Keresés

Részletes keresés

Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 1,5 órája 0 2 96647

Úgy néz ki, hogy ez a mostani huza-vona a jól sikerült bürokrácia csökkentés számlájára írható: Nincs, aki aláírja a magyar típusbizonyítványt, anélkül meg nem lehet vizsgáztatni. Erre vár a VB is.

Előzmény: gumpy (96646)
gumpy Creative Commons License 11 órája -1 0 96646

Érdekes ott kimehet az utcára. Nálunk meg nem... hiába no, gazdag ország vagyunk.

Előzmény: bandrew_ (96644)
etomcat Creative Commons License 11 órája -1 0 96645

> Ilyenkor _kell_ ún. kiegyenlítő töltést alkalmazni, amit viszont mindenképpen előírt ideig (legalább 8 óra), különleges körülmények között (kisebb, és cellánként, de legalább cellacsoportonként szabályozott töltőáram) kell biztosítani, ennek idő előtti megszakítása a teljes akkupakk tönkremenetelét is okozhatja. Akár már egy alkalommal is.

 

Azt, hogy mit miért nem lehet, megbeszélte már valaki az Elon Musk-kal és a mérnökeivel? Három napja kezdték átadni az első hivatalos európai szállítású Tesla3 villanyautókat, már Ausztriában és Olaszországban is van belőle pár darab, hollandoknál, norvégeknél meg egy csomó. Nem hallani arról, hogy 8 óra a lenne a töltése, inkább 45 perc. A Tesla Semi nyergesvontatójuk is pont ugyanarról a 75kWh-s Panasonic Li-akku tálcáról megy, csak nem egy darab van benne, hanem nyolc.

Előzmény: John Howard (96626)
bandrew_ Creative Commons License 11 órája -1 2 96644
7-es troli Creative Commons License 14 órája -1 0 96643

Akkor a 412gt-kben se működik egyáltalán?

Előzmény: 18-09 (96640)
7-es troli Creative Commons License 14 órája -1 0 96642

Pedig elvileg az egy komoly cég! Vagy csak volt? Garanciális időszak? Csak ez az egy gst készült az ő akkupakkjukkalbakkufelugyelettel?

Előzmény: 18-09 (96640)
EsztergomiZoltán Creative Commons License 15 órája 0 4 96641

Érdekes, hogy Szeged rövid úton ki tudta vágni ezt a céget a fenébe. A BKV még mindig "küzd" velük. Be kellene végre látni, hogy a cég (és termékei) képtelen (ek) együttműködni a trolibuszokkal...

Előzmény: 18-09 (96640)
18-09 Creative Commons License 15 órája 0 7 96640

Sedulitas-Pro.. minden amihez hozzányúlnak, tuti "siker" :DDD

 

 

Előzmény: 7-es troli (96639)
7-es troli Creative Commons License 15 órája 0 0 96639

Ezt lehet sokan ertik...én nem. De az, hogy 2-3 evvel a felújítás után nem működik ez a funkció, na az gáz.

412gt-kben legalább működik?

Előzmény: 18-09 (96638)
18-09 Creative Commons License 15 órája 0 3 96638

De. A sufnis cégtől. 

Előzmény: 7-es troli (96637)
7-es troli Creative Commons License 15 órája 0 0 96637

Ami teli piros gst, az nem mind kapott akksi cserét A felújításakor?

Előzmény: John Howard (96636)
John Howard Creative Commons License 16 órája 0 2 96636

Ha jól látom, a 603-as. Nem tudok csodálkozni rajta... :-/

Előzmény: -Smiley- (96634)
05-52 Creative Commons License 17 órája 0 0 96635

Vélhetően nem működött...

Előzmény: -Smiley- (96634)
-Smiley- Creative Commons License 17 órája 0 4 96634

Ez a csodatroli miért nem ment akku üzemben át a kereszteződésen?

https://bpiautosok.hu/ismet-segitsegre-szorult-egy-troli-de-most-nem-volt-audi-a-kozelben

padisah Creative Commons License 2 napja 0 0 96633

... nekem az az újdonság hogy ezek szerint másmilyen töltés is van. Nem kapcsoltam össze a két dolgot, hogy a BMS nem kapcsolhatja le a pakk töltését (vezetékes) menet közben.

