Keresés

Részletes keresés

7-es troli Creative Commons License 6 órája 0 0 106549

Nagyon részletes választ adtál, köszönöm 

Előzmény: tirisztoros szaggató (106544)
Komlósfecskés Creative Commons License 6 órája 0 3 106548

És van, ami nem változik :)

Komlósfecskés Creative Commons License 6 órája 0 4 106547

Prága, 59-es vonal, Nádraží Veleslavín - Václav Havel repülőtér. Itt jár a 20 duplacsuklós Skoda-Solaris troli Řepy garázsból. Valószínűleg itt sem tökéletes még a rendelkezésre állás, mert itt is több autóbusz járt a trolik között, illetve látható ok nélkül vonatozás volt, a kiadott 3-5 perces követési idő 10 percenként 2-3 kocsi formájában valósult meg. A felsővezeték itt is nagyjából az útvonal felén, a belváros felől van kiépítve.

Érkezés Nádraží Veleslavín végállomásra.

Divoká Šárka, közös villamos-troli megálló. Itt a megálló is új, hiszen 2023-ig Divoká Šárka hurokvégállomás volt, tavaly adták át a Divoká Šárka - Dědina új villamosvonalat.

Komolyabb tárolási lehetőséget itt a repülőtéren alakítottak ki, ha jól számolom kilenc kocsi tud egyszerre félreállni és tölteni. Viszont emiatt a forgalom is úgy van szervezve, hogy a trolik kétszer érintik az 1-es és 2-es terminált - egyszer le, majd a tárolóról visszatérve felszállító üzemmódban - és bár ezt külön megállókban teszik, okoz némi kavarodást a turisták körében.

Komlósfecskés Creative Commons License 6 órája 0 3 106546

Egy kis Prága.
58-as vonal, Palmovka-Čakovice-Miškovice. Elvileg 15 szimpla csuklós SOR TNS 18 troli szolgálná ki Klíčov autóbuszgarázsból, gyakorlatilag több autóbusz is dolgozott a vonalon. A felsővezeték nagyjából az útvonal felén van kiépítve, a belváros felőli részen, két részletben.

Palmovka végállomás, halszálkás tároló és töltőállások. Az 509-es Skoda 36Tr valószínűleg tanulójárat.

Čakovice végállomás, 58-as (trolipótló) busszal. Itt is van 30-40 méter felsővezeték. A kiadott menetrend szerint a járatok nagyjából fele csak idáig közlekedik.

Čakovice végállomás, a 106-os erőt gyűjt a visszainduláshoz.

Miškovice végállomás. Ez egy Prágához csatolt kis falu, csúcsidőn kívül 20-30 perces követéssel kiszolgálva.

tirisztoros szaggató Creative Commons License 11 órája 0 4 106545

Jelentéktelen ügy, mindössze 500 méter kerülő

 

A menetidő viszont pont annyival több így, hogy csúcson kívül is kell egy hatodik kocsi egész nap. Amíg a felüljárónál volt a végállomás, addig a 60 perces fordulóidő csak csúcsidőben volt szükséges. Lehet számolni, mennyi ez a jelentéktelen összeg.

 

Pl. reggel 7 és 8 között a Népliget Szenes Iván távra az Könyvesen lévő dugók miatt 6 perc van adva, míg egyenesen az Elnök utcán át ez maximum két perc lenne... 

Előzmény: Zugbegleiter (106539)
tirisztoros szaggató Creative Commons License 11 órája 0 5 106544

Érdeklődöm, milyen a 83-as troli kihasználtsága külön-külön a Fővám téri ill Népligeti önálló szakaszokon

Hogy hitelesebb képet kapjunk, a "népligeti" szakaszt a Kőris utca - Népliget közötti részre írom. Ez nagyjából ugyanazt produkálja, mint a Fővám téri hurok. Ezen a végén a Fővám - Kálvin szakasz ami minimálisan kiemelkedik az önálló részek közül, de ez is csak azért, mert a Fővámon 5-10 perceket állnak a trolik, és sokan szállnak fel a Kálvin térig tartva abban a hitben, hogy mindjárt indul. 

valamint a 9,72-vel közös részen?

 

 

Hát ez teljesen változó. Még a  napközbeni közös 10 percezésben sem sikerül a hangolás, hát még csúcsban. Sajnos a legterheltebb szakaszon ez a 9/72/83 közös (nem)hangolás sokat rontott a viszonyokon. Régen csúcsban 5 percezett a 83-as csuklós kocsikkal, ezáltal jobban eloszlott a tömeg a kocsikon, most viszont simán előfordul, hogy 10 perc után megy el egyszerre a három viszonylat. Ilyenkor ha első a 83-as, akkor utaslemaradás van.

Előzmény: 7-es troli (106528)
Swithun Tupac Creative Commons License 11 órája 0 5 106543

Arra is kellene apellálni majd, hogy meghosszabbítsák majd a Népligeten át, ha már a túlsó oldalon lesz (egyszer, valamikor, az ún. jövőben) egy új vasúti megálló. Ha meg még a korábban meglévő felsővezetéket is sikerülne visszaépíteni, akkor akár egészen a József Attilára is ki lehetne vinni... Úgy azért már volna több utas a külsö szakaszon is.

Előzmény: Zugbegleiter (106529)
Dénes Balázs Creative Commons License 15 órája 0 1 106542

Itt az a gond, hogy "valamikor"..... félek, a holdba lett kilőve így ez az egész.

Előzmény: 18-09 (106537)
Zugbegleiter Creative Commons License 27 órája 0 1 106541

Ez már egy jobb kérdés, hogy hová lehetne lerakni a megállót. A Bláthy Ottó utca előtt van egy 25 méteres szakasz, ahol nincs épület, az szerintem alkalmas lenne. Itt fák sincsenek, eléggé adná magát.

Előzmény: Il Leone (106540)
Il Leone Creative Commons License 28 órája 0 0 106540

Inkább az Elnök utcai nimby lesz az ok, annó a Volán buszait is kitiltatták onnan az Orczyra a benzinkútra, aztán a 3-as metró pótlásnál is ez volt téma, hogy ott nehogy busz közlekedjen.

Előzmény: Obus (106538)
Zugbegleiter Creative Commons License 28 órája 0 2 106539

A parkolási bevétel nemigen lehetett érv, mert a környéken soha nincsenek tele a férőhelyek fizetős időszakban, de azon kívül se nagyon. Jelentéktelen ügy, mindössze 500 méter kerülő, de azért jól mutatja a mentalitást és a problémamegoldó képességet. Kíváncsi leszek, megszűnik-e és ha igen, mikor szűnik meg a mostani állapot.

Előzmény: Obus (106538)
Obus Creative Commons License 29 órája 0 0 106538

Szomorú, hogy a fizetős parkolóhelyek bevétele fontosabb a tömegközlekedésnél...

Előzmény: TWdoktor (106531)
18-09 Creative Commons License 29 órája 0 2 106537

A kerület fogja majd megcsinálni a negatív peront, valamikor. 

Előzmény: Zugbegleiter (106536)
Zugbegleiter Creative Commons License 29 órája -3 2 106536

Nem hiszem. Egy megállóperon nem engedélyköteles. Meg kellett volna a Budapest Közúttal csináltatni ezt az óriási munkát, a tervet házon belül meg tudják csinálni, utána 1 nap alatt kész is lett volna. Az könnyen lehet viszont, hogy mióta a Bp. Közút nem a BKK alá van berakva, hanem a Fővároshoz, így a BKK nem tudta megrendelni a munkát egy e-maillel, hanem elsüllyedt valahol a fővárosi bürokrácia gőzölgő bugyraiban. Vagy meg se próbálták, mert túl bonyolult, meg amúgy is minek dolgozni. Hadd keringjenek a trolivezetők fölöslegesen a pihenőidejük rovására, mint gólya... a levegőben.

Előzmény: Lucky76 (106535)
Lucky76 Creative Commons License 30 órája 0 8 106535


Biztos, hogy az a bizonyos hárombetűs tervez, dönt és mondja ki a végszót ebben a kérdésben? 

 

Nem lehetséges, hogy meg lett tervezve a 83-as egyenesen az Elnök utcán a Népligetig, kiépített tárolóvezetékkel, Szenes Iván tér megállóval mindkét irányban, minden földi jóval, és valahonnan magasabbról azt mondták, lóf@szt ezt így sajnos nem lehet megvalósítani, és vagy a mai formájában vagy sehogy? 

 

Olyan jó lenne, ha ebben a városban szakmai döntéseket szakmai szempontok alapján szakemberek hozhatnának meg... 

