Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2001.03.27 0 0 322
Ehhez miért kell még egy hajó az úszódarun kívül?

Macibb

Előzmény: trophy (321)
trophy Creative Commons License 2001.03.27 0 0 321
:))))))
Az nem az elején volt, hanem mellévett alakzatban tolta az úszódarut.
Elkezdték a vonali kikötőket kirakni. (Bp.-Visegrád-Esztergom)
Előzmény: NZA (320)
NZA Creative Commons License 2001.03.27 0 0 320
Most láttam a Hunyadit elmenni az orrom előtt: a hajóra elejére darut szereltek!
trophy Creative Commons License 2001.03.21 0 0 319
Én is köszönöm, én nem ismertem.
Gratulálok hozzá, remek.
Előzmény: Wawel (317)
Locator Creative Commons License 2001.03.20 0 0 318
Wawel

Köszi szépen a linkeket.
A Te "Maszek" honlapod már ismertem és Ulicska Ferencét is.

Viszont a hajo.lap.hu-t még nem ismertem.

Kösz mégegyszer

Üdv Locator

Előzmény: Wawel (317)
Wawel Creative Commons License 2001.03.20 0 0 317
Ez egyrészt válasz is, és reklám is:

Összeállítottam egy tengerész, hajós, vitorlás és búvároknak szóló honlapot a startlap.hu aloldalaként. címe:
http://www.hajo.lap.hu
Itt az Ulicska Ferenc lapja linken megtalálhatod a Mahert tengerjáróinak fényképét, elég sokat...

A linkoldalhoz bárki véleményét, hozzászólását, javaslatát várom.

Maszek lapom: http://www.extra.hu/hajoka
böngésszetek azon is...

Üdv: wawel

Előzmény: Locator (311)
eMM Creative Commons License 2001.03.09 0 0 316
DunaTV-n neMM szokott nemúgy mint a Spektrumon.
Előzmény: Csokis (315)
Csokis Creative Commons License 2001.03.09 0 0 315
Tegnap este, Duna tv. Dokumentumfilm a norveg frontrol, ill. a belso ellenallasrol. (A fjordok orei) Benne az eszaki konvojok tortene, a Tirpitz es a Bismarck tortenete. Eredeti felvetelek es jatekfilm bejatszasok. Nem volt rossz, nezzetek a musort, hatha lesz ismetlese.
FOMA Creative Commons License 2001.03.09 0 0 314
Kiskörén a zsilipnél van öböl. Tavaly a szegedi hajók nem mentek sehová, a MAHART-osok és a kavicsszállítók kint maradtak a folyón, a többi meg bent a helyén a kikötőben.
Előzmény: trophy (313)
trophy Creative Commons License 2001.03.08 0 0 313
Nem hallottatok valamit, hogy a Tiszán hova mennek a hajók az áríz idejére? Van menedéköböl?

És egy érdekesség: 2001. január 01-től a belvizi személyszállítás, mint szolgáltatás 25%-os áfatartalmú lett. Nem értem miért....

trophy Creative Commons License 2001.02.26 0 0 312
A Fővárosi Önkormányzat megbízásából geofizikai méréseket végeznek a Duna 1644-46-os fkm között. A Budavár m/s (vizibusz) által vontatott zsámolyos komppal. A medermorfológiát a kompon elhelyezett műszerekkel és a mögötte kb 50 m-rel vontatott (asszem ultrahangos) fejjel vizsgálják.

Érdekes látvány!

Locator Creative Commons License 2001.02.23 0 0 311
Az ex-magyar tenegeri hajókról gyűjtök képeket, anyagot. Tud valaki segíteni?

Köszi

Locator

FOMA Creative Commons License 2001.02.13 0 0 309
Bocs, de ki kell lépnem a netről - némi magánélet címszó alatt:-)) - holnap megy a többi.
Előzmény: Törölt nick (308)
FOMA Creative Commons License 2001.02.13 0 0 307
Renault 9-es:

Első négy részlet elment. Jelezz vissza ha megérkezett, küldöm a másik felét is. Az anyag Windows Commanderrel illeszthető össze.

