Keresés

Részletes keresés

nfoblu Creative Commons License 2020.02.22 -2 3 99025

Először nem állítottam azt egy postomba se hogy ne hosszabbodjon meg a Deák térig a 72-es. Ha megnézed a korábbi hozzászólásaimat láthatod hogy kb. fél éve voltam azon a véleményen hogy hosszabodjon meg a73-assal együtt. Nem értem miért boncolgatod ennyire szét a szükségességét, mintha ha az lettem volna bármikor is. Ha nem kell metró államást pótolnia akkor is van létrejogosultsága a Deák térig közlekednie mindkettő járatnak. 

 

Senki nem mondta azt hogy a BKK állomáspótló buszt indítson. A vitánk tárgya nem az hogy a 72-es és a 73-as a Deák térig hosszabbodjon, nem is értem hogy miért tereled még is ebbe az irányba a gondolatmenetet?! Miért teszel fel olyan kérdést ami nem kérdés :)

 

Egyetlen egy apró dologról szólt a történet hogy a 72-es csúcsidei járművei AP busszal legyenek kiszolgálva, és a fél évtizedes átmeneti korszakok közepette engedje meg a rendszer azt hogy a Zugló legforgalmasabb trolibusz vonala is fejlődési lehetőséghez jusson 1987 óta végre 2020-ban. Ennyi az egész. Végtelenségig boncolgathatod a nézőpontokat, mindenkinek más, én leírtam világon az én érveimet, te is a tiédet. Ennyi

Ebbe nem tudsz meggyőzni. Senki nem kényszeríti a BKK-t hogy kizárólag trolibusszal üzemeltetheti a 72-es vonalat, egyéni mérlegési és szervezési lehetőségük van. 

 

Nem csak a zugló utasok kényelméről van szó, hanem arról hogy 2020-at írunk és 1987 óta nem fejlődött a 81-es járműflottája, és 2020-ban már egyáltalán nem szabadna GVM-nek közlekednie a vonalon. Korábbi városvezetés is ezt ígérte a budapestieknek hogy 2019-be eltünnek a régi öreg járművek Budapest utcáiról. Ehelyett nem hogy eltünnének hanem még szaporodnak. Most metrópótlás miatt, most emiatt most amiatt, szóval érted szaparodnak az indokok, és közbe eltelik 10 év anélkül hogy történne valami. 

 

Valahol balanszírozni kell a dolgokat. A rendelkezése álló erőforrásokat figyelembe véve a jelenlegi helyzetet úgy megoldani hogy közbe 

 

 

Nem egy új trolitender előtt vagyunk hanem egy 2014 óta nyitott új járműbeszerzési projectben, amire már a szerződés is meg lett kötve. Azért írtam azt hogy ha 2014-et írnánk akkor megértenélek, de a te szavaddal fogalmazva az ablakon már kinéztek vagy kikukucskáltak ahogy tetszik 2014-ben és döntés született, hogy több ütemben jöhetnek a Solarisok. Ezen nincs mit megrágni. Azokon a döntésmechnaizmusokon amiket állítasz azon már túl van ez a történet, ami most van az egy másik döntésmechanizmus legyen ennyi elég :) 

 

 

 

"pénzosztáskor" lehet valamit felmutatni."

Ezen már túl vagyunk, a Solaris szerződés meg lett kötve 2015-ben, egyértelmű szándékkal és céllal. Az hogy Kormány rosszindulatú és a saját kis hülye játékaira b@ssza el az egyébként EU-s forrásokat amiket azért kapunk hogy felzárkozzunk a korszerű technológiákhoz az egy másik történet. Az nem tartozik a te túl jóhiszemű elgondolásodhoz. Lehet tőlünk nyugatabbra ez ilyen szépen működik de nem Magyarországon

 

Egy kis EU szótár, kohéziós alap: "Célja a gazdasági és társadalmi egyenlőtlenségek enyhítése, valamint a fenntartható fejlődés előmozdítása"

