Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

pizo Creative Commons License 2019.03.15 0 0 8005

Hopp, enyém a 8000:) 

 

Ladából valóban van bőven, de mondjuk egy 1971-eset ott is bűn elbontani. 1985-öset nem.  

 

Zoli

Előzmény: Törölt nick (8002)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.15 0 0 8004
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.14 0 0 8003

Megint találtam valamit ami biztos érdekelni fog benneteket .Minden elismerésem  az oroszoknak

hogy ezt is meg tudták  épiteni. A videóban egy Kínai (MIA/MIB-dieselmotor-klón)egyhengeres fekvőhengeres négyütemű traktor dízelmotorral szerelt zaporozsec látható . Gyerekek komolyan mondom fogyasztás és nyomaték szempontjából ez egy szenzációs találmány.

 

https://www.youtube.com/watch?v=NhdIIMOzWEY

 

Aki esetleg nem ismerné a MIA/MIB motor történetét annak gyüjtöttem egy kis forrás anyagot:

https://www.antikvarium.hu/konyv/mia-es-mib-jelu-kis-stabil-motorok-hasznalati-utasitasa-197255
https://akgv-bekes.gportal.hu/picview.php?prt=95093&gid=624777&index=1
https://www.regikonyvek.hu/kiadas/mia-es-mib-jelu-kis-stabil-motorok-hasznalati-utasitasa-pres-es-kovacsoltarugyar
http://miamotors.5mp.eu/web.php?a=miamotors&o=x9LQWOjMTu
https://plus.google.com/photos/115634175959209540088/album/5267071523399517169/5267072781802306914
https://www.youtube.com/watch?v=ZIibP81qg2w
https://www.youtube.com/watch?v=ZIibP81qg2w

 

 

Magyarországon  valamikor az ötvenes évekbe indult a mia/mib  izzófejes motorok gyártasa  ,kínában pedig már valamikor  az 1900 as évek elején kezdték meg ezeknek a motoroknak a sorozatgyártását.

A lényeg amiről hiressé váltak az  egyrészt a fogyasztásuk a kisebbik tipusoknak négy öt deciliter  körüli  az üzemanyag fogyasztásuk de nagyobbak is beérik egy két liter gázolajjal vagy petróleummal vagy bármivel (fütőolaj, étolaj ,fáradtolaj stb) másik elönyük hogy ezek egyszerű felépitésü könnyen javítható bivalyerős nagynyomatékú  motorok , akár szántani is lehet velük . Másik különlegességük a minimális üzemanyag fogyasztásukból fakadóan hogy például  magyarországon "off-grid" életmód szerint élők is előszerettel használnak, házi áramfejlesztőként(de például rádioamatőr állomások is ilyenekről müködnek) vagy vízszivattyúnak, fúrt kút szivattyú meghajtásra mia/mib -eket   olyan helyeken otthonokban ,lakóházakban ahol például nincs hálózati áram  vagy valamilyen oknál fogva a terület földrajzi adottságai miatt a távvezetékes elektromos energiaellátás nem megoldható pl;   hegyvidéki házak ,völgyek, tanyák ,   erdei házak ,  lakatlan területeken lévő házak stb .

Egyszóval véleményem szerint  ez mindeképp egy figyelemreméltó technika.

Nem tudom de nekem valamiért nagyon tetszenek ezek a motorok . Valószinüleg azért mert univerzálisak Az alábbi videok alkalmazás szempontjából  viccesnek tűnhetnek viszont ezek a tíz húsz harminc lóerős egyhengeres diesel motorok , alig fogyasztanak  és mennek mint a rakéta .   

https://www.youtube.com/watch?v=hybXFXiPtcs

 

https://www.youtube.com/watch?v=kpDZpDZLu8A

Törölt nick Creative Commons License 2019.02.25 0 0 8002

Igy most  eggyel kevesebb van belőle .Ha egy  ladát bontanak el azért nem kár mert azok ezerszámra rejtőznek szerte az országba, nna de  egy zaporozsec .....

Előzmény: pizo (8000)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2019.02.24 0 0 8001

Azért érdemes megnézni a lengőkar bekötési pontja körül a lemezelést. A csavarok jóformán a levegőben voltak és maga a lengőkar is lyukas volt. A padlólemezzel is súlyos gondok voltak, a tornyokról és a homlokfalról nem is beszélve. Persze, vannak ennél rosszabb állapotú példányok is, de ennek a helyrehozatala a fényezéssel együtt elérte volna a 2 milliót.

Előzmény: pizo (8000)
pizo Creative Commons License 2019.02.24 0 1 8000

Nem tűnt annyira borzalmasnak, szerintem is kár volt szétvágni.

 

Zoli

Előzmény: Törölt nick (7998)
pizo Creative Commons License 2019.02.24 0 0 7999

Egyesek tudnak élni:) Gratulálok!

 

Zoli 

Előzmény: szaszatis (7997)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.24 0 0 7998

kárhogy nem lehetett egyben megmenteni . Amúgy sincssok belőlük az országban .Ez nem lada hogy tizezrével van belőlük az országba .Zaporozsecből jó ha van ötven működő darab .

