Keresés

Részletes keresés

csecsaba2 Creative Commons License 15 órája 0 0 129967
paca664 Creative Commons License 18 órája 0 0 129966

Amúgy mi baja a cégnek a szárnyassal, hogy nem számol vele a menetrendiben szinte egyáltalán? (Meg venni sem szándékozik újat...)

 

Megkockáztatom hogy ugyanazok az okok lehetnek mögötte, mint más üzemeltetőknél: drága. A szárnyasok szépen lassan eltűnnek mindenhonnan.

Előzmény: Ep128 (129956)
Töck Jenő Creative Commons License 1 napja 0 1 129965

Próbáltam rá jegyet venni holnapra. Egy viszonylag jó hely Bécs-Pozsony útra 33 Eu, vissza másnap jó helyre 45 Eu. Ennyiért a bolondnak is megéri, gondoltam lefoglalom az egész hajót, de belátható időn belül erre nem volt lehetőség, hagytam a fenébe.

Előzmény: tehtube (129964)
tehtube Creative Commons License 1 napja 0 0 129964
Sok előnye van. Gyorsabb, 50->70 Pozsony felett, tágasabb és feltételezem hogy ezek ellenére kisebb a fogyasztása, főleg utasra vetítve.
De Pozsony-Bécs inkább munkásjárat. Budapest-Bécs szigorúan élmény, kirándulás. A szélső két üléstől eltekintve a belsőbbekért vagy a középsőkért egy fillért nem fizetnék. Valószínűleg más turista sem, csak az egyszer rászedettek. Ugyanezért Esztergomba sem lenne buli középen ülni. Mi funkciója lehetne valójában? Mondjuk addig a tömegközlekedés jó alternatívája lehetne menetrend tekintetében. De árban?
Előzmény: smith (129963)
smith Creative Commons License 1 napja 0 0 129963

Valószínűleg valami hasonlóra gondoltak kisebben:
https://twincityliner.com/en/content/the-new-twin-city-liner

Előzmény: tehtube (129962)
tehtube Creative Commons License 1 napja 0 0 129962

Nosztalgiával gondolok a 8-10 évvel ezelőtti akciókra valamilyen újság alján, ahol 5000Ft volt a bécsi szárnyasjegy. Többször sikerült felhasználni.

 

Egy nem szárnyas gyorshajó milyen sebességre képes a Pozsonyig 60, feljebb 50-nel haladni tudó szárnyasokhoz képest?

Ok, zsilipben 0, sőt mínusz (időveszteség)

Előzmény: zjakabfi (129960)
zjakabfi Creative Commons License 1 napja 0 0 129961

Én 4-szer voltam Bécsben.

1Sólyom, 2 Vöcsök,1 Bibic

 

A Bibic kisvíz miatt ment, október közepén 2 tele volt, akkor naponta ment, és szembe is 2 jött.

 

 

Előzmény: viking star (129955)
zjakabfi Creative Commons License 1 napja 0 0 129960

Sokszor utaztal szarnyassal? Szemelyzeti jegyed volt?

 

Előzmény: viking star (129955)
trizs77 Creative Commons License 1 napja 0 1 129959

A  gengszterváltás hajnalán (1990-1993) történt meg, hogy kb. 1000-2000 kényszervállalkozó közúti fuvaros, kihasználva a könnyű hitelt, vett egy gyári új, nullkilométeres kamiont.

Majd mikor beállt vele az udvarába, akkor kezdett el fuvar után futkosni.

 

Kb. 80%-k pár éven beül tönkre ment, mert a hitelt fizetni kellett ha volt fuvar ha nem.

 

Beletellett pár évbe mire a szakma megtanulta, hogy előbb legyen munka, és ahhoz vásároljunk eszközt, nem fordítva.

 

 

 

 

 

Előzmény: HG. (129755)
zjakabfi Creative Commons License 2 napja 0 0 129756

Igen, az jellemző a magyar hajós cegekre, hogy meghagyják a régit csak úgy...

