Keresés

Részletes keresés

Csokis Creative Commons License 2001.04.11 0 0 329
Nem tus valaki kimenni fotozni? Kajakos koromban imadtam a "mesehajokat", remek hullamaik voltak. Aztan valahogy mind atalakultak nyomorult, uszo toronyhazakka. A Hofeherkevel mi lett? Szerintem az volt a legszebb, de sehol nem latom.
Előzmény: trophy (328)
trophy Creative Commons License 2001.04.11 0 0 328
Ha valaki a napokban Bp.-en a Batthyány tér felé jár feltétlenül nézzen le a Dunára, mert ott áll az 1961-es mohácsi építésű volt Iluska motoros, ereseti formáját megőrizve, új festéssel.
A 130 főre vizsgáztatott vizibusz jellegű hajót 2db Jendrassik gép hajtotta, és az egyik leggyorsabb hajója volt a Beszkárt flottának. Az úgynevezett 130-as szériából ő volt a "meseflotta" első tagja. Olyan hullámokat tudott csinálni már félerőn, hogy Rómaifürdőn prüszköltek állandóan a strandolók. Vonaljáratban közlekedett Jászai Mari tér-Pünkösdfürdő között, majd egy időben háromszögelt a Jászai-Margitsziget casino-Szt. István park között.
Leselejtezték és eladták a 80-as évek közepén, akkor került a Jégtörő VIII.-as parancsnokának saját tulajdonává. A Sió csatornában volt mostanáig, majd egy Bp-i vállalkozó vette meg, és újra üzembe helyezte.
Érdekes vonalvezetésű kerékállásáért érdemes megnézni. A szegecselt test meg látszik, hogy mindent kibír!
(a hátsó rész nyitott utasteréhez elengedhetetlen ronda zöld ponyvát persze meghagyták. Gusztusos BKV-s megoldás vot már annak idején is)
Locator Creative Commons License 2001.03.30 0 0 327
Üdv!

Egy kis reklám magamnak!
Készülőben lévő honlapom címe:

http://locator.freeweb.hu

Nézzétek meg!
Még csak most alakul.
Áprilistól azonban "nagyüzem"!!!

Locator

trophy Creative Commons License 2001.03.29 0 0 326
Tulajdonképpen jogos, amit mondasz, így is volt sokáig, hogy a Mahart Passnave (a személyhajózási részleg) megkapta üzemeltetésre a Hernád m/s-t, ez a két Rábás két csavaros kis boxer toló-vontató tökéletesen el tudott mindent végezni, csak sajnos hagyták szétrohadni, és ma már ami mozdítható volt benne és alkatrésznek fel lehetett használni azt mindent széthordtak belőle. Azóta nincs más lehetőség, mint szem.hajót használni kikötőrendezési és teher célokra.
Előzmény: Törölt nick (324)
NZA Creative Commons License 2001.03.28 0 0 325
Hát én csak az utolsó pillanatban láttam meg elmenőben, akkor teljesen úgy nézett ki, mintha magára a hajóra szerelték volna fel... De nyilván neked van igazad.
Előzmény: NZA (320)
Törölt nick Creative Commons License 2001.03.28 0 0 324
Köszi. Az első gondolatom nekem viszont az lenne, hogy kifejezetten vontatásra/tolásra épített hajóval mozgassam.

Macibb

Előzmény: trophy (323)
trophy Creative Commons License 2001.03.28 0 0 323
Szia Macibb!

A MAHART úszódarú önmagában mozgásképtelen. Ami gép van rajta az hajtáshoz kötve nincs, csak a daruszerkezet mozgatására, forgatására és a csörlők, gugorák állítására szolgál. Ezért minden alkalommal géphajó kell a mozgatásához.
Mivel a test elég tepsi, és formátlan, nagy vízellenállása miatt komoly erő kell a mozgatásához. Ezért használják a Rákóczi, Táncsics, Hunyadi tipusok közül mindig az egyiket a tolásához.
Miután lekötötték a kívánt helyre hosszú előre és hátratartó kötélen hagyva csörlőivel szabadon tudja magát ide oda mozgatni kihasználva a sodrást. Nem mai darab, de kiválóan lehet vele dolgozni.
A Clark Ádám motoros egyébként a Duna Magyar szakaszának egyetlen és legnagyobb méretű és teherbírású úszódarúja. Ő önálló mozgásra képes két darab sotterhajtásával. Ha emlékeim nem csalnak 150 T a teherbírása. Ezzel sok szárazföldi tesóját is veri. Jelenleg a Csepeli szabadkikötőbe áll.
Remélem mindent leírtam.
üdv

Előzmény: Törölt nick (322)
Törölt nick Creative Commons License 2001.03.27 0 0 322
Ehhez miért kell még egy hajó az úszódarun kívül?

