Keresés

Részletes keresés

gigabursch Creative Commons License 9 órája 0 0 141820

Általában segít, néha szórakoztató, esetenként bosszantó...

Előzmény: zjakabfi (141817)
gigabursch Creative Commons License 11 órája 0 0 141819

Ahhhh.

Akkor a keszon szóval nem voltam tisztában. Köszönöm!

Előzmény: Töck Jenő (141818)
Töck Jenő Creative Commons License 19 órája 0 0 141818

Nem valószínű. Volt szerencsém szekrényalapozást tervezni, kb 30x40méterest. A keszon az egy olyan szekrény amiben túlnyomás van. A légzáráshoz egy belső födém van a szekrényben, ettől keszon. Ismereteim szerint egy acélköpeny majd bele egy vasbeton szekrény(keszon) az fölösleges. Gyakoribb a szekrénynél a vízalatti betonozás. Lehet acélszerkezetből is keszont csinálni, de akkor minek a vasbeton szekrény és hogy megy át az acél födémen a vasbeton szekrény?

Előzmény: gigabursch (141815)
zjakabfi Creative Commons License 21 órája 0 0 141817

Nem kéne kikapcsolni már végre?

Előzmény: gigabursch (141816)
gigabursch Creative Commons License 21 órája -1 0 141816

Köszönés => keszonra 

Android okostelefon intelligens szójavítás...

Előzmény: gigabursch (141815)
gigabursch Creative Commons License 22 órája -1 0 141815

Attól még a köszönés fenállhat az, amit írtál...

Előzmény: Mwin (141814)
Mwin Creative Commons License 22 órája 0 0 141814

Megkövetlek, rosszul emlékeztem. Az a híd cólöpalapozással készült. Megkérdeztem az egyik akkori mérnökhallgatót, akivel azóta is barátok vagyunk. Nem zárta ki, hogy a munkaterületen hallhattam ilyenről, de biztosan nem az M0 akkor épülő hídjával kapcsolatban.

Előzmény: Töck Jenő (141796)
Zolcsi67 Creative Commons License 29 órája -1 1 141813

Ra-I., az "alig élte túl" kicsit erős, és ha a könyvét elolvasod, megtudod, mi volt a hiba, és a Ra-II. expedícióban hogy javították ki. Anélkül csak bulvárböfögés.

Előzmény: mosogep-szerelo (141809)
mosogep-szerelo Creative Commons License 1 napja -2 0 141812

Vitakultúrád lenyűgöz!

Előzmény: gigabursch (141811)
gigabursch Creative Commons License 1 napja 0 1 141811

Igen. Le is vont belőle következtetéseket.

Főleg abban a kérdésben, hogy minek nem ment utána alaposan és mit vett félvállról.

Előfordul az ilyen, hogy az ember félreértelmez valamit. Aztán valaki vállalja hogy hibázott ésctudja,vhogy hol, van aki még felelősöket keres.

Előzmény: mosogep-szerelo (141809)
gigabursch Creative Commons License 1 napja 0 0 141810

Három mondatot írtam.

Próbáld meg még egyszer az egészet... Köszönöm!

Előzmény: mosogep-szerelo (141808)
mosogep-szerelo Creative Commons License 2 napja -1 1 141809

Heyerdahl egyik expedicio-ja csúfos véget ért, alig élte túl!

Előzmény: gigabursch (141807)
mosogep-szerelo Creative Commons License 2 napja -1 2 141808

Kolombusz soha nem tudta meg, hogy nem járt "Amerika"-ban, csak néhány karibi szigeten!

 

Ennyit a fjordokról! :-O)     (P. Howard)

Előzmény: gigabursch (141806)
gigabursch Creative Commons License 2 napja 0 0 141807

Mind Bombard, mind Heyerdahl biztos volt a dolgában.

Előzmény: mosogep-szerelo (141805)
gigabursch Creative Commons License 2 napja -1 0 141806

Tudod, nekem rég meggyőződésem, hogy Kolombusz "nem vakra ment".

Akkor már volt Piri Reis térkép is, csak nem volt publikus...

Az, hogy ki milyen információt honnan szedett össze az nagy kérdés.

Előzmény: mosogep-szerelo (141805)
mosogep-szerelo Creative Commons License 2 napja 0 0 141805

Én olvastam őket, igaz régen, de nem emlékszem arra, hogy biztosak lettek volna a dolgukban, hittek benne, de az nem bizonyosság!

 

Arra is kíváncsi volnék Kolombusz előtt hány hozzá hasonló idióta kereste Indiát nyugat felé, de kismenüt csináltak belőlük a bennszülöttek?

Előzmény: gigabursch (141797)
mosogep-szerelo Creative Commons License 2 napja 0 0 141804

Meg az ember-kérdés sem volt probléma! Vannak "kultúrák", ahol az emberélet nem számít! Sőt!

Van erre példa ma is, nem is messze tőlünk! :(

Előzmény: gigabursch (141803)
gigabursch Creative Commons License 2 napja 0 1 141803

Akkor olvasd el Bombard lönyvét és rádöbbensz, hogy a polinézeknél is miért nem volt gond a vízkérdés

Előzmény: trizs77 (141801)
Atis57 Creative Commons License 2 napja -1 0 141802

Szia!

