A többi hasonló játékaimban ( Baldur's Gate, Icewind Dale, stb.) az Alt- vagy Tab billentyü megnyomásával láthatóvá váltak a képernyőn azok a helyek, ahol volt valami, pl. láda, ajtó.
Ebben a játékban hogy lehet ezt beállítani ? Mert az irányítás beállításoknál nem találtam ilyen funkciót.
Nagyban megkönnyítené a játék közben a keresést, úgyhogy jó lenne.
Hab a tortán: lelkes fanok szuper mod-okat írtak a játékhoz, hogy a mai követelményeknek is valamennyire meg tudjon felelni (nem mintha a külsőségek jelentették volna bármikor is a fő vonzerőt).
Az alábbi linken elérhető egy csomag mod, leírással, telepítési útmutatóval. Többek között van felbontás nagyobbító mod is, hogy a mai plazmákos is kinézzen valahogy. Hajrá!
Szebb, mint az IWD, mert mindenféle trükkös árnyékolási technikákat is használ (a grafikai opciókban állítgatható egy csomó minden). Persze kockás itt-ott, de a grafikai részletesség és az aprólékos odafigyelés (na meg persze a történet! :) ) ezt hamar el fogja feledtetni. :)
Köszönöm a választ mindkettőtöknek ! Én sem vagyok egy grafikabuzi, hiszen a sztori és a hangulat számít elsősorban, legalább is nekem. De az tény hogy az IWD 17-es monitoron egy hányadék volt 640x480-ban. Még szerencse hogy a HoW-ben már 1024x768-as felbontásban is lehet nyomni, azért az ég és föld, akárki akármit mond. De ha ez alapból szebb, akkor nem aggódom, és ha mégse legfeljebb kölcsönkérek egy 15-ös monitort valakitől. Mégegyszer köszönöm a válaszokat.
Nem, ez még a BG1/IWD engine kis továbbfejlesztése, csak 640x480-ban fut, de jobban néz ki, mert használ hardveres DirectX effekteket. Szerintem semmi baj a kinézetével, én 17"-os monitoron játszom vele.
Én csak most tudtam megszerezni, és szeretném végigjátszani, de lenne egy kérdésem:
Ezt a progit is lehet 1024x768-ban futtatni, vagy legalább 800x600-ban ?? Mert nem sok kedvem van 640x480-on játszani, valami kisképernyős monitoron. Ha válaszolna valaki nagyon megköszönném!
Köszi, ezt a linket nem ismertem, én csak a City Of Doors-ról tudtam (ami Aurora-alapú PS sztori lesz, ha elkészül; www.city-of-doors.com).
Egyébként a PS:T nem lett akkora pénzügyi bukás, mint azt a "bukás" szóból gondolhatná az ember. Én úgy tudom - bár nem hozta vissza a befektetett összeget - a veszteség nem volt túl nagy. A bukást igazából az okozta, hogy a TSR elég sokat kért a licenszjogokért és ezt nem hozta vissza a játék. A készítők (itt most ez alatt a BioWare - Black Isle együttműködést értem összességében) meg nem emiatt hullottak szét. Elvégre a korábbi és a későbbi játékaik elég szépen termelték a zsét, az Interplay is más okok miatt bukott össze.
Folytatás valóban nem plesz, pláne hivatalos, azonban lelkes (és hozzáértő) rajongók készítenek egy játékot Planescape: Vengeance címmel.
Honlap: http://www.planescape-vengeance.net/faq/faq.php
Részlet a FAQ-ból:
What is Planescape: Vengeance? [-]
Planescape: Vengeance is a Total Conversion for the Planescape: Torment RPG by Black Isle Studios. Set several decades after the events of the original, Planescape: Vengeance introduces a new protagonist, Ralex A. Mordor, and a new storyline. Along his journey Ralex will meet a variety of friends and enemies, some new, some you might recognise. There will also be new weapons and spells to master and use to crush your enemies.
"Endure. In enduring grow strong"
5 év után újra elővettem a játékot.
