Keresés

Részletes keresés

Közlekedésguru Creative Commons License 2020.08.02 0 0 99606

Azt én is csak innen a fórumról tudom, hogy tervezik. Hasznos lenne.

Előzmény: timetable (99605)
timetable Creative Commons License 2020.08.02 0 0 99605

Az Elnök utcáról van szó komolyabban, az M3 pótlással összefüggésben?

Előzmény: Közlekedésguru (99604)
Közlekedésguru Creative Commons License 2020.08.02 0 5 99604

Sok igazság van abban, amit írsz, egyet is értek vele, a trolikkal sajnos a kevésbé zsúfolt tengelyeket fedjük le. Viszont tapasztalatból mondom, hogy a 72-es által kiszolgált (Széchenyi fürdő, Állatkert, régen a Vidámpark is; utóbbival van a legtöbb tapasztalatom) létesítmények Zugló felől is vonzanának utasokat, ehelyett ma 1, de leginkább 2 átszállással és jelentős időveszteséggel érhetőek csak el. 

 

A 72-82 Róna utca - Hősök tere szakasza nem a legzsúfoltabb lenne, de a jelenlegi 72 és 82 külső szakaszainak utasszámainál lényegesen több lenne az átutazók miatt. Én tudom, mennyien sétáltak ki az Állatkerti körútról az 1-eshez, hogy majd a Stadiontól metrózzanak az Örsre, vagy épp a 3-as villamoshoz a Mexikói úthoz és nem hiszem, hogy ez az igény teljesen megszűnt volna.

 

A 86-os ellenben a 74A-FAV helyett, közel párhuzamosan vinné be őket hamarabb, de ritkábban, így jelentős előnye nem lenne. Lehet tesztelni, mint sok mindent, talán egy 74-es betétnek is van létjogosultsága Zugló vasútállomás felé hurokban fordulva, mert az utasszámok nem indokonak ennyi 74-est a Dózsától kifelé, hajrá.

 

Ha a 75-ös, 77-es és 83-as fejlesztődik (a 77-es a Keletiig vezetéssel, ahogy erre volt is terv a 4-es metróval kapcsolatosan, a 75-ös és 83-as pedig Kőbánya alsóig, lesz egy új Elnök utcai ág a Népligethez stb. én örülni fogok, hogy történik valami.

Előzmény: zsig (99601)
Il Leone Creative Commons License 2020.08.02 0 7 99603

A mai trolihálózat ellátási teületéről ma már alap, hogy be kell jutni közvetlenül, gyorsan a belvárosba, a körútig. Ezt jelenleg semelyik trolijárat nem tudja

 

Szerintem meg éppen ellenkezőleg, a több trolijárat tudja ezt a kitételt:

 

70, 72, 73, 74, 78, 83

 

Szóval az, hogy semelyik trolijárat nem tudja a belváros elérését a körútig nettó hazugság.

 

Ami nem tudtja azok ezek:

 

75, 76, 77, 79, 80, 80A, 81, 82

 

De ezekből azonnal ki is esik a 75, 76, 79, 82, mert azok harántirányú járatok, marad a 77, 80, 80A és a 81.

 

Ebbpl a 81-et azonnal ki is ejthetjük, mivel a funkciója a lakótelep és az Örs vezér terén az M2 metró közvetlen, sűrű és gyors kapcsolatának a biztosítása.

 

Szóval maradt a 77, 80 és a 80A.

 

Tehát beszélhetünk összesen 2 trolivonalról, mert a 80/80A az egynek tekinthető szerintem.

 

A gond az, hogy a 77 és a 80-as trolit is bevinnia Blahára lehet, csak a végállomásozás nem annyiból állna, mint ma a 7E-nek, szóval oda vsz. valami komolyabb végállomás kellene, mint az, hogy a Klauzál utcai csomópont árnéykában tengelyben megfordulnának a trolik.

