Keresés

Részletes keresés

gigabursch Creative Commons License 1,5 órája 0 0 142720

Feltétlenül töltsd fel a Regiszterbe!

Előzmény: gumidani (142716)
bboxer Creative Commons License 4 órája 0 0 142719

Szia! Tiszafüredről elég pontosan indult:

Előzmény: ifj Nagy Gábor (142709)
cseuztompi Creative Commons License 4 órája 0 0 142718

Ezen a két képen elég jól látszik, hogy a jobb oldala "lóg". Nézd meg a vízből kiállását!

Apropó: milyen tengelykapcsoló??? Mindent tengely(össze)kapcsolónak nevezünk ami két tengelyt így/úgy összeköt. Ez lehet merev/oldható kapcsolat... Jelen esetben a LÁNG főtengelyét a hajócsavar hajtótengelyével összekötő "kapcsoló"-ról van szó.

 

Lehet, hogy téves az infóm, az INOTA már nincs lajstromban... Én is így tudom.

 

Előzmény: Enzo (142717)
Enzo Creative Commons License 5 órája 0 1 142717

Én a fotókon nem látok az INOTA testén semmi deformitást. A hátsó lakótér vége felé a fedélzet lefelé konyulása gyári (ahogy a többi vontatón is).

A lemezelés hullámosodása a bordázaton egy 60 éves hajóhoz képest nem szokatlan mértékű, szerintem annak szilárdsági hatása nem jelentős. A bordázat és a lemezelés állapotát (vastagságát, korrodáltságát) nem ismerem, de az lényegesebb.

Ha hajót akarsz belőle, akkor a motor, tengely...stb. felejtős. (Apropó: milyen tengelykapcsoló???)

 

Lehet, hogy téves az infóm, az INOTA már nincs lajstromban, így az üzembe helyezése csak új üzembe helyezés lehet, és csak a mai követelményeknek megfelelően történhet, ahhoz meg egy teljesen új hajót kellene építeni belőle. (Lángok pl. felejtősek, a többi előírásról nem beszélve.)

Ehhez jön még az, hogy a tulajdonosa sem teljesen tisztázott. Legalábbis utolsó információim szerint. Ráadásul az új tulaj (vagy aki az lett volna) felszámolás alatt áll.

Előzmény: gigabursch (142711)
gumidani Creative Commons License 5 órája 0 0 142716

Előzmény: gigabursch (142713)
gigabursch Creative Commons License 5 órája 0 0 142715

Ami kimaradt:

Az Inotán nem csak előre, de oldalra is voltak kitekintő nyílások hullámlemezen (vagy minek neveztem)

Előzmény: gigabursch (142713)
gigabursch Creative Commons License 6 órája 0 1 142714

választ nem valójában várok => választ valójában nem várok...

Előzmény: gigabursch (142713)
gigabursch Creative Commons License 6 órája -2 1 142713

Kedves, drága agyatlan barom minuszoló!

 

Értem én, hogy nem kedvelsz, mégis szívesen feltenném a kérdést, hogy mégis mire szól a minuszolásod?

(költői a kérdés, a minuszoló takonygerinc mögé választ nem valójában várok - ugyanis ha lenne gerinced, akkor válaszoltál volna rá, hogy miben nem értesz egyet)

 

Ugyanis ez a kép réges-régen valaha már volt itt.

Tény.

Ugyanez volt a fő kérdés: Melyik hajó?

 

S tudom, hogy ezen a topicon mindegyik hajócsoportnak van néhány elvetemült rajongója, aki ki ebben, ki abban tudja a saját megfigyeléseit a közjó érdekében érvényesíteni - veled ellentétben, hisz csak egy névtelen, arctalan minuszoló vagy -, momentán én a legjobban a vontató géphajók piciny eltéréseiben vagyok többek egy részénél, talán egy lehelletnyit erősebb.

 

A Gyöngyös és az Inota között - bár édestestvérek - nem sok különbség van, avatatlan szem számára kb észrevehetetlen, viszont ezen ismeretek segíthetnek egy-egy fotó beazonosításában is.

 

Amire utaltam viszont olyan tény, amit tényleg nehéz észrevenni, de adott:

A Gyöngyösnek az első képen látható, fedélzetről a kerékálláshoz felvezető lépcsőnél lévő korlátja ELEVE faborítású volt.

Az Inotának meg ELEVE vascsöves.

Az Inota gyári, balatoni átadásának képén jól látható a vascsöves korlát.

https://hajoregiszter.hu/hk3/0003/13868.jpg

 

Ezzel szemben a Gyöngyösön a korlát még nem is oly rég (kb 15 éve is - amit azóta nem tudom hogy építettek át, ha átépítettek) még mindig faborítású volt.