Előzmény: Zugbegleiter (106534)
Zugbegleiter Creative Commons License 1 napja 0 1 106534

Értem én, de logikailag nem lehet más, értelmesebb magyarázat. Szomorú és nevetséges egyszerre.

Előzmény: TWdoktor (106533)
TWdoktor Creative Commons License 1 napja 0 0 106533

Bocs, félreérthető voltam, itt csak feltételezések hangzottak el, hivatalos állásfoglalás nem.

Előzmény: Zugbegleiter (106532)
Zugbegleiter Creative Commons License 1 napja -2 7 106532

Köszi. Akkor tényleg lehetetlen komolyan venni ezt a hárombetüs céget, megérett a felszámolásra, mert pont azt a funkciót képtelen betölteni, amire létrehozták. Vagy ki kell rúgni páros lábbal középvezetöi szintig mindenkit.

Előzmény: TWdoktor (106531)
TWdoktor Creative Commons License 1 napja 0 1 106531

"Azt nem értem, hogy ha már bemegy a troli a régi népligeti végállomásra, utána miért jön vissza a Könyves K. krt. - Üllői út útvonalon, miért nem megy egyenesen az Elnök utcán?"

Már korábban kiveséztük ezt, hogy akkor fizetős parkolóhelyeket kellene megszüntetni, ergo bevételkiesés. Ahogy most van, úgy nem kell, cserébe - ha parkolnak a megálló mellett - addig állnak az autók a troli mögött a megállóban, amíg az el nem indul.

Előzmény: Zugbegleiter (106529)
7-es troli Creative Commons License 1 napja 0 0 106530

Köszi a részletes leírást.

Előzmény: Zugbegleiter (106529)
Zugbegleiter Creative Commons License 1 napja 0 8 106529

Népligeti önálló szakasz egész jó, bár a Baross utca felől a Szenes Iván térig kiürül. A Fővám téri hurok gyenge, a Corvin negyed után alig vannak.

Azt nem értem, hogy ha már bemegy a troli a régi népligeti végállomásra, utána miért jön vissza a Könyves K. krt. - Üllői út útvonalon, miért nem megy egyenesen az Elnök utcán? Már arra is képtelen a BKK, hogy egy szem megállóperont lerakjon valahová a Szenes Iván tér környékére? 

Hiányzik továbbá egy megállópár az Elnök utca - Könyves K. krt. sarkán, bár a MÁV székház költözésével a jelentősége csökken, de azért van/lesz ott más is.

Előzmény: 7-es troli (106528)
7-es troli Creative Commons License 1 napja 0 3 106528

Érdeklődöm, milyen a 83-as troli kihasználtsága külön-külön a Fővám téri ill Népligeti önálló szakaszokon, valamint a 9,72-vel közös részen?

 

Tároló/töltő vezeték kiépítése tervben van a Népligetben?

hol_itt_hol_ott Creative Commons License 2 napja 0 0 106527

FeFe-ben jelenleg (ma reggeli állapot szerint) nincs GVM. Idén még nem volt ott troli, csak dízel busz.

Előzmény: Tofa (106526)
Tofa Creative Commons License 2 napja 0 0 106526

281 gvm et délpestről kivitték már az FeFé-be?

18-09 Creative Commons License 2 napja 0 2 106525

Gallyazás lesz.

Előzmény: GST-616 (106515)
Obus Creative Commons License 3 napja 0 4 106524

Azért szomorú, hogy ennyi év alatt nem sikerült elsajátítani egyeseknek, hogy hogy kell a 400-asok homlokfalát kinyitni, és törtek a rácsok... Egyébként Bukarestben is láttam olyanokat, ahol ki volt törve a rács.

Előzmény: négyszázas (106521)
BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 3 napja 0 0 106523

Az mondjuk a modernebb kijelzős Irisbusokon és a mindenféle buszokon se jobb.

Előzmény: siófoki35 (106519)
BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 3 napja 0 1 106522

Mert olyan hosszú szakaszon kéne munkavégzés miatt önjárva menni amire nem alkalmasak az SST-k.