"A környezetvédelem területén is támogathat a Kohéziós Alap az energiával és a közlekedéssel kapcsolatos projekteket, amennyiben egyértelműen előnyösek a környezet számára az energiahatékonyság, a megújítható energia használata, a vasúti közlekedés fejlesztése, az intermodalitás elősegítése, a közösségi közlekedés erősítése stb. terén"

 

Ha vázig rohad egy olyan jármű, elérte a tervezett élettartamát, csereéretté válik, egyértelműen előnyösek lehetnek a környezet számára, enyhíti a társadalmi egyenlőtlenségeket az alacsonypadlós jármű, akkor ezeken túlmenően miért van még szükség további érvekre?

Előzmény: IZé (99022)
nfoblu Creative Commons License 2020.02.22 -14 0 99024

Szerintem mutasd ezt meg egy dokinak is. En nem vagyok pszichiáter nem értek ehhez a területhez

Előzmény: IZé (99022)
IZé Creative Commons License 2020.02.21 0 0 99023

Értelmetlen hasonlat, a villamospótlás nem midibusszal történik általában. De a fogason volt már pótlás Modulóval, ott még lehet is realitása ennek az igénynek.

Előzmény: nfoblu (99016)
IZé Creative Commons License 2020.02.21 -3 10 99022

Hiába írod le piros betűk helyett akár villogó neonszínnel is, hogy le kell cserélni a régi kocsikat, akkor is egyet fogok érteni veled! Érted? EGYETÉRTEK! Nem a project célja és szándéka a kérdés, abban mindenki egyetért, én is, te is, itt szerintem mindenki, és valószínűleg más helyeken sem vonja ezt senki kétségbe. Tehát ne ezzel vitatkozz!
Te magad írod le, hgy mi történt (valakinek időközben más projectre fájt a foga), és mégsem érted hogy hogy működnek a dolgok. Nem az van, hogy a döntéshozó egységes személyként úgy dönt, hogy másra kell a pénz (buszra, villamosra, metróra, kórházra, stadionra, űrprogramra, akármire, itt most tök mindegy) és ezért járjanak a zuglóiak GVM-mel. Ott ül ezer döntéselőkésztő, mindenki tolja a maga érveit (esetleg politkai vagy gazdasági nyomással támogatva, de most hagyjuk a politika mocskos részét), köztük a troli érdekeit képviselők is, csak hát nem elég erősek az érveik, így a döntéshozó ignorálja őket. Ahhoz, hogy mi lesz zuglóban, a döntéshozónak semmi köze nincs, ez üzemeltetési kérdés, még akkor is, van indirekt okozati összefüggés. De nem lehet a kettőt összekeverni, ha értelmesen beszélni akarunk róla. Ha ezt idáig elfogadod, akkor olvass tovább, egyébként  ne!


Tehát, adott a helyzet, állomást kell pótolni, mit csináljon az üzemeltető? Külön metrópótlót indítson? kellene rá kb. 5 kocsi. Ekkor a trolihoz nem kellene nyúlni, maradjon csak ott a Toldi mozinál, bohóckodjon a tengelyben fordulással. Ugye ez így nem lenne okos dolog, sokkal jobb ötlet a 72 és 73 viszonylat hosszabbítása, összesen 2 db plusz jármű igénnyel. (az egyik a 73-ra kell, azzal a továbbiakban ne  foglalkozzunk). Csakhogy a régi technika nem tud továbbmenni vezeték nélkül, tehát vagy buszt teszünk a helyére (akár 280-ast, -hisz eddig is GVM volt, az utasnak szinte ugyanaz-, akár AP-t, olyan áron, hogy a 280-asokat máshol üzemeltetjük, és itt lesz full AP a vonal) vagy GVM-et más helyre*, ahol nyilván kellemetlenséget okozunk az utasnak, de itt tisztán troli üzem lesz. Hogy melyik a jobb, ez nyilván egyéni megítélés kérdése, én a környezetvédelmet tartom fontosabbnak (azt nem fogadom el ellenérvnek, hogy ahol 100 busz szennyez, ott 4 még belefér), te pedig a zuglói utasok kényelmét. Tiszteletben tartom a véleményedet, ezt a kérdést másképp értékeljük, és ennyi.
(*: nem feltétlen lesz azért az sem GVM, újulnak meg MAN-ok mostanában, bár a megbízhatóságukkal kapcsolatban én is szkeptikus vagyok, de ha csak fél napot bírnak, akkor is a teljes üzemre vetített alacsonypadlós szolgáltatás azért jobb, mintha csak GVM-ek lennének)