 

Szerintem ezeknek a hajóknak lasan lejar az életciklusuk...  A Bibicek is 27 évrsek már,  Sirályok talán nem is jártak ilyen korukig...

 

Vöcsök II siman 30 felett lehet...

Előzmény: Ep128 (129956)
HG. Creative Commons License 2 napja 0 0 129755

A Passnave jelenleg 5 db, 45-55 fő befogadóképességű, gyorsjáratú, de nem szárnyas géphajót szeretne vásárolni.

 

egy hova akar vele járni?

 

 

Előzmény: viking star (129955)
Ep128 Creative Commons License 2 napja 0 0 129956

Remélem, 1 Vöcsök és egy Sólyom akkor is marad "talonban", ha amúgy nem visz menetrendit! (Amolyan "nosztaliga példánynak", kibérelhetőnek.)

Amúgy mi baja a cégnek a szárnyassal, hogy nem számol vele a menetrendiben szinte egyáltalán? (Meg venni sem szándékozik újat...)

Előzmény: viking star (129955)
viking star Creative Commons License 2 napja 0 1 129955

Rátapintottál a lényegre! A vonattal ellentétben ha szárnyassal késtünk, sose késésként fogtuk fel, hanem 1-2 órával több élménybombaként. :) Vöcsökkel vagy Sólyommal kifejezetten élveztem gyerekként a sötétben haladást. Bíbicen viszont még világosban sem éreztem jól magam. A Bíbic totális bezártságérzés, sajnos. Nincs orrszekció, nem lehet oldalt kiállni az ajtóba (nincs mellvéd, s érthető okokból nem örül a személyzet, ha kikapaszkodsz), bármennyire is elfogadom, hogy keleti gyártmány az is, nálam a Bíbic mindig kilógott a sorból. :( Sajnálom, hogy oroszkedvelőként ezt kell mondjam, de a kiváló menettulajdonságai és merülése ellenére a legkevésbé sem utasbarát szárnyas. Márpedig jelenleg mind az 54 ülést értékesítik az Egomi viszonylatban (Bécsbe max. 44 utassal mehetett ki anno). Egy Vöcskön a 71 ember elveszik, egy Bíbicen az 54 tömegnyomor... múlt vasárnap jöttem haza vele, és a maradék ülésekre (többnyire 2 fő utazik együtt, tehát a szélen maradnak az üresek) befutott egy 15 fős olasz csoport. Beszálltak, s közölték, hogy nem hajlandóak egy hajón az ablaktól számított harmadik sorban ülni úgy, hogy nincs együtt a csoport és nincs mozgástér, majd elhagyták a hajót. :D Tény, hogy olaszosan viselkedtek, de az is tény, hogy a Bíbic egy tipikus "munkába járó" szárnyas. Marhára nem arra találták ki, hogy kirándulgassunk vele. Ezzel együtt örülhetünk, hogy még van lehetőség.

A Passnave jelenleg 5 db, 45-55 fő befogadóképességű, gyorsjáratú, de nem szárnyas géphajót szeretne vásárolni.

Hááááát... meglátjuk, mi lesz belőle.

Előzmény: gigabursch (129929)
révész64á Creative Commons License 2 napja 0 0 129954

2oo6-ba ha jól emlékszem Gárda hajó a Fonyód volt  Siófok roll indult 30-40 utas , Bfüred kikötésel ott is szálltak fel legalább  40 en. Vissza Tihanyból délután 15óra vagy 16 órakor indult. Vissza Füred -Siófok felé. Megéri csak reklám stb. Tihanyba is körül tud nézni az ember. 