Macibb

Előzmény: trophy (321)
trophy Creative Commons License 2001.03.27 0 0 321
:))))))
Az nem az elején volt, hanem mellévett alakzatban tolta az úszódarut.
Elkezdték a vonali kikötőket kirakni. (Bp.-Visegrád-Esztergom)
Előzmény: NZA (320)
NZA Creative Commons License 2001.03.27 0 0 320
Most láttam a Hunyadit elmenni az orrom előtt: a hajóra elejére darut szereltek!
trophy Creative Commons License 2001.03.21 0 0 319
Én is köszönöm, én nem ismertem.
Gratulálok hozzá, remek.
Előzmény: Wawel (317)
Locator Creative Commons License 2001.03.20 0 0 318
Wawel

Köszi szépen a linkeket.
A Te "Maszek" honlapod már ismertem és Ulicska Ferencét is.

Viszont a hajo.lap.hu-t még nem ismertem.

Kösz mégegyszer

Üdv Locator

Előzmény: Wawel (317)
Wawel Creative Commons License 2001.03.20 0 0 317
Ez egyrészt válasz is, és reklám is:

Összeállítottam egy tengerész, hajós, vitorlás és búvároknak szóló honlapot a startlap.hu aloldalaként. címe:
http://www.hajo.lap.hu
Itt az Ulicska Ferenc lapja linken megtalálhatod a Mahert tengerjáróinak fényképét, elég sokat...

A linkoldalhoz bárki véleményét, hozzászólását, javaslatát várom.

Maszek lapom: http://www.extra.hu/hajoka
böngésszetek azon is...

Üdv: wawel

Előzmény: Locator (311)
eMM Creative Commons License 2001.03.09 0 0 316
DunaTV-n neMM szokott nemúgy mint a Spektrumon.
Előzmény: Csokis (315)
Csokis Creative Commons License 2001.03.09 0 0 315
Tegnap este, Duna tv. Dokumentumfilm a norveg frontrol, ill. a belso ellenallasrol. (A fjordok orei) Benne az eszaki konvojok tortene, a Tirpitz es a Bismarck tortenete. Eredeti felvetelek es jatekfilm bejatszasok. Nem volt rossz, nezzetek a musort, hatha lesz ismetlese.
FOMA Creative Commons License 2001.03.09 0 0 314
Kiskörén a zsilipnél van öböl. Tavaly a szegedi hajók nem mentek sehová, a MAHART-osok és a kavicsszállítók kint maradtak a folyón, a többi meg bent a helyén a kikötőben.
Előzmény: trophy (313)
trophy Creative Commons License 2001.03.08 0 0 313
Nem hallottatok valamit, hogy a Tiszán hova mennek a hajók az áríz idejére? Van menedéköböl?

És egy érdekesség: 2001. január 01-től a belvizi személyszállítás, mint szolgáltatás 25%-os áfatartalmú lett. Nem értem miért....

trophy Creative Commons License 2001.02.26 0 0 312
A Fővárosi Önkormányzat megbízásából geofizikai méréseket végeznek a Duna 1644-46-os fkm között. A Budavár m/s (vizibusz) által vontatott zsámolyos komppal. A medermorfológiát a kompon elhelyezett műszerekkel és a mögötte kb 50 m-rel vontatott (asszem ultrahangos) fejjel vizsgálják.

Érdekes látvány!

Locator Creative Commons License 2001.02.23 0 0 311
Az ex-magyar tenegeri hajókról gyűjtök képeket, anyagot. Tud valaki segíteni?