A másik, hogy mi az előrelépés. Sajnos, itt sem érted, amit mondok. Megint azzal vitatkozol, amit én is ugyanúgy gondolok: Az az előre lépés ha le lesz hívva a maradék Solaris opció. EGYETÉRTEK! pont ezt mondom én is. Ez ami most történik nem előre lépés hanem kényszerhelyzet, EGYETÉRTEK! Nem állítottam olyat, hogy a járművek ide-oda csoportosítása előrelépés! Hanem azt mondtam, hogy a vezeték nélküli troliüzem komoly feladatba vonása (metrópótlás, nem a teljesen felesleges city-játék) előremutató lépés (Érted? nem előrelépés, hanem előre mutató lépés)


Na most, lehet hogy én naív vagyok, de vállalom: Ha ez a metrópótlás jól sikerül, akkor a következő "pénzosztáskor" lehet valamit felmutatni. Mert lehet, hogy nem néz ki a döntéshozó az ablakon, de készülnek azért jelentések, ne adj isten újságcikkek, PR megjelenések, amivel a troli érdekeit képviselők (lobbisták) megerősíthetik az érveiket. Kicsi dolog ez, tudom, de lehetnek olyan esetek a döntéshozásban is, amikor egy kicsi is számíthat. De oké, végtelenül naiv vagyok, úgyhogy ezzel a bekezdéssel ne is vitatkozzon senki, majd feliratok valamit naivság ellen.

 

Még egy: Az ég világon semmi köze nincsa városházának a jelenlegi helyzethez. Hát ha a városnak a valami fontos, akkor azért odahathat a kormányra. A CT-ket és MR-eket is kizsarolták...

Előzmény: nfoblu (99015)
IZé Creative Commons License 2020.02.21 0 0 99021

Lehet, hogy naiv vagyok, de azért megpróbálom még egyszer.

Előzmény: attus germanicus (99019)
BP-16-63 Creative Commons License 2020.02.21 0 0 99020

Köszi a választ.

Előzmény: Bobeno23 (98956)
attus germanicus Creative Commons License 2020.02.21 0 1 99019

Ne haragudj, hogy ezt írom, de azt gondolom, végtelenül naiv vagy. 

Előzmény: IZé (99013)
TWdoktor Creative Commons License 2020.02.21 -2 7 99018

Túlspilázzátok.

Ha tudjuk ki majd bevásárolja magát egy busz/trolibusz/villamos/metró/hév/fogaskerekű/kishajó gyártó cégbe, vagy vesz magának közlekedési vállalatot, akkor majd dőlni fog ide a sok vadonatúj jármű, még akkor is, ha nem lesz rá EU-s támogatás. Addig csak a stadionok épülnek.

Előzmény: nfoblu (99015)
nfoblu Creative Commons License 2020.02.20 -2 0 99017

túl kell lépni ezen 20 évvel a rendszerváltás után

30 éve :) 

Előzmény: nfoblu (99015)
nfoblu Creative Commons License 2020.02.20 -2 1 99016

"Kérdés mi a fontosabb?"

