknek a motoroknak a sorozatgyártását.
A lényeg amiről hiressé váltak az egyrészt a fogyasztásuk a kisebbik tipusoknak négy öt deciliter körüli az üzemanyag fogyasztásuk de nagyobbak is beérik egy két liter gázolajjal vagy petróleummal vagy bármivel (fütőolaj, étolaj ,fáradtolaj stb) másik elönyük hogy ezek egyszerű felépitésü könnyen javítható bivalyerős nagynyomatékú motorok , akár szántani is lehet velük . Másik különlegességük a minimális üzemanyag fogyasztásukból fakadóan hogy például magyarországon "off-grid" életmód szerint élők is előszerettel használnak, házi áramfejlesztőként(de például rádioamatőr állomások is ilyenekről müködnek) vagy vízszivattyúnak, fúrt kút szivattyú meghajtásra mia/mib -eket olyan helyeken otthonokban ,lakóházakban ahol például nincs hálózati áram vagy valamilyen oknál fogva a terület földrajzi adottságai miatt a távvezetékes elektromos energiaellátás nem megoldható pl; hegyvidéki házak ,völgyek, tanyák , erdei házak , lakatlan területeken lévő házak stb .
Egyszóval véleményem szerint ez mindeképp egy figyelemreméltó technika.
Nem tudom de nekem valamiért nagyon tetszenek ezek a motorok . Valószinüleg azért mert univerzálisak Az alábbi videok alkalmazás szempontjából viccesnek tűnhetnek viszont ezek a tíz húsz harminc lóerős egyhengeres diesel motorok , alig fogyasztanak és mennek mint a rakéta .
Igy most eggyel kevesebb van belőle .Ha egy ladát bontanak el azért nem kár mert azok ezerszámra rejtőznek szerte az országba, nna de egy zaporozsec .....
Azért érdemes megnézni a lengőkar bekötési pontja körül a lemezelést. A csavarok jóformán a levegőben voltak és maga a lengőkar is lyukas volt. A padlólemezzel is súlyos gondok voltak, a tornyokról és a homlokfalról nem is beszélve. Persze, vannak ennél rosszabb állapotú példányok is, de ennek a helyrehozatala a fényezéssel együtt elérte volna a 2 milliót.
kárhogy nem lehetett egyben megmenteni . Amúgy sincssok belőlük az országban .Ez nem lada hogy tizezrével van belőlük az országba .Zaporozsecből jó ha van ötven működő darab .
Közösségi esemény keretében szétbontottuk. A homlokfalon, a tornyoknál és az alján elég csúnya rohadás volt. Az alkatrészei azóta már több más autóban keltek életre.
Ilyen gépsárkányom volt! A Tabányi Sanyinak adtam el 1987-ben. A hátsó ablakon ciril betűkkel az volt írva, hogy harosij ucsenyik. Kérdésem: Nem ez lehetett a kocsim?
Csinos kis strandkorlát-kék autó. Gondolom kívül-belül egészséges. És pont arra a több mint egy évtizeddel ezelőtti autóra emlékeztet, ami összehozta a mai csapatunk első sejtjét. 75-ös évjárat?
Nicsak, a jobb oldalon megbújik egy OT-s Trophy MZ is.