Köszi

Locator

FOMA Creative Commons License 2001.02.13 0 0 309
Bocs, de ki kell lépnem a netről - némi magánélet címszó alatt:-)) - holnap megy a többi.
Előzmény: Törölt nick (308)
FOMA Creative Commons License 2001.02.13 0 0 307
Renault 9-es:

Első négy részlet elment. Jelezz vissza ha megérkezett, küldöm a másik felét is. Az anyag Windows Commanderrel illeszthető össze.

Előzmény: Törölt nick (304)
Csokis Creative Commons License 2001.02.10 0 0 306
A regi jo Hegedus Hubert konyvek?
Előzmény: Wawel (305)
Wawel Creative Commons License 2001.02.10 0 0 305
Ha valakinek lenne sztorija, anekdotája, vagy vicce hajós, tengerész témában, megköszönném.

bárhol.
emilben, vagy a lapomon:
www.extra.hu/hajoka vicclap link...

kösz

Wawel

FOMA Creative Commons License 2001.02.07 0 0 303
Szívesen. Küldeném a 27/1993. KHVM rendeletet is, de tömörítve is több, mint 2 mega a sok ábra miatt. Darabolva jó?
Előzmény: Törölt nick (301)
trophy Creative Commons License 2001.02.07 0 0 302
Szerintem a fő ok, ami miatt állnak a Mahart hajók, hogy a magyar export cégeknél a szállításnál még mindig sokkal fontosabb a szállítás ideje, mint annak költsége. Ezenkívül (és itt nem akarok abba belemenni, amihez nem értek) kis hazánknak elsősorban azokba az országokba van exportja, ami nehezen közelíthető meg a Dunán, és a hajózásban nagy költség az átrakodás. Fő exportcikkünk az élelmiszer, és ennek gyorsan romló részét nem lehet ugyebár vizi úton szállítani. Bányászati termékekből meg örülünk ha nálunk elég van, nemhogy még kivigyünk.
Az meg ugye egyértelmű, hogy nem fog idejönni egy német, vagy holland élelmiszeripari cég, hogy magyar hajó szállítsa termékeit mondjuk Regensburg és Amsterdam között.

Egy lehetőség van, amivel már pár külföldi hajós cég él is, magyar hajót bérelnek, ők üzemeltetik, ők adják rá a munkát, magyar személyzettel, magyar lobogó alatt.

Előzmény: Törölt nick (301)
eMM Creative Commons License 2001.02.06 0 0 300
neMM a mahart bénaságára gondoltam elsősorban, haneMM arra ami Lhangzott, miért neMM éri meg venni 1 bárkát és szállítani vele?
Előzmény: DLala (299)
DLala Creative Commons License 2001.02.06 0 0 299
Szerintem a Mahart hajók többsége nem alkalmas a Duna felso szakaszán, illetve a D-M-R csatornán való közlekedésre. Lefelé meg nem lehet hajózni.
De ezek csak az objektív okok. Biztos van más is még.
Előzmény: eMM (298)
eMM Creative Commons License 2001.02.06 0 0 298
Miért neMM éri meg manapság vízen(Dunán nálunk) szállítani?
Előzmény: trophy (297)
trophy Creative Commons License 2001.02.06 0 0 297
Nem hajó nincs itthon, munka nincs!
Sorban állnak a MAHART hajók! Még a PC-s önjárók (Liszt, Lehár, Bartók és társaik) is Újpesten tobzódnak.
Előzmény: Duhimar (296)
Duhimar Creative Commons License 2001.02.06 0 0 296
Üdv mindenkinek!

Végig olvastam a kissé hullámzó topicot. klasssz.
Az elején rögtön leszögezem semmmi vizi múltam nincsen, tehát csak "belepofázok".

Szóval szeptemberben egy rövid időt töltöttem Párizsban, s meglepődve tapasztaltam, hogy mekkora TEHER forgalom van a Szajnán. És csak akkor tünt fel, hogy ez a sokkal nagyobb Dunához képest milyen jelentős.
Lassan tényleg elhiszem, hogy a MAHART nincs a helyzet magaslatán.
Lehet, hogy venni kéne egy kisebb bárkát és elkezdeni vele dolgozni?

mit szóltok hozzá?

dhm

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!