Keresés

Részletes keresés

jakyg Creative Commons License 6 órája 0 0 134272

Kezd elég mélyre menni.

Előzmény: elsava (134270)
mosogep-szerelo Creative Commons License 8 órája 0 0 134271

Jézusom!!! :(((

Előzmény: elsava (134270)
elsava Creative Commons License 9 órája -5 0 134270

Önnek hatalmas szerencseje Van, tobb parttitkart latott es szolgalt, Mert en Cseppet kesobb szulettem...

Mikor es hol gyalaztam az Ön orszagat..??? Maximum nehany napi tennyel szembesitettem...amirol nem ir se a draga Magyar Nemzet se az M1 konzervtivi.

Ha teccik ha nem, azert Mert a Magyar Media a vilagbol alig mutat be Önnek valamit, attol Meg a tenyek sajnos maradnak..! 

Miert nem cafolja Amit eddig irtam ??

 

Nem kivanom hogy megeljuk, de majd akkor IS állva tapsoljon, amikor Ovi haverja az Ön kezebe yuant Fog adni az esti bevasarlashoz...en elleszek a jevroval is

 

 

Előzmény: mosogep-szerelo (134269)
mosogep-szerelo Creative Commons License 9 órája -1 3 134269

Az indulatok már elszabadultak!

Aki a Hazámat, Nemzetemet gyalázza, az az indulataimat korbácsolja!

Sajnos sok fivérem ehhez hozzászokott, fel sem tűnik neki! :(

Előzmény: Enzo (134268)
Enzo Creative Commons License 9 órája 0 0 134268

Kérlek, ne hívj ide moderátort!

Köszi!

(Egyelőre nem szabadultak el az indulatok)

Előzmény: mosogep-szerelo (134267)
mosogep-szerelo Creative Commons License 11 órája -1 2 134267

Önkegyed (Lengyel József: Igéző) hozza a virtigli párttitkár szintet a '70-es évekből! 

 

Azért magázom, mert bizonyára nem tudja, a fórumokon tegezni szoktuk egymást!

 

A helyesírással is vannak gondjai , de az semmi, Medgyessy beszélni sem tudott, mégis milyen sokra vitte! 

 

 

 

(Kérek egy moderátort törölje a politizálós kommenteket az enyémekkel együtt! Köszönöm!)

Előzmény: elsava (134263)
elsava Creative Commons License 11 órája -2 0 134266

Ja hogy ilyen gyorsan elfogytak a szakmai ervek...EZ az Ön problemja...! 

 

A teljesen szallitmanyozas es logisztika hatalmas transzformacion ment at az elmult 30 évben. Ebbol nem lehet egyetlen szereplot sem szentkent kiemelni es folyamatosan pozitiv szereplokent hivatkozni ra. 

 

Meg Kell nezni hogy szerbiaban es romaniaban csak az elmult 5 évben hany uj hajos ceg alakult... es Meg Kell nezni, hogy nalunk Hany...  Es ennek semmi koze a politikahoz..Van ahol mindig IS Volt statusza a hajozasnak es Van ahol Mär Sose lesz... es Itt nem 10 szerencsetlen tiszai Yacht fogja megmenteni a vilagot.. Mär elnezest kerek..

 

Mellesleg talan vigasztalja Onoket, hogy a DB Mint Deutsche Bahn egyik legnagyobb ugyfele a Hupac olasz orosz kontenermaffia...szoval az uthenger egyik orszagban sem allt Meg. 

Nemetorszag gazdasaga Mär Ma 30 %ban kelet Eus es orosz /azsiai kezben Van.

Real elelmiszerlanc orosz cseh ingatlanos ceg altal kivereztetve, Kaufhof/Karstadt aruhazak osztrak orosz penzbol felvasarolva es kiberhelve...Dunai hajozasban 10 ev mulva ket Nagy flotta marad...Szabadon tippelhetnek, hogy Melyik ketto lesz az..

 

Maradt Meg nyitott kerdes? 

