Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

GPS Creative Commons License 27 órája 0 0 36543

 

A vízhőmérő 5-6 perc után beállt középre, - egyszer mintha csinált volna olyat hogy visszaesett, aztán újból beállt középre...

 

Ha víz (ezek szerint) "rendben van" és mégis pörög a ventilátorod - akkor valóban a vezérlése körül kellene szétnézni.

 

Csak mondom, hogy nekem 2+éve van meg a Puntóm - de én a ventilátort mindössze csak 2-3 esetben hallottam pörögni (a klímázáson kívűl, persze - amikor alapból bekapcsol).

Akkor is csak a 40 fokos rekkenő hőségben kapcsolt be - amikor leállítottam a motort (pontosabban amikor pl. a sorompónál várakoztam és nem volt menetszél).

 

Szóval normál üzemben és menet közben - a ventilátornak soha NEM kell bekapcsolnia.

 

Ami a hőmérséklet-visszaesést illeti - nálam akkor ingadozik 1-2 mm-t lefelé (!) a tű - amikor nagy hidegben max-ra van állítva a fűtés és 3-4-esen van az utastér ventilátora.

 

Ez valahol érthető, mert a hideg levegő egy plusz hűtést visz be a rendszerbe (a fűtőradiátor révén) - aminek a beömlése úgy látszik kicsit távolabb esik a termosztáttól ezért kicsit később reagál a lehülésre - innen az ingadozás.

.

 

 

 

 

Előzmény: SirLezz (36542)
SirLezz Creative Commons License 1 napja 0 0 36542

A vízhőmérő 5-6 perc után beállt középre, - egyszer mintha csinált volna olyat hogy visszaesett, aztán újból beállt középre...

Előzmény: GPS (36527)
vboszi77 Creative Commons License 5 napja 0 0 36541

Szia! Nogyon köszönöm a választ! :)

 

 

 

 

 

Előzmény: Kido.Resuri (36530)
Tamás Csergő Creative Commons License 6 napja 0 0 36540

Szia kősszi szépen nagyon hasznos informácio!!!

 

Előzmény: Punyesz13 (36532)
GPS Creative Commons License 2020.02.11 0 0 36539

 

A kipufogó nálam, szinte csak városi használat mellett kb. 5 évente elrohad...

 

De, gondolom, te se nagyon hegesztgeted :-)))

.

Előzmény: Kido.Resuri (36537)
Orange223 Creative Commons License 2020.02.11 0 0 36538

Sziasztok,

 segítséget szeretnék kérni. Gyanús, hogy a légzsák összekötő kábellel gond van ( Grande Punto 2008 1.3 Mjet, hibák: világít a légzsák visszajelző, nincs duda, és a kormány rádióvezérlő gombok sem működnek). 

Kérdések:

-jól gondolom a kábelhibát?

-érdemes ezt javítani, vagy cserélni kell?

-Ha csere, bontottban lehet gondolkozni?

-Tud valaki olyan szakit Budapest -és környékén, aki ezt megbízhatóan orvosolja? Olyan, aki nem szalon-szervíz árban van, és a hibakódot is ki tudja ütni?

 

Köszönöm a segítséget előre is!

(ha volt már erről szó bocsánat!)

Üdv

Kido.Resuri Creative Commons License 2020.02.10 0 0 36537

Az 1.2 8V nem ver bele a szelepekbe, de az 1.2 16V  igen. 

A motortérbe nézve könnyedén megállapítható, melyik motor van benne: az 1.2 8V-n kerek (ovális) a légszűrőház, az 1.2 16V-n "szögletes".

 

A kipufogó nálam, szinte csak városi használat mellett kb. 5 évente elrohad...

Előzmény: Zkiss811 (36533)
GPS Creative Commons License 2020.02.10 0 0 36536

 

Munkadíjastól mondott a vezérléscserére 35000.- ft-ot

 

Ez nem lenne túlzó ár amennyiben:

 

- Komplett szettet cserél (nem csak szíjat) - vagyis szíj-feszítő-vízpumpa kombót

- Minőségi szettet vásárol (vagyis nem a legolcsóbb noname-et).

 

Te is utána nézhetsz a szettek árainak, a munkaidő meg cca. 2 óra (amennyiben a maestro ismeri a típust és állított már be vezérlést rajta).

.