Előzmény: GST-616 (106515)
négyszázas Creative Commons License 3 napja 0 4 106521

Lehet, hogy úgy jött le, de egyáltalán nem a bezzegromániázás volt a célom, (ami összeségében egyébként se nagyon állná meg a helyét, tekintve, hogy az SST-k is olyan Ikarusokat váltottak, amik fel lettek újítva az évek folyamán) szimplán csak szemet szúrt, hogy milyen eredeti állapotban vannak ennyi idősen is ahhoz képest, hogy a BKV 400-asai csak feleennyi idősen hogy néztek ki (bár az is inkább a buszokra igaz, mint a trolikra). De köszönöm, hogy ilyen részletesen összefoglaltad a tapasztalataidat, meg hogy megjegyeztétek, hogy bár statikusan működik az egyébként fakó Fok-gyem, de a vezérlése csak igen korlátozottan. A szellőzőrács is azért tört ki gondolom sok 400-asnál, mert az ajtó külső nyitásához annál fogva emelgették a burkolatot, lehet, hogy Bukarestben máshogy nyitják kívülről az ajtót és csak ezért épek, illetve nyilván ez a néhány dolog nem mond el semmit az általános műszaki állapotukról.

 

Előzmény: Fizolti (106520)
Fizolti Creative Commons License 3 napja 0 6 106520

Nagyon sok tényezős és még nem is mondanám, hogy minden szempontból rosszabb, de azért:

 

 - Van pár nem túl rég megszűnt trolivonal.

 

- A látott beltéri FOK-GYEM kijelzőkben random időpontban megállt órák (ilyen persze itt is előfordul). 

 

-> A 79-es troli a kapcsolódó vonalak bezárása után egy egyviszonylatos szigetüzem, gyakorlatilag saját járműteleppel, ha egyszer rajta van a kijelzőn a 79, és mindkét végállomás, akkor jól elvan statikus kijelzőként. 

 

- A feltett képek közül a világoszöld trolin azért a biztonság kedvéért egy A/4-es lapon is kint volt a viszonylatszám. 

 

- A megállóhelyi infrastruktúra nagyon minimális, a legtöbb helyen van tábla milyen járat áll meg, de menetidő, üzemidő, követési idő nincs (mai online járatkövetéses, okostelefontos világban már jobban el lehet lenni, de azért e nélkül remek lehet egy random esti időpontban odaérni egy megállóba, úgy, hogy semmi infó arról, megáll-e még aznap ott valami):

 https://www.google.com/maps/@44.3851521,26.1019766,3a,44.6y,234.62h,78.36t/data=!3m7!1e1!3m5!1s_aKDZUGdDHf98QL5yEr6dg!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail?panoid=_aKDZUGdDHf98QL5yEr6dg%26cb_client=maps_sv.tactile.gps%26w=203%26h=100%26yaw=39.721825%26pitch=0%26thumbfov=100!7i16384!8i8192?authuser=0&entry=ttu

 

- Ahol van esőbeálló, ott szűk, és túl közel van a járdaszegélyhez, ezért nagyobb forgalomnál már akadályozzák az utascserét . 

https://www.google.com/maps/@44.4178232,26.0351396,3a,20.7y,114.15h,84.08t/data=!3m7!1e1!3m5!1sMzNs5CDUZUXZruZNixY_Kw!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail?panoid=MzNs5CDUZUXZruZNixY_Kw%26cb_client=maps_sv.tactile.gps%26w=203%26h=100%26yaw=252.53229%26pitch=0%26thumbfov=100!7i16384!8i8192?entry=ttu

 

 

Az OFF villamoshálózaton:

 

- A szánszerkezetek jelentős része 2014 környékén eltűnt, a villamosvezetők folyton leugrálnak váltót állítani. A villamosok nagy részén ezért a váltóvas nem is a fülkében van, hanem a jármű elején, egy ehhez kialakított lyukban. Ez a Debrecenhez képest is hosszúnak tűnő lámpaciklusok mellett elég sokat hozzá tud tenni a menetidőhöz. 

 

- A különálló járdaszigetes megállók között nagy számban vannak szűk, korlát nélküli darabok (Igen, ilyen Budapesten is előfordul még). 

 

- A pályaállapotok rosszak, egyes vonalakon tömegesek a síntörések. 

 

- A végállomási infrastruktúra esetenként az ittenihez képest nulla. A belváros központjában lévő Piata Uniri-n egy egyvágányos hurokvágány van, félreállási lehetőség, tartózkodó nélkül, 4 viszonylat végállomásozik ott, meg . 

 

- Trolira és villamosra is igaz, hogy indítás, vagy ajtózárásjelzés nincs, hangos utastájékoztatás régebbi járműveken nem nagyon van, vagy alig hallani a jármű zajától. 

 

 

Előzmény: négyszázas (106516)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!