 

Ráadásul sem a jelenlegi, sem az általam ismert felújított Blaha Lujza tér nem alkalmas ennyi jármű végállomásoztatására, aztán ennek a nagy ötletelésnek az lenne a vége, hogy mind a 77-es, mind a 80A-nak már Budán keresik a végállomását.

Előzmény: zsig (99601)
18-09 Creative Commons License 2020.08.02 -1 3 99602

Ma, azaz augusztus 2-án 40 éve, hogy elindult a 77-es troli.

 

Remélem az 50-ik évfordulóra lefestik a felsővezetéktartó oszlopokat. Mert azokat ezidáig azokat nem sikerült. De legalább a lábazatjavítás tavaly megvolt. 

 

 

zsig Creative Commons License 2020.08.02 -1 1 99601

A Hősök tere nem célpont. Ha a nap nagy részében forgalmas, sűrű forgalmas trolivonalakat akarunk, akkor egy tengelyre sok célpontot és funkciót felfűző egymaga kiszolgáló viszonylatot csinálunk. Ma ezt csak a 80A tudja, de az sem teljesen, egy Blaha végponttal sokkal többet tudna pl. A mai trolihálózat ellátási teületéről ma már alap, hogy be kell jutni közvetlenül, gyorsan a belvárosba, a körútig. Ezt jelenleg semelyik trolijárat nem tudja, látszik is a számokon: ha a belvárosi buszjáratok kihasználtságát akarnánk látni  trolivonalakon, 70 db. trolit elég lenne kiadni...

Előzmény: Közlekedésguru (99599)
zsig Creative Commons License 2020.08.02 0 0 99600

A 82-es jó helyen lenne a Mexikói úton, részben pótolhatja a 32-est. A 82-es egy harántjárat leginkább, cél minél több sugár elérése (M1 Thököly, Fogarasi). Ha lenne Thököly úti troli, annak lehetne értelmes szárnyvonala, mint anno a 7C, de nincs. 

Előzmény: Közlekedésguru (99599)
Közlekedésguru Creative Commons License 2020.08.01 0 4 99599

De nem csak a Belváros-Zugló reláció létezik, a Városliget, a Hősök tere elérése Zuglóból legalább olyan fontos lenne. Lehet, hogy a 74-esnél gyorsabb lenne ama 86-os, de eljutási időben is gyorsabb lenne (mivel ritka, élből kap +10 percet ebben, mint átlagos várakozási idő)? Amúgy a 82-es utasai hogy jöjjenek be a FAV-val? A 3-as kicsit odébb van. Mindegy...

Előzmény: zsig (99597)
18-09 Creative Commons License 2020.08.01 -1 4 99598

Neked ezt elhiszem, de... :) Az a Tisza István téri átszállás inkább "balkáni", mint minőségi és gyors. Az se segít, hogy már az alapból tömött buszra kell felszállni és még nem is vagyunk a vasútállomásmál. Papíron tényleg jól mutat, főleg este és hétvégén.  

Előzmény: zsig (99597)
zsig Creative Commons License 2020.08.01 0 4 99597

A 86-os troli 7-8 perccel hamarabb bent lenne a Körútnál, mint ma a 74-es. A 72-82-t elég sokat vizsgalták a múltban, nem véletlenül nem jött még létre, sokkal gyorsabb a Thököly-tengelyre átszállva  vagy FAV-val bejönni, mint folyamatosan oldalirányban közelíteni a Belváros felé (Róna utca, Hermina út). Az Ungvár utca - Podmaniczy utca a hálózatban szerkezetileg azonos tengelyként működhet. 

 

Előzmény: 18-09 (99594)
18-09 Creative Commons License 2020.08.01 -1 8 99596

Megint ilyen cikitroli érzésem van. Adunk is, meg nem is. De inkább nem. A Csáktornya és környékének ott a 74, mint közvetlen belvárosi kapcsolat. A harántoló 82-es az Örsön 3 napi járásra dob le a metrótól a másik vége meg a semmibe. Nyilván tök logikus, hogy ne ebbe az irányba történjen valami. A 77-es is hétvégén akár elmászhatna a Blaháig is. 