Előzmény: Zkiss811 (36535)
Zkiss811 Creative Commons License 2020.02.10 0 0 36535

Rendben köszi az infót! A kipufogóról letörött a tartóvas, azt kellett vissza hegeszeteni, az gyorsan meglett.

A vezérműszíj miatt azért aggódtam csak, mert a frászt hozta rám kb hogy így ne is használjam a kocsit,

bármikor elszakadhat és szétver mindent.

Munkadíjastól mondott a vezérléscserére 35000.- ft-ot

Előzmény: GPS (36534)
GPS Creative Commons License 2020.02.10 0 0 36534

 

No kérlek, ami a kipufogót illeti, szerintem NE hegeszd. Ha egy Fiat kipufogó odajut magától (tehát nem külső behatásra), hogy már hegeszteni kell - az már igencsak kuka.

 

A teljes kipufogó 2 darabból áll - a dobból és a csőből. Először én is csak a dobot cseréltem (mert letört nyakból - (de csak úgy folyt ki belülről is a rozsda-dara).

 

Rá 1 évre meg a csövet - mert szerintem is csak "kifújt egy kicsit, kérem hegesszék meg".

Erre a kipufogó szaki (nem autószerelő, hanem kifejezetten kipufogós) megmutatta nekem, hogy "mit is akar maga itt  meghegeszteni? és főleg mihez?" :-)))

 

Rá fél órára ott volt az új cső - ami drágább volt mint a dob - igaz, ezt együtt adják a flexibillel is -amit szintén nem árt cserélni.

 

Szóval nem éri meg szarakodni hegesztgetésekkel, mert ez egy fogyó-eszköz - kb, mint ahogy az elkopott fékbetétre sem ragasztunk új ferodót.

Ráadásul nem is egy ökör ára - pl. a dob az egy kifejezetten olcsó cucc, de a cső is éppenséggel még megfizethető.

 

Ami a vezérművet illeti, hát ott az az ökölszabály, hogy ha használtat vesz az ember - azt kérdezés nélkül cserélje.
Még akkor is, ha megesküszik a volt tulaj, hogy 1 hónapja cserélte, sőt, ilyenkor a számla se nagyon játszik, mert ha elkotyogta a szervizben, hogy eladásra készíti... na nem is folytatom.

 

És igen, eddig minden hozzáértő azt mondta, hogy az 1,2-es, 8V motorba NEM vernek be a szelepek - még szakadás esetén sem. Leáll a motor - oszt annyi. (mondjuk az én ízlésemnek már az is sok).

 

Vedd meg te a cuccot hozzá - szettben (szíj+feszítő+vízpumpa) - de ne a létező legolcsóbbat vedd, hanem úgy a 20-25 k körülik közül válogass.
A felrakása viszont bizalmi kérdés - előnyben a Puntót ismerő szerelők (nem mind az).
.

Előzmény: Zkiss811 (36533)
Zkiss811 Creative Commons License 2020.02.10 0 0 36533

Sziasztok.

 

Vettem egy 2001-es évjáratú 1.2-es v8 as Puntót, elvittem szerelőhöz kipufogó hegesztés végett. Átnézte a kocsit.  Azt mondta hogy el fog szakadni a vezérműszíjjam, mert revült a szíj, és összekuszálja a szelepeket...stb motor kuka lesz, de csak kb 1 hónap múlva ér rá kicserélni. A motor tetején a kis ablakot kinyitottam a szíj felett, bevilágítottam abszolút épnek látszik, semmi repedés nincs rajta.

Viszont azt is hallottam Puntóstól hogy nem üt bele a 8 szelepesnél. Mi az igazság?

Köszönöm a választ.

Punyesz13 Creative Commons License 2020.02.09 0 1 36532
Előzmény: Tamás Csergő (36531)
Tamás Csergő Creative Commons License 2020.02.09 0 0 36531

Űdv!!!

Az én autom: fiat punto 1.2 8v motor.

Vedtem pollenszűrőt, a neten meg is néztem hogy hol van a helye,

Másnap mondom ki megyek kicserélem, akkarom meg nézni a csavart, hogy milyen csavar van ott de csavart nem találtam, meg semmi leszedőrészt, csak egy takaró van ott amit ki tudnák vágni. 

Nem klimás az enyém. Szeretném kérdezni hogy valahol van a pollenszűrő, vagy nincs benne.

