Keresés

Részletes keresés

M(a)ukita-ta Creative Commons License 4 órája 0 0 143666

Fortepan 302859

 

Visegrád gs lebontása az állóhajóvá alakításhoz.

Atis57 Creative Commons License 12 órája -1 0 143665

Szia!

 

Várjuk !

 

De jól áll a "géptáviró "?Nem kéne a Teljes gőzzel Előre  irányt váltani?

 

A Fac..... láttam --Mit szólna  ehhez egy Vitorlás Matróz  ?

 

 

 

Előzmény: offroadgangster (143664)
offroadgangster Creative Commons License 12 órája 0 1 143664

Volt valahol egy képem, úgy nézem, hogy pont ilyen gépről... Valahol a neten találtam, fene tudja hol... De most sehol sincs, pedig tuti lementettem. Annak a kabinja olyan volt, mint a keletnémet Fortschritt mezőgazdasígi gépeké. Még a jellegzetes kék szín is passzolt. Ha előjön a kép, iderakom ;) Gőzerővel keresem.

Előzmény: csecsaba2 (143660)
tehtube Creative Commons License 15 órája 0 4 143663

Egy fatestű aktív gőzös kisólyázása az ausztrál Murray folyóból. Meglepően kicsi a merülése. Ráfért a törődés. https://psmelbourne.com.au/

guberavera Creative Commons License 15 órája 0 0 143662

Nice shot!

Előzmény: napocza (143658)
edesviz Creative Commons License 16 órája 0 1 143661

Hínárvágó.

Előzmény: csecsaba2 (143660)
csecsaba2 Creative Commons License 16 órája 0 0 143660

Sziasztok!

Ez milyen hajó?

Köszi: Cs

gigabursch Creative Commons License 18 órája -1 0 143659

Arra nézve hol lehet bármilyen adatot találni, hogy mekkora a hajócsavarok menetemelkedése egyes hajókon?

 

Némi számításhoz kéne

 

napocza Creative Commons License 25 órája 0 3 143658

ALFÖLD kb. 1895, a Döbrentei tér mellett, forrás: Fp 303406 

 

offroadgangster Creative Commons License 3 napja 0 2 143657

Talán a binnenschifferforumon volt róla szó, hogy tervezik hibrid üzemre alakítani A megmaradt raktérben lesz majd az akkupack. 

 

(Szerintem elmebaj, de ki vagyok én, hogy ítélkezzek)

Előzmény: csecsaba2 (143656)
csecsaba2 Creative Commons License 3 napja 0 0 143656

Sziasztok!

Néztem a Barosst, de nem értem, mikor tolóhajóvá alakították, miért csak az első felét vágták le, miért nem 10-15 méterrel többet? Annak a minimális raktérnek mi az értelme? Használja egyáltalán?

rezgaras Creative Commons License 3 napja 0 0 143655

Persze, nekünk is volt, de a kutya se nézte. Sem ott, sem itthon.

Előzmény: csecsaba2 (143653)
megaliner Creative Commons License 3 napja -1 0 143654

OFF

 

1979-ben kaptam szocialista országokba érvényes szolgálati útlevelet.

(1980 őszén nyugati szolgálati útlevelet)

Esete leadjuk a cégnél, reggel felvessük típusút.

 

Egy hónapban 12-13 utunk volt.

Egy út során négy pecsétet kaptunk.

Egy hónap alatt 13x4 = 52 pecsétet.

Kb. három hónap alatt betelt az útlevél.

Lehetett kérvényezni az újat.

Ezt a cég intézte.

 

Kb. 1980-tól elsőnek a Csehszlovák-Magyar határon vezették be, hogy akik így dolgoztak azoknak minden hónap első határátlépésnél bepecsételték a 2x2 = 4 pecsétet és az érvényes maradt a hónap végéig.

Így nem telt be olyan hamar az útlevél.

 

Szintén kb. 1980-tól már nem kellett leadni esténként a szolgálati útlevelet.