 

Egyéb különbségek:

A Gyöngyösön négy, míg az Inotán hat ablak volt a szalon homlokfelületén.

A Gyöngyösön a pályafutása alatt végig nem, míg az Inotán gyárilag volt négy db nyílás a szalon felett, a kerékállás előtt a lemezelésen.

A Gyöngyösön a 2-3. kólingok egymással középen össze voltak hegesztve, az Inotán meg nem. (hátulról így voltak megkülönböztethetők, ha a névfelirat nem látszott). Gyárilag nem volt ilyen valamikor az 1980-as években kerülhetett ez rá.

Az Inotán jobboldalt van a vontahenger, a Gyöngyösről meg akárhány fotót láttam, sehol nem láttam vontahengert (bár kételkednék benne, hogy ne lett volna rajta...).

 

Várom a kritikai hozzászólást.

Előzmény: gigabursch (142696)
gigabursch Creative Commons License 7 órája 0 0 142712

Mi lesz benne? Jakuzzi?

Előzmény: TAYFUN# (142695)
gigabursch Creative Commons License 7 órája 0 1 142711

Mi a szerkezeti probléma?

 

Előrebocsátom: Nem szakszerű választ adok.

A hajó lemezelése és alsó hosszbordázata mentén zavar lépett fel a lemezkötésekben és a hajó farrésze nagyjából a hátsó lakótér térségében meglógott.

Ennek két következménye van:

1) A hajó lemezei szépen hullámosodnak, tehát kisebb a teherbíró képességük, de ez még csak hagyján. A nagyobbik gond

2) A motorfőtengely - lendkerék - tengelykapcsoló - hajócsavar tengely - hajócsavar vonalon lévő siklócsapágyak és a maga a tolóerőt átadó támcsapágy alighanem elveszítette az egytengelyűségét, melynek óhatatlan következménye a tengelyek tartós deformitásából fakadó görbülés is.

 

Ehhez a hajót ki kell sólyázni, helyre kell dúcolni, helyre kell bordázni, helyre kell lemezelni, helyre kell a teljes hajtásláncot egytegelyűsíteni, meg még minden mást is, ami ide tartozik... Mindeközben mindent is szanaszét mérni.

Majd a vízre visszaeresztve mindezt még szükség szerint korrigálni, hogy ne legyen bent feszülés/feszültség.

 

 

Az, hogy ki a tulajdonos, meg kik az érintettek, szerintem nem topcitéma.

Van nekik épp elég bajuk anélkül is, hogy nevesítenénk őket.

 

Magát az egész jogi konstellációt nem értem, nem látom át, totál zavaros* és ha erre adna valaki egy anonimizált leírást, hogy melyik szereplőnek milyen papírja van, mije nincs és tkp mit kéne feloldani ahhoz, hogy a lajstrom rendben legyen, az nem érthető számomra.

 

 

______________

* mindez a "részismeretek" pompás ötvözete

Előzmény: Ep128 (142708)
viking star Creative Commons License 7 órája 0 5 142710

Bizony mondom néked, egy hajófigyelő élete nem csak játék és mese.

Régen még a Dunán sem volt AIS. A kora-avarkori hajófigyelők úgy mentek ki egy-egy szállodahajóhoz, hogy a jelzett időponthoz a gyakorta 2 órával korábbi kitelepülés is kevésnek bizonyult, ilyenkor a szemerkélő esőben vártunk a semmire, amely már rég Pesten volt kikötve.

Nekem tavalyelőtt jött össze a VICTOR HUGO, 16 órakor már Szolnokon voltam, 17:51-kor haladt el. De a horgász is kint ül a parton órákat egy-egy fogásért. 

A meghirdetett menetrend egy keretet ad, ami alapján a Jó Hajófigyelő megtervezheti a napi rutinját, de sosem szentírás. Ahogy sokszor az AIS sem, főképp, ha egy-egy befagyott jelet élőnek hiszünk.

 

 

A hajófigyelés egy életforma, mely alázatra, kitartásra nevel. Gyümölcse pedig nem csupán a zsákmány magunkénak tudása, hanem a távolban felbukkanó meglepetés örömének őszinte átélése is kell legyen.

Előzmény: ifj Nagy Gábor (142709)
ifj Nagy Gábor Creative Commons License 13 órája 0 0 142709

Ez nagyon hasznos és hiánypótló, csak érthető módon vannak azért tőle kisebb eltérések.

