Keresés

Részletes keresés

KZX003 Creative Commons License 30 perce 0 0 132666

Friss sólyafotók kerültek fel a HELKA motorosról a bhkeptar.hu-ra!

jakyg Creative Commons License 45 perce 0 0 132665

Ott minden beton, a vízszint alatt nem sokkal meg már szikla. És nagy lendülettel ment neki. Ott a mély vízben lekötni lyukasan? Úgy tűnik, elment a környékről.
A vízről a hely. Azt a szép, nemzeti színű falat tavaly festették.

 

Előzmény: riversea (132663)
General Specific Creative Commons License 45 perce 0 0 132664

No ezt én sem értem. Az a park nem egy Városliget méretű terület, majálisokra aligha lett volna alkalmas

 

Nem hinném, hogy bárki majálist akart oda...

A terület 2800 m2. Csípjenek le belőle, hogy a pórnép kimehessen a betonmólóra vizet nézni, maradjon 2000.

Legyen az épülettel való beépítés "környezettudatosan" csak 20%.

Az 400 m2.

Szintenként. Amiből a partra húzni szoktak mostanában 4-et. Az 1600 m2.

Persze az nem a "hasznos" (=eladható), az legyen csak 1300 m2.

Mennyiért adnak ma 1 m2-t vízparti apartmant? 1,5 millió / m2 ?

Akkor már 2 milliárd bevételnél járunk.

OK, ez brutttó, ebből áfát kell fizetni (5-öt, ha sikerül lakóingatlannak minősíttetni).

Az körletben szokásos építési költségek kb 400e Ft / m2 körül alakulnak, ami fél milliárd.

Stb. 

Szóval aki ma fél milliárdért megveszi a telket ÉS sikerül elérnie, hogy építhessen rajta, az sokszázmilliót kaszál.

 

A mai kor filozófiája szerint hatalmas pazarlás, ha egy vízparti telken pórnép lézeng, meg nap 1-2 pár szaros vízibusz kiköt.

 

 

 

Előzmény: riversea (132658)
riversea Creative Commons License 1,5 órája 0 1 132663

Milyen jelzőállomás? Az az ősi ortodox kolostor már legalább ezer éve ott van, talán még Theodosius császár is látta, és most leomlott a páratlan építészeti jelentőséggel bíró erkélye, ó és tönkrementek azok a gyönyörű íves korlátok...-:)

 

 Viccen kívül: szerencsére személyi sérülés nem történt, de úgy látom az önjáró lékesedett, legalábbis a derékbaknál erősen bugyog. Még jó, hogy közvetlenül alatta van egy havaria lekötő a jobb partban.

Előzmény: jakyg (132662)
jakyg Creative Commons License 6 órája 0 2 132662

A Kis-Kazán alsó vége, az egykori Mrakónia jelzőállomásból kialakított kolostor erkélye.

Előzmény: viking star (132661)
viking star Creative Commons License 8 órája 0 0 132661

Neki sem adta ki. :( Valami front lehet mostanában.

Enzo Creative Commons License 10 órája 0 1 132660

Akkor neked köszönöm! :-)

Előzmény: gepesz (132657)
Enzo Creative Commons License 10 órája 0 0 132659

Mert Csopaknak nincs másik partja, csak a fizetős strand. És mert van az az érdekkör, amelyik erőből tárgyal.

Előzmény: riversea (132658)
riversea Creative Commons License 21 órája 0 0 132658

"Csopak is ígéretet kapott arra, hogy használatba veheti a kikötőjét, de az önkormányzatnak nem sikerült megegyeznie a Baharttal, mivel az csak a kikötő egy részét (a betonmólót) adta volna át, a vitorláskikötőt és a többit, amely közparkként fontos lett volna a községnek, továbbra is értékesítésre szánta az állami cég"

 

No ezt én sem értem. Az a park nem egy Városliget méretű terület, majálisokra aligha lett volna alkalmas. Ha a kikötőpartfalat viszont adták volna, nem tudom, az miért nem kellett?

Előzmény: jakyg (132656)
gepesz Creative Commons License 21 órája 0 0 132657

Nekem.

Valami tárhelyre tettem és úgy osztottam meg emlékeim szerint. A könyv azóta Gönyűn van.

Előzmény: Enzo (132655)
jakyg Creative Commons License 22 órája 0 0 132656

Nem értem. Tudomásom szerint éppen a csopaki polgármesternek volt oroszlánrésze abban, hogy a kikötőket ne adják el, hanem az önkormányzatokhoz kerüljenek.

Előzmény: General Specific (132653)
Enzo Creative Commons License 22 órája 0 0 132655

Én is köszönöm, de kinek? :-)

Előzmény: gigabursch (132654)
gigabursch Creative Commons License 22 órája 0 0 132654

Akárcsak nekem.

Én is köszönöm!

Előzmény: Mwin (132652)
General Specific Creative Commons License 23 órája 0 0 132653

https://www.napi.hu/magyar_vallalatok/balaton-kikoto-arveres-csopak-bahart-mnv-eladas.715952.html

 

Nagyon sokat érnek a vízparti területek... csak nem kikötőként :(

Mwin Creative Commons License 27 órája 0 0 132652

olyan levél nekem is jött:)

Előzmény: Enzo (132645)
gepesz Creative Commons License 27 órája 0 1 132651

Számomra akkor és most is terra incognita.

