Egyrészt nem erről az irányról volt szó, hanem a fotózás helyéről balra fordulva. Másrészt a képek elkészültekor tervezett pótlás volt, és meg volt tiltva a parkolás amint a képen látható is, és persze ennek ellenére parkoltak, amint a képen látható is. Ilyenkor a C tengellyel járdázva azért el lehetett menni.
Ami szerintem igazán necces a 15-ös vonalon, az az Oktober 6 --> Arany János sarok. Teljesen be van karózva, és a szóló SST/kisVolvo esetén is igen nagy figyelmet kíván, hogy a kocsitest ne érjen sehol oda. (nincs menekülési terület a járdára) Csuklóssal szinte lehetetlennek tartanám, de ha Villámhetes elfért, akkor fizikailag nem lehetetlen. De erre azért nem alapoznék rendszeres kocsikiadást.
A 720, 721 szokott közlekedni? Van törzsvonaluk? Milyen a rendelkezésre állásuk az utóbbi 1 évben? 720 korabban ideiglenesén ki lett vonva a forgalomból, de azóta már ujra uzemkepes?
Ha valami csoda történne, megjönne jövőre a kb 50db Solaris trollino, azok a teljes GVM állomány mellett miket váltana még ki? A rossz rendelkezésre állású 8dbxos Man flottát, es a rosszabb állapotú 435T-ket? Vagy összes 435t kuka, es inkább a részben ap kocsik maradnának, még ha nem is megbízhatóak? Erre biztosan születtek mar tervek a BKVnál, nem tudom ez mennyire volt publikus.
A Városkúti útnál (Ma: Regőczy István tér) a 12 méteres buszokkal is előfordul, ha az vezető egy kicsit benézi, hogy be akar menni a Makovecz házába, és tolatni kell. 12,7-es modulóval meg tuti. Azért vették el az ON Kőbánya OFF garázstól a vonalat, mert csak füstokádó volvók vagy túl hosszú szóló buszok vannak a trolik mellett.
Akkor mondanék néhány utcasarkot, házi feladat, hogy megnézed, amint fordul a 15-ös mondjuk szóló Volvóval:
- Október 6. utca / Arany János utca
- Arany János utca / Hercegprímás utca
- Hercegprímás utca / Hold utca ("majdnem" egyenes...)
- Kálmán Imre utca / Szemere utca
- Hegedűs Gyula utca / Csanády utca (nézd meg a járdaszegélyt is a kanyar belső ívén!)
Másik irányban:
- József Nádor tér / Wekerle Sándor utca
- Wekerle Sándor utca / Apáczai Csere János utca
A legtöbb még 280-as Ikarusszal is véleményes a farsöprés miatt, tolócsuklóssal a lehetetlen kategóriába teszem. Nem véletlenül mellőzik a vonalról a majd' 13 méter hosszú (szóló) Modulókat; még a 12 méteres Solarisszal (ex. City-troli) is voltak időnként gondok a fordulásokkal.
72M: ennek akkor látnám igazi hasznát, ha az Elnök, Dioszeghy utcákban, es a beígért Népligeti fordulóval megépülne a trolivezeték a következő hónapokban.
Kiváncsi leszek, a meghosszabbított 79M-nek lesz-e értelme, lesz-e megfelelő utasszám, amiért erdemes kozlekedtetni arra. A lakotelepieknek belvárosba jutáshoz nem segítség sajnos. Lehet a 15os csuklositasa hasznosabb lenne.
72M: ennek akkor látnám igazi hasznát, ha az Elnök, Dioszeghy utcákban, es a beígért Népligeti fordulóval megépülne a trolivezeték a következő hónapokban.
Lehet tippelni, hogy a 72M es 79M-re még november elso heteben tesznek plusz (troli)buszokat, vagy megvarjak amig beindul a tenyleges metropotlas es a vele jaro szivas?
Az elobbinel a kovetes lesz botranyos (csucsidoben nehany 9 perces indulast leszamitva 10 percezik), utobbinal a forduloido lesz keves. Csucsban az 5-6 perces tartozkodasok a Keletinel arra sem elegendok, hogy wc zni el lehessen menni. A Dozsa meg tovabbra is szana szet van turva, az 5-10 perces kesesek rendszeresek.