Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

GPS Creative Commons License 30 órája 0 0 37470

 

Én sima univerzális kart szoktam venni és átrakom a gumit. lényeg, hogy a profil egyezzen

 

Hááát, nem tudom. Holnap lefényképezem az enyémet - hát ha lesz valami tipp rá.

 

Egyébként kriminálisak az első ablaktörlők is - amit kapni lehet.

Zajongnak, nyikorognak, csíkoznak... akár csak pár hónap használat után is.

 

Emlékszem, a 90-es években a Teleshop-ok reklámoztak egy "Super 7" nevű, 7 munkaélű ablaktörlőt.

Abból kaptam egyszer egyet.

 

Se előtte, se utána még életemben nem volt olyan ablaktörlőm. Egyszerűen hangtalan volt és egyetlen átmenet után, kristály tisztaságú lett tőle a szélvédő. 2 évig használtam - változatlan minőséggel - csak az autóval együtt adtam el, lehet még ma is működne.

 

De amiket most lehet kapni...hányinger - és nem árfüggő, a drágák is szarok, illetve rövid élettartamúak.

.

Előzmény: Kido.Resuri (37468)
Maruyama.. Creative Commons License 1 napja 0 1 37469

Igazad volt, 3 teljes bemelegedés után már nem világít.

 

Ezúton szeretném megköszönni a fórumozok hasznos tanácsait, az itt és a Puntonium Blogon olvasható információk segítségével eddig még minden problémát megoldottam hivatásos szerelő segítsége nélkül. 

Előzmény: oder nach Vereinbarung (37463)
Kido.Resuri Creative Commons License 2 napja 0 0 37468

Én sima univerzális kart szoktam venni és átrakom a gumit. lényeg, hogy a profil egyezzen. Persze ki kell belőle játszani, meg vissza, de nem lehetetlen.

Előzmény: GPS (37467)
GPS Creative Commons License 2 napja -1 0 37467

 

Kollégák!

 

Hol lehet ehhez HÁTSÓ ablaktörlőt venni?

 

A cégtől, akinek dolgozok, kaptam megfelelő méretű fasza törlőlapátot... csak megdöbbenve tapasztaltam, hogy nem olyan egyszerű ez a csere ám - mert a penge valahogy bele van integrálva a karba.

 

Vagyis azt hiszem, hogy karral együtt kel cserélni.

 

Tudtok erről valamit? vagy valamilyen eligazítást adni?

.

kuTomi90 Creative Commons License 3 napja 0 0 37466

A forrasztással tuti nincs gond, előtte megnézte, hogy van a gyári rajta. Ja és nem ma kezdte a szakmát. A biztosítékot holnap megnézem. Köszönöm szépen

Előzmény: Kido.Resuri (37465)
Kido.Resuri Creative Commons License 3 napja 0 0 37465

A polaritásra nem lett figyelve a ledek beforrasztásánál.

Esetleg F37, F49, F51, F53 biztosítékok.

Előzmény: kuTomi90 (37464)
kuTomi90 Creative Commons License 3 napja 0 0 37464

Üdv

 

Segítséget szeretnék kérni. Van egy 2001-es Fiat Punto 2-m. A középső kapcsolósor, amin az ablakemelő gombjai is vannak, nem világít rajta a led. Pedig egy ismerősöm ma cserélte ki a nyákon az SMD Ledeket, ott tesztelve működött is. Viszont visszarakva az autóba nem világít, de a gombok azok működnek. Sőt a vészvillogó gombja is villog, ha benyomom. Mi lehet szerintetek a gondja? Előre is köszönöm szépen a segítséget.

oder nach Vereinbarung Creative Commons License 4 napja 0 0 37463

Törölni is lehet, de 3 bemelegedési ciklus után elvileg elalszik magától ha valóban rendben van.

Előzmény: Maruyama.. (37462)
Maruyama.. Creative Commons License 4 napja 0 0 37462

Csak rövid távon, hideg motorral ment már jó ideje.

 

A gyárilag ajánlott DCPR7E-N helyett viszont DCPR7-E-10 került bele. Remélem az is jó, elméletileg a régebbit ez váltotta.

 

Tegnap visszaraktam a szívótorkot és az emiatt leszerelt dolgokat. Az alsó lambda-szonda vezetéke véletlenül kimaradt. Indítás után a motorhiba jelző világított. Aksi le, várakozás, visszadugtam a szenzor csatlakozását és indítottam. Minden működik, rendben jár a motor, de a hibajelző világít. Törölni kell a hibatárolóból?

Előzmény: GPS (37460)
ovoid Creative Commons License 5 napja 0 0 37461

Nem feltétlen, mert erősen ország, kút, km, és fényképezőfüggő is a dolog.

Meg hogy mikor állította le, pályán parkolóban, alapjáraton még fel sem melegedett motorból vette ki, adalékolva van e a benya, a motorolaj, és még sorolhatnám....

Nekem volt már olyan is, hogy alig volt "bevonat" ami szinezte volna...

Az mond azért valamit, hogy mind egyforma. Tudom, mind lehet szar is... Mint a félig üres pohár.  :)

Szerintem.