Azt hogy befejezzük a végtelenségig huzódó nosztalgia trolibusz üzemet. Ha villamos vonalat felújítanak akkor is dízel pótlóbusz jár helyette és nem rugozik senki se rajta hogy miért az jár Modulo electric busz helyett Ennyi :) 

 

Előzmény: IZé (99014)
nfoblu Creative Commons License 2020.02.20 -1 2 99015

"Ezekenek a lobbistáknak a dolga, hogy népszerűsítsék az ügyet a döntéshozók előtt"

Ez a történet bőven túl van már a szándék és a cél meghatározásán. Kb 5 éve. Kicsit zárkozz fel 2020-at írunk :)

Nincs mit gondolkodni a járműbeszerzés szükségésségét illetően, egyetlen kérdés az EU-s kohéziós alapból lehívható összeg és az önérő 
rendelkezésre bocsátásának az időbeli ütemezése. Itt tartunk most :)

 

Szerinted ha egy nagy projectet évekkel ezelőtt megnyitnak, világosan megfogalmazott szándékkal, és célokkal, és finanszírozási háttérrel
akkor miért kellene gondolkodni a project célján és szándékán? 

 

A cél világosan meg lett fogalmazva 2014-ben:

A cél az hogy a lassan vázszerkezetig rohadt 1987-ben forgalomba állított ÉS csereérett Ikarus 280T GVM típusú trolibuszok új és korszerű járművekre legyenek cserélve, mert kiszolgálták becsületesen a lakosságot az elmúlt 30 évben. 

 

"És igenis, ki lehet nézni a városháza ablakaiból, mert odalátni a Deák térre"
Én nem tiltottam meg hogy nem lehet kinézni az ablakból :) Senki nem a buszokat, trolikat és villamosokat fog bámulni az ablakból :) Már csak azért se mert nem a Városháza finanszírozza a trolibusz
beszerzést, ezért se értem hogy miért hozod párhuzamba a járműbeszerzést és a Városházát. Az ég világon semmi köze nincsa városházának a jelenlegi helyzethez. A Kossuth tér bár a közelbe van de látnak rá a Városházára és trolit sem látnak már mert a 70-es, 78-as el lett költöztetve a Parlament közeléből

 

Ha esetleg lemaradtál volna az előzményekről:


1846/2017. (XI. 14.) Korm. határozatban még 10,2 milliárd forint támogatási összeg szerepelt alacsonypadlós trolibusz járművek beszerzésére. Tehát megszületett a szándék az új járművek finanszírozására
2017 év végi Magyar Közlönybe megtalálható. A BKK beadta az igényt hogy felhasználhassák az összeget arra a célra amire a határozat
megszületett. De valakinek időközben más projectre fájt a foga nem tette lehívhatóvá azt a keret összeget amíről korábban egyértelmű Kormány határozat
született. Így áll a történet

 

 

"Márpedig ha be kell vetni Bp. belvárosába újabb 5 csuklós buszt, akkor nem mindegy, hogy piszkos dízel, vagy nem szennyező villany"
Ezt remélem csak egy második körös viccnek szántad :) Számold meg légyszíves hogy hány piszkos dízel busz közlekedik a Deák téren és a
Bajcsy Zs. úton?
1. 100E busz
2. 9-es busz
3. M3 pótló busz

 

Fáj az a három AP busz még? :) 

 

"ez egy nagyon előremutató lépés szerintem, még azon az áron is, hogy bizonyos vonalakon visszalépés. Ezt a visszalépést be kell nyelni a jövőbeni előrelépésért"
A vélemény szabadsága mindenkié. Az az előre lépés ha le lesz hívva a maradék Solaris opció. Ez ami most történik nem előre lépés hanem kényszerhelyzet, és határozatlan időre Zugló legforgalmasabb trolibusz vonalainak leépítése is egyben. Egy trolibusz vonal fejlesztésnek nevezett kényszerhelyzet megoldása és 2 k.rva forgalmas zuglói trolibusz vonal a 77-es és a 81-es vonalak leépítése összességében nem fejlesztés. 

