Keresés

Részletes keresés

JSZ-379 Creative Commons License 5 napja 0 6 100033

Függetlenül attól, hogy ki a főpolgi, ezt a trolis szerződést mindenképp le kéne hívni. Ha jól értelmezem, akkor végszükség esetén ki lehet fizetni a 61 milliárdos hitelkeretből is, aztán majd később felveszik a másik hitelt azokra a dolgokra, amikre ezt a hitelt költeni akarták.

Gondolom, ha most nem veszünk trolit, és elbukjuk ezt az opciós szerződést, akkor egy új közbeszerzésre ennél csak jóval drágábban adnának árajánlatot. Szerintem egyik "oldal" sem akarja ezt.

Előzmény: Bedus58 (100022)
EsztergomiZoltán Creative Commons License 2020.11.16 -29 17 100025

Igazán jó lenne, ha KariGeri, mint főpolgi most már valami értelmeset is csinálna egy évvel a "megválasztása" után. De tényleg úgy néz ki, hogy csak véglegesen szét akarja verni Budapest teljes közlekedését. Kezdve az értelmetlen "kerékpársávokkal"...

Előzmény: Bedus58 (100022)
GST-616 Creative Commons License 2020.11.16 -5 0 100023

Na emberek csoda történt ma reggel :D Mind a 10 MAN ki volt adva bár a 358 már megadta magát.

Bedus58 Creative Commons License 2020.11.16 0 3 100022
7-es troli Creative Commons License 2020.11.15 0 3 100021

A troli telepen álló teljesen felújított 412T váz a 705? Mikor lesz befejezve, hogy ujra forgalom a kerülhessen?

trizs77 Creative Commons License 2020.11.14 0 0 100020

Nem oly rég még fegyveres harcok folytak ezért a városért.

( nem sikerült bevenniük a támadóknak)

 

Most meg troli fejlesztés :

 

https://www.cs-dopravak.cz/dodavky-72-trolejbusu-pro-mariupol-vrcholi-prisly-prvni-vozy-s-bateriemi/

padisah Creative Commons License 2020.11.14 0 1 100019

én ebből a trolis jövőképből sehogyan sem tudom azt meglátni, hogy megveri a trolibusz gazdaságosságban, egy főre jutó km költségben a dízel buszt, ezért nem is lesz lényeges változás a két közlekedési mód arányaiban, tehát maradnak a dízelek, újabb EUR 6 motorral, és ezt mindenki elfogadja

 

a troli ágazat felett pedig folyamatosan ott fog lebegni damoklész kardja

Előzmény: Bedus58 (100016)
John Howard Creative Commons License 2020.11.14 0 9 100018

Viszonylag korrekt eddig a cikk, én csak azt fájlalom, hogy nagyon sokszor egyszerűen "busz"-ként említi a trolibuszt.

 

Azért két pici kiegészítést tennék: az 1933-as óbudai trolibusz nem az első magyar, hanem az első budapesti trolibusz volt. Az első magyar 1904-ben Poprád és Ótátrafüred között létesült (igen, ez akkor Magyarország területe volt!). Azonkívül az óbudai trolibusz megindulásának helyes dátuma nem dec.13, hanem 1933. december 16.

Előzmény: Bedus58 (100016)
John Howard Creative Commons License 2020.11.14 0 0 100017

Ekkora saját tömeg mellett szinte mindegy a sebesség. 10-15 km/h-nál ugyanúgy szétveri magát egy "túlságosan" nagy tömegű híd, ha 10 tonna van fölötte.

Előzmény: padisah (100014)
Bedus58 Creative Commons License 2020.11.13 0 0 100016
paca664 Creative Commons License 2020.11.11 0 0 100015

A legelsőkből már bontottak is, tehát ha nincs jelentkező akkor lehet attól sem riadnak vissza. De a kocsik tartós tárolásában is hatalmas tapasztalatuk van már.

Előzmény: MCA-001 (100013)
padisah Creative Commons License 2020.11.11 0 0 100014

van olyan verzió is, hogy a motor a tengelyen van, és kardán hajt ki a kerékig, így a kerék lengése nem érinti a motort

 

de szerintem buszok esetében ez a rugózatlan tömeg téma túl van lihegve, ez is a sebesség függvénye, és kis sebességnél kisebb probléma

Előzmény: Zahnrad (100012)
MCA-001 Creative Commons License 2020.11.11 0 0 100013

És arról van már hír, hogy pontosan hová kerül a többi?