Előzmény: John Howard (96629)
IZé Creative Commons License 2 napja 0 3 96632

Ezeket a háromfázisú csatlakozási pontokat még a GST-k érkezéskor kialakították. Én egyszer sem láttam hogy valamelyik kocsi rá lett volna kötve. (oké, én keveset kezdek garázsban, de akkor is, legalább egyszer-egyszer láttam volna valakit, aki látott már olyat, aki ... :)

Előzmény: John Howard (96630)
travelagent Creative Commons License 2 napja 0 2 96631

Facebookról:

 

A korábban meghirdetettekkel szemben a 72-es és a 73-as trolibusz megállóhelyét várhatóan csak február 19-én (kedden) helyezik át a Bajcsy-Zsilinszky útra. Addig a trolibuszokra le és felszállni a megszokott helyen lehet.

John Howard Creative Commons License 2 napja 0 2 96630

Sőt, vezetékes üzemmódban sem, mert a kiegyenlítő töltést a telephelyen kialaított háromfázisú csatlakozási helyen kell (=lehet) végrehajtani, tehát a jármű ilyenkor forgalomba nem adható ki.

Előzmény: John Howard (96629)
John Howard Creative Commons License 2 napja 0 3 96629

Ne nekem meséld, én tudom, hogyan működik! :-)))

 

A lényeg, hogy a kiegyenlítő töltés ideje alatt a jármű nem használható önjáró üzemmódban. Ez minimum nyolc óra. A kocsikiadás komoly ellenfele...

Előzmény: padisah (96628)
padisah Creative Commons License 2 napja 0 0 96628

Li akkukra mindig kell BMS (=battery management system), aminek a feladata a lent vázolt cella-kiegyenlítés, illetve a szétcsúszás megakadályozása

illetve a mélykisütés és túltöltés megakadályozása

 

ez egy elektronikus panel, ami az egyes cellák állapotát figyeli, és ha valamelyik túlmerül, letiltja az egész pakkot, ugyanez töltéskor a túltöltésre

töltéskor úgy tudja a kiegyenlítést elvégezni, hogy megállítja a töltést, és a túltöltött cellákat kisüti annyira, hogy folytatódhasson az egész pakk töltése

 

nagyon drága verziók olyat is tudnak, hogy a túltöltött cellával tölti valahogy a kevésbbé töltöttet, tehát nem vész kárba az az áram, de ennek nem sok jelentősége van

Előzmény: John Howard (96626)
John Howard Creative Commons License 2 napja 0 2 96627

Ja, és még egy!

 

Ezak az akkumulátorok az SST-kben nagyon sok esetben nem azért nem hasznélhatók, mert maga az akku sz@r, hanem a klimatikus körülményei miatt. A megkívánt hőmérséklet a működéséhez 25oC körüli, ezt télen a telep fűtésével, nyáron pedig légkondival biztosítja a kocsi. Namost, ha valamelyik (bármiért) nem működik kielégítően, akkor a géppel nem lehet (=szabad) önjárni, mert terheléskor ugyebár felmelegszik, a Li-akku pedig - bár elég jól bírja a melegedést bizonyos mértékig és ideig (jobban, mint a NiMH), a belső nyomása emelkedésére nem igazán toleráns (=felrobbanhat). Alacsonyhőmérséklet esetén (<10oC) pedig nem terhelhető, de nem is tölthető, szintén a belső nyomásviszonyok kellemetlen alakulása miatt.

 

A lényeg: néhány kocsi nem az akku állapota miatt nem "tud" önjárni, hanem azért, mert nem "szabad" vele önjárni.

Előzmény: John Howard (96626)
John Howard Creative Commons License 2 napja 0 3 96626

Jó, akkor legyen 3000. Nekünk a csehek mondták, hogy ötezer - bár tudom, nem a Škoda gyártja az akkut, meg aztán "minden szentnek maga felé", stb...