Meg ha nincs akkor tehetek e bele?

A válaszolat várom!!! 

Kido.Resuri Creative Commons License 2020.02.08 0 0 36530

Szia, csak ötleteim vannak:

 

- Ki kéne tisztítani a fojtószelepházat (valahogy így, mint az 1.2 16V itt: https://www.puntonium.hu/2019/05/21/alapjarati-problemak/)

 

- Ki kéne olvasni a hibatárolót, és ha van benne hibakód a fojtószelep pozíció érzékelőről, akkor azt törölni kellene. A hibakódok, de leginkább a törlés után visszatérő hibakódok alapján lehet tovább gondolkodni.

 

- Kuplung pedál érzékelő és vezetékeinek ellenőrzése.

 

- Vákuumcsövek, szívótorok ellenőrzése, repedések, stb. keresése. (fals levegő)

 

 

Előzmény: vboszi77 (36529)
vboszi77 Creative Commons License 2020.02.06 0 0 36529

Sziasztok,

Nem Punto, hanem Grande Punto. A másik fórumon is írtam, de hátha itt hamarabb válaszol valaki...

Van egy 2008-as, 1368 cm3-is, benzines Fiat Grande Puntom. Egy ideje azt csinálja, hogy váltáskor, a kuplung benyomásakor felpörgeti a fordulatszámot kb. 30-ig, vagy alig lépek rá a gázra, de akkor is felpörgeti a motort. Általában már kb. 30 perce megyek vele, amikor elkezdi csinálni és változóan kb. 5-10-20 percig csinálja, aztán mintha semmisem történt volna, tökéletesen működik tovább az autó. Az autószerelőmnek említettem ezt, de azt mondta, hogy nem tudja, mitől lehet ez. Esetleg valaki tapasztalt már valami hasonlót, vagy ötletek, hogy mitől lehet ez a probléma? Engem ez nagyon idegesít, és nem hiszem, hogy ez az autónak is jót tenne. A válaszokat előre is nagyon köszönöm.

BádSzpenszer2 Creative Commons License 2020.02.02 0 0 36528

Ok.

Tehát indításnál kigyulladt a pirostangabugyis ikon a műszerefalon.

Olyan is volt,hogy indítás után kormánykiteker,szervo letilt.

Utólag észrevettem,hogy hidegben hamarabb, vagy inkább csak akkor tiltott le,elszállt a szervó.

Szóval para indul,klassz program lesz.

Persze beírtam mindenhova,és privátban is kértem és kaptam is javaslatokat.

Az a szerelő muki ahova az előző gondos gazdija (a kollégám) hordta 17 évig a verdát,telefonban rögtön 100.000 Forintot mondott.

Közben leszedtem a szervómotort mert nem akartam alkarra gyúrni,meg a vállam és a könyököm is fájt.

Hívtam a második szerelőversenyzőt aki itt helyben masszírozza az autókat.

65-70ezret mond a bajomra,na ez már jobb,gondoltam

Kérdezem,hogy olvass hibakódot is?

Igen-jött a válasz.

Ő is kiesett a pixisből.

Továbbra is vígan tekergettem a (ladaszamarás) kormányt az állandóan letiltó szervó miatt,és bevillant,hogy Sanyibácsi a kollégámnak fogalma sincs,hogy az akkumulátor mikor is lett a puntóba belepattintva.(kidobta a szerelő a papírját.)

Aksi megvesz bepattint,az osan parkolóban.

Ketten megálltak,segíteni,mert a kisuborkasalátám körbe-körbe rohangált az akkumulátor nélküli autó körül.

Nagy tisztelet az ilyen embereknek.

Szóval az új aksi bent van.

Hívom a 3-ik szerelő versenyzőt aki szintén helyben lakik. Elmondtam neki is,hogy hogyan áll a dolog és azt mondta,hogy rakjam vissza a szervómotort,mert lehet megszünhet a probléma.

Megszünt.

Azóta egyszer felvillant a piros tangabugyi,de az újraindítás után nem jelenkezett.

Ezt betudom a testhibának,mert azóta rendberakattam a karoszszériát,és ez után jelentkezett esős időben.

Remélem tudtam,tudok segíteni.

Nagy tisztelet Kido.Resuri olvtársunk önzetlen segítségének is.