 

 

 

 

 

Előzmény: guberavera (134264)
gepesz Creative Commons License 12 órája 0 0 134265

Kéne egy STOP manőver!

Ne politizáljuk át a fórumunkat, mert szétesik.

guberavera Creative Commons License 12 órája 0 1 134264

Feladom, reménytelen :)

elsava Creative Commons License 12 órája -1 0 134263

Es Magyarorszagon miert mindig csak 15 evvel kesobb kezdunk El hianyolni Minden VIP ceget? 

Amikor El kellett tapsolni a harom M betus ceget, Fel nem emelte a hagjat senki sem.. bezzeg a Malev beszantasa utan 2 evvel Mär mentek a faklyas emleksetak..

 

Aki a tengeri hajokat 2021ben Meg siratja, feltehetoen Tobbet latott a vilagbol, gondolna az ember, de megis 10 felroncs hajoval Megis mit gondolnak mekkora ugyfelkort lehet lefogni ? Hiaba siratjak a tengeri flottat, a Mahart mindig is a Dunan Volt jo es erös...

Előzmény: zjakabfi (134261)
manhattani Creative Commons License 13 órája 0 0 134262

A hvg cikkéből úgy emlékszem, hogy az két, lengyel gyártmányú tengerjáró volt, az egyiket talán Rákóczinak hívták. Eladták őket, az új tulajdonos pedig nagyon gyorsan tízszeres áron adta tovább. A vételárat pedig a hvg cikke szerint az eladó csoport felélte.

 

Ez a két hajó még Mahartként járta a világtengereket, a 80-as években a Magyar Hírlapnak volt egy 'Merre járnak a magyar hajók?' rovata, ebben benne volt minden magyar, rádióval rendelkező hajó helyzete.

Akkoriban a Távközlési Kutató Intézetben dolgoztam, és amikor egy magyar óceánjáró kikötött a Kiribati Köztársaság szigeten, örültünk, mert ezután néhány hónappal Cocom-listás műszerek érkeztek a TKI-ba. A magyar titkosszolgálat kamu céget gründolt Japánban vagy Ausztráliában, felvásárolt sok modern műszert, a cég hamar tönkrement, és a cuccai már leértékelt használt dolgok lettek, elküldték őket a Kiribati Köztársaságba. Ott meg fölvette a magyar hajó és egy európai kikötőn keresztül eljutott Magyarországra.

Előzmény: mosogep-szerelo (134258)
zjakabfi Creative Commons License 13 órája 0 0 134261

2004? Medgyessy és Gyurcsány.

Előzmény: elsava (134260)
elsava Creative Commons License 13 órája -2 0 134260

2004ben ki is Volt kormanyon ??? Amugy asztalra vele, mit tudnak az urak a nehai Meyer csoportrol ?? Mibol lett es miert ? Es miert kellett neki a Mahart flotta?? Es utana ki Vette at a total flottat 2006ban?

Orultem a heves reakcioknak, csak tartalmilag egyik sem valaszolt a kerdesemre.

Egy Mahart nevnek a yachtberles semmit se hoz...ahogy az orszag ossz GDPjenek sem...

Amugy en koszonom jol vagyok, 16 eve kulfoldon es meg mindig a hajozasban, igy lehet hogy azert valamit megiscsak konyitok hozza..

Nem pedig csak nevtelenul irogatok ITt a Forumban....mindenfele zoldseg gyumolcsot..

Előzmény: guberavera (134257)
jakyg Creative Commons License 13 órája 0 0 134259

Nem kéne feledni Draskovics et. ténykedését!

Előzmény: elsava (134256)
mosogep-szerelo Creative Commons License 14 órája 0 0 134258

Az utolsó MAHART-tengerjárót a komcsik kótyavetyélték el 14.000 dolláráért, amennyiért egy rendes kis yacht-ot sem lehetett akkoriban venni! A hajó (nem emlékszem a nevére) még sok évig hozott hasznot az új tulajdonosnak!

