A Teremtés könyvének elején az életkorok nem a zsidó naptárhoz kapcsolódnak.
A Szentírásban található magyarázat:
[i]A családfa az Ádám és Noé közötti időszakot akarja áthidalni, mint ahogy a 11. fejezetben a Noé utáni nemzedékek felsorolása megadja a folyamatosságot Ábrahámig. A tíz-tíz nemzetség felsorolása mutatja, hogy itt is inkább jelképről van szó, nem történeti adatokról. A háttérben az a tanítás húzódik meg, hogy a választott nép Istene a Teremtő, s hogy a velük kötött szövetség közvetve az egész emberiségnek szól. Az egyes személyek életkora szintén stílusbeli sajátság, nem történelmi adat. A vízözön előtti ősök életkora hosszabb, mint a későbbieké. Ebben részben benne van a történelmi távlat, másrészt azt is jelzi, hogy a bűn elhatalmasodása Isten nemtetszését vonta maga után. Természetes tehát, hogy a családfákból nem következtethetünk az emberiség korára a földön.[/i]
Még megpróbálok utánanézni az életkor sajátosságának.
" A zsidónaptár vázlatos szerkezete a következő. Az évnek tizenkét vagy tizenhárom hónapja van (a tizenhárom hónapos évek a szökőévek). A hónapok 29 vagy 30 naposak. Nevük: tisri,hesván, kiszlev, tébet, sevat, ádár, niszán, ijjár, sziván, tammuz, áv, elul. A névsorban sárgával írtam a 30 napos, fehérrel a 29 napos hónapokat, és pirossal a változó hosszúságúakat, amik 29 vagy 30 naposak is lehetnek. Szökőévben ádár hónapból kettő van, első és második ádár (az ünnepeket a második ádárban tartják, ami 29 napos – az első ádár 30). Az év ősszel kezdődik, szeptember közepe táján. Az éveket a világ teremtésétől számozzák, ami 3761 évvel Krisztus születése előtt volt (szeptember 7-én, hétfőn, ebben biztos lehet az olvasó). Aszerint, hogy az év szökő-e vagy sem, és hogy hesvánnak és kiszlevnek hány napja van, hatféle hosszúságú évet lehet megkülönböztetni: 353, 354, 355, 383, 384 és 385 napos évek vannak. Már ránézésre is elég bonyolult. Még bonyolultabb lesz, ha elmondom, hogy egyáltalán nem magától értetődő, hogy milyen évet milyen év követ. Mert a napévvel (vagyis az évszakokkal) való szinkron és a holdciklusok követése csak két szempont. Oda kell figyelni az állatok etetésére is! "
Nos, innentől kezve lehet számolgatni, mi mennyi és mikor hány?
Mielőtt belemennék bárminemű értelmezésben, az alábbiakat értelmezd már légyszíves!
" A harmadik ediktumot I. Artaxerxes Longimanus (Kr. e. 474-425.)46 adta ki uralkodása hetedik évében, vagyis Kr. e. 466-ban, melyben megengedi egy újabb rajjal hazatérő Ezra papnak, hogy rendezze a palesztinai zsidók viszonyait. Ezra szabályozta az isteni tiszteletet, kioktatta a népet a félig feledésbe ment mózesi törvényben, javította erkölcseit, megtiltotta s illetve feloldotta a pogányok és zsidók közti vegyes házasságokat. A város megerősítésére, falainak felépítésére azonban ez a rendelet sem ad engedélyt.47
Midőn Nehemiás, ki ugyanezen Artaxerxes mellett a miniszterségre küzdötte fel magát, visszatért népének még mindig szomorú vallási és társadalmi állapotáról értesült, királyától, ennek uralkodása huszadik esztendejében, vagyis Kr. e. 453-ban (454.) - mely év a R. é. utáni 299-re esik - újabb ediktumot eszközölt ki, melyben határozott engedélyt kapott a város teljes visszaállítására. és kőfalainak felépítésére is,48 s egyéb nagy kedvezményekkel ellátva, mint Judeának teljhatalmú helytartója tért hazájába Ezrának segítségére, felhíván a népet: »Jertek, építsük fel Jeruzsálem kőfalait és ne legyünk többé gyalázatul!