Kicsit féltem attól, hogy a valóság majd egészen más lesz, mint az az emlékkép, ami bennem élt az első végigjátszás után. A félelem alaptalannak bizonyult: a valóság picit valóban más lett, de pozitív értelemben. Ez a játék még annál is több mint amit első alkalommal gondoltam: mestermű, a szó legnemesebb értelmében.
Az elmúlt hétvége 2 napján összesen kb. 30 órát töltöttem vele. Egyszerűen letehetetlen, abbahagyhatatlan. Az élmény sokkal inkább ahhoz hasonlatos, mint amikor könyvet olvas az ember - például Asimov vagy Orson Scott Card minőségűt - nem pedig ahhoz, amikor "egyszerűen" csak játszik a számítógépen. Baldur's Gate, KotOR...kellemes időtöltés, rendben. De a PT:S - igazi ÉLMÉNY annak, aki képes elmerülni a történetben, képes beleélni magát a szereplők helyébe. Nehéz beleélni magát az embernek - nekem legalábbis - "Nagyonszigorú_Kardforgató_Goblinölő_Csodaharcos_002" szerepébe. Ugyanakkor az olyan finoman, apró részletekkel kidolgozott SZEMÉLYISÉGEK mint Dak'kon, Morte vagy bármelyi társa a Nameless One-nak lehetőséget ad arra, hogy a játékos igazán átélje a szereplők érzéseit, igazán részese lehessen a párbeszédeknek, magának tudhassa fájdalmaikat, örömeiket, kétségeiket, félelmeiket...
A Planescape:Torment számomra egyedi és megismételhetetlen.
Vlaószínüleg a szó szoros értelmében megismételhetetlen, hiszen a Torment pénzügyi értelemben bukás volt, mintahogy a készítők is - Interplay, Black Isle - azóta nem léteznek. Egyszerűen nem tömegigényt elégített ki - a minőség "modern" világunkban már régen nem a tömegeknek szól. A számítógépes játékokkal játszók döntő többsége - tartsatok bár nagyképűnek, "rasszistának", bárminek, akkor is kimondom - nincs azon a szellemi színvonalon, hogy képes legyen (intellektuálisan) befogadni egy ilyen minőségű élményt. Ezt tudják a ma játékkészítői is.
Amikor a fórumokon arról írnak egyesek, hogyan lehet "szólóban végigmenni a játékon" eléggé elszomorodom.
Találtam egy angol nyelven írodott véleményt a játékról, nekem nagyon tetszik, szívemből szól. Akit érdekel, elolvashatja itt: http://www.gamebanshee.com/forums/showthread.php?t=31142
de bemásolom ide is a biztonság kedvéért. :)
"Why I love Planescape: Torment
--------------------------------------------------------------------------------
I thought I’d write a few lines on the best game I have ever had the good fortune to play. It’s kind of funny that I’m doing so now, some 3 years after I’ve played it, but it’s never quite left my thoughts. As this seems to be the only active (and that may be stretching the definition somewhat) Torment board left, I thought it’d be nice to do my bit to keep things lively and to express my thoughts, based on my experience, on the game. First, some background.
I used to be, in days long past, a PnP RPGer and had a lot of fun running AD&D campaigns. As I got older, I had less and less time to devote to RPGs and as a consequence dropped out of the PnP gaming scene. Fortunately, some years later the first CRPGs started to appear and I managed to dabble in a few of them, such as Hillsfar and Ultima, mostly at a friend’s house, as he had a computer and I didn’t. The first CRPG I actually played in full was Fallout. That set a bar for all future CRPGs and it was a pretty high one at that. I moved on to FO2, then BG2 and BG2: ToB. I think I played Torment between BG2 and BG2: ToB but can’t be certain. Maybe it was before BG2 but anyway…
Torment was, no, is a classic. It is the only game I have ever played that had a story so well woven and engrossing that I had eyes (and ears) for little else besides the tale, whose magic was very much in its telling. The graphics and sound played a supporting, albeit essential, role in conveying an atmosphere of otherworldliness tinged with a sense of longing in a world ripe for discovery. Right from the start you knew Torment would be different. No throwaway plots on vengeance or saving the world that serve as the staple of so many games nowadays. As I went deeper into the game, uncovering pieces of the Nameless One’s past, I began to develop a sense of kinship with him, and I began to enjoy and appreciate the presence of the companions, in my case, Annah, Morte, Fall-from-Grace, D’akkon and Vhailor. I can honestly say no other game has made me empathise as much as I did with the protagonist and perhaps no game ever will.