Ugyanis az esti leadás, reggeli felvétel sokszor nehézségekbe ütközött és többször előfordult, hogy egy hírtelen beugrás esetén nem tudtuk hajnalban felvenni a szolgálati útlevelünket és emiatt a saját, civil útlevelünkkel léptünk határt.

 

Akkoriban már Csehszlovák, Lengyel, határokon igen rugalmasan álltak a határőrök (néha a vámosok) is a szolgálati célból 2-4 naponta határt lépők felé.

 

Románia felé szigorúan megmaradt a napi 4 pecsét.

Jugoszlávia felé csak egy járatunk volt Szabadkára ami Röszkénél lépett ki/be.

Ott hol ilyen volt a rendszer hol olyan.

 

Ausztria felé Hegyeshalomban még tartották a becsületet de Sopronnál vagy Rábafüzesnél már nagyon laza volt/lett a módi.

 

ON.

 

 

 

Előzmény: csecsaba2 (143653)
csecsaba2 Creative Commons License 3 napja 0 0 143653

86-87 vagy 87-88ban voltunk, nekünk mind a 8 átkelésnél volt dátum/időbélyeg!

Előzmény: rezgaras (143649)
csecsaba2 Creative Commons License 3 napja 0 0 143652

Csatlakozom Unához! Ez emlékfrissítő volt!

'86-87-ben is kellett kérni yugó vízumot, évi 2*72 órára kaptunk a bulgáriai nyaraláshoz átutazáshoz.

'89-es első nyugati vízumomat az egyesület intézte és csak utána az év végén kaptunk családilag, pedig akkor már puffogtattak Erdélyben.  

Előzmény: scsabi (143628)
offroadgangster Creative Commons License 4 napja 0 0 143651

Amikor én voltam ott, olyan szögből sütött a nap, hogy sajnos nem látni sok részletet a képen, azért sem tettem ide...

Előzmény: Pedrofon (143650)
Pedrofon Creative Commons License 4 napja 0 1 143650

Előzmény: offroadgangster (143648)
rezgaras Creative Commons License 4 napja 0 0 143649

Jugoszláviába volt egy trükk, éltem is vele. Bulgária felé kellett Jugó átutazó engedélyt kérni. Az 48 órás tartózkodást engedett meg. De a jugó-bolgár határon a kutya sem nézte, hogy hány napig voltál Jugoszláviában. (meg utána itthon sem nézegették a pecséteket)

Előzmény: scsabi (143647)
offroadgangster Creative Commons License 4 napja 0 2 143648

nekem is van pár partravetett képem:

 

Előzmény: viking star (143614)
scsabi Creative Commons License 5 napja 0 3 143647

Jugoszlávia dinamikusan változott. '82-ben csak "jugoszláv" ablak kellett a piros útlevélbe, vízum nem. Valuta nem járt (én '80-ban elhasználtam a hároméves keretet), ez úgy lett áthidalva, hogy IBUSZ-szervezésben utaztunk, akkor járt párszáz dínár "költőpénz" valutakereten felül (meg persze még párszáz, a kor szokásaihoz híven "okosba").

 

Amikor '84-ben lejárt a piros útlevelem, sajnos mind a pirosat, m ind a kéket le kellett adni, hogy az új, egységeset megkaphassam, pedig sok érdekesség volt azokba. Hogy teljessé tegyem az offot, néhány kép azoknak, akik már ilyet nem láthattak:

 

1.) többszöri kiutazási engedély szoc. országokba

2) szovjet/jugoszláv ablak

3) "világablak"

4.) német vízum (tessék az árat nézni! ráadásul, miután kiváltottam, egy hétre rá megszűnt a vízumkényszer az NSZK-val)

Előzmény: gigabursch (143633)
gigabursch Creative Commons License 5 napja 0 1 143646

Karter, napi tartály és a pöcetartály valóban érdekes helyek lehettek...