«49 Midőn a nép hozzáfogott a mintegy másfél század óta romban heverő városfalak felépítéséhez, a samaritánusok újra meg akarták ugyan akadályozni, de Nehemiás védelmül a zsidók felét fölfegyverezvén, a másik felével 52 nap alatt felépítteté a falakat. Ezzel azonban a restaurálás nagy és nehéz munkája még korántsem volt befejezve. Sok baj volt elhárítandó, sok visszaélés kiirtandó, főként az időközben elharapódzott uzsoráskodás megszüntetendő, ami Ezra és - a közben Perzsiába távozott, de ismét visszatért - Nehemiás vállvetett működése és fáradhatatlan tevékenysége dacára csak évek múlva sikerült, úgy, hogy tényleg csak Kr. e. 404 körül (tehát az ediktumtól számított hét évhét, vagyis 49 esztendő múlva) voltak a nép vallási és polgári viszonyai teljesen rendezve s Jeruzsálem és az ország régi állapotához hasonlóan ujjászervezve.50
Látnivaló tehát ezek szerint, hogy csakis a Kr. e. 453-ban kiadott ezen Artaxerxes-féle második ediktum lehetett az, melyre Gábriel célzott. Az »idők szorongatásai« pedig, melyeket az angyal szintén megjósolt, ugyancsak tapasztalhatók voltak a falak építésénél s az újjászervezés munkájánál. "
Azért mert állandóan támadták a szamaritánusok...., ott ölték a zsidókat ahol csak érték és önvédelemből elkezdték a városfalat építeni, hogy megvédjék a családokat, vagyonukat és nem utolsó sorban a Templomot kincseivel együtt amit a babilóniai fogságból hoztak vissza szintén egy rendelet szerint!
Amiről te beszélsz az egy olyan rendelet volt, ami alátámasztotta a káldeusok vissza nem vonható törvényeit és kiadta Artika, hogy ne támadják többet a zsidókat!
Nem kell már mindjárt dátumokat keresgélni csak azért, hogy egyes okostóninak az elméletét alátámasszák minden hazugságolt hájjal!
Nagyfokú pontosságot igényelve manipulálták a dátumokat, hogy minden stim legyen.....?
i.e 538 Cyrus hazaengedi a zsidókat, Zorobábel vezetésével mennek is!
Letelepedtek a zsidók, mit gondolsz hova?
Nem nem talált, nem a Templom romjai közé, hanem Jeruzsálembe!
Na az első dolguk mi lesz?
Ugye nem a hajléktalan élet beindítása? Azért lakniuk kellett valahol? i.e. 515-ben felszentelték a Templomot!
Jeruzsálemben több hullámban érkeznek, tehát nem mondhatod, hogy pont akkor és most egyes vallási teologikus által manipulált i.e 457-ben hatályba lépett rendelettől számítva?
Bizony Jeruzsálembe már ekkor szépen házakban, utcákban, a részben felépített városban laktak a visszatérők, de folyamatában tértek vissza még e rendelet után is!
Az egy másik dolog, hogy a falakat felhúzták, hogy az állandó ellenségeskedő elemeket kizárhassák!
Még mielőtt hatályba lépett volna bárminémű rendelet is, el kell keserítselek, a fal java része már állt! Igaz közben le lett állítva és a rendelett éppen ez miatt a harcok miatt lépett érvénybe, hogy tovafolytathassák építését és megvédhessék Jeruzsálemet és a Templomot!
Ezsdrás i. e. 458-ban visszatérő ki tudja hanyadik hullámmal érkezik meg Jeruzsálembe..., i. e. 445-ben nehémiás helytartója lesz a városnak!
i. e. 445-ben fejezik be a FAL FELÉPÍTÉSÉT.... ÉS MÉG CSAK i. e. 433-ban számol be a perzsa udvarnak a fejleményekről!
Ha az i. e. 445-öt vesszük alapul, meret erről szól a fáma...., akkor a 490 éved mikorra is esik?
Lépett hatályba, akkor amikor már a zsidók felavatták már a Templomot Jeruzsálemben?
Hagyjál már az ilyen manipulatív barmolatokkal, nem más ez, mint olyan régész-történészek " kutatói" munkái, amik éppen, de érdekes, hogy éppen igazodik ezekhez a dátumokhoz, amikkel szintúgy operáltok!