Torment bore the hallmark of a Greek Tragedy, wherein the main character suffers a great misfortune brought about by his own actions; however, the misfortune is one which is, from my standpoint, almost undeservedly harsh and disproportionate. I suppose every great film or game strikes a deep chord within each of us in its own way. Mine was the gradual discovery that the fates of the Nameless One’s companions were bound inextricably to his, just as those of the Practical One’s companions were to his. In some way, the realisation that, whether good or evil (here conveniently ignoring the Paranoid incarnation), he was surrounded by those loyal to him, resonated. In particular, his underlying relationship with Morte and D’akkon and Annah/Deionarra’s love for him despite the odds truly tugged at my heartstrings.
Then there was the whole wherefore of the Nameless One: Here stood a man who so wronged the world that he sought to atone for his misdeeds even if it took him an eternity, only to discover that the punishment lay in his atonement.
Having trawled through some of the message boards, I could never quite understand the complaints from a few about the length of dialogue. For me at least, the dialogue and interaction with both your companions and other characters formed the cornerstone of an epic RPG. I think I may have shed a tear at the end, when the Nameless One stands, knowing he has been damned yet having found peace, and says, “What can change the nature of a man?” before striding off to do battle.
It is evident that Planescape: Torment was a labour of love. It could not have been otherwise. To its creators, my heartfelt thanks."
Üdv.:
fulgur
Ui.:
Minden tiszteletem a fordítóknak, nem kis fába vágták a fejszéjüket! :)
-A Néma Király a patch után már nem fagy ki, de ott a játék is véget ér, ha elfoglalod a trónt.
-Lothar egy patkányemberes dungeonba küld. Hogy ott mi van? Hát, többek között Mantuok, egy értelmes(ebb) figura, akinek van egy igen durva varázskönyve. Felhasználása csak gonosz karaktereknek ajánlott, mert a benne rejtőző hatalom csapatgyilkos. :)
-A dobozos küldetést túl hamar feladtátok. :) Meg kell keresni Sigilben a betiltott isten, Aoskar titkos temlomát (az egyik sikátorban van, eléggé eldugva), ott egy pap gond nélkül kinyitja a dobozt (jóval több XP, mint a démon sima kinyírása) és a benne lévő rubint visszaadja. A sztori érdekessége, hogy az eltűnt démon később visszatér... és egyáltalán nem valami "gyenge" lemure-ként, hanem nagyon dühösen. ;) Sőt, még a küldetés korábbi szereplőivel is össze lehet újra futni.
A topic felhozatalát - a fentieken túl - az is indokolta, hogy a játék magyarításának állapota már csaknem teljes. A mindenkori legfrissebb verzió letölthető a weboldalamról (ld. az adataim között). Akinek volna kedve még beszállni a fordításba (akad még egy kicsi darab), az itt, vagy levélben szóljon!
Ma a Tescoban sétálgattam, amikor a polc alján megláttam a Planscape Tormentet, 2109 forintért. Röhögve csaptam le rá :) Ez a játék anno kimaradt az életemből, így alig várom, hogy beleássam magam :)
Ha jól emléxem, akkor beléphetsz még a Godsman-ek közé és a Sensate-ekhez. Persze mindegyik jelent plusz küldetést is. És ha minden igaz, akkor a Dustmen-ekhez való belépés után még áttáncolhatsz másik frakcióba is.
Meg tudja mondani valaki hogy erdemes-e beallni valamelyik frakcioba (gondolom a Dustmen alapjan plusz kuldeteseket jelent), vagy esetleg tobbe is be lehet lepni? Mert ha jelentosebb kihatasai vannak a jatek tovabbi reszere, akkor keresek valami szimpatikusabb frakciot inkabb...