 A második részzhez; A tengeri élővilágra is gondolni kell......A méregzöldek biztosan levezetik ?

Előzmény: trizs77 (141801)
trizs77 Creative Commons License 2 napja -1 1 141801

Az a bajom az ilyen 40-80-120 napig a tengeren című hajótörött történetekkel, hogy kivételekről szólnak.

Olyan mint a lottó ötös.

Az is van csak ritka.

 

Ha egy csónakban két evezővel elindul 20 fő 500 km-re a tengeren át, akkor ha megérkeznek írnak róluk cikket, könyvet, készül róluk film.

De arról a másik 10-20 hasonló hajóról mely ugyanilyen körülmények között neki indult de soha nem érkezett meg sehová, nem készül se könyv se film.

 

 

Atis57 Creative Commons License 2 napja -1 0 141800

Sziia!

 

 A hajózás Francia Polinéziában is megváltozott, már csak halászatra + a luxus utakra korlátozódik.

 

A kb132 sziget között a légi utazás az első;

 

 

Francia Polinéziában 53 repülőtér található, ebből 46 van aszfaltozva. Az egyetlen nemzetközi repülőtér a szigeteken a Faaa Nemzetközi Repülőtér. Minden egyes szigetnek van saját repülőtere, amelyről el lehet jutni a többi szigetre. Az Air Tahiti a fő légitársaság, amely a szigetek között közlekedik. Akár havi bérlet is vásárolható a társaságnál.[27

 

Szóval most már jóval nagyobb % lenne a veszteség.

 

 

Előzmény: trizs77 (141794)
Zolcsi67 Creative Commons License 3 napja 0 0 141799

Szintén a Világjárók sorozatból a 117 nap a hullámok hátán címűt is ajánlom, a helyszín és a téma is hasonló.

Előzmény: gigabursch (141797)
KZX003 Creative Commons License 4 napja 0 0 141798

Őszi és nyári együttállásos fotókkal frissült a Balatoni Hajók Képtára!

gigabursch Creative Commons License 4 napja 0 0 141797

Szerintem először olvasd el a Világjárók sorozatból Heyerdahl Kon-Tiki expedícióját, majd Alain Bombardtól az Önkéntes hajótörött című művét.

Minden választ megkapsz.

Előzmény: trizs77 (141792)
Töck Jenő Creative Commons License 4 napja 0 0 141796

"az acél köpennyel kizárták a vizet, majd vágóéllel ellátott beton szekrényt süllyesztettek úgy, hogy a vágóél alól kitermelték a földet."

 

Biztos, hogy így csinálták? Hidraulikus talajtörés?

Előzmény: Mwin (141791)
Atis57 Creative Commons License 4 napja 0 1 141795

Szia!

 

A NG tv-n emlegették a Polinéz navigációt; Megtanulsz 400 éneket , s nem tévedsz el a Csendes Óceánon !  Akkor elég kis veszteséggel hajóztak kb 2000 éven keresztül!

 

A kérdésedre ki tudna pontos választ adni?A térségben csak 2 egyetem van,igy Európaik irnak Phd-t a polinéz vándorlás, hajózásról.

Előzmény: trizs77 (141794)
trizs77 Creative Commons License 4 napja -2 2 141794

Így van ahogy írod.

Csak azt nem tudjuk, hogy azoknak a polinézeknek hány százaléka veszett oda útközben és hány százalék érte el a célját?

 

Előzmény: Zolcsi67 (141793)
Zolcsi67 Creative Commons License 5 napja 0 0 141793

"Fa csónakokkal az Óceánon elindulni 1100 km-re ?"

 

A polinézek elődei megoldották, így népesítették be a teljes Csendes-óceént :-)

Előzmény: trizs77 (141792)
trizs77 Creative Commons License 5 napja -2 1 141792

Köszönöm.

 

De ők nem délről Madagaszkárról akartak a Commmore szigetekre csónakázni hanem északról Szomáliából.

 

Az már inkább 1100 km körül van.

 

Fa csónakokkal az Óceánon elindulni 1100 km-re ?

Az más kérdés, hogy elsodródtak eredeti úti céljuk mellett Madagaszkárig ami így (ha jól számolom) már 1500 km csónakázást jelentett.

Törvényszerű, hogy az utasok fele vagy több útközben meghalt.

 

 

Előzmény: Atis57 (141788)
Mwin Creative Commons License 5 napja 0 3 141791

Nem feltétlenül használtak keszont. A Lánchidat például nyílt munkagödörben alapozták, két sor, szorosan egymás mellé vert cölöp, közte tömörített agyag. A munkagödröt mindkét irányban vízszintes gerendákkal merevítették.

Manapság acélból vagy betonból készült héjakkal dolgoznak, ezek visszanyerhetőek, így máshol is felhasználhatóak. Az M0 déli hídját süllyesztőszekrényes alapozással készítették; ennél az eljárásnál az acél köpennyel kizárták a vizet, majd vágóéllel ellátott beton szekrényt süllyesztettek úgy, hogy a vágóél alól kitermelték a földet. A kívánt mélység elérése után a szekrényt kitöltötték betonnal, majd a vasszerelést követően innen betonozták a pillérek szerkezetét. 1987 telén volt alkalmam látni ezt az eljárást az M0 bal parti mederpillér alapozásánál.

 

 

Előzmény: mosogep-szerelo (141778)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!