 

Előzmény: GPS (37460)
GPS Creative Commons License 5 napja 0 0 37460

 

A gyertyák, innen nézve jónak tünnek.

 

Nem kéne egy hangyányival világosabbak legyenek? Olyan "fiatal őzbarnáknak"?

 

Az enyéim lényegesen világosabbak ezeknél - pedig nem hinném, hogy szegény lenne a keverékem.

Pedig az előírt hőértéket használom - mégis kifejezetten világosbarnák.

.

Előzmény: ovoid (37459)
ovoid Creative Commons License 5 napja 0 0 37459

A gyertyák, innen nézve jónak tünnek.

 

A csatlakozókból, általában hátrafelé, ki lehet nyomni az érintkezőket, miután a biztosítópöcköt lenyomja a dolgozó.

Ha sikerülne, akkor zsugorcsövet neki és kész is.

 

De hogy a fenébe kerültek ezek ilyen állapotba? 10 év napszívás után lehetne ilyen!

Talán eleve köteget kellene cserélned, persze 1.4-hez szívás lesz, nagyon ritka.

És az a sokk repedés is! Érthetetlen.

Előzmény: Maruyama.. (37458)
Maruyama.. Creative Commons License 6 napja 0 0 37458

Megnéztem a gyertyákat, ki is cseréletem őket. A régiek szerintem jók, nem látom víz nyomát.

 

No de az álmoskönyv szerint nem jelent jót, ha a gyújtótrafó kábeleinek a szigetelése alól kikandikál a réz:

 

 Sajnos több ilyen is van rajta, egészen a trafóra kerülő csatlakozó tövében is. Ezt a vezetéket cserélni kellene. De ilyen csatlakozó nincs külön :( 

Ha találok használt, de jobb kábelköteget ilyen véggel át lehet forrasztani a vezetékeket? Nem zavarja a forrasztás a trafó működését és a motorvezérlőt?

Előzmény: ovoid (37447)
ovoid Creative Commons License 6 napja 0 0 37457

Tanúsítom, hogy van, pontosan ilyen jelenség!

Én úgy tapasztaltam, hogy kb +5 fok alatt csinálja, de nálam ez már múltidő, átalakítottam....

Előzmény: oder nach Vereinbarung (37456)
oder nach Vereinbarung Creative Commons License 6 napja 0 0 37456

Tehát csak télen van, úgy akartam írni!

oder nach Vereinbarung Creative Commons License 6 napja 0 0 37455

Nekem évek óta bugyog, de csak a napi első indításnál, nem jöttem rá miért.. A víz nem fogy, és tavasztól-őszig teljesen megszűnik a jelenség. 

ovoid Creative Commons License 6 napja 0 0 37454

Folyatni nem szoktam, 1-2 csepp után elzárom.

Előzmény: 88GABOR88 (37453)
88GABOR88 Creative Commons License 6 napja 0 0 37453

Igen , hűtő tetején ott a lámpa közelében kicsavarható műanyag “kupak” a másik meg az utasterhez csatlakozó felső vízcsö tetején található csavar, mindkettőnél megjelent a víz..  létezhet , hogy még többet kellet volna várni illetve tovább folyatni,

Előzmény: ovoid (37452)
ovoid Creative Commons License 6 napja 0 0 37452

A hűtőnél is légtelenítetted?

A csavarja alatt látszik még levegő?

Előzmény: 88GABOR88 (37451)
88GABOR88 Creative Commons License 6 napja 0 0 37451

Indításkor lehet hallani csak, de akkor sem mindig .. a kiegyenlítőt amikor figyeltem ott nem láttam buborékokat de majd figyelem, egyébként vezérlés csere után jött ez a jelenség, “ gyakorlatban” ugy lett légtelenítve ahogy kell... csak többektől hallotam ezt a körülményes légtelenítést..

Előzmény: ovoid (37450)
ovoid Creative Commons License 6 napja 0 0 37450

A bugyogás, még nem feltétlen utal hengerfejességre!!!

Az lehet pl rosszul elvégzett légtelenítés is, tömítettlenség, stb.

Egész nap bugyog, vagy csak az indítás utáni pár másodpercben?

Hidegen beindítod, tágulásiról leveszed a sapkát, akkor ott bugyog e?

Előzmény: 88GABOR88 (37449)
88GABOR88 Creative Commons License 6 napja 0 0 37449

Sziasztok, szia, erre a hengerfejesedés mizériára: tehát akkor nem nagy az igazság alapja annak ,hogy nehèz légteleníteni a punto vízrendszerét (az alacsonyan lévő kiegyenlítő tartàly miatt)? Akkor a műszerfal mögül a buborékoló hang egyértelmű (kezdődő) hengerfejesedésre utalhat?

Előzmény: kacagógerle (37448)
kacagógerle Creative Commons License 6 napja 0 0 37448

Nem feltétlenül. Sok esetben csak egy icipicit szakad át a hengerfejtömítés, ami éppen elég ahhoz hogy gyengén beledolgozzon a hűtőrendszerbe az égéstér, és már hallod is a buburékolást. A kis hiba miatt a hűtőfolyadékból is nagyon keveset szív be a motor, alig fogy a folyadék.