Emlekezeteim szerint harom kulonbozo valaszt lehetett kapni harom kulonbozo embertol:
Ravel: mindegy, nem volt kivancsi a valaszra
Good incarnation: regret
transcendent one: semmi.
mongya már el valaki ha emlékszik rá hogy mitmondott a TO mikor mekkérdezted tőle hogy miváltoztathatjamegazembertermészetét? érdekelne.
én nem eszt kérdeztem meg tőle oszt utánna már nem volt rá alkalmam, hogy más kérdezzek...
thx
inhibited
Hat azert ha vegtelenek azok a sikok, akkor vegtelen lehetosegeket is rejtenek magukban. Azert ket terkepnel (amibol az egyiken csak a pillar of skulls volt) talan tobbet ki lehetett volna hozni belole, akarcsak az outlands-bol. Lehetett volna egy kicsit keresgelni azt a csontvazat meg a pillart, esetleg egy-ket mellekkuldetest vegrehajtani, hogy megtalaljam oket.
Egyebkent meg, ahogy kinezett a Nameless One a jatek vegere, hat, hadd jojjenek azok a balorok, ha akarnak.
Ez jo volt a jatekban: 30. szint felett nem csaptak le az utcasarki arusok. BG2-ben emlekszem olyan halfling zoldsegesre, aki elkezdett 9. szintu spellekkel bombazni (2-3 time stop, meg ami kell), amikor beszoltam neki...
Talán mert azok a részek már a Külső Síkokon zajlanak, amelyeknek nincsenek határai. Behatárolt területeken kell mozogni és arrafelé szinte végtelen számban élnek, háborúznak a különféle ördögök és szvsz unalmas lett volna állandóan a támadó csordákat mészárolni. Baator nem az a hely, ahová kalandozni megy az ember, Baator -on csak végigrohanni lehet, bízva abban, hogy nem kelted fel a nagyobb balor -ok figyelmét...
Ti egyebkent nem talaltatok egy kicsit rovidnek a jatekot? Neha olyan erzesem volt, hogy a veget egy kicsit elkapkodtak. Nagyon lassan haladt a tortenet, amig meg nem talaltam Ravelt, de aztan mar olyan gyorsan es tul egyertelmuen kovetkeztek a dolgok egymas utan, hogy nem is nagyon volt ido kielvezni a hatralevo reszet a jateknak. A vegefele mar mindenhova csak egy-ket terkep keszult (ld. nine hells), es mellekkuldetesek is alig.
Nem, folytatás nem várható. Eleve a sztorit már nem is lehet folytatni nagyon, ugye... De millió dolog van még, amit rpg-kalandba lehetne önteni a Planescape -en. A Torn -t pedig leállították.
Ne aggodj, a gyogyulasra is van esely :) Talalkozunk az alkoholista topicban :D
Most jatszom vegig kb 10.x a jatekot. Terveznek ennek valamifele folytatast? Regebben volt valami Torn, ami igeretesnek nezett ki, de aztan ugy lattam, ejtettek az egeszet. Talan a sok FPS kozott mar nincsen igeny az ilyen jatekokra? Igazan szomoru lenne.
Sajnos a teamBG honlapjarol mar ki lett irtva a letoltes, csak irjak, hogy van.\
Ha egyszer veletlenul lenne annyi idod, hogy feltoltsd a netre, kuldd el lecci. Nem surgos, de fontos. A 750k meg egy lassu modemen sem tart tovabb 5 percnel, ellenszolgaltataskent meghivhatlak egy sorre :>
A BIF -ekre legjobb a WinBiff, amit a TeamBG csapat csinált. Nem tudom a pontos címet, honnan szedtem le, de szvsz ha a fenti szavakra rákeresel, biztos megtalálod (nekem az 1.2.1 -es verzió van meg, ez kb. 750k méretű; elküldeni nem tudom, modemről lógok... :( ).