1 "fejlesztés"  - 2 leépítés = az minusz 1 :) Trolibusz az egy üzemegység és nem kettő meg három :)

 

Fejlesztésről akkor beszélünk, ha az úgy történik meg hogy nem szedem ki az "építőanyagot" egy a másik felfejlesztett dologból. De amúgy nagyon szép taktikta csak unalmas, hogy még mindig itt tartunk és lehetőségünk van arra hogy ne itt tartsunk.

 

"még azon az áron is, hogy bizonyos vonalakon visszalépés" "Ezt a visszalépést be kell nyelni a jövőbeni előrelépésért"
Egyrészt nem kell benyelni semmit se, azért kell dolgozni hogy a szükséges járműbeszerzések megtörténjenek és szemléletet kell váltani
Ezt a nyeljük be típusú elavult szovjet rendszerű felfogást el kell felejteni túl kell lépni ezen 20 évvel a rendszerváltás után

Előzmény: IZé (99013)
IZé Creative Commons License 2020.02.20 -5 3 99014

Jelenleg 5 egész napos és 2 beugró forgalmi van, ez bővül egy egész napos forgalmival. Jelenleg az 5 egész napos forgalmiból 2 GVM és az egyik beugró. Ez három kocsi, amit önjáróra kell cserélni, plusz az új forgalmi az összesen négy.

Ha mind a négy helyére buszt raksz, akkor minden második 72-es füstokádó lesz a Szondi utcában meg a Ligetben is.  Közben meg ott állnak a környezetbarát, -igaz magaspadlós- trolibuszok a garázsban. Ez is egy szolgáltatáscsökkennés, meg persze az is, ha a 81-esen nem 7 hanem 14 percet kell várni az alacsonypadlósra. Kérdés mi a fontosabb?

Előzmény: IZé (99013)
IZé Creative Commons License 2020.02.20 -5 1 99013

"Nem pénz hiány van hanem érdeklődés hiány"

Tegyük fel, hogy igazad van, és ott a pénz a trezorban, csak a döntéshozók annyira hülyék, hogy otthagyják, mert nem tudják mire jó. Ez valószerű szerinted?  Mert szerintem nem. Hanem a pénzt másra költik, mert másnak nagyobb a lobbiereje. Vannak a trolinak is lobbistái gondolom, de annyi az erejük amennyi. Ezekenek a lobbistáknak a dolga, hogy népszerűsítsék az ügyet a döntéshozók előtt. Ehhez pedig az kell, hogy bebizonyítsák, hogy a troli (vezeték nélküli szakaszokkal) még metrópótlásra is jó. És igenis, ki lehet nézni a városháza ablakaiból, mert odalátni a Deák térre. Lehet, hogy annak a döntéshozónak, aki hónapokig ott fog elmenni a szolgálati kocsijával, most fog majd föltünni, hogy jé, ez működik? Ez itt szem előtt van, a döntéshozók nem a Szugló utcában járnak. Ezért is ide kell tenni azt a járművet, amit szeretnénk hogy támogassanak a döntéshozók. Nagyon rosszul néznének ki a buszok közöttük pr (lobbi) szempontból szerintem.

 

Másrészt lehet hogy ott a pénz amit le lehet hívni valahogy (és persze, hívjuk, le ebben teljes az egyetérté közöttünk), de a metróállomás lezárását most kell megoldani, két hét alatt (de tegyük fel, hogy szervezni már régebben kezdték, mondjuk néhány hónap alatt) nem lehet új járművet szerezni (ahhoz a pénzhez rengeteg bürokrácia kell), abból kell megoldani ami van. Márpedig ha be kell vetni Bp. belvárosába újabb 5 csuklós buszt, akkor nem mindegy, hogy piszkos dízel, vagy nem szennyező villany. Igen, villanybuszból csak GVM van tartalékban (de AP dízelből sem lehet felesleges, mert akkor nem járnának még az Ikaruszok).