 

Előzmény: GPS (36526)
GPS Creative Commons License 2020.02.02 0 0 36527

 

5-6 perc után bekapcsol a hűtőventilátor, legyen -2 vagy akár 16 fok...

 

Vízhőmérséklet rendben van? A hőmérő ugyanott áll, ahol eddig is szokott? Nem megy magasabbra 1-2 mm-el a megszokottnál?

.

Előzmény: SirLezz (36525)
GPS Creative Commons License 2020.02.02 0 0 36526

 

Nos,a szervó témában érintett vagyok a régi elhullott aksi  miatt. Esetleg ha érdekes,akkor szívesen  leírom mások megsegítségére

 

Ne tartsd vissza magad - mert minden tapasztalat jól jön.
Ismerve a szervizek típusismeretét - meg különösen hasznosak a használói-tapasztalatok.

 

 

Nekem pl. legutóbb 3+ liter olajat töltöttek be - olajcserekor.

Amikor előre szóltam, hogy ebbe csak 2,5 liter kell - sértődötten ledorongoltak, hogy "Most tényleg maga akar minket megtanítani olajat cserélni?"

Azóta is jóval a maximum felett van az olaj-nívó.

Ennyít a típusismeretről.

.

Előzmény: BádSzpenszer2 (36524)
SirLezz Creative Commons License 2020.02.02 0 0 36525

Szervusztok. Egy 2-es punto-t (188A40000) próbálok életben tartani, főtengely-jeladó cserével végre elindult, de az újabb hiba: 5-6 perc után bekapcsol a hűtőventilátor, legyen -2 vagy akár 16 fok... Ismét valami jeladó döglött meg?

BádSzpenszer2 Creative Commons License 2020.02.02 0 0 36524

Nos,a szervó témában érintett vagyok a régi elhullott aksi  miatt.

Esetleg ha érdekes,akkor szívesen  leírom mások megsegítségére  is,hogy mit tapasztaltam ez ügyben.

De persze semmi tolakodás.

 

Előzmény: GPS (36521)
BádSzpenszer2 Creative Commons License 2020.02.02 0 0 36523

Érdekes.

Előzmény: oder nach Vereinbarung (36519)
BádSzpenszer2 Creative Commons License 2020.02.01 0 0 36522

Értem,illetve próbálok olyan arcot vágni mintha érteném. :)

De persze képben vagyok valamennyire.

Ma menten a verdával olyan 8-10km max.:(60km/h) és gondoltam méregetek kicsit multiméterrel megint.

Szóval verda leállít,aksi saruknál mérés 12,5V pedig előtte beterheltem a mocit alapjáraton mindenféle kütyüvel,és utána ezt dobta ki.

Tehát igazad lehet,hogy az aksit minimálisan leszívja  (nálam a) riasztó.

Mértem a hátsó lámpa érintkezőinél is,és ott is járó beterhelt motornál.

A hátsó test pontnál és a csatlakozónál is.

Volt eltérés,de ezeket a méréseket csak segítséggel fogom jobban dokumentálni,mert egyedül nehéz.

 

 

Előzmény: GPS (36516)
GPS Creative Commons License 2020.02.01 0 0 36521

 

A szándékos idióta felhasználáson kívül szinte kizárt, hogy negatívba menjen az energiamérleg.

 

Hát pedig a gyakorlatban bizony előfordul a negatív mérleg  - főleg télen - amikor "minden megy", főleg a tükör- meg a hátsó ablakfűtés is - amik igen nagy zabálók. Ilyenkor alapjáraton bizony megy ám az akkuból-lakmározás.

 

De nincs is ezzel semmi baj - mert aztán normál üzemben visszatölt - hisz ez a dolga.

 

De ott a mi jellegzetes példánk, a villany-szervónkkal: több helyről hallottam, hogy leharcolt akkuval bizony gondok adódnak a szervóval - még akkor is, ha az az akku még indítja is a motort, akkor is.

Ez is azt bizonyítja, hogy combos fogyasztást nemigen tud pótolni az alapjáraton forgatott generátor.

.

