Keresés

Részletes keresés

RhB Creative Commons License 2022.09.13 0 0 136765

Dunai hangulat...

 

 

Talicskás tengernagy Creative Commons License 2022.09.12 0 0 136764

M(a)ukita-ta Creative Commons License 2022.09.12 0 0 136763

A kikötő azonosítását egyértelművé teszi a túlparti hegyek vonulatának összehasonlítása (pl. ezen a fotón):

 

Előzmény: révész64á (136736)
8601301 Creative Commons License 2022.09.12 0 0 136762

Gumidani!

Ne dőlj be neki! Jól emlékezel.

A kérdésedre válasz a 6/1990(IV.12.) KöHÉM rendelet 30. § tartalmazza:

(3) El kell látni……

c) rögzítő fékrendszerrel a gépkocsit, a motoros triciklit, a mezőgazdasági vontatót és a lassú járművet.

és

(7) A rögzítő fékrendszernek alkalmasnak kell lennie arra, hogy a járművet - a vezető távollétében is - a rögzítő fékezésre előírt hatásossággal rögzítse. A rögzítő fékrendszernek a járművet kizárólag mechanikus alkatrészekkel kell rögzített állapotban megtartania.

 

 

"A városi buszokon is egy kézikapcsoló van, egy elektromos szeleppel+sűritett levegővel fékez(.tehát 2nap után elgurul?)"

Ezt megállóféknek nevezik és csak akkor (volna) szabad használni, ha a gkv. a vezetőülésben ül. Egyébként az így magára hagyott busznak nem kell két nap a fékezettlenség kialakulásához.

 

Előzmény: Atis57 (136759)
gigabursch Creative Commons License 2022.09.12 0 1 136761

A légfék lényege, ha nincs levegő, akkor satuzik a fék.

Előzmény: Atis57 (136759)
KZX003 Creative Commons License 2022.09.12 -1 1 136760

Véget ért az utószezon a Balatonon.

Új videóval frissült a Balatoni Hajók Képtára!

Atis57 Creative Commons License 2022.09.12 0 0 136759

Szia!

 valószinűleg -NEM.

 

A városi buszokon is egy kézikapcsoló van , egy elektromos szeleppel +sűritett levegővel fékez(.tehát 2nap után elgurul?)

Viszont nincs rajtuk a rugóerő tárolós rögzitő fék sem! Az IFAkon is volt.

Előzmény: gumidani (136756)
offroadgangster Creative Commons License 2022.09.12 0 0 136758

"Általában egy gombot kell megnyomni/meghúzni, a vezető kézmozdulata és a fék között nincs semmilyen mechanikus kapcsolat. Mivel a legtöbb ilyen új autón a rögzítőféknek van automata módja is, ami gázadásra oldja a féket, így feltételezhetően a rögzítőféket a fedélzeti számítógép kezeli."  

A gomb megnyomása egy elektromotort hoz működésbe, ami behúzza mechanikusan a féket, illetve kiengedi azt ha előtte be volt húzva. Az automata mód pedig csakis kizárólag akkor működik ezen a "megnyomom a gázt és indul" alapon, hogyha a vezető biztonsági öve be van kapcsolva, az ajtó be van csukva. Kikapcsolt övnél rá kell lépni a fékpedálra, csak azután lehet a rögzítőféket kioldani gombnyomással. Addig az ember hiába nyomkodja a gombot, nem reagál, csak csipog/jelez, hogy nem helyes az eljárás. Egy a lényeg: valaki ül az autóban a volánnál (kivéve ha előtte direkt bekapcsolta az övet maga mögött, de az már a sofőr részéről szándékosság) a fék kioldása pillanatában.

 

 

"Állítása szerint az autó magától dobta ki a parkoló módot. (...) Egy másik olvasónk szemtanúja is volt az esetnek (...) Az úr állítása szerint már útközben is kidobálta a D sebességből N be (üresbe). Valószínűleg most is kidobta üresbe, és ezért gurulhatott vízbe."

Nem tudom, ilyen valóban megtörténhet-e, mert ha igen, az azért komoly biztonsági probléma. Azt hozzáfűzném, hogy a sebességváltó P állása nem egyenlő a rögzítőfék működtetésével."

 

Ha nekem az utazásom során az autó kidobálja a sebességet, akkor eleve nem lejtőn fogok megállni, sőt az utamat sem folytatom telefonos segítség nélkül, ott és akkor állok meg, ahol/amikor ez megtörtént. Minden bizonnyal a sebváltó hibája okozta ezt a jelenséget. Mindenesetre az tényleg elég szembetűnő, hogy P állásból is kioldotta magát az autó, ezt tényleg nem szabadott volna. Ezekben az autókban van vízszintes helyzetet érzékelő berendezés is, annak tudnia kellett volna illetve jelezni a rendszer többi tagjának, hogy az autó lejtőn áll.

 

Margóra jegyzem meg: A Tesláknak van egy beépített funkciója, telefonos applikációval egybedolgozva az autó önvezető módban odagurul a parkolóhelyéről az applikációt irányító emberhez, úgy hogy közben benne sem ül senki. Ha az ember továbbál eredeti helyéről, az autó is követi őt. Persze ehez sok körülménynek kell egybeesnie, viszont biztosan hibamnetesen működőképes a funkció.

Előzmény: Enzo (136755)
trizs77 Creative Commons License 2022.09.12 -1 0 136757

Milyen készültségi fokban van az a kettő (?) új hajó, mely Komáromban épül a Balatonra ?

 

 

gumidani Creative Commons License 2022.09.12 0 0 136756

"Én ezzel a megoldással nem értek egyet, de ez az én bajom".

Így egy oldalon állunk. Azzal a kérdéssel, hogy a közúti járművek forgalomban tartásának feltételeit előíró szabályozás vajon most is tartalmazza-e azt a követelményt, hogy a rögzítőfék bekapcsolt állapotát kizárólag mechanikus alkatrészeknek kell biztosítaniuk.

Előzmény: Enzo (136755)
Enzo Creative Commons License 2022.09.12 0 0 136755

Ha ez az autó a Mátrában csúszik be a szakadékba ugyanezen okból, és nem egy komplejáróban, akkor itt szóba se került volna, de még így is OFF, mert a hajózáshoz a világon semmi köze még így se.

 

"az ilyeneken a kézifék (szakszerűbben rögzítőfék) be-, illetve kikapcsolása is ilyen kütyükön keresztül történik-e, vagy ösrégi módon, mