Szerintem mivel új az akksi, kibírta a sokkot, legfeljebb nem 4 év lesz az élettartama, hanem 3. Simán levehet az alapgyújtáson annyit az autó, hogy lemeríti az akksit, ilyenkor elég sok minden mehet (autótípustól függően), amit nem feltétlenül érzékelsz (pl. fedcomp, navi, belső hőmérsékletszonda kis ventije, stb.)
Kb. 2 hete a 4 éves Akksim egy rövid nap alatt lemerült (Toyota C-Hr), de annyira tökre, hogy az elektromos kézifék sem működött. Az ablakot még lassan tudta tekerni, de aztán sekép-se hang.
Bebikáztuk a szomszéddal az autót, azóta gond nélkül műkszik.
Utólag rekonstruálva az eseményeket, a gyújtást biztosan nem hagytam rajta, de a gyújtáskapcsoló első fokozatát (rádió, miegymás) igen. Létezik, hogy a kijelző (egérmozi) annyit zabál, hogy alig egy nap alatt leszívja az akksit? Még annyi, hogy az ajtókat többször nyitogattuk, így a belső világítások többet égtek, de az sem lehet több 20-25 W-nál.
Most akkor készüljek akkucserére, vagy nem. Eccerű akkuteszter jónak mutatja, indításkor sem esik jelentősen a feszültség.
A kérdés, hogy másfél hét után volt még valami életjel (pl. központi zár működött, műszerfal életre kelt, stb.), vagy teljesen döglött volt az akksi? Utóbbi esetben még az lehet, hogy az autóban valami teljesen leszívta, előbbi esetben viszont egyértelmű szerintem, hogy hibás, és garanciás cserét kéne megcélozni.
Autó indító akku a kérdésem tárgya. Általában csak kéthetente megy az autó, 5-6 indítás és 80-100 km út. Előtte akku feltöltve LIDL-s mikroprocesszor vezérelt töltővel, ez egyébként egy CTEK töltő kínai klónja. Amikor leteszem az autót, leállítás után rámérek az akkura és ekkor 12.74 V-ot mérek általában. Két hét múlva már csak 12.45-12.50 V-ot mérek és van úgy többször is, hogy ilyenkor az autó indítókulcsával a távirányítós gombbal már nem tudom nyitni az ajtót, csak ha beteszem a zárba kulcsot és azzal nyitok. Viszont itt jön a de!...Ilyenkor, 12.45 V-nál ha indítom az autót, azonnal és pöccintésre indul. Tehát a megfelelő indítóáram még rendelkezésre áll az akkuban. Dízel 1.4 TDCi Ford Fiesta az autó.
Ez mennyire lehet vagy okozhat majd gondot a későbbiekben, a nyári használatkor? Nyaralás például ....
Az autóban lévő akku az 60Ah és 590A indítóáramú, a rajta lévő adattábla szerint.
Gondolkozzak lassan egy új akkumulátor beszerzésén?
Skoda Fabia 1.4 benzines (14 éves a gép) és napi használatban. Munkába járás 38 mm oda és 38 km vissza, és a szokásos plusz utak, mint: bevásárlások, családhoz látogatások...stb.
Tölteni töltőn nem igazán volt az az akku, csak titkán (talán fél évente egyszer-egyszer) amikor elkérte tőlem a LIDL-s töltőmet.
Én most tervezek majd március végén akkut cserélni, (Ford Silver-Calcium 60Ah 590 A) és pont egy Rockettet (61Ah 620A) néztem volna ki. Főként a sok pozitív vélemény miatt. Szomszédom istenített Varta és Bosch akkui alig bírnak nála az autóban 3 évet! Ez a mostani Ford akku ez egy hónap híján már 10 éves lenne, de tökéletesen indít még mindig. Rámérve műterheléssel, 476A indítóárama van még. De mivel már ilyen idős, bennem van a para, hogy bármikor úton hagyhat, ezért inkább a lecserélésnél döntöttem.
Jelentem 6,5 évet bírt a 40Ah -s Rocket akkum, úgy hogy az utolsó 15 hónapban már el volt hanyagolva. Az autót kb. havonta vettem elő, közben néha töltöttem az akkut. Most 2 hónapig megfeledkeztem róla, így 7,8V -ot mutat a töltőn. Rendeltem helyette egy ugyanilyet.
Kérdésem az lenne, hogy olyan autóba ahol SLI indító akku van, oda megengedett egy EFB akku? Nem gond az autó elektronikájának? Egy 14 éves Fordba lenne.