tehtube Creative Commons License 2 napja -1 0 129953
Itt a táblázat. Infók, aktualitások:
http://www.paddlesteamers.info/PaddleSteamerList.htm
Előzmény: rezgaras (129949)
tehtube Creative Commons License 2 napja 0 0 129952
Valóban hasonlók formailag, elrendezésben. És szépek, látványosak. Azért érzékelhető különbség egy 60 és egy 78 méteres hajó esetében. Sokat dízelesítettek, azok már kevésbé aktívak. 4db eredeti gőzüzemű maradt és 2000-ben az 1904-es Montreux -ot újból gőzgéppel láttak el, méghozzá rendhagyó módon, egy új gépet gyártottak le hozzá. A Rhone mindig is gőzös volt, de (eléggé elítélhető módon) a látványos hajtókarjait íves vasdobozok mögé rejtették. Kb. 10 éve átlátszó plexire cserélték. Jól fröcskölhette az olajat, ha erre volt szükség. Most épp felújítás alatt áll és átalakítják az olajozási rendszerét is. A német részeken lévők is eléggé hasonlóak építésileg. Hengerek elöl a bejárati tér alatt, csak a hajtókarok láthatók, de azok viszont korláttal határoltak. Hátrébb a kazán. Az elképzelt helyett fordított a gép mozgása, mintha hátrázna. Pedig nem. A zürichi, lucerni hajóknál előny, hogy egy kikötőben állomásoznak, nincsenek szétszórva és gyaloghídon szinte föléjük lehet sétálni. A dunaiaknál (Schönbrunn, Petőfi) általában elöl a kazán, utána a gépház, mely ha csak oldalról, ablakokon át, de teljes méretében látható. Ez oldalt hosszabb, sötétebb folyosókat, belsö tereket eredményez. Viszont pont ettől izgalmas! :-)
Előzmény: rezgaras (129949)
zjakabfi Creative Commons License 2 napja 0 0 129951

Igen, de a gépmenet visszajön 13 és 14 között, amikor épp kezdik sütni a gardát...

Az egyetlen pluszköltség az 1 hajó állásideje estig, ezt vezettem le.

Előzmény: smith (129948)
trizs77 Creative Commons License 2 napja -2 0 129950

Erre gondolt?

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Igen.

 

Öreg vagyok.

Lusta vagyok.

Kövér vagyok.

 

Mi ez ha nem a nők álma?

Biztosan engem akar fotózni, mint csáb erőt.

 

 

Előzmény: gumidani (129944)
rezgaras Creative Commons License 2 napja 0 0 129949

Én nem vagyok nagyon oda a Genfi-tó hajóiért. A hajókat sajnos az 1950-es, 1960-as években "egységesítették", nagyjából egyformára építették át valamennyit. Szakértők persze meg tudják őket különböztetni távolabbról is, de kívülállónak egyforma valamennyi.

 

A gőzhajókból, ha jól tudom, egyben van eredeti gőzgép. A többi gőzhajót - mint majdnem az összes hajót - valamikor dízel-elektromosra alakították át, majd az elmúlt 20 évben vadonatúj gőzgépet kaptak. Volt rá pénz...

 

Régebben 3 gőzhajó volt, mind a három S-betűs: a Suisse, a Savoie és a Simplon. Azóta visszaalakították a Montreux-t és a Rhône-t is.

Előzmény: paca664 (129940)
smith Creative Commons License 2 napja -1 1 129948

Nem egészen értem a számítást. Egy gépmenethez képest egyetlen utas is bevétel, szerintem...

Előzmény: zjakabfi (129946)
zjakabfi Creative Commons License 3 napja 0 0 129947

Kicsit talán.

Előzmény: tehtube (129945)
zjakabfi Creative Commons License 3 napja -1 1 129946

Ha olvassa a fórumot a programszerkesztő, akkor szamolja ki.

Hány utas kell a Siófok-Tihany távra 4000 ft/ fős jegyárral, hogy kitermelje a 3 amúgy üresen oda-vissza menő hajóból azt a kb. 4 órás plusz állás költséget Tihanyban, amivel meghirdetett menetrend esetén később indulna utasokal vissza a hajó.

 

Számoljunk 4 fős legénység 500.000 ftos havi bérköltség/fő.

November 160 órás hónap 20 munkanappal.

Akkor 1 óra az 500.000/160=3.125 ft.

Ezt 4 órával szorozva 12.500 ft. 4 főre ez 50.000 ft.