Nálam pl. így volt, egyedül abból vettem észre a hengerfejhibát, hogy 1000km-enként tönkrement az 1-es henger gyertyája. Pont a gyertya felől volt egy kicsit átégve a hengerfejtömítés, és pont ott szívott be egy nagyon kevés hűtőfolyadékot, ami időnként összezárta a gyertya pólusait, ami égéskimaradást okozott és végül kapitulált.
Tulajdonképpen nem is átégve volt a tömítés, hanem a nem megfelelő fagyálló folyadék(a címkéje szerint alubarát) kikezdte a hengerfej aluminiumát, és utat tört magának a nyomás a tömítés mellett.

Ha nem megy tönkre a gyertya, a mai napig nem veszem le a hengerfejet, el lehet így járni sokáig, igaz a következmények nem maradnak el(hengerfej és blokk kráteresedés), ami a hengerfej esetében még annyira nem is nagy baj, de idővel a blokkot is elkezdi koptatni a beáramló hűtőfolyadék, és a kiáramló levegő.

 

Előzmény: GPS (37446)
ovoid Creative Commons License 6 napja 0 0 37447

A hengerfejességről a gyertyák is árulkodhatnak.

Durroghat a vas, vagy ha mind egyforma szinű (benzinfüggő), akkor vagy mind hengerfejes :), vagy mind ok.

De ha valamelyik világosabb, fehérebb, kis gömböcskék vannak esetleg rajta, akkor az már lehet a víz nyoma.

 

Egyszer már volt ilyen bajunk, ez volt a vizes hengerben...

  

 

a hűtőnkkel is

ennyi látszott kívűlről

 

 

ez meg belülről, az ok

 

és éppen műben....

 

És érdemes majd az új hűtőt is megsasolni, mert fasza, kis "sorják" lehetnek belülről!

 

 

A csavarokat, mivel valószínű, hogy a gyári állapotot bontottad meg, én ezért rögzítővel tenném vissza.

Mindegyiknek egy csöpp az elején a menetre, és mehet is befelé.

 

Előzmény: Maruyama.. (37444)
GPS Creative Commons License 6 napja 0 0 37446

 

Ettől még lehet hengerfejes, hiszen a puntóknál általában az égéstér és a víztér "szakad össze", olaj nem lesz a vízben és fordítva sem.

 

Cserébe annyi gőz jön ki hátul, mint egy egykori 424-es gőzmozdonyból - lefúvatáskor :-))))

.

Előzmény: kacagógerle (37445)
kacagógerle Creative Commons License 6 napja 0 0 37445

Nem biztos hogy alumíniumbarát volt a fagyálló benne, ezt is érdemes lecserélni. Nekem egy fagyállócserét követően lépett reakcióba az új fagyálló az alumíniummal, és lett hengerfejes. Akkor kicseréltem másik gyártmányú fagyállóra, és azóta semmi jele a reakciónak.

"De nincs víz az olajban, sem fordítva"

Ettől még lehet hengerfejes, hiszen a puntóknál általában az égéstér és a víztér "szakad össze", olaj nem lesz a vízben és fordítva sem.

"A szívótorok csavarjai menetrögzítővel voltak berakva. Úgy illene visszatenni?" 

Nem kell menetrögzítő, kézzel meghúzod és kész.

Előzmény: Maruyama.. (37444)
Maruyama.. Creative Commons License 2020.11.29 0 0 37444

Tényleg csúnya, élőben még rondább. Nem tudom, hogy mióta eresztett, én a tavasszal vettem. A hideg beköszöntével lett látható nyoma és "bugyogott" 2-3 naponta a fűtőradiátor. Hengerfej hibára utaló dolog, tudom. De nincs víz az olajban, sem fordítva, könnyen indul, és nem fúj gőzt a kipufogó, fűtés is van. A hűtő is enged, remélem, hogy ezeknek a cseréjével megszűnik a levegősödés. 

 

A szívótorok csavarjai menetrögzítővel voltak berakva. Úgy illene visszatenni? 

Előzmény: ovoid (37443)
ovoid Creative Commons License 2020.11.28 0 0 37443

Nnna, most már csak össze kell rakni!  :D

Nyugodtan meghúzhatod, mert a fém távtartók veszik fel majd az erőt, nem a műanyag.

Vajon hány év alatt lett ilyen?

Előzmény: Maruyama.. (37441)
Kido.Resuri Creative Commons License 2020.11.28 0 0 37442

Gratulálok a leszedéshez!

 

Én látom úgy, vagy tényleg gyalázatosan néz ki?

Előzmény: Maruyama.. (37441)
Maruyama.. Creative Commons License 2020.11.28 0 0 37441

Nem is lesz nyomatékkulccsal húzva az átkozott szívócsonk. Nem férni hozzá, keserves volt leszedni.

 

De hogy látnivaló is legyen a hőgomba alatti műanyag csonk tömítésének hibájáról:

 

Előzmény: kacagógerle (37436)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!