 

Sajnálom, hogy nem érted, de a troli jövőjének szempontjából ez egy nagyon előremutató lépés szerintem, még azon az áron is, hogy bizonyos vonalakon visszalépés. Ezt a visszalépést be kell nyelni a jövőbeni előrelépésért.

Előzmény: nfoblu (99006)
18-09 Creative Commons License 2020.02.20 0 1 99012

Hétvégén megmarad.

Előzmény: HBweb hu (99010)
Törölt nick Creative Commons License 2020.02.20 -2 3 99011

Neked tökéletesen igazad van, nem vitatom. Az a baj, hogy én egyszerűen "rosszul vagyok" a legújabb Solarisoktól. A 8000-es és 9000-es még kinéz valahogy de ezek... Igen valóban ízlés dolga. Biztos nekem nem kellene öregedni..... :)

Előzmény: nfoblu (99009)
HBweb hu Creative Commons License 2020.02.20 0 2 99010

Ha mindeképp ragaszkodik Budapest népe a Podmaniczkyn és a Szondin a GVM-feelinghez, akkor tolják vissza a Troligarázsba a 280-asokat és nosza!

 

Ellenben hadd kérdezzem meg tisztelettel: mi lesz március 7-től az Orczyzással?

Előzmény: IZé (99004)
nfoblu Creative Commons License 2020.02.20 0 5 99009

Szubjektív vélemény, ez mindenkinek egyéni ízlésének a kérdése mi tetszik mi nem.

A budapesti trolibusz jelenje és jövője, koncepciója  nem annak függvénye hogy mennyire néz ki szépen a GVM és hány embernek tetszik :)

Az élet ennél kicsit komplexebb annál a kissé leegyszerűsített szemléletnél hogy egy haszongépjármű megitélésének egyetlen szempontja hogy szép e vagy csúnya, és gurul e még sz úttesten :)

 

Előzmény: Törölt nick (99007)
vrobee Creative Commons License 2020.02.20 0 5 99008

Az Ikarus 200 formaterve a saját korában fantasztikus volt: futurisztikus, és egyúttal nagyon időtállóra is sikerült. A gyártás első egy-két évtizedében tulajdonképp nem érződött öregnek egy csöppet sem. A GVM-ek legyártásakor már azért nem volt éppen újszerű, és ma, még 30 évvel később már inkább a nosztalgia-vonalon értékes.

Nyilván minden ilyesmi ízlés kérdése, de a Solaris formavilága azért sokak szerint szintén jól sikerült. A mai (ill. pár évvel lezelőtti) legfrissebb divatot követi, de egyedi, és harmonikus. Hogy mennyire lesz időtálló, az meg majd kiderül...

Előzmény: Törölt nick (99007)
Törölt nick Creative Commons License 2020.02.20 -18 6 99007

Lehet, hogy ez a Solaris a jövő de nagyon ronda. A GVM még mindíg megy és sokkal külömb esztétikailag.

 - jöhetnek a mínuszok - :DDD 

Előzmény: nfoblu (98994)
nfoblu Creative Commons License 2020.02.19 -5 6 99006

"ha nincs pénz akkor a nincs a metró pótlására"
Mi köze van a két dolognak egymáshoz? Fínanszírozás szempontjából teljesen más szálon fut a troli és a metrópótlás
Hülyeség hogy nincs pénz. „Budapesti villamos- és trolibusz-járműfejlesztés II. ütem” elnevezésű project nincs lezárva még, az EU ez év végéig még támogatná a kohéziós alapból a maradék járművek lehívását 99,38% arányban, az önerő alig 1%. Az új költségvetési ciklus 2021-től kezdődik. Az EU-s kohéziós alapból finanszírozható projectekre a pénzeket az állam osztja szét. Pénz az van, csak az illetékes döntéshozók nem juttatják el oda ahova már égető szükség lenne rá.

 

"ki lehet bírni, hogy a 72-esre a csúcsidei forgalmikon AP busz közlekedjen"
"mert az van szerinted?"

