Keresés

Részletes keresés

jakyg Creative Commons License 14 órája 0 0 130473

Felszállt a füst, ez jó volt. Jöhet még ilyen. :)

A Zagorje vajon vontatott is? 1992-ben különösen élés kérdés volt, hogy HR vagy YU?

Előzmény: viking star (130472)
viking star Creative Commons License 19 órája 0 0 130472

Ott a hangszóró.

Az első 8 kereskedelmi hajó, mely kelet-nyugat irányban áthaladt a Duna-Majna-csatornán (1992. szeptember 25.) Mindegyik vagy toló vagy önjáró volt, a ZAGORJE (HR) volt köztük az egyetlen vontató.

Előzmény: Frank22 (130465)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 1 napja 0 0 130471

Na ez határozottan érdekes, és nekem új infó is, hogy a 70-es években még ilyenek jártak.

Ennek ismeretében az utolsó út idejét firtató kérdésre még nehezebb válaszolni...

Előzmény: trizs77 (130469)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 1 napja 0 0 130470

Az előbb általam említett (híresebb/nevesebb) 4 hajó közül utolsóként a United States állt meg, 1969 őszén. 

Előzmény: Paater Altenburg (130468)
trizs77 Creative Commons License 1 napja -1 3 130469

A híres nagy hajók valamikor 1970 körül álltak le.

 

De 1982-ig biztosan közlekedtek még a "favágó" hajók.

A   "favágó"   hajó gyűjtőnév.

Azoknak a menetrendszerinti hajóknak a gyűjtő neve, melyek munkásokat szállítottak (nem csak favágókat, hanem bármilyen munkásokat) tömegesen Észak Afrika

 Tunézia, Algéria, Egyiptom, Marokko - EURÓPA - USA/Kanada között.

 

Meghírdetett menetrendjük volt és volt utasuk bőven.

Lévén akkor még nem találták fel a fapados légitársaságokat.

Pontosabban éppen feltalálták, de az egyetlen ezen az útvonalon működő transzatlanti fapados légitársaságot a (Braniff arways)-t a többi légitársaság megfojtotta.

 

A hajók sokáig olcsóbbak voltak.

Amikor a nagy hármas ( B-747 + DC-10 + L-1011) nem csak pár tucatként repült az óceán két partja között hanem már elterjedtnek lehetett nevezni, 1978 után, az atlanti óceán át történő menetrendszerinti személy hajózásnak befellegzett.

 

Az utolsó valószínűleg egy nem közismert hajós társaság, még kevésbé ismert hajója volt.

 

 

Előzmény: Ádám Várkonyi (130467)
Paater Altenburg Creative Commons License 1 napja 0 0 130468

Kösz, nagy információs csemege lenne tudni (történelem), h melyik volt az "utolsó út".

Előzmény: Ádám Várkonyi (130467)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 1 napja 0 0 130467

Kb. a ’60-as évek második felében áldozott le végleg a transzatlanti “rendes” személyszállításnak, a Queen Mary, Queen Elizabeth, United States, America, stb. hajók kivonásával.

Előzmény: Paater Altenburg (130466)
Paater Altenburg Creative Commons License 1 napja 0 0 130466

Nem off: A Páter arra a fontos kérdésre vár választ: meddig jártak menetrendszerűen Európa és Amerika között utasszállító hajók. Tehát: menetrendszerűen, rendszeresen.

Frank22 Creative Commons License 1 napja 0 0 130465

Nem ezek a hajók vonultak fel a Duna-Majna csatorna megnyitóján???

 

Előzmény: viking star (130449)
trizs77 Creative Commons License 2 napja -1 1 130464
FOMA Creative Commons License 2 napja 0 0 130463

Szükség is lesz rá, ha minden igaz:

 

"A készre szerelt főbb berendezéseket Thaiföldről, hajón szállítják fel, így az ütemezés elsősorban a Tisza vízállásától függ."

 

https://nepszava.hu/3051712_letettek-a-mol-gigauzemenek-alapkovet

Előzmény: TAYFUN (130462)
TAYFUN Creative Commons License 2 napja 0 0 130462

Majd csak figyelj erőssen . Mert van rakodó.

Előzmény: Enzo (130450)
jakyg Creative Commons License 2 napja 0 0 130461

A Zagorjét nem ismerem, de vagy a horvát, vagy a szerb hiányzik. Meg a moldáv is.

Előzmény: viking star (130459)
uni-cum-laude Creative Commons License 2 napja 0 0 130460

..hát csak ennyire futotta. :D

Előzmény: viking star (130459)
viking star Creative Commons License 2 napja 0 0 130459

Langyos!

Előzmény: uni-cum-laude (130455)
FOMA Creative Commons License 2 napja 0 1 130458
Előzmény: FOMA (130456)
Enzo Creative Commons License 2 napja 0 0 130457

A bordázat, gerinc, fartőke és a külhéj lemezelés nagy része szerintem még eredeti. A fedélzettől felfelé nyilván semmi.