Akksi 3 éves, autóban töltödik, töltővel már nem(fél évente rá szoktam tölteni). Töltő jó szerintem, másik kiszerelt állapotban lévő úgymond műhely akksit gond nélkül tölti, Global CH611.
-vagy ez a lengyel csodaakkumulátor(ZAP) ennyit tud? Varázsszem már két hét használat után nem működött..
Akkor amit a #2278-ban leírtam, az úgy jó és nyugodt lehetek.
Viszont az még kérdéses lesz majd, mert a Ford ehhez az intelligens töltéshez a Silver-Calcium összetételű akkumulátort rendeli hozzá és én most kinéztem egy Rocket akkut, SMF 57113 a típus száma, de az "csak" Calcium akku. https://akkuapu.hu/auto-akkumulator/rocket-akkumulator-71ah-jobb-smf-57113
Ez mennyire lehet jó majd az autóba? Hogy fogja elviselni ezt a változó feszültségű töltést? Hosszabb távon is, mert a mostani Ford Silver Calcium akku az már 9 éves, de még kifogástalan állapotban van, és a gyári 590A indítóáramból (60Ah/590A) még rendelkezésre áll 82% azaz 482 A. Pár nappal ezelőtt mértek rá egy akkus boltban.
Azért kérdezem ezeket, mert rokonságban egy Ford Focus 1.6 TDCi a Varta Silver Dynamic 12V 52Ah 520A akkut másfél év alatt elhasználta, majd a második ilyen akkut is megette, az sem tartott ki 2 évet. Most megint egy gyári Ford akku van benne. Az eredeti akkuval, amivel átadták, az Ford Silver Calcium akku volt, elment 8 és fél évet az az akku.
Remélem jár majd erre valaki aki tud válaszolni. Szakmai lenne a kérdés és akku töltéssel kapcsolatos. Az autó Ford Fiesta 1.4 TDCi és 2006-os gyártás. Ford Silver Calcium akku van benne, 60Ah/590A. Nem nagyon szoktam nézegetni a töltő feszültséget csak mostanában kezdtem nézegetni és a motor beindítása előtt rámérve az akkura, 12.68-12.7 V-ot mérek. Beindítom a motort és utána lassan, 1-2 tizedenként megy felfelé a töltőfeszültség, 13.9-13-13.98 között leáll egy ideig de 14.02-14.1 V-nál végleg megáll, ennél nem megy feljebb a töltőfeszültség. Alapjáraton is és emelt fordulaton is ennyi, nem változik. Ha igaz akkor a Fordban intelligens töltési rendszer van már 1999 óta. Jó ez így? vagy menjek el a szervizbe ezzel?
Ha azt mondod, hogy a lámpa gyári tartozéka egy 5 V / 2,1 A USB dugasztáp, akkor jó hozzá a 6,6 A-os is.
Amper egyébként az áram, nem a teljesítmény. Emelt feszültségű, 5 V feletti töltési rendszerek a mobiltelefonoknál vannak, amikor nagyobb teljesítményt akarnak átvinni, a gyorsabb töltés érdekében, de az áramot már nem lehet tovább növelni, ezért a feszültséget kell emelni.
De ha 5 x 2,1 = 10,5 W teljesítménnyel működik a lámpád töltése, akkor ennyi, a standard 5 V-os dugasztáp jó hozzá.
Bizonyos mértékben minden „gyors töltés” károsabb, mint a lassú. Ettől eltekintve nem kellene problémát okoznia a nagyobb maximális teljesítményű töltő használatának: a Li-akkus készülékek töltését a beléjük épített elektronikának kell vezérelnie, nem az USB-s áramforrásnak. A modern USB-s töltők 5 V-nál nagyobb feszültséggel is tudnak tölteni a készülékkel egyeztetve, így az áramerősség önmagában nem elég a teljesítmény összehasonlításához. Ha megírod a készülékek típusát, akkor esetleg többet tud írni róluk valaki ezen általánosságoknál.
Szevasztok topik lakók! :) Vásároltam egy litium akkumulátoros elemlámpát amelyet USB-n keresztül lehet tölteni. A csomagban sajnos nem volt töltő és ezért szeretnék most venni egyet, de ha mód van rá akkor okosan. :) Ha márkamániásként megveszem a gyári cuccot akkor kapok 2,1A USB aljzatot. Ezzel szemben ha veszek egy jó minőségű, de nem márkaazonos készüléket (jellemző módon harmadannyiért) akkor 6,6A kimenő teljesítményhez jutok. Az a kérdés hogy káros lehet-e ez a meglévő készülékemre nézve vagy sem?