 

De azért miért ne lehetne mindennap így járatni? Legfeljebb nem 5-6 évente, hanem 2-3 évente cserélünk akkupakkot. ;-)

 

A tapasztalatok azért azt mutatják, hogy semmilyen _közvetlen_, értékelhető összefüggés nincs az akkuk használata/nem használata, és a kapacitásvesztése között. Egyszerűen - talán - vannak szerencsésebben összeválogatott pakkok, meg olyanok, amik rendszeresen "szétcsúsznak". A LiPo akkumulátor-csomagoknál általában nem a komplett kapacitásvesztés szokott lenni a probléma, hanem a "kiegyenlítetlenség", amikor az egyes cellák eltérő mértékben merültek, és a töltésük a hagyományos, sorbakapcsolt módon (=azonos áram minden cellába) nem lehetséges. Ilyenkor _kell_ ún. kiegyenlítő töltést alkalmazni, amit viszont mindenképpen előírt ideig (legalább 8 óra), különleges körülmények között (kisebb, és cellánként, de legalább cellacsoportonként szabályozott töltőáram) kell biztosítani, ennek idő előtti megszakítása a teljes akkupakk tönkremenetelét is okozhatja. Akár már egy alkalommal is.

Előzmény: padisah (96624)
IZé Creative Commons License 3 napja 0 7 96625

Amikor a CITY-be készülő 76-os a Ferdinánd hídon jár, akkor bemondja a futár: Csanádi utca, Lehel tér metróállomás következik. Felhívjuk utasaink figyelmét, hogy ez a trolibusz csak a Lehet tér metróállomásig közlekedik ....

Eredmény: minden utas leszáll a Ferdinánd híd végén, jobb esetben megkérdezik, hogy akkor most merre megy.

Ezt a megállót Lehel tér metróállomásnak hívni eddig is marhaság volt, most pedig direkt megtévesztő.

 

Más:

Miért vették ki a futárból a "Hátsó ajtók később nyílnak" szöveget? Hogy még nagyobb szívatás legyen az elsőajtózás sofőrnek is, utasnak is?

padisah Creative Commons License 3 napja 0 0 96624

nem tudnak a Li akkuk 5000 ciklust, 3000-et tudnak max

ez a fejszámolás akkor arra mégiscsak rávilágít, hogy üzemszerűen, mindennap nem lehetne az önjárást így használni

 

a city nem ilyen járat mert csak hétvégén megy pl egy 72-es nyilván nem csak 3x járja be egy nap a pályáját, ha mondjuk az út felét önjárósra terveznék,  egy ekkora akkupakk hamar kikészülne

Előzmény: John Howard (96613)
18-09 Creative Commons License 3 napja 0 0 96623

Ezt én se vitattam, ez lenne az egyik jó megoldás. De  Te is tudod, hogy mennek a dolgok.

Előzmény: John Howard (96605)
KápCity Creative Commons License 3 napja 0 0 96622

Bocsesz, Ikarus 200 fanba tették fel :)

Előzmény: 7-es troli (96621)
7-es troli Creative Commons License 4 napja 0 0 96621

Melyikbe? Mert 3 oldalt is megneztem,de egyikben sem volt kép 😞

Előzmény: KápCity (96620)
KápCity Creative Commons License 4 napja 0 0 96620

Csütörtökön is kint volt, a trolisba tettek fel róla fotót facen.

Előzmény: 7-es troli (96618)
csakszólok Creative Commons License 4 napja -1 2 96619

http://iho.hu/hir/athelyezik-az-arany-janos-utcai-trolivegallomast-190214

 

Érdekes felvetések a hozzászólásokban....

7-es troli Creative Commons License 4 napja 0 1 96618

A tanuló IK263GT dolgozik-e már szorgosan a tanulók es oktatóik nagy megelégedésére? Esetleg aktuális fotót lehet róla kérni, amin már pályaszám, BKV felirat is van? Köszönöm 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!