Sok igazság van abban, amit írsz, egyet is értek vele, a trolikkal sajnos a kevésbé zsúfolt tengelyeket fedjük le. Viszont tapasztalatból mondom, hogy a 72-es által kiszolgált (Széchenyi fürdő, Állatkert, régen a Vidámpark is; utóbbival van a legtöbb tapasztalatom) létesítmények Zugló felől is vonzanának utasokat, ehelyett ma 1, de leginkább 2 átszállással és jelentős időveszteséggel érhetőek csak el.
A 72-82 Róna utca - Hősök tere szakasza nem a legzsúfoltabb lenne, de a jelenlegi 72 és 82 külső szakaszainak utasszámainál lényegesen több lenne az átutazók miatt. Én tudom, mennyien sétáltak ki az Állatkerti körútról az 1-eshez, hogy majd a Stadiontól metrózzanak az Örsre, vagy épp a 3-as villamoshoz a Mexikói úthoz és nem hiszem, hogy ez az igény teljesen megszűnt volna.
A 86-os ellenben a 74A-FAV helyett, közel párhuzamosan vinné be őket hamarabb, de ritkábban, így jelentős előnye nem lenne. Lehet tesztelni, mint sok mindent, talán egy 74-es betétnek is van létjogosultsága Zugló vasútállomás felé hurokban fordulva, mert az utasszámok nem indokonak ennyi 74-est a Dózsától kifelé, hajrá.
Ha a 75-ös, 77-es és 83-as fejlesztődik (a 77-es a Keletiig vezetéssel, ahogy erre volt is terv a 4-es metróval kapcsolatosan, a 75-ös és 83-as pedig Kőbánya alsóig, lesz egy új Elnök utcai ág a Népligethez stb. én örülni fogok, hogy történik valami.
A mai trolihálózat ellátási teületéről ma már alap, hogy be kell jutni közvetlenül, gyorsan a belvárosba, a körútig. Ezt jelenleg semelyik trolijárat nem tudja
Szerintem meg éppen ellenkezőleg, a több trolijárat tudja ezt a kitételt:
70, 72, 73, 74, 78, 83
Szóval az, hogy semelyik trolijárat nem tudja a belváros elérését a körútig nettó hazugság.
Ami nem tudtja azok ezek:
75, 76, 77, 79, 80, 80A, 81, 82
De ezekből azonnal ki is esik a 75, 76, 79, 82, mert azok harántirányú járatok, marad a 77, 80, 80A és a 81.
Ebbpl a 81-et azonnal ki is ejthetjük, mivel a funkciója a lakótelep és az Örs vezér terén az M2 metró közvetlen, sűrű és gyors kapcsolatának a biztosítása.
Szóval maradt a 77, 80 és a 80A.
Tehát beszélhetünk összesen 2 trolivonalról, mert a 80/80A az egynek tekinthető szerintem.
A gond az, hogy a 77 és a 80-as trolit is bevinnia Blahára lehet, csak a végállomásozás nem annyiból állna, mint ma a 7E-nek, szóval oda vsz. valami komolyabb végállomás kellene, mint az, hogy a Klauzál utcai csomópont árnéykában tengelyben megfordulnának a trolik.
Ráadásul sem a jelenlegi, sem az általam ismert felújított Blaha Lujza tér nem alkalmas ennyi jármű végállomásoztatására, aztán ennek a nagy ötletelésnek az lenne a vége, hogy mind a 77-es, mind a 80A-nak már Budán keresik a végállomását.
Ma, azaz augusztus 2-án 40 éve, hogy elindult a 77-es troli.
Remélem az 50-ik évfordulóra lefestik a felsővezetéktartó oszlopokat. Mert azokat ezidáig azokat nem sikerült. De legalább a lábazatjavítás tavaly megvolt.
A Hősök tere nem célpont. Ha a nap nagy részében forgalmas, sűrű forgalmas trolivonalakat akarunk, akkor egy tengelyre sok célpontot és funkciót felfűző egymaga kiszolgáló viszonylatot csinálunk. Ma ezt csak a 80A tudja, de az sem teljesen, egy Blaha végponttal sokkal többet tudna pl. A mai trolihálózat ellátási teületéről ma már alap, hogy be kell jutni közvetlenül, gyorsan a belvárosba, a körútig. Ezt jelenleg semelyik trolijárat nem tudja, látszik is a számokon: ha a belvárosi buszjáratok kihasználtságát akarnánk látni trolivonalakon, 70 db. trolit elég lenne kiadni...
A 82-es jó helyen lenne a Mexikói úton, részben pótolhatja a 32-est. A 82-es egy harántjárat leginkább, cél minél több sugár elérése (M1 Thököly, Fogarasi). Ha lenne Thököly úti troli, annak lehetne értelmes szárnyvonala, mint anno a 7C, de nincs.
De nem csak a Belváros-Zugló reláció létezik, a Városliget, a Hősök tere elérése Zuglóból legalább olyan fontos lenne. Lehet, hogy a 74-esnél gyorsabb lenne ama 86-os, de eljutási időben is gyorsabb lenne (mivel ritka, élből kap +10 percet ebben, mint átlagos várakozási idő)? Amúgy a 82-es utasai hogy jöjjenek be a FAV-val? A 3-as kicsit odébb van. Mindegy...
