Apámnak egy 1999-es almerája van.290 ezer km,2 db lengéscsillapító és szilentek. Ezen kívűl soha nem kellett hozzányúlni.Csak megy és kész.Én még olyan Opelről nem hallottam amihez 300 fele valamihez ne kellett volna hozzányúlni. Ezzel nem azt akarom mondani,hogy rosszak.Nekem is volt kadettom és semmi baja nem volt.Azok még jók voltak. Az almera ha nem figyelünk rá,rohad.Ha le kezeled nem fog,természetesen. Kényelmetlen de nagyon.Mondjuk nekem franciám van,ahoz képest. A fogyasztása 6,5 és ha motor állapotát nézem kb. bele megy még 300. Tehát sokkal megbízhatóbb mint egy opel és nem kell hozzányúlni,persze így kicsit unalmassá is válik :-).az opelhez olcsóbb az alkatrész ez tény,az almerához meg nem kell.
Nehéz döntés előtt állok, a kérdés: Nissan Almera 1.5 Visia Plus vagy Opel Astra 1.4 Twinport. Mindkettő 4 ajtós változat, hasonló felszereltséggel, családi autónak lenne. Nagyrészt városban lenne használva, havi 2-3 vidéki úttal. Egyikkel sincs tapasztalatom, ezért a segítségeteket kérném, hogy melyiket érdemesebb választani.
Szempontjaim (sorrendben):
1. Biztonság
2. Megbízhatóság
3. Fenntartási költség (szerviz, fogyasztás)
Kinézetre mindkettő tetszik.
A Nissan hosszabb eleje talán kicsit több passzív biztonságot ígér, szép az 5 év garancia, (eredetileg) japán autó lévén gondolom megbízhatóbb is.
Az Astra viszont jóval elterjedtebb, így talán olcsóbban szervizelhető később és könnyebben eladható.
Csak egy rövidke, ámde amatőr kérdés.
Adva van egy 97'-es Almera. Sajna nincs benne szervó. Be lehet-e utólagosan rakatni, ha igen mennyiért, járhat-e valamilyen nem kívánt hatással, az amúgy pőpecül működő elektronikára ill. a többi kütyüre:)
Jár-e valamilyen plusz "rombolással" a motortérben stb.
nemrég én alaposan körülnéztem, hogy mit is érdemes venni, és ennek során elolvastam ezt a topicot is.
Időközben én egy Almera fapad mellett döntöttem és szeretném leírni a véleményemet a topic címének megfelelően, hátha segítek vele valakinek.
Magasan a NISSAN-t tartom jobbank. Astrát sokat vezettem régebben, NISSAN-t csak a kocsi megvétele után, mert elsősorban objektív okok miatt választottam. Gyakorlati tapasztalatok alapján is a következő alkalommal biztosan NISSAN-t választanék.
Az Almera I-nek volt egy extra gyenge felszereltségű változata (Fitt), ez volt ilyen eszméletlenül olcsó, állítólag Suzuki Swiftet is adtak hozzá promóciós ajándékba. :)
Az Almera II. (nem én, hanem a kocsi) alapfelszereltséggel szintén rendkívül olcsó, 2,7 millió körül van, de a lengyel Astra Classicokkal sajnos többé nem versenyképes (mármint az ÁRA :-D)
Mondjuk van vagy tizenöt év a két kocsi között dizájnban...
2.29 milla ... dátum 2000.01...
ja egyébként a a féktárcsa szabályozás 750 ft/db
:-))
gondolom, a sunny-nál nincs jobb autó a világon, de ha 1 millát ráfizetnél sem cserélném el az almerára, még ha az autóból is van:-)
( én is vezettem már sunny-t és teszett is...de... )
Ez a féktárcsa dolog elég szomorú, a Sunnymban 195.000km van és a tárcsák állapota most került arra a szintre, hogy cserén gondolkodom, én 110.000-et raktam a kocsiba nálam nem volt cserélve (szinte biztos, hogy előtte sem) pedig szoktam száguldozni és a betéteket is koptatom rendesen...
Nékem egy 99-es japán 5 ajtó 1.4 16v GXP4-esem van.
Nagyon tetszi alapjában véve az autó, 63000 km van benne, viszint a féktárcsák meg vannak vetemedve ergo rángat a fék... úgy tudom, típushiba, minden más egyébbel viszont nagyon meg vagyok elégedve, a kocsi mély építése, kényelmessége, kircsi futóműve szerinem nagyon ott van. semmi bajom nem volt ezen kívül vele.
Annál inkább a szervízekkel, NISSAN NÉRÓ fék javítás 100000 huf, siófoki szervíz 22000 huf..
Hát nem tudom.;-)
Beszéltem 4 szerelővel a NÉRÓ-nál mind azt mondta, hogy a féktárcsát nem szabad szabályoztatni, ők is szabályoztatták sajátjukad, de nem lett jó !, hmmm...
Most akkor ha ők ezt tudják vajon miért szabályoztatták sajátjukat....
Nos én úgy gondolom, vagy én vagyok teljesen hülye, vagy annak akarnak nézni ( úgy sejtem, így van...) Siófokiak azt mondták hogy lehet szabályoztatni, és persze hogy jó lesz...
Ha majd megcsinálták, és valakit érdekel szívesen megírom a tapasztalataimat
Nagyon profi jármű főleg az 1.6GT de az alap is kellemes igaz nekem Primeram van, de ugyanaz az 1.6-os szív van benne mint az Almeraban szerintem jól választottal! :)
Én 2. éve használom az 1.4 16V motoros ASTRA sedánt ( klíma stb ), eddig 38000 km-t futott eddig probléma mentesen, a fogyasztása még télen városban sem ment 7-8 liternél feljebb. A Hegyi menetet kiválóan bírja nem csak aszfalton ( a Mátrában használjuk ilyen körülmények között ). Vonszolunk vele egy Bastei típusú lakókocsit amit 5-ben is jól bír.Cserélni szeretnénk egy új autóra, kipróbáltam egy márkkereskedőnél az almérát ( 1-2 km-t ), hát nem tudom. Érdekelne a városi fogyasztás nem aszfaltúton való viselkedése, lakókocsi vonszoló képessége.
Namármost:
1. minőség: a Classic minősége azért igencsak sok kívánnivalót hagy maga után, főleg azóta, mióta a gyártás átkerült Lengyelhonba. A többiek már említették, hogy a Nissan azért hozza a szokásos japán minőséget és megbízhatóságot.
2. motor: a nissanok motorját sokkal jobbnak tartom, mint az ecotec motorokat. Szerintem jobb a teljesítményleadásuk, s ezzel együtt a fogyasztásuk is barátságosan alakul.
3. felszereltség: miután kifutó modell a jelenlegi Almera, meg fognak jelenni "sondermodellek", amik frankóul fel vannak szerlve ócsóért.
4. garancia: tényleg csalogató az 5 év, de gondolj bele, hogy ezért mindvégig szaxervízben kell a kocsit átvizsgáltatni, ami költséges, és én speciel még nem nagyon hallottam korrektül működő márkaszervíről!
Mindent összevetve én már rágen megvettem volna a Nissant!
Sok balesetmentes kilométert az új kocsival!:-)
vincent
Nissan!!! Nagyon kellemes, kenyelmes autok, a fogyasztasuk se rossz (pl. az 1991-es 100 NX-em fogyija jobb mint az ex Honda CRX-e volt es meg erosebb is!!!) es strapabiro autok!!! (Erdekes, de meg az Opel Astrara minden ismerosom csak panaszkodott!!!)