 

De a Baross utcába kell 300%-os többlet. 

Előzmény: Közlekedésguru (99595)
Közlekedésguru Creative Commons License 2020.08.01 -2 5 99595

Kb. 15 éve vagyok a 72-82 összekötése mellett, de senki se látja be, hogy lenne realitása, aki tehetne érte. Pedig mondtam én már néhány illetékesnek...

Előzmény: 18-09 (99594)
18-09 Creative Commons License 2020.08.01 -1 3 99594

72-82 házasságnak jobban tudnék örülni... Csáktornya felé azé' hétvégén nincs olyan őrületes utasszám. Még egy 15-20 percező viszonylat is kényelmesen kiszolgálná. Ellenben Zugló végre kaphatna valami jó kis belvárosi összekötést. 

Előzmény: 363nge (99591)
7-es troli Creative Commons License 2020.08.01 -1 2 99593

Mondjuk személy szerint nagyon varom a tobb topicban (ebben is) leírt 82-74A osszekotest felsovezetekkel (még ha hosszutavon a 82-72-83 *kesobb kőbánya alsoig* is mehetne, igaz horror menetidovel, bar a főváros által korabban készített trolibusz fejlesztési elkepzelesekben is szerepelt hasonló mamut járat), illetve az Elnök u-Diószeghy u-Nepliget vezeték kiépítését. Persze nagy kérdés, a belvárosban merre menjen és mivel. Ha nincs elég önjáró, akkor csak a Fővám térig tud jarni. A Corvin negyed megálló alternatívája lehetne a Baross u#Jozsef krt-i mindkét irányban, a Kálvin tér megálló inkább kifelé irányban tartóknak lenne jo. Az igazi persze a kiskoruti nyomvonal+72 osszekotes lenne.

 

Azonban sem én, sem más troli fan nem tudja ezeket jol kitalálni, ha nincs lecserélve a teljes régi jarműpark (Gvm,435,Man - esetleg lassan majd a 412-esek) a meglevo troli opció lehivasaval.

Előzmény: 363nge (99591)
7-es troli Creative Commons License 2020.08.01 0 2 99592

Nem tudom mennyi valóságtartalma van ennek a hírnek.

De.

- az tény, évek óta nincs jelentős utasmennyiseg (sőt lézengenek az emberek) az Allatkerttol Zugló vasutallomasig, es kb vissza ezen a szakaszon. Talán hétköznap még van értelme.

- ha bármi módosítás történne a 72 vonalvezeteseben, vagy kovetesi idejében Zugló vasútállomás tekintetében, ugy hetvègén valoban Megvalósítható a 74es atiranyitasa zuglo vá-ra, menetrendileg nem volna nagy kitérő, es ha lenne valódi vonarol trolira átszálló utasmennyiseg, még jobb alternatívákat is nyújtana a belvaros felé. De nincsenek ilyen utasok. A pakolást meg inkább hagyjuk meg szükségmegoldásnak forgalmi zavar esetére, üzemszerűen nem jo. Hétköznap viszont nagy érdeksérelemmel járna ez a kitérő a 74 utasainak.

Előzmény: 363nge (99591)
363nge Creative Commons License 2020.08.01 -5 6 99591

Nem hivatalos információk szerint szeptembertől új viszonylat 86-os jelzéssel Orczy tér - Csáktornya park között hétvégente tesztjelleggel. 

Orczyról Zuglóba megmarad a 10 perces követés, felváltva indul a 72 és a 86 (ami azt jelenti, hogy Zugló vá.-on napközben is csak 20-percenként lenne troli (más forrás azt mondja, hogy a 74-eseket forgatnák be Zugló vá. felé azokban az időpontokban, amikor “kimarad” a 72-es - gondolom én hogy Stefánián történő pakolással). 