 

Pl. ma 16:12-es észlelésről töltöttek fel videót Tiszaújvárosból, ami összhangban van a FOMA által betett webkameraképpel is: mindkettő egy órával korábbi a menetrendhez képest. (Fölfelé meg ugyanez másfél óra volt a Szabics kikötőnél.)

 

És mivel Szegeden szeretnék vízi úton elémenni péntek délután, ezért jól jönne egy olyan néhány percre pontos online adat, ami a Dunán közlekedő hajókról szokott lenni. Nyilván a spotter ne sajnálja az időt, nincs is ezzel gondom, elindulok majd 16 órakor és akkor talán nem késem le, de az időjárás se lesz olyan nagyon jó, akkor ér ide a hidegfront esővel, széllel és kényelmesebb lenne pontosan látni, na. :)

Előzmény: smith (142700)
Ep128 Creative Commons License 17 órája 0 0 142708

Mi ez a szerkezeti probléma? (Amúgy jelenleg ki is a tulajdonos? Mintha változott volna nem is olyan régen... Portás Csaba rémlik...)

Előzmény: gigabursch (142686)
Ep128 Creative Commons License 17 órája 0 0 142707

Feltételezem, hogy arra gondolt, az EU -ban "ilyen" hajót nem lehet már "újként" beüzemelni. (De itt nem is újról van szó, lévén végig Magyar lajstromban volt, ahonnan elvileg nem törölte senki. Elméletben az INOTA most abban a státuszban van, mint a kocsiknál a "forgalomból ideiglenesen kivonva" -állapot! De az okosak majd megmondják...)

Előzmény: gigabursch (142697)
Atis57 Creative Commons License 18 órája 0 0 142706

Szia! 

 Ez a hajó merre ment?

 

Dunaújváros aknamentesítő hajón Szállitották a hamvait......

Előzmény: 8601301 (142705)
8601301 Creative Commons License 18 órája 0 2 142705
FOMA Creative Commons License 19 órája 0 2 142704
Előzmény: Atis57 (142555)
FOMA Creative Commons License 19 órája 0 1 142703

Azért baj nem lehet belőle, főleg, ha fotókat is készített a kontaktod.:-)

 

És még egy:

 

Előzmény: smith (142702)
smith Creative Commons License 19 órája 0 0 142702

Jó, akkor egyelőre a fedélzeti kontaktot nem veszem igénybe. :-)

Előzmény: FOMA (142701)
FOMA Creative Commons License 19 órája 0 1 142701

Picit pontosítok azért.:-)

 

 

 

 

Előzmény: smith (142700)
smith Creative Commons License 19 órája 0 0 142700

Ennél pontosabb helymeghatározásra lenne szükséged?
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=169597736&t=9011160

Előzmény: ifj Nagy Gábor (142698)
viking star Creative Commons License 20 órája 0 0 142699

Szia!

Nincs.

Előzmény: ifj Nagy Gábor (142698)
ifj Nagy Gábor Creative Commons License 21 órája 0 2 142698

Sziasztok!

 

Van olyan ingyenes oldal/alkalmazás, amelyiken látható a Mona Lisa akkor is, amikor a Tiszán van?

A marinetraffic.com és a vesselfinder.com egyaránt Újvidéknél mutatja 6 nappal ezelőttről. :-/

gigabursch Creative Commons License 21 órája 0 0 142697

Nevek nélkül ezt a jogi képzőményt esetleg valaki le tudná írni.

Előzmény: jakyg (142687)
gigabursch Creative Commons License 22 órája -1 0 142696

Ez már volt sok éve és az egyik kulcs a korlát faborítása volt.

Előzmény: gumidani (142691)
TAYFUN# Creative Commons License 23 órája 0 1 142695

Előzmény: siófoki35 (142681)
8601301 Creative Commons License 25 órája 0 0 142694

Van, aki megtalálja a betűket és tud olvasni is. 

Köszönöm. 

Előzmény: smith (142693)
smith Creative Commons License 25 órája 0 0 142693

Egy negyedik képen a megfejtés: GYÖNGYÖS

Előzmény: gumidani (142691)
rezgaras Creative Commons License 25 órája 0 0 142692

Itt van két példa. Szerintem ezek is más célra szolgáltak, mielőtt yacht lett belőlük.

Előzmény: cseuztompi (142688)
gumidani Creative Commons License 26 órája 0 0 142691

fortepan 211100, 211102 és 211107

Az első kettő Dunaföldvárnál készült. 

Van-e ki ennyiből felismeri a vontatót is? 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!