Ezt remélem csak nagyon nagyon nagy viccnek szántad :) Budapestnek közel 240 nappali busz vonala van amiből kb. 50
csuklós vonal. Annyira nem állunk azért rosszul hogy 3 db AP autóbuszt ne lehessen szerezni ennyi vonalról. Busz vonalakon akadnak bőven olyanok amin legalább 8-10 jármű van forgalomban. 8-10-ből mínusz egy AP busz nem ront  sokat az arányon. A trolival más a helyzet, a 77-esen és a 81-esen is a jelenlegi helyzetben k.urva sokat számít 2 db AP modern trolibusz is. Színvonalbeli arányok nagyságrendileg másképp alakulnak trolibusznál.

 

"Tartaléknak csak a jó öreg 280-asból van"
VT Arriva is szolgáltatat Budapesten nem csak BKV

 

"Akkor már inkább a trolit tolják be a rendszerbe"
Igen az Ikarus 280T GVM-eket a muzeumba és a nosztalgia üzembe kell betollni, helyükre meg az új Solaris trolikat, amikre
meg van kötve és érvényes az opciós szerződés 2020.novemberig.

 

"Így bizonyíthat a vegyes üzemű troli, és talán a döntéshozók is láthatják a városháza ablakaiból, hogy ez működik"
Sem a Városháza sem a kormány nem foglalkozik a mély részletekkel, nem fogja senki se nézegeti semmilyen ablakból  hogy milyen üzemű buszok közlekednek. A szakmai tartalmat és igényeket nem ezen a szinten állítják össze.

 

A BKK és BKV is amellett van hogy legyen lehívva a maradék Solaris opció. Sajnos akik elosztják az EU-s pénzeket azok sz.rnak a trolibuszra. Nem pénz hiány van hanem érdeklődés hiány

 

Előzmény: IZé (99004)
18-09 Creative Commons License 2020.02.19 0 1 99005

83-ason 1 MAN és 1 SST lesz, 77-esen viszont 2 SST helyett 1 lesz + 2 MAN

Előzmény: nfoblu (98993)
IZé Creative Commons License 2020.02.19 -1 3 99004

Persze, marha jó lenne, ha a döntéshozók pénzt tolnának a budapesti troliba (ha már elektromos jövőről szól a klímavészhelyzet), de legalább a buszba! Ezt nem vitatom. De maradjunk a tényeknél: ha nincs pénz, akkor nincs a metró pótlására se ez, se az.

 

ki lehet bírni, hogy a 72-esre a csúcsidei forgalmikon AP busz közlekedjen

 

mert az van szerinted? halomban állnak a garázsokban a hadrafogható alacsonypadlós buszok? Szerinem nem. Tartaléknak csak a jó öreg 280-asból van. Troliból is, buszból is. Akkor már inkább a trolit tolják be a rendszerbe, még úgy is, hogy átmenetileg bizonyos helyeken csökken az alacsonypadlósok száma. Így bizonyíthat a vegyes üzemű troli, és talán a döntéshozók is láthatják a városháza ablakaiból, hogy ez működik. Ha buszokkal pótolnák (nyilván ugyanazon az áron, hogy külvárosba mennének a 280-asok, és onnét jönnének az AP buszok), akkor ugyanott lennénk, ahol eddig.

 

Előzmény: nfoblu (99003)
nfoblu Creative Commons License 2020.02.19 -5 11 99003

Ahogy azt is ki lehet bírni, hogy a 72-esre a csúcsidei forgalmikon AP busz közlekedjen addig amíg nem hívják le a döntéshozók a maradék Solaris opciót. Addig kell nyúsztozkodni amíg a takaró elér. Nem elvenni olyan vonalról ahol 1987-ben érkeztek utoljára említésre méltó mennyiségű az akkori időben korszerű járművek. Az idő előrehaladtával és a technika fejlődésével a szemlélet megváltozott mind gyártói oldalon mind a fogyasztói oldalon.