Előzmény: Törölt nick (304)
Csokis Creative Commons License 2001.02.10 0 0 306
A regi jo Hegedus Hubert konyvek?
Előzmény: Wawel (305)
Wawel Creative Commons License 2001.02.10 0 0 305
Ha valakinek lenne sztorija, anekdotája, vagy vicce hajós, tengerész témában, megköszönném.

bárhol.
emilben, vagy a lapomon:
www.extra.hu/hajoka vicclap link...

kösz

Wawel

FOMA Creative Commons License 2001.02.07 0 0 303
Szívesen. Küldeném a 27/1993. KHVM rendeletet is, de tömörítve is több, mint 2 mega a sok ábra miatt. Darabolva jó?
Előzmény: Törölt nick (301)
trophy Creative Commons License 2001.02.07 0 0 302
Szerintem a fő ok, ami miatt állnak a Mahart hajók, hogy a magyar export cégeknél a szállításnál még mindig sokkal fontosabb a szállítás ideje, mint annak költsége. Ezenkívül (és itt nem akarok abba belemenni, amihez nem értek) kis hazánknak elsősorban azokba az országokba van exportja, ami nehezen közelíthető meg a Dunán, és a hajózásban nagy költség az átrakodás. Fő exportcikkünk az élelmiszer, és ennek gyorsan romló részét nem lehet ugyebár vizi úton szállítani. Bányászati termékekből meg örülünk ha nálunk elég van, nemhogy még kivigyünk.
Az meg ugye egyértelmű, hogy nem fog idejönni egy német, vagy holland élelmiszeripari cég, hogy magyar hajó szállítsa termékeit mondjuk Regensburg és Amsterdam között.

Egy lehetőség van, amivel már pár külföldi hajós cég él is, magyar hajót bérelnek, ők üzemeltetik, ők adják rá a munkát, magyar személyzettel, magyar lobogó alatt.

Előzmény: Törölt nick (301)
eMM Creative Commons License 2001.02.06 0 0 300
neMM a mahart bénaságára gondoltam elsősorban, haneMM arra ami Lhangzott, miért neMM éri meg venni 1 bárkát és szállítani vele?
Előzmény: DLala (299)
DLala Creative Commons License 2001.02.06 0 0 299
Szerintem a Mahart hajók többsége nem alkalmas a Duna felso szakaszán, illetve a D-M-R csatornán való közlekedésre. Lefelé meg nem lehet hajózni.
De ezek csak az objektív okok. Biztos van más is még.
Előzmény: eMM (298)
eMM Creative Commons License 2001.02.06 0 0 298
Miért neMM éri meg manapság vízen(Dunán nálunk) szállítani?
Előzmény: trophy (297)
trophy Creative Commons License 2001.02.06 0 0 297
Nem hajó nincs itthon, munka nincs!
Sorban állnak a MAHART hajók! Még a PC-s önjárók (Liszt, Lehár, Bartók és társaik) is Újpesten tobzódnak.
Előzmény: Duhimar (296)
Duhimar Creative Commons License 2001.02.06 0 0 296
Üdv mindenkinek!

Végig olvastam a kissé hullámzó topicot. klasssz.
Az elején rögtön leszögezem semmmi vizi múltam nincsen, tehát csak "belepofázok".

Szóval szeptemberben egy rövid időt töltöttem Párizsban, s meglepődve tapasztaltam, hogy mekkora TEHER forgalom van a Szajnán. És csak akkor tünt fel, hogy ez a sokkal nagyobb Dunához képest milyen jelentős.
Lassan tényleg elhiszem, hogy a MAHART nincs a helyzet magaslatán.
Lehet, hogy venni kéne egy kisebb bárkát és elkezdeni vele dolgozni?

mit szóltok hozzá?

dhm

kopaszsas Creative Commons License 2001.02.03 0 0 295
eros_pista_

KH=Kisérőhajó, szerintem erre gondolsz. Az "ántivilágban" ilyenek kisérték végig a Duna magyar szakaszán közlekedő nem éppen szovjetbarát hajókat. Alumíniumtest, 8m hosszú, csepelmotoros, kb. 20 csomóval söpört. A tervrajzokat próbáld meg a hajózási felügyelettől beszerezni: Teréz Körút 62., vagy Kecelen van egy Pintér nevü fickó haditecnikai magánmúzeuma, Ő most vesz néhány hajót a kinyírt FLOTILLÁTÓL! Akarsz venni? Tudok eladót, hívj!

Sas!

Előzmény: eros_pista_ (294)
eros_pista_ Creative Commons License 2001.02.01 0 0 294
Nekem egy, a Magyar Hadseregben használt hajónak a rajzaira lenne szükségem. Állítólag a rövidítése KH, valami őrhajó. Honnan lehet ezeket a rajzokat megszerezni? Illetve a tervrajzokat. Előre is kösz a segítséget.
Törölt nick Creative Commons License 2001.01.31 0 0 292
Köszi, így, Z-hajtásként már ismerősen hangzott. Az a mondatod pedig, hogy "Pl.: Princess Sissi, Boheme, Monet, Wilhelm Tell stb. ezek nálunk is gyakran megfordulnak." szó szerint igaz. Egyik kedvenc szórakozásom a Széchenyi rakparton kikötő és onnan induló (lehetőleg völgymenetben) hajókat nézni a Gellérthegyről.