Nagy heródes meghalt i.e. 4-ben, Jézus i.e. 8-6 körül születhetett, inkább i.e. 8...., akkor volt az összeírás!
26-ban már nem is élt, amikor feltételezhetően Pilátus volt a helyi helytartó!!
Regényeket én is tudok írni...., akármelyik történelmi eseménybe ágyazva!
Judea Római fennhatóság alatt volt, így gyakorlatilag Izrael nem is létezett! Nem zsidók voltak az uralkodók, sem a fópapok, nem tisztán azok!
Artaxerxész történelmi időszámításait is manipulálták...., mert akkor ugye mindenre érvényesnek kellene lennie, tehát visszamenőleg mondjuk Dániel elhurvcoltatását figyelembevéve, ami i.e. 606 körül volt...., jajj dehogy is...., mennyi is szerinted akkor?
Az egyik nép időszámításaival a másik nép időszámításaival kompemnzálva az jön ki nektek, amiket csak akartok manipulálni, nemde?
http://mek.niif.hu/03400/03410/html/2246.html " Cyrus i. e. 536. a fogoly zsidóknak megengedte, hogy hazájokba visszatérhessenek (2. Chron. 36, 22–23) és egyáltalában szelidlelküen bánt új alattvalóival. Ezdrás 1–3. része. "
Csak egyet nem értek, honnan veszed az i. e. 457-es dátumot?
Hisz már a zsidók i. e. 517-ben Jeruzsálemben voltak és i. e. 515-ben szentelték fel a Templomot!
"A hatvankét hét múlva pedig kiirtatik a Messiás és senkije sem lesz. És a várost és a szenthelyet elpusztítja a következő fejedelem népe..."
Érdekes ez a messiásság, ki lehet irtani és senkije nem lesz, mert ugyan volt anyja, apja, testvérei, de Istene, és tanítványai, követői, de te azt5 mondod dániellien, hogy senkije nem volt, ma sincs senkije.... :)
Mond, Dániel mikor is látta a képzelményét, hányban volt ez és attól számított hány évnek kell eltelni, hogy a hatvankét hét is elmúljon, ami ugye 70-re kellene kijönnie?
Isten fiának mondjátok Jézust és hintitek íróival az olyan jóbi meséket minden józan megítélés nélkül, akár hamis tanítás árán is, hogy sokakat elhitessetek ti is?
Most ördög, vagy sátán?
Jézust lélekben elragadhatja egy gonosz, holott azt állítjátok, hogy isteni személy?
Érdekes, hogy a sátán hatalmát gyakorolhatta kényére és kedvére, még el is pusztíthatta volna Jézust, mert itt Jézus kiemelte Istent, aki hatalmasabb nála és neki kell szolgálni és Isten igéjével élni, tehát Jézus is Istentől függ, mint a sátánod?
De ha nem létezne a rossz, Sátán, akkor mi közül adta meg a választást?
Felhívnám a köv igerészre a figyelmetek ugyanis itt Isten el árulja magát:
Ki a világosságot alkotom és a sötétséget teremtem, ki békességet szerzek és gonoszt teremtek; én vagyok az Úr, a ki mindezt cselekszem! Ézsiás 14 rész.
Ne mond, melyik bibliának? Az ószövetségnek, vagy az újszövetségnek?
Netán nem arra gondoltál, hogy az ó hoz ragasztott újszövetség egységet képez és egy istenről tesznek tanúbizonyságot? Milyen a jehovista istenkép, az unitárius, adventista, metodista, mormon, katolikus, református, nazarénus, evangélikus, zsidó, görögkeleti, pünkösdi....? A zsidóknál nincs szentháromság, sem szűztől született istenfiú, hanem a hellenista pogány kereszténységben dív, nem?
Igen, talán a világ vallásait számon kellene kérni hitetett istenei miatt, hogy mi van már, mi ez a távolba maradásuk, közömbösségük?
Érdekes módon a zsidóság istenét kegyetlen gonosznak tartják, ám az újszövetes atyuska se rest ezek szerint és a majd 2000 év alatt milliók pusztultak el értelmetlenül!