Egyelőre önjáró üzemmódban lenne az Állatkeri körútról a felüljáróra való kanyarodás (ugyanígy visszafele). Ha a tesztidőszak végén úgy látják hogy megéri, akkor vezeték, váltó, összeág, kereszt, minden kiépítésre kerülne. 

Alexander Pistoletov Creative Commons License 2020.07.31 0 0 99590

Bizony ám :)

Előzmény: Tomsz85 (99574)
08-73 Creative Commons License 2020.07.28 -4 0 99589

Előttem JSZ-379 topiktárs leírta, mi az igazi megoldás erre.

Előzmény: L45H (99588)
L45H Creative Commons License 2020.07.28 -1 11 99588

Attól, hogy lesz, attól még nem ez az évszázad ötlete. Majd meglátjuk, hogy mennyire nagy ötlet. Legalább kivitelezhető. De az a te kiváló ötleted, hogy akkor önjáróba kerülgessék le egymást a trolik az Örsön, az végképp nonszensz...

Előzmény: 08-73 (99587)
08-73 Creative Commons License 2020.07.28 -9 0 99587

Ja, végülis olyan "hülye" ötlet, hogy most már a két csúcs között is lesz hosszú 80-as...

Előzmény: L45H (99586)
L45H Creative Commons License 2020.07.28 -1 6 99586

Egyéb hülye ötlet, esetleg? Kápráztass el, nyugodtan.

Előzmény: 08-73 (99585)
08-73 Creative Commons License 2020.07.28 -9 0 99585

Fordaszervezés kérdése, csak dolgozni is kéne. GVM és Solarissal vegyesben simán megoldható. 

Előzmény: 18-09 (99583)
JSZ-379 Creative Commons License 2020.07.28 0 5 99584

Vagy az Örsön átépíteni a vezetékhálózatot. Gondolom, egyébként is ráfér a felújítás.

Előzmény: 18-09 (99583)
18-09 Creative Commons License 2020.07.27 -1 4 99583

Mjad ha a csuklós alapmenetrendi kiadás legalább kétharmadát lehet önjáróval adni és azoknak a ~90%-a kibírja a napot, lehet ilyenekről álmodni.

Előzmény: 08-73 (99582)
08-73 Creative Commons License 2020.07.27 -7 0 99582

Látom... ettől függetlenül elkerülhetetlen következő lépés lesz az egésznapos 80-as. Ne jöjjön nekem senki az Örsön lévő vezetékhálózattal, mikor már sok az önjáró troli, és attól még a 81 meghagyható csúcsidei betétként.

Előzmény: 18-09 (99581)
18-09 Creative Commons License 2020.07.27 -1 0 99581

Már módosítva is lett a helyes szövegre;)

Előzmény: 08-73 (99580)
08-73 Creative Commons License 2020.07.27 -7 0 99580

https://bkkinfo.hu/apps/bkkinfo/index.php/zavarok/74193

 

Pontosabban a jelek szerint egész nap fog járni, a 80A és 81 pedig ezentúl csúcsidei betétjáratok szerepét töltik be.

Előzmény: 18-09 (99571)
István Gyuri Creative Commons License 2020.07.27 -2 1 99579

Csak 2020.augusztus 31-ig van igy feltoltve

Majd, ha elkészül a többi is, akkor az is "feltöltésre" kerül, a laptáblán majd rajta lesz az is.

Előzmény: nfoblu (99578)
nfoblu Creative Commons License 2020.07.27 0 0 99578

Csak 2020.augusztus 31-ig van igy feltoltve

Teszt idoszak vagy a tanitas nelkuli nyari idoszakra

optimalizalt menetrend?

Előzmény: 18-09 (99571)
Bedus58 Creative Commons License 2020.07.24 0 1 99577

Ha jól tudom, ugyanonnan jött ő is

Előzmény: nemeza (99576)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!