Nem valószínű. Volt szerencsém szekrényalapozást tervezni, kb 30x40méterest. A keszon az egy olyan szekrény amiben túlnyomás van. A légzáráshoz egy belső födém van a szekrényben, ettől keszon. Ismereteim szerint egy acélköpeny majd bele egy vasbeton szekrény(keszon) az fölösleges. Gyakoribb a szekrénynél a vízalatti betonozás. Lehet acélszerkezetből is keszont csinálni, de akkor minek a vasbeton szekrény és hogy megy át az acél födémen a vasbeton szekrény?
Megkövetlek, rosszul emlékeztem. Az a híd cólöpalapozással készült. Megkérdeztem az egyik akkori mérnökhallgatót, akivel azóta is barátok vagyunk. Nem zárta ki, hogy a munkaterületen hallhattam ilyenről, de biztosan nem az M0 akkor épülő hídjával kapcsolatban.
Ra-I., az "alig élte túl" kicsit erős, és ha a könyvét elolvasod, megtudod, mi volt a hiba, és a Ra-II. expedícióban hogy javították ki. Anélkül csak bulvárböfögés.
A hajózás Francia Polinéziában is megváltozott, már csak halászatra + a luxus utakra korlátozódik.
A kb132 sziget között a légi utazás az első;
Francia Polinéziában 53 repülőtér található, ebből 46 van aszfaltozva. Az egyetlen nemzetközi repülőtér a szigeteken a Faaa Nemzetközi Repülőtér. Minden egyes szigetnek van saját repülőtere, amelyről el lehet jutni a többi szigetre. Az Air Tahiti a fő légitársaság, amely a szigetek között közlekedik. Akár havi bérlet is vásárolható a társaságnál.[27
Szóval most már jóval nagyobb % lenne a veszteség.
A NG tv-n emlegették a Polinéz navigációt; Megtanulsz 400 éneket , s nem tévedsz el a Csendes Óceánon ! Akkor elég kis veszteséggel hajóztak kb 2000 éven keresztül!
A kérdésedre ki tudna pontos választ adni?A térségben csak 2 egyetem van,igy Európaik irnak Phd-t a polinéz vándorlás, hajózásról.
Nem feltétlenül használtak keszont. A Lánchidat például nyílt munkagödörben alapozták, két sor, szorosan egymás mellé vert cölöp, közte tömörített agyag. A munkagödröt mindkét irányban vízszintes gerendákkal merevítették.
Manapság acélból vagy betonból készült héjakkal dolgoznak, ezek visszanyerhetőek, így máshol is felhasználhatóak. Az M0 déli hídját süllyesztőszekrényes alapozással készítették; ennél az eljárásnál az acél köpennyel kizárták a vizet, majd vágóéllel ellátott beton szekrényt süllyesztettek úgy, hogy a vágóél alól kitermelték a földet. A kívánt mélység elérése után a szekrényt kitöltötték betonnal, majd a vasszerelést követően innen betonozták a pillérek szerkezetét. 1987 telén volt alkalmam látni ezt az eljárást az M0 bal parti mederpillér alapozásánál.