Szekeres István hkpt. hagyatékából került hozzám.

Előzmény: jakyg (132650)
jakyg Creative Commons License 27 órája 0 0 132650

Köszi.

Vajon hány hajó kelhetett át ott akkoriban? Te emlékszel olyanra, hogy valaki járt arra?

Előzmény: gepesz (132648)
gepesz Creative Commons License 27 órája 0 0 132649

Nem tudom. Mikor? Egyet mutass, akkor megmondom.

Időskori elbutulás. :-((

Előzmény: Enzo (132645)
gepesz Creative Commons License 27 órája 0 0 132648

gepesz Creative Commons License 27 órája 0 0 132647

gepesz Creative Commons License 27 órája 0 0 132646

Küldöm a teljes anyagot.

Előzmény: jakyg (132644)
Enzo Creative Commons License 28 órája 0 0 132645

Akkor te küldtél nekem kotróhajókat?

Előzmény: gepesz (132643)
jakyg Creative Commons License 28 órája 0 0 132644

Nagyon hosszú?
Hány zsilip van? Melyek azok?

Az egyiket legalább nem szkennelnéd be?

Előzmény: gepesz (132643)
gepesz Creative Commons License 1 napja 0 1 132643

Nemrég volt ez a téma. Mi kerül a kezembe?

Kéri valaki? Ha nem, akkor megy a kukába. Nagyon erős selejtezésbe fogok. Na nem kell sajnálni semmit. A relikviák elmentek a Gönyűi Hajós Múzeumba.

Gyönyörű anyaguk van. Látogassátok meg.

 

vikilana Creative Commons License 2 napja 0 1 132642

Talán 77-ben volt szerencsém látni Izmailban egy átszállást a "MOLDÁVIÁRÓL" az "OSZTETIÁRA". 

A két hajó egymás mögött állt. A rakparton rezesbanda szólt, az utasok szépen átsétáltak.

Városnézés nem volt.

Előzmény: jakyg (132640)
trizs77 Creative Commons License 2 napja -5 2 132641

És vajon kik mehettek Passauba? :))

 

---------------------------------------------------------------------------------------

 

Szovjet és más nemzetek polgáraiból nem tudom kik mehettek.

 

Magyarokból szerintem bárki.

Vagy legalább is az akkori népesség kb. 80%-a.

 

Édesanyám nővére, egyedülálló nő volt világ életében.

Az újpesti kórház tüdő osztályán volt nővér majd főnővér vagy huszonsok évig.

Neki mániája volt ez a dunai hajós utazás.

 

Mindenhová ment velük ahová Budapestről hajó indult.

Általában 10-20 napos hajó utak voltak.

 

Ő símán kapott útlevelet bárhová.

Gondolom mások is.

 

Biztosan volt a hazai népességnek olyan %-a aki nem is próbálkozhattak nyugati útlevéllel.

Katonák, rendőrök, stb. de ez itt OFF téma.

jakyg Creative Commons License 2 napja 0 0 132640

Értékes adalék és köszönöm a menetrendet is. Csodálkoztam volna, ha a VOLGA a tengerre járt volna.

És vajon kik mehettek Passauba? :)

Előzmény: viking star (132638)
viking star Creative Commons License 3 napja 0 1 132639

Előzmény: viking star (132638)
viking star Creative Commons License 3 napja 0 1 132638

A VOLGA csak Izmailig ment, a tengeri szakaszon az OSZÉTIA teljesített szolgálatot az Izmail-Odessza-Jalta háromszögben. 

Érdekesség, hogy maga a Passau-Izmail-Odessza-Jalta járat 1960-tól egészen 1990-ig működött, bármelyik viszonylatra jegyet lehetett váltani. 9 naponta indult egy hajó Passauból. Lefelé 6, felfelé 8 nap volt a teljes út. Délután beszkennelem a menetrendet. Látszik, hogy sok helyen nem a városnézés, hanem az utascsere/adminisztráció miatt állt meg, 1-1 városban pl. a hajnali órákban töltött 2-3 órát, és ment is tovább.

Előzmény: jakyg (132637)
jakyg Creative Commons License 3 napja -1 1 132637

Nagyon érdekes. Úgy tűnik, a Vaskapu I. félkész, a felső zsilip még nem működik, az alsó már igen. És utasokkal át a tengeren? Nagyon érdekes, új adalék.
Odessza amúgy tényleg izgalmas, szép város. Volt olyan utcája, ahová féltem bemenni, mint egy amerikai filmben egy nagyváros leglerohadtabb sikátora (romok, szemét mindenütt), majd egy szép, felújított lépcsőn felmenve, légvonalban 50 méterre csillogó üzletek, sok-sok ember. A Patyomkin-lépcső nagyjából a semmibe vezet, mert az alján van egy főút, majd a kikötői iparvágányok, egy szutykos, szűk aluljárón át lehet kimenni a "mólóra", ahol minden (üzletek, szálloda stb.) elhagyatott. Legalábbis másfél évvel ezelőtt így volt.
(Mondjuk pl. Tiraszpolban, a volt szovjet városban, a csak Abbházia, Dél-Oszétia és a Hegyi Karabah által elismert ország fővárosában két év alatt szinte csodák történtek, lehet, Odesszában is.)

Előzmény: viking star (132634)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!