 

Bolognába is van rá példa a 32-es troli vezetékezése tavaly ilyenkor nem volt befejezve és vegyesen közlekedtek a vonalon buszok és önjárásra alkalmas Solaris trolibuszok. 

Jó példája annak, hogy tudják mit jelent azt hogy elértük az erőforrásaink határát és nem veszünk el onnan ahol már fejlesztettünk. 

 

2020-at írunk a trolibusznak jelenleg nincs semmilyen működési és fejlesztési koncepciója csak mismásolási és túlélési. Ez a baj, nem az hogy mit lehet kibírni és mit nem. 

 

Szíve joga mindenkinek a 80-as évek szemléletébe élni. Ezt lovagolja meg a “nagy vezetés” is és még mindig “működik”. Mint a régi jó kis szovjet korszakban. Rohadásig tolljuk az igát rohadásig használunk mindent, kibírjuk nem számít hogy lehetne egyszerűbb és korszerűbb körülmények között is élnünk. Mi “büszkék” vagyunk akkor is. Van levegő van étel. Elfogadunk mindent úgy ahogy van mert minek ez az állandó panaszkodás csak viszi az energiát.

 

És kibírjuk persze azt is hogy más, volt szocialista országok városai tömegközlekedése mérföldkövekkel előrébb vannak,  nálunk még mindig olyan elavult a közfelfogás hogy “minek foglalkozunk másokkal”, “miért baj hogy elavult a troli, gurul még. És még lehetne sorolni annyira megakadt a cd lemez időszámlálója.

Előzmény: IZé (98999)
nfoblu Creative Commons License 2020.02.19 0 0 99002

Köszi a korrigalast!

Előzmény: Bobeno23 (98998)
TWdoktor Creative Commons License 2020.02.19 0 0 99001

A Kacsóh Pongrác úton az Amerikai út és Nagy Lajos között troli vs. autó. A troli félig fönn van a járdán, gondolom, elrántotta kormányt, személyautóval is csak behajtott tükörrel lehet mellette elférni.

Első ránézésre az autósnak nem lesz olcsó a mulatság, cefetül összetört a hátulja. Zuglói kör kiesett...

tirisztoros szaggató Creative Commons License 2020.02.19 0 0 99000

A taxidroszt athelyezesre kerul az Erzsebet teren a jelenleg nem hasznalt buszmegallo helyere (ahol a Mikulastrolinak volt a vegallomasa)

Előzmény: IZé (98997)
IZé Creative Commons License 2020.02.19 -3 0 98999

Ezt a néhány ap jármű hiányt ki lehet bírni.
Majd ha folytatódik a metrópótlás, akkor kell majd szinte az összes önjáró (ha az elképzelések megvalósulnak), azt majd csak a szólók helyetti kényszer GVM-ekkel lehet megcsinálni.

Előzmény: nfoblu (98993)
Bobeno23 Creative Commons License 2020.02.18 0 1 98998

73-as már 7-én is Deákra megy majd.

Előzmény: nfoblu (98993)
IZé Creative Commons License 2020.02.18 0 0 98997

elvileg a tartózkodó a templomnal lesz.

 

A járművezetői tartózkodó tudomásom szerint a villamos tartózkodója lesz. Szerintem Te a végállomási leszállóhely és indulásra várakozási helyre gondolsz. Ezek szerint megszüntetik a taxiállomást? (A metrópótlás miatt tényleg nincs jobb megoldás)

Előzmény: GST-616 (98980)
Közlekedésguru Creative Commons License 2020.02.18 0 6 98996

Nem röhögök azon, hogy milliárdokért legyen egy "csúcsidős" flotta. Ha csak ennyit bírnak, akkor még nincs itt az idő, előbb a mostani romhalmazok helyett kellene használható flotta. Ha ez megvan, utána álmodozhatnánk. 

Előzmény: padisah (98990)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!