Előzmény: Vaskalap kartárs (7996)
szaszatis Creative Commons License 2019.02.23 0 2 7997

Vaskalap kartárs Creative Commons License 2019.02.17 0 1 7996

Közösségi esemény keretében szétbontottuk. A homlokfalon, a tornyoknál és az alján elég csúnya rohadás volt. Az alkatrészei azóta már több más autóban keltek életre.

Előzmény: Törölt nick (7994)
berva 59 Creative Commons License 2019.02.17 0 0 7995

Sziasztok! Keresek a képen látható kulcsot. Akinek lenne és megválna tőle, kérem írjon az istvan.dani1992@gmail.com címre. Köszönöm!

Törölt nick Creative Commons License 2019.02.17 0 0 7994

ezzel mi történt?

Előzmény: Fozat1 (7992)
FAV 20 Creative Commons License 2019.02.13 0 0 7993

Ilyen gépsárkányom volt! A Tabányi Sanyinak adtam el 1987-ben. A hátsó ablakon ciril betűkkel az volt írva, hogy harosij ucsenyik. Kérdésem: Nem ez lehetett a kocsim?

 

Előzmény: szaszatis (7990)
Fozat1 Creative Commons License 2019.02.11 0 1 7992

Előzmény: Vaskalap kartárs (7991)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2019.02.10 0 0 7991

Csinos kis strandkorlát-kék autó. Gondolom kívül-belül egészséges. És pont arra a több mint egy évtizeddel ezelőtti autóra emlékeztet, ami összehozta a mai csapatunk első sejtjét. 75-ös évjárat?

Nicsak, a jobb oldalon megbújik egy OT-s Trophy MZ is.

Előzmény: szaszatis (7990)
szaszatis Creative Commons License 2019.02.09 0 0 7990

Vaskalap kartárs Creative Commons License 2019.02.01 0 1 7989

Nahát, nem gondoltam volna, hogy ezt a prototípust sikerült megőriznie valakinek! Köszönjük, hogy kinyomoztad és feltetted ide.

Egyébként az Autó-Motorban is szerepelt ez a példány, az 1964 évi 22. és az 1965 évi 9. számokban.

 

Előzmény: Fozat1 (7987)
iskolaitanuló Creative Commons License 2019.02.01 0 0 7988

kezdetleges prototípus kismotorral a 60-as évek elejéről,  viszont a műszerfal tetje kárpítozott

Előzmény: Fozat1 (7987)
Fozat1 Creative Commons License 2019.01.31 0 1 7987

   

 

Fozat1 Creative Commons License 2019.01.28 0 1 7986
pizo Creative Commons License 2019.01.23 0 0 7985

Mert a LuAzban elől van a motor.

 

Zoli

Előzmény: iskolaitanuló (7983)
Karcsi Szafián Creative Commons License 2019.01.22 0 0 7984

Jó megfigyelő vagy igazad van.

Előzmény: iskolaitanuló (7983)
iskolaitanuló Creative Commons License 2019.01.22 0 0 7983

ez a ventilátor fordított irányban szállítja a levegó, persze, ha jobbra forog a motor, a kisebb szíjtárcsa talán szervószivattyút hajtott meg

Előzmény: Karcsi Szafián (7978)
Karcsi Szafián Creative Commons License 2019.01.22 0 0 7982

Ha tudnád még milyen alkatrészek vannak benne .

Majd küldök képet is .

 

Előzmény: Vaskalap kartárs (7981)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2019.01.20 0 0 7981

Ahh, szóval ez lenne a gyári LUAZ centrifugálszűrő. Bele is van ütve, hogy 967A. Nyilván valami mást is meghajtottak vele, mert ott van hely még két további ékszíjnak, ezért tervezhették át.

Előzmény: Karcsi Szafián (7980)
Karcsi Szafián Creative Commons License 2019.01.20 0 0 7980

Íme a cucc

Előzmény: Vaskalap kartárs (7979)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2019.01.19 0 0 7979

Ez valami tökéletesített centrifugálszűrő? Úgy néz ki, mintha csak sima ékszíjtárcsa lenne. De akkor mi szűri az olajat?

Előzmény: Karcsi Szafián (7978)
Karcsi Szafián Creative Commons License 2019.01.19 0 1 7978

Előtte Utána kép

0 Km -es luaz motor került be a méltó helyére

Törölt nick Creative Commons License 2019.01.19 0 0 7977

Mert ők olyanok mint a robotok. Egyrészt tudnak napi előirt darabszámot gyártani, másrészt jól tűrik a monotón munkát ,(+aváltóműszakot ingázást stb).A férfiaknak ez nem megy. Legalábbis tartósan hosszabbtávon  nem valószínű.

Előzmény: iskolaitanuló (7971)
iskolaitanuló Creative Commons License 2019.01.17 0 0 7976

közvetlenül a karburátor tetején, direktszűrő ?

Előzmény: szaszatis (7975)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!