Macibb

Előzmény: trophy (288)
yankees Creative Commons License 2001.01.31 0 0 291
Hi Renault 9-es,

Az az igazság, hogy jó hajósnak ( a mai világban ) lenni kevés, ha nincs korszeru hajó, felszerelés, gépek, stb. Pl: cseh-tipusú tolóhajóink ( Harta, Csepel, Vác, Baja ... ). Ha televételezed az ivóviztankot (kb 100.000,L.) + félig vannak a gázolajtankok akkor a merülése kb.22-24dm. A szerb szakasz 1425-1400fkm-ig szinte járhatatlan a mi hajóinknak kis viz idején. Ez sajna konstrukciós hiba, nem is vett belole egyik dunai állam, csak mi. Az óbudai épitésu hajókat ( D.földvár, Érsekcsanád, Mohács ... )az oroszok nem vették át, mert nem feleltek meg az eloirt követelményeknek, igy megvette a MAHART. Persze mélyen az ár alatt, de akkor sem ebbe kellet volna pénzt fektetni, hanem az önjárókba.
A nyugati hajós se tudna mit csinálni a mi hajóinkon, nem tudna hatékonyan dolgozni. Ezeknek a hajóknak más szerkezeti és más személyzeti struktúrája van, mint egy önjárónak. Az én megállapitásom szerint két dolog miatt nam versenyképes a MHRT.
1,A hajói miatt-az elobb emlitettek miatt.
2,A MHRT szervezeti felépitésének csökevényes multja miatt.
Üdv.
Yankees

Előzmény: Törölt nick (287)
trophy Creative Commons License 2001.01.31 0 0 290
Hogy "a Keletről nyugatra szakadt hajósok" nem lennének profik?
Hát ezzel én kicsit vitatkoznék, szerintem az orosz hajósoktól sok német tanulhatna. Lenne néhány példám, csak nem akarom fosni a szót!
Előzmény: Törölt nick (287)
trophy Creative Commons License 2001.01.31 0 0 289
Yankeessal teljesen egyetértek, az Al-Duna laikusnak nem látványos kirándulás, de hajósoknak számtalan meglepetést és izgalmat tartogat, és teljesen más arcát mutatja a folyónak, mint felfele. Turizmus szempontból én csak felfelé gondolkodnék, különösen, amíg a jugó helyzet nem áll teljesen helyre.
(kikötési lehetőségek is erősebben korlátozottak az Al-Dunán)
Előzmény: yankees (286)
trophy Creative Commons License 2001.01.31 0 0 288
Szia Macibb!

A Z uszály nem az uszály típusára utal, hanem a motor hajtásrendszerére. Egy olyan szerkezet a hajó farán aminek nem vízszintes tengelye van a géptől a csavarig, hanem egy Z betű formályával jut el a meghajtás a géptől a propcsiig. Nagy előnye, hogy egy hidraulikával együtt szerelik, és pillanat alatt veszteglés, vagy szükség esetén kiemelhető akár javítás céljából is. Általában az ilyen hajtással rendelkező hajók nem rendelkeznek kormánylapáttal, hanem a hajtómű akár 360 fokban körbeforgatható, és ez irányítja a hajót.
Először a vízművek köves uszályait szerelték fel Z hajtással, ezek lettek a kiszetorok, majd ezt követte néhány Mahartos dereglye is, de ezekre különösen terhelten kevésnek bizonyult ez a hajtás, különösen, hogy az 5 levelű csavar átmérője összesen 70-80 cm körül volt alacsony menetemelkedéssel. Még ma is lehet néha látni egyet egyet ezek közül, onnan ismerhető fel, hogy a hajtás hátul nem középen hanem kicsit oldalt van.
A FOKÁS Zetorok, már bárka szerű testek, ami azt jelenti, hogy nem hagyományos hajóorruk van, hanem amolyan tepsi formájúak. Ezeket két Z hajtással szerelték, és nagyon beváltak. Még ma is közlekednek egy vagy két bárkát maguk előtt tolva, vagy mellévéve. FK-701-től FK-719-ig készült a sorozat, a 701-es a már említett Zsófia főhercegné lett. (a többi is már magánkézben van)
Ezzel a két Z hajtással csodákat lehet tenni a hajóval. Egy helyben lehet akár pörögni vele, bárhová oda lehet manőverezni.
Végül a Z hajtás legújabb fejlesztése az ún. Shotter hajtás, ez már sokkal modernebb technikájú, de az alapfizikája ugyanaz. Ez a megoldás van a legtöbb modern nagy személyhajón, melyek sokat közlekednek a francia, holland német csatornákon. Pl.: Princess Sissi, Boheme, Monet, Wilhelm Tell stb. ezek nálunk is gyakran megfordulnak.
Bocs mindenkitől megint hosszú voltam.

Előzmény: Törölt nick (284)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!