Előzmény: paca664 (100010)
Zahnrad Creative Commons License 2020.11.11 0 1 100012

- A kerékagymotor a rugózatlan tömeget növeli, ami nem tesz jót a futómű alkatrészeinek élettartamával. A Budapesten futó buszok, trolibuszok futóművének állapotáról talán nem kell sokat mesélnem, pedig azokban nincs agymotor.

- Kicsi, nagyon kicsi az ilyen motorok terhelhetősége.

- Ha gyakran indulsz-megállsz, már akkor is bejöhet a korlátozás és nem lesz teljes nyomatékod, a menetidő pedig nő.

- Egy ilyennek a cseréje is rémálom kategória. 

Előzmény: padisah (100011)
padisah Creative Commons License 2020.11.11 0 0 100011

azt nem teljesen értem, a felületre szerelt mágnesekkel működő szinkron, agymotor jellegű hajtás miért nem terjed el troli/elektromos busz hajtásokban

 

egy városi buszban, vagy troliban 70km/h a legnagyobb elvárt sebesség, az átlag meg kb 20 km/h, viszont a forgalom nagy részében a nagy nyomaték kell megállóból elindulni, megállóba álláskor fékezni, lámpáknál szintén

Előzmény: Zahnrad (100006)
paca664 Creative Commons License 2020.11.11 -1 1 100010

5 darab rigai GST18 úton Kisinyovba.

https://transphoto.org/photo/1406622/

 

Dénes Balázs Creative Commons License 2020.11.08 0 5 100009

Ez alapján akkor maradjunk a trolibusznál? :)

Előzmény: IZé (100008)
IZé Creative Commons License 2020.11.08 0 7 100008

Előzmény: IZé (100007)
IZé Creative Commons License 2020.11.08 0 0 100007

 

Ez így nagyon szép lenne, gondolom az infrastruktúra nincs beleszámolva.


https://g7.hu/kozelet/20200115/alzold-latszatintezkedesben-ert-egyet-orban-es-karacsony/

Zahnrad Creative Commons License 2020.11.08 0 2 100006
IZé Creative Commons License 2020.11.07 0 0 100005

Azt kellene kiszámolni, hogy mi  az olcsóbb:
Egy nagyobb akkumulátor, ritkábban töltve, drágán, vagy ugyanezen X élettartam alatt
kisebb akkumulátor -olcsóbban-, de sűrűbben töltve, és mivel így rövidebb életű, ezért az X élettartam alatt többször cserélve.

Előzmény: padisah (100003)
7-es troli Creative Commons License 2020.11.06 -1 0 100004
padisah Creative Commons License 2020.11.05 0 5 100003

én úgy keveredtem ide, hogy korábban sokat jártam elektromos autós találkozóra, és beszélgettem olyanokkal, akik benzines autót alakítottak át sk akkumulátoros elektromosra

 

ennek keretében nézegettem a grafikonokat, illetve meghallgattam a személyes tapasztalatokat a Li alapú akkumulátorok viselkedéséről

 

ebből az jött le, hogy a standard Li-ion kb 600-700 teljes töltés merítés ciklust tud, az LFP Lítium-vasfoszfát, tud 2500-3000 ciklust, ez a kettő ami a gyakorlatban előfordult

 

az NMC (Lítium-Mangán-Cobalt oxid) amit autókba építenek valahol a kettő között tud ciklusszámot - fajlagos energiatartalomra optimalizálták ezeket, hogy az autót nagyobb hatótávval lehessen eladni

 

ezen kívül az LTO (lítium titanát) elvileg tud 10,000 ciklust, viszont ennek a legalacsonyabb a fajlagos energiatartalma, mivel csak 2,5V-ig tölthetőek a cellák

 

amikor nincs teljesen lemerítve és feltöltve, az 50%os töltés körüli kis sugárban zajlik a töltés kisütés, akkor ezekből jóval több ciklust is tudhatnak - erre utalhat a gyártói előírás, hogy ha nincs túllépve ez az erősen korlátozott  kisütés akkor képes lehet az akkus troli erre a napi 8-10 vagy még több kisütési ciklus elviselésére

 

ugyanakkor ami itt néha elhangzik, hogy már most meghalt néhány SST önjáró képessége, és az akku miatt, az viszont arra utal, hogy nem erről van szó