Előzmény: elsava (134256)
guberavera Creative Commons License 15 órája 0 0 134257

Tévedés, a Mayer féle rablóprivatizáció pont a kommancsok alatt történt. Amúgy, ilyen hihetetlen szemellenzőkkel elég nehéz lehet az életed.

Előzmény: elsava (134256)
elsava Creative Commons License 16 órája 0 0 134256

Egy szoval sem allitottam....Ezt a csusztatast visszautasitom

de egy kicsit olyan Mintha a panelhazakra rairnank hogy versaillesi kastely.... Amugy pedig a MAHARTot a fidesz kormany darabolta Fel es dobta at az osztrakoknak...

Ennyit a nemzetvedelmi gazdalkodasrol...Most pedig keptelen feltolteni normal szakmai celokkal es feladatokkal...Mert ugyebar 15 udulohajoval igen nehez a GDP erdemben IS megdobni

 

Előzmény: guberavera (134255)
guberavera Creative Commons License 17 órája 0 0 134255

Wazze, a MAHART-ot nem ez tette tönkre, ennyire nem lehetsz szemellenzős. Bár a te dolgod. 

Előzmény: elsava (134253)
offroadgangster Creative Commons License 21 órája 0 2 134254

kiegészítenélek, Kassa 1-2 éve majdnem letérdelt. Az amerikaiak szinte egy centet sem forgattak vissza a gyárba, majd feleszméltek, hogy bizony az elavult technológia napjai meg vannak számlálva. Csak a környezetszennyezési adó milliós tételt jelentett volna nekik pluszban, mintha újabb technológiával dolgoznának.

Be is zengték az elbocsátásokat, azt hiszem el is kezdték a leépítést. De a kormány közbeszólt és kaptak valami támogatást, hogy ne a saját pénzüket kelljen költeniük.

Az már csak mellékes indok volt, hogy Szlovákiában évek óta ugrásszerűen növekszik a minimálbér, ezzel pedig a munkaerőpiac is kezd versenyképtelenné válni más, keletre fekvő országokkal szemben

Előzmény: elsava (134242)
elsava Creative Commons License 21 órája -1 1 134253

https://nepszava.hu/3127539_nem-robbantottak-be-a-turizmust-a-tiszai-nyaralohajok

 

ehhez felesleges egy 110 Eves cég nevet felhasználni...

Sehol Európában nem devalváltak le ennyire egy márkanevet..

gigabursch Creative Commons License 24 órája 0 0 134252

Én azért egy ilyen számolás 1.0 verziót is szívesen megnézek, mert mégiscsak lenne egy hozzávetőleges kép bennem és szerintem a topictársakban is.

Szóval bíztatlak!

Előzmény: scsabi (134250)
scsabi Creative Commons License 30 órája 0 1 134251

A vasúti példánál csak beledobtam az adatokat az egyensúlyi terhelés számításához szükséges alapellenállás-képletbe és kész. Járulékos ellenállásokkal (emelkedés, kanyarulat, szél) nem számoltam. A hajós példáknál is kihagytam a hajtás hatásfokát, de az oda-vissza számításnál (azonos hatásfokkal számolva) nem numerál.

Előzmény: csecsaba2 (134232)
scsabi Creative Commons License 30 órája 0 1 134250

Ez egy szép feladat. A tegnapi excel-táblát még nem dobtam ki, behelyettesíthetném az adatokat, csak itt már messzire szakadnának a számított értékek a valóságtól.

 

Mint írtam, a tegnapi számítás alapvetően kinetikai számításokon alapult, egy becsült menetellenállás-érték/képlet alapján. Ezt az általad adott esetre végképp nem merném használni. Találtam szép ellenállásképleteket a Marks-kézikönyvben, de kifejezetten tengeri hajókhoz. Ezekhez viszont lényegesen több hajóadatra (főként geometriai) lenne szükség (ráadásul külön-külön minden úszóműre).