Előzmény: oder nach Vereinbarung (36519)
oder nach Vereinbarung Creative Commons License 2020.02.01 0 0 36520

Előzmény: oder nach Vereinbarung (36519)
oder nach Vereinbarung Creative Commons License 2020.02.01 -1 0 36519

Ezt én máshogy látom, a motor és generátor között legalább 3:1-hez áttétel van, nem véletlenül. Tehát már alapjáraton (820) is brutálisat tölt, ilyenkor kb. 2500rpm-el forog a generátor. A névleges teljesítmény 70%-át tudja. A szándékos idióta felhasználáson kívül szinte kizárt, hogy negatívba menjen az energiamérleg.

Előzmény: GPS (36516)
ovoid Creative Commons License 2020.02.01 0 0 36518

Na, ablakmosóztam egy kicsit....

Minden tiszta volt!

Csövek, folyadék, minden, mintha most öntöttem volna bele...

Nyomás, a 2bar megvolt, nagyjából mérve, a vízhozam is.

Hálózati vízzel, lehetett produkálni szép, legyezőszerű szórásképet, de az akkori hidraulikus jellemzőket nem tudtam mérni. A lényeg az volt csak, hogy egyáltalán azok, a lőrésszerű kialakítások, mit produkálnak.

Az autóban próbálva, álltóhelyben (eddig csak menetközben vizslattam), talán elfogadhatónak mondanám, de gyanítom, hogy a menetszél elrondítaná most is.

Az egyik spriccni csövét elszorítva, már elég jónak tűnt a másik!

Nem kizárt, hogy a visszacsapós Y elosztó, szűk keresztmetszetet okoz.

Sőt, elég magas a nyitónyomása is, kb 0,5 bar (minek ekkora?) .

Ha továbbra sem tetszik, csinálok egy kiherélt Y-t.

Kerestem szórófejeket is, akár más autóét.

Kész röhej, hogy a legolcsóbb új szórófej darabja (utángyártott,de tipusazonos, fröccsöntött szar) 2x annyiba kerül, mint a legolcsóbb új szivattyú! Nem elírás! Bontottat nem kerestem, az nem játszik.

Ej, ej, kereskedő urak.....

Ha van időnk, kínából hatod ennyibe kerül, postával...

Szivesen betennék egy nagyobb teljesítményű szivattyút....

Előzmény: ovoid (36515)
ovoid Creative Commons License 2020.02.01 0 0 36517

Jó kis görbék!

Már csak visszakellene osztani a generátor / főtengely áttétellel, és mindenki tudná, hogy mekkora motorfordulaton mit csinál a generátora (nagyjából).

Vagy lemaradtam valamiről, és van generátor fordulatszám kijelzőnk eldugva?  :-)

Előzmény: GPS (36516)
GPS Creative Commons License 2020.02.01 0 0 36516

 

Meg ha a moci üzem meleg, (kb.:700fordulat/perc) akkor terhelje be mindennel és alapjáraton is mérjen rá szintén csak  az aksi pólusainál.

 

Ezt a mérést nemigen tartom relevánsnak - mert alapjáraton a generátor nemigen nyújtja azt a teljesítményt amit egy ilyen "fullos" áramfelvétel jelent (főleg ha még  a szervó is becsámcsogja a maga 60-80 A-ét).

 

Alapjáraton az áram-mérleg (ekkora terhelésnél) negatív - vagyis jóval több az "elvét...mint a betét".

 

A generátorok teljesítményét általában 6-8 ezres generátor-fordulatnál adják meg - vagyis akkor nyújtják az úgymond "névleges" teljesítményüket, amikor a motor legalább 4-5 ezret forog.

 

Szóval ilyen terhelésnél, elhanyagolható töltés mellett, az akku kapocsfesz leeshet akár 11 V alá is (akkuja válogatja) - de ez nem azt jelenti, hogy az az akku rossz lenne.

 

 

 

 

Előzmény: BádSzpenszer2 (36513)
ovoid Creative Commons License 2020.02.01 0 0 36515

Szélvédő spriccni-hez azt találtam az egyik helyen, hogy a szivattyúcskának 2bar-t kellene tudni, másik helyen pedig azt, hogy percenként 60 litert.

Jelleggörbét, a két jellemző összefüggéséről nem találtam (még).

Ma megmérem, mit is tud a mienk....

Előzmény: ovoid (36512)
BádSzpenszer2 Creative Commons License 2020.01.30 0 0 36514

2000-es évjárat 60paci (44KW) (188A40000)

nincs klíma,csak menetszél

Előzmény: BádSzpenszer2 (36513)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!