 

beépített a gyártó a kéréseknek megfelelően 4km önjárásra alkalmas akkut, de nem arra a célra hogy azt napi 8-10x süssék ki, hanem arra hogy útakadály esetén havonta 2x süssék ki

az első esetben a fedélzeti akkunak képesnek kellene lennie a járművet kb 40km-ig mozgatni, mert a teljes kapacitás 10%-t lehet csak az ilyen gyakori kisütéses üzemmódban használni

 

ha a valóságban tudnak széthajtva 9km-t is a 4 helyett, akkor az nem 10x hanem csak 2x túlméretezés, és így a ciklusszámok nem fognak nagyon elszakadni a teljes kisütésre mért számoknak, tehát ebben a felhasználási módban az akkumulátorok nagyon gyorsan elhasználódnak, elveszítik a kapacitásukat, és lehet őket kb 2-3 évente cserélni

 

ez nem biztos hogy akár az üzemmód vagy a felhasználás kizárását jelenti, csak annyit hogy drágább mint amire most a döntéshozók számítanak

 

egy BEV busz akkumulátora teljesen más terhelésnek van kitéve, mert azt naponta 1x vagy legfeljebb 2x sütik ki, viszont tudnia kell egyben 200-250km-t, de ez egyelőre nem nagyon megy nekik, és persze a fenti akku típusok közül kb az LFP és az LTO az ami erre tartósan is képes lenne, a többitől legjobb esetben 4-5 évet várnék

Előzmény: zsig (100000)
IZé Creative Commons License 2020.11.05 0 5 100002

Nem tudom, van-e olyan SST, aminek az akkupakkja véglesen tönkrement és cserére szorul.

Olyan viszont rengetegszer van (volt,lesz) hogy egyes kocsik nem mennek önjáróban -átmenetileg- valami kisebb zavar miatt: például nem megy az akku hűtése, mert elromlott a ventilátor, vagy nem tudja megbízhatóan rögzíteni a szedőt (elromlott az érzékelő), és emiatt tiltja az önjárót.

Előzmény: toto92 (99999)
nemeza Creative Commons License 2020.11.05 0 4 100001

Értelmes, szakmai hozzászólás - reméljük a következő 100 000 is javarészt ilyen lesz :)

--

Arról se feledkezzünk meg, hogy az elektromos buszok akksijai sem tartanak örökké, ráadásul ott nagyobb ugyanaz a csomag.

Az akkufelügyelet és az akkuk ideális körülmények közötti elhelyezése kulcsfontosságú lenne. Mint kiderült a GST-ken a tetőn elhelyezve pusztán levegőhűtéssel - annyira nem ideális.

A temperált környezet sokkal jobb, de így több helyet vesz el az utastérből.

Előzmény: zsig (100000)
zsig Creative Commons License 2020.11.05 0 6 100000

Ha az akksikat a gyártói előírás szerint használjuk, akkor alapvetően nem lehet gond, nyilván az akku elgyengülése után drága dolog kicserélni, de majd ez is belekerül a pénzügyi fejekbe. 

 

Ha a 4 km-es trolival elkezdünk 8-9 km-t önjárni, akkor hamarabb tönkremehetnek, és a gyártót sem tudjuk számonkérni. Ezt is lehet amúgy, de akkor mondjuk kétszer olyan sűrűn kell az x milliós akkupakkot cserélni. 

Előzmény: toto92 (99999)
toto92 Creative Commons License 2020.11.05 0 1 99999

A trolis topikból nekem is rémlenek olyan ház.-ek, hogy xy kocsi már nem vagy csak korlátozottan alkalmas önjárásra. Azt nem tudom, hogy most mi a jelengei helyzet és ez mennyire lehet probléma a jövőben.

Előzmény: KirályLászló (99997)
zsig Creative Commons License 2020.11.05 0 0 99998

Természetes kapacitáscsökkenésről tudok, nyilván ezeket is cserélni kell (de nem értek a lovakhoz). 

Előzmény: KirályLászló (99997)
KirályLászló Creative Commons License 2020.11.05 0 0 99997

hol olvasod?

Előzmény: torqmatic (99996)
torqmatic Creative Commons License 2020.11.05 0 1 99996

Budapest viszont pont rossz példa, mert ahogy olvasom, már pár év alatt tönkre ment egy csomó önjáró troli akksija. Ráadásul előbb-utóbb ezeket úgyis cserélni kell, illetve a szedő felrakása is macera, szóval nem tudom, hogy hosszú távon mennyit lehetne a váltók, keresztek megspórolásával nyerni, de szerintem kb semmit.

Előzmény: paca664 (99995)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!