 

Másrészről, az adott folyami példánál a mozgási energia létrehozásán, a menetellenállások leküzdésén kívül ekkora távolságon már helyzetienergia-növelést is kellene számolni. Átlagértékben ez sem lenne probléma, csakhogy a leírt viszonylaton a folyó esése nem egyenletes, a teljesítménykapacitást a legnagyobb esésű szakaszra kéne kiszámítani. Nem lehetetlen dolgok ezek, csakhogy - mint írtam - ez nem szakterületem, tehát adott esetben elnézhetek valamit (mint pl. tegnap az Ever Given légellenállását) és gyakorlat hiányában a nagyságrendi eltéréseket nem biztos hogy észrevenném. (Harmadrészt és sok zárójel közé téve: végignézve az elvégzendő számítási sorozatot, nem feltétlen ilyen formában képzelem a könnyű nyáresti szórakozást).

 

Szóval bocsánat, ezt most nem csinálom meg. Ha esetleg a hétvégébe belefér, akkor jelentkezek az eredményekkel.

Előzmény: gigabursch (134231)
gumidani Creative Commons License 1 napja 0 0 134249

dixi

Előzmény: elsava (134246)
elsava Creative Commons License 1 napja -3 2 134248

https://m.youtube.com/watch?v=LgNGbTAlGNk absolute beke Van es nyugalom....

 

Hany Magyar ceg Tud ilyen kombinalt tengeri es folyami fuvarokat megszervezni...?

Remelem ezzel helyreallt a T topictarsak lelkinyugalma...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: gigabursch (134247)
gigabursch Creative Commons License 1 napja 0 0 134247

Asszem én dobtam a gyeplőt van lovak közé...

Előzmény: gumidani (134245)
elsava Creative Commons License 1 napja -12 5 134246

Nyar van es total Beke, Ön mitöl lett most ideges ? 

Mert egyébként egyetlen kérdésre sem válaszolt...

Nincs diffi jobb es bal oldal között...Eddig meg fel se tűnt ? 

Csak a Felcsuti csodacsatárnak 10 evvel ezelőtt kellett volna csodát tennie....akkor meg meg nem tartott ott..

Mar a választásokat is felesleges kiírni, hisz úgyis maradni fog, ez sem dobja fel a Napját ? 

kar

Előzmény: gumidani (134245)
gumidani Creative Commons License 1 napja -5 6 134245

Írja már ki bátran és egyenesen, hogy "Gyurcsányt és Dobrevet a hatalomba!" Aztán felejtsük el egymást! Ez hajós topik és nem mészároslőrincező!

elsava Creative Commons License 1 napja -4 5 134244

Ön bizonyara sokkal jobban tudja mint en, ha mégsem, akkor kérdezze meg az APV Rt cimzetes meltosagos urait..Az imádott MDF az élelmiszer es vendeglatoipar felvasarlasaban jeleskedett, a balos legények pedig gyomláltak kifele, amit lehetett es maradt...2010 után pedig a rendkívüli képességekkel megáldott gázszerelők bontakoztak ki, es van aki ezzel nem értett egyet ?  

 

2006ban egy nemet újság megírta, ahol az energia a legolcsóbb lesz, ott lesz nehézipar es autogyartas....es ez ma mar messze nem Europa.

Kérem nyugodtan írja meg, mi miben vagyunk a legjobbak es legolcsóbbak ? 

+van végtelen mennyiségű kohászati nyersanyagunk ? 

+van gigantikus méretű dunai es tengeri flottánk ? 

+netan hiperolcso munkaerőnk, aki fizetés nélkül hajlandó napi 24 órában melozni ? 

+van egy exponenciálisan kirobbanó nepesseggyarapodasunk, amivel a fogyasztást / ipart perspektivikusan fenn lehet tartani ? 

+ es ha megis mindenhez ennyire kiválóan értünk ? akkor pedig miért tartunk mar megint a Horthy korszakban ? 

Előzmény: Töck Jenő (134243)
Töck Jenő Creative Commons License 1 napja 0 0 134243

Ki privatizálta az ipar nagy részét?

Előzmény: elsava (134242)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!