 

Ha 4000 ft egy jegy, programhajóként adjuk el kedvezmeny nélkül, akkor 13 fővel nullszaldós.

3 éve, amikor utoljára ment ilyen hajó csak 1 társaság kitett 8 főt. 30 fő simán volt a hajón.

 

Szóval szerintem megérné indítani Siófokról gardahajót Tihanyba.

És meg a büfé is hozna némi bevételt.

 

Aki nem ismeri a hátteret: az elmúlt 2 évben ezek a hajók átmentek és visszajötek üresen.☺

 

 

Előzmény: smith (129942)
tehtube Creative Commons License 3 napja 0 0 129945

Ebből a szezonzáró közleményből némi szomorú felhangot érezni:

https://kisfaludygozos.hu/

gumidani Creative Commons License 3 napja 0 1 129944

Erre gondolt?

Előzmény: trizs77 (129943)
trizs77 Creative Commons License 3 napja 0 0 129943

Köszönöm.

Elmentve.

Előzmény: Ádám Várkonyi (129941)
smith Creative Commons License 3 napja 0 0 129942

Ezt az előző évek tapasztalatai alapján most megcsillagoztam:
"Az őszi időszakban több rendezvényhez is csatlakozik a társaság. Egyedi járatokat indítanak a szigligeti süllőfesztivál és a tihanyi gardafesztivál ideje alatt."

 

Előzmény: Ádám Várkonyi (129941)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 3 napja 0 0 129941

https://www.veol.hu/gazdasag/helyi-gazdasag/csodas-naplemente-hajorol-a-to-kozeperol-3070890/

 

Ezt a cikket elsősorban Trizs Olvtársnak küldeném, vannak benne konkrétabb utasforgalmi adatok.

paca664 Creative Commons License 3 napja 0 0 129940

A Genfi-tavon nem kevésbé szép hajókat lehet látni.

Előzmény: tehtube (129939)
tehtube Creative Commons License 3 napja 0 5 129939

Mind az öt őzös valódi gőzüzemű! Gyakorlatilag tök csendben haladnak. Legjobb kiülni a tatfedélzetre, mert nem kerítik el mint minálunk és lehet hallgatni a csendet remegés, bugyborékolás helyett. Max a kormánymű esetenkénti nyikorgását a dobogó alól. A négy gőzös a kikötőben egytől-egyig felújított. Ezek 1901-13 között épültek, 94-12 közt újultak meg, kéthengeresek. A GALLIA a leggyorsabb, 31-el tud hasítani! Érdekes a járásuk a két hajtókar 90 fokos állása miatt. Enyhén, de érezhetően előre-hátra bukdácsolnak az asszimmetrikus nagy tömeglengésektől.

A zászlóshajójuk ezen a tavon háromhengeres 1927-es, fedett színben épp felújítás alatt áll.

Sajnálattal tapasztaltam, hogy ezen hosszú jegy ára II-od osztályon (csak alsó fedélzet) 72CHF :-(

 

Zürichben is megy a tavon hasonló hosszú fullos Zürich-Stadt Rapperswil, négyórás gőzhajó járat minden nap, és csak 26 CHF-ért!!! (H,K egyszer, SZ,CS kétszer, hétvégén háromszor.)

Ugyanúgy felújított 2 nagy gőzös, talán még szebb is mint az URI. Valószínűleg az 1914-es Stadt Rapperswil a mindennapos. Arra sem csúnya a táj, kár kihagyni, de luzerni még szebb. Ezzel már mentem, így most megelégedtem távolról megcsodálni.

Hazafelé Ausztriában még megcsodáltuk Bregenz/Hard-ban a Hohentwiel-t a Bodeni tavon. Ez már kicsit kisebb, de 950 LE-s. (a mieink nagyobbak és Kossuth 550-Dulás 800 voltak) Jó lenne egyszer ezt is megutazni.

 

Előzmény: siófoki35 (129936)
Enzo Creative Commons License 3 napja 0 1 129938

Nem.

Előzmény: Adamis Gusztáv (129934)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!