Előzmény: Ep128 (130453)
FOMA Creative Commons License 2 napja 0 0 130456

Na igen, voltak már hasonló szállítások a Tiszán, de jóval kisebb rakománnyal. Ott láttam már olyan képeket, ahol kompnál tették partra a szállítmányt. Ez túl nagy lenne ilyen megoldáshoz.

Előzmény: Enzo (130450)
uni-cum-laude Creative Commons License 2 napja 0 0 130455

Öööööööööö a Duna menti országok 1-1 hajója?

Előzmény: viking star (130449)
jakyg Creative Commons License 2 napja 0 0 130454

Naiden Kirov egy személy?

A Nibelungen nem járt a Dunán?

Előzmény: viking star (130449)
Ep128 Creative Commons License 2 napja 0 0 130453

Vajon a jelenlegi Jókai tartalmaz egy dekát is az eredetiből...?

(Amúgy jól megvolt ez a hajó építve, hogy a parton fennakadva nem szedett össze végzetes kiflit, avagy nem tört ketté a hajótest.)

Előzmény: FOMA (130444)
lajamatróz Creative Commons License 2 napja 0 0 130452

Köszönöm!!!

Az első cikk eléggé pontos, részletes és olvasmányos is.
(Ez lehetett, amire emlékeztem.) :-)

a másodikban a második címzett fejezet remek kiegészítés.

a harmadik, negyedik: kuka :D

Összességében jár, mint ígértem: az "Örök hálám..." :D :-)

Előzmény: gumidani (130429)
lajamatróz Creative Commons License 2 napja 0 0 130451

Enzo!
Köszönöm.

Ezt a "balaton.vehir.hu 2017. 05. 08. 22:09" értékelhető cikket találtam írásod alapján:
http://balaton.vehir.hu/alsoors/2017-05-08/pajtas_szemelyhajo_1954_evi_balatonfuredi_balesete.html

2 részlet belőle:

"Hétfőn este az alsóörsi művelődési házban Kersák János, a hajó balesetkori gépészének visszaemlékezéseiről láthattunk egy 42 perces dokumentumfilmet, amely 1993-ban készült ..."

"... A film eredetileg 2órás és VHS rendszerrel készült, amit 42 percesre vágtunk meg, és különösen nagy öröm számomra, hogy a 2016-os siófoki bemutatót követően Balatonfüreden és ma este itt Alsóörsön mutathatjuk be – fogalmazott Deák István."
------------------------

Boldog volnék, ha az ismereteket, dokumentumokat
(Nem csak erről és nem csak a hajózásban..!)
felpakolnák a netre, legalább az 50 évnél régebbieket.
Ezt a 2 órás VHS filmet is.

Nem tartanák vissza különböző megfontolásokkal (ilyen megfontolás sajnos nagyon sokféle van mindenütt) pl. abban a reményben, hogy el tud egy előadásra jutni néha valahová pár tucat ember, ha egyáltalán értesül róla és a lába is bírja még vagy éppen ifjú és érdekli is...

Hát imádkozzunk, hogy majd egyszer ez a kánaán is eljövel. :-)

Előzmény: Enzo (130438)
Enzo Creative Commons License 2 napja 0 0 130450

Meg azt valahol ki is kellene tudni daruzni a hajóból, amire az ártéri erdők kevéssé tűnnek alkalmas terepnek.

Előzmény: FOMA (130448)
viking star Creative Commons License 2 napja 0 0 130449

Egy feladvány - kinek van meg elsőre? :)

 

1. NIBELUNGEN
2. HAINBURG
3. MUFLON-5
4. BUDA
5. ZAGORJE
6. PRUTUL
7. NAIDEN KIROV
8. ZAPOROZSJE

FOMA Creative Commons License 2 napja 0 0 130448

Vagy inkább itt van a probléma?:

 

"Törökbecsei zsilip 63 fkm-nél van. Hivatalos méret, mint emlegettétek 85 x 12"

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=53080205&t=9011160

Előzmény: FOMA (130447)
FOMA Creative Commons License 3 napja 0 0 130447

Feloldották október 31-én a hajózási zárlatot Kiskörén? Jobban mutatna a szállítmány a Tiszán:

 

https://index.hu/belfold/2019/12/04/kolonna_specialis_szerelveny/

Ádám Várkonyi Creative Commons License 3 napja 0 0 130446

*Helka és Szigliget?

Előzmény: Ádám Várkonyi (130445)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 3 napja 0 0 130445

A másik 2 eladásra kínált hajó melyik lehetett? Helka és Szigliget

Előzmény: FOMA (130444)
FOMA Creative Commons License 3 napja 0 4 130444

Itt van hozzá a történet:

 

 

Előzmény: csecsaba2 (130433)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!