Neked ezt elhiszem, de... :) Az a Tisza István téri átszállás inkább "balkáni", mint minőségi és gyors. Az se segít, hogy már az alapból tömött buszra kell felszállni és még nem is vagyunk a vasútállomásmál. Papíron tényleg jól mutat, főleg este és hétvégén.
A 86-os troli 7-8 perccel hamarabb bent lenne a Körútnál, mint ma a 74-es. A 72-82-t elég sokat vizsgalták a múltban, nem véletlenül nem jött még létre, sokkal gyorsabb a Thököly-tengelyre átszállva vagy FAV-val bejönni, mint folyamatosan oldalirányban közelíteni a Belváros felé (Róna utca, Hermina út). Az Ungvár utca - Podmaniczy utca a hálózatban szerkezetileg azonos tengelyként működhet.
Megint ilyen cikitroli érzésem van. Adunk is, meg nem is. De inkább nem. A Csáktornya és környékének ott a 74, mint közvetlen belvárosi kapcsolat. A harántoló 82-es az Örsön 3 napi járásra dob le a metrótól a másik vége meg a semmibe. Nyilván tök logikus, hogy ne ebbe az irányba történjen valami. A 77-es is hétvégén akár elmászhatna a Blaháig is.
Kb. 15 éve vagyok a 72-82 összekötése mellett, de senki se látja be, hogy lenne realitása, aki tehetne érte. Pedig mondtam én már néhány illetékesnek...
72-82 házasságnak jobban tudnék örülni... Csáktornya felé azé' hétvégén nincs olyan őrületes utasszám. Még egy 15-20 percező viszonylat is kényelmesen kiszolgálná. Ellenben Zugló végre kaphatna valami jó kis belvárosi összekötést.
Mondjuk személy szerint nagyon varom a tobb topicban (ebben is) leírt 82-74A osszekotest felsovezetekkel (még ha hosszutavon a 82-72-83 *kesobb kőbánya alsoig* is mehetne, igaz horror menetidovel, bar a főváros által korabban készített trolibusz fejlesztési elkepzelesekben is szerepelt hasonló mamut járat), illetve az Elnök u-Diószeghy u-Nepliget vezeték kiépítését. Persze nagy kérdés, a belvárosban merre menjen és mivel. Ha nincs elég önjáró, akkor csak a Fővám térig tud jarni. A Corvin negyed megálló alternatívája lehetne a Baross u#Jozsef krt-i mindkét irányban, a Kálvin tér megálló inkább kifelé irányban tartóknak lenne jo. Az igazi persze a kiskoruti nyomvonal+72 osszekotes lenne.
Azonban sem én, sem más troli fan nem tudja ezeket jol kitalálni, ha nincs lecserélve a teljes régi jarműpark (Gvm,435,Man - esetleg lassan majd a 412-esek) a meglevo troli opció lehivasaval.
Nem tudom mennyi valóságtartalma van ennek a hírnek.
De.
- az tény, évek óta nincs jelentős utasmennyiseg (sőt lézengenek az emberek) az Allatkerttol Zugló vasutallomasig, es kb vissza ezen a szakaszon. Talán hétköznap még van értelme.
- ha bármi módosítás történne a 72 vonalvezeteseben, vagy kovetesi idejében Zugló vasútállomás tekintetében, ugy hetvègén valoban Megvalósítható a 74es atiranyitasa zuglo vá-ra, menetrendileg nem volna nagy kitérő, es ha lenne valódi vonarol trolira átszálló utasmennyiseg, még jobb alternatívákat is nyújtana a belvaros felé. De nincsenek ilyen utasok. A pakolást meg inkább hagyjuk meg szükségmegoldásnak forgalmi zavar esetére, üzemszerűen nem jo. Hétköznap viszont nagy érdeksérelemmel járna ez a kitérő a 74 utasainak.
Nem hivatalos információk szerint szeptembertől új viszonylat 86-os jelzéssel Orczy tér - Csáktornya park között hétvégente tesztjelleggel.
Orczyról Zuglóba megmarad a 10 perces követés, felváltva indul a 72 és a 86 (ami azt jelenti, hogy Zugló vá.-on napközben is csak 20-percenként lenne troli (más forrás azt mondja, hogy a 74-eseket forgatnák be Zugló vá. felé azokban az időpontokban, amikor “kimarad” a 72-es - gondolom én hogy Stefánián történő pakolással).
Egyelőre önjáró üzemmódban lenne az Állatkeri körútról a felüljáróra való kanyarodás (ugyanígy visszafele). Ha a tesztidőszak végén úgy látják hogy megéri, akkor vezeték, váltó, összeág, kereszt, minden kiépítésre kerülne.
Attól, hogy lesz, attól még nem ez az évszázad ötlete. Majd meglátjuk, hogy mennyire nagy ötlet. Legalább kivitelezhető. De az a te kiváló ötleted, hogy akkor önjáróba kerülgessék le egymást a trolik az Örsön, az végképp nonszensz...
Látom... ettől függetlenül elkerülhetetlen következő lépés lesz az egésznapos 80-as. Ne jöjjön nekem senki az Örsön lévő vezetékhálózattal, mikor már sok az önjáró troli, és attól még a 81 meghagyható csúcsidei betétként.