Az Ószövetségi Isten-kép teljesen más, mint az Újszövetségi. Egyszer könyörtelenül pusztítja a bűnösöket, máskor keblére öleli a gyilkosokat, prostituáltakat. Egyszer a Vörös-tengerbe hagyja veszni az "ellenséget", máskor a levágott fület visszaragasztja a helyére. Ennek oka az lehet, hogy az ember belemagyarázza Istent és Isten akaratát olyasmibe, amihez Istennek semmi köze. Én olyan Istenben hiszek aki jó, független időtől, tértől, stb. Mindig hallok ilyen kérdéseket, hogy: Ha lenne Isten biztos nem hagyná, hogy gyerekek ezrei haljanak éhen naponta itt meg ott. Isten nem avatkozik bele abba se, hogy mennyi gyerek születik, abba se hogy mennyi a hozzáférhető élelmiszer, milyen betegségek pusztítanak. Így alakultak ki a dolgok, miattunk emberek miatt, és a balhét is mi fogjuk elvinni miatta. Ebbe nem kell Istent belemagyarázni, olyan sok dolog van ahol lehet érezni a jelenlétét...
Ime a legnagyobb ellentmondása a bibliának: hogy Isten büntet, s van egy bosszuálló Isten, s hogy ennek az Istennek áldozat kell, ölni, véres ölés, hogy megbocsájtson? Még saját fia is, préda? vajon ennek az Istennek, kia - mia fia?
Ha valaki valóban keresi az Istent, akkor Ő Jó, tehát aki ezt csinálta, meg csinálja, az ha nem Isten, akkor ördög?
Érdekes, hisz ezt rögtön, azonnal mindenki tudhatná, s itt van az a borzalom tehetettlenség, ha ezt megtudta valaki tenni, az emberiséggel, akkor nincs Jó Isten se? Mert nem csap le, rögtön azonnal, de ami késik, mégse mulik?
Bizon bizon lecsap, s mikor megtudtad, most te vagy a csapó? Isten ostora?
Amin legelőször fennakadtam, az aggancsomnál fogva,
mikor a bibliát, olvasgatni kezdtem? Az egész Föld népeinek egy nyelve - értelme vala, most amit kigondoltak, végre is tudták hajtani, igy fel akartak menni az Istenhöz, s elkezdtek épiteni egy tornyot, mint a Báthory - Nyirbátori Temlomot, ami le- le dőlöskedett, mig Báthory István, egy bikafejet át nem hajitott rajta?
Talán amiért megragadott rögtön a biblia: örök élet, Istent meg lehet látni szemtől szembe, az Égbe tudok menni, tüzes szekérrel, nos ez mind beteljesedett, 57 éves koromra, sőt, PÁRHUZAMBA ÉLEK, vagyis, ez csak ideiglenes belépésem, amit azért irosgatok le, mert ezzel változtatom meg, hogy nem lehet?
Már akkor, minden anyagot össze akartam gyüjteni Iraqval kapcsolatosan, amiért Édesapámat többször elverték a könyvekért, meg házkutatást csináltak, szóval Babilon Bábel, függőkertek, az emberek ténleg fel tudtak volna menni az Istenhez, ha a zsidó Isten, Jé hova, össze nem zavarja a nyelvüket, most itt, itt kellene kezdeni hogy miért vannak a zsidók abba a hellzetbe, amibe vannak?
De kik a zsidók, a Római katólikusok, vagy reff - protestánsok, vagy a 144 ezer zsidó Isten keresztény aklaikba wallásossága, aki össze zavarta az Istent meglátni akarók nyelvét, hogy az Istenüket, meg ne láthassák?
Nem haraggal mondom a zsidóknak, mert ük örök kismiskák lesznek a Nagy Meskárokhoz?
Teccen látni az első olyan ELLENTÁTÉS - KÁTÉS ELLENTMONDÁST, amit csak nem lehet lenyelni?
Na most ténleg az Agyukat, azaz az AGY, MEG NE ÉRTSÉTEK EGYMÁST, aki a nyelveket összezavarta, értelmünket meg sötétitette, mert Mesaih sehol, na ki merem mondani, Jézuson kivül, mást nem is lehet!?
Szóval, ha valaki, p.l. meghivom magát a Pópát a Pópa székről, aki szerintem mint gyerek, nem rosz gyerek, de a Tel - Avivi főrabbit, vagy a Nagy Sinhódroom nagy Sintérét, próbálja ezt egy magyar gyereknek, kibelezni?