Előzmény: gepesz (143645)
gepesz Creative Commons License 5 napja 0 0 143645

Most beugrott egy olyan is, hogy magadhoz vetted és határátkelésnél lementél a kabinba vele. Meglátogatott a szerv és átnézték a kabinod. Ott nem tartottunk mi semmit. Az aranyat beraktuk  a kartellba. 

gepesz Creative Commons License 5 napja 0 1 143644

Úgy emlékszem, hogy a szalonba volt összeszedve. Nem volt őrizve. Aki akarta magához vette.

gepesz Creative Commons License 5 napja 0 1 143643

Úgy emlékszem a Hajós Szolgálatit minden kötözködés és kérdezés nélkül kiadták. Leadni le kellett. Nem voltam se csókos, sem párttag. '70-es évek eleje.

Előzmény: rezgaras (143641)
gepesz Creative Commons License 5 napja 0 2 143642

LEE farmer, kék orkán. Szegeden vettem. Talán a Marx téren.

Előzmény: Una Vestrum (143635)
rezgaras Creative Commons License 5 napja 0 1 143641

Egy érdekesség. A 80-as években, amikor már egy ideje dolgoztam és néha Nyugatra kellett menni, a kék útlevelemet le kellett adni a személyzeti osztályra. Onnét kaptam meg hivatalos úthoz, magánúthoz (3 évenként) ki kellett kérni tőlük.

Előzmény: gigabursch (143633)
rezgaras Creative Commons License 5 napja 0 0 143640

Belföldön. 23 éves koromban jártam először Nyugaton, addig nem is volt kék útlevelem.

Előzmény: zjakabfi (143617)
FOMA Creative Commons License 5 napja 0 2 143639

"Cezar brandy"

 

Csak a pontosság kedvéért: vinjak.:-) No meg az Adidas és Yassa melegítők, Erotika és Sexy pornóújságok, a bankok, nyugati autók a miholjaci utcákon... nekünk a Dél volt a megtestesült Nyugat.:-)

Előzmény: Una Vestrum (143635)
FOMA Creative Commons License 5 napja 0 0 143638

1987-ben hatalmas meglepetés volt számunkra, amikor egy kollégámnak engedélyeztek egy bécsi IBUSZ-utat, a friss feleségével, szárnyashajóval. Az após fizette, azzal ha nem engedélyezik, majd mennek ők. Ő lepődött meg a legjobban, amikor megkapta a parancsnoki engedélyt. Mondjuk következő évben jött a világútlevél, addigra már lazultak ezek a dolgok.

 

1986-ban a nyári szabadságolások alatt, megerősítésképpen egy hónapra a Népköztársaság útja 93.-ba (ott adta ki a BRFK a nyugati útleveleket) voltam vezényelve kisegítő szolgálatra, a folyosókon meg a büfében megfordult a fél Hungaroton, nagyjából az IM '80-as évekbeli összes poszterképével találkoztam.:-)

Előzmény: megaliner (143621)
megaliner Creative Commons License 5 napja 0 0 143637

Az 1960-as évek második felében a közlekedési középiskolában (technikum) olyan élénk volt a KISZ élet, hogy tavasszal mikor pár diák szülei nyugati utat terveztek akkor a kamasz fiú útlevél kérelmét támogató javaslattal alá kellett írni az iskola KISZ titkárának is.

 

Egy harmadikos fiú volt az iskola KISZ titkára.

Mikor vitték hozzá a kérelmeket nem akarta aláírni mert elmondása szerint neki semmi felhatalmazása nincs erről.

Az osztályfőnökének és a diák társainak kellett megesküdniük arra, hogy tényleg Ő az iskola KISZ titkára.

Emlékezzen csak 8 hónappal ezelőtt Őt választották meg.

Nem emlékezett.

Mivel az iskolában gyakorlatilag nulla KISZ élet zajlott így nem tűnt fel neki, hogy "irányításával" szünetel a KISZ...........................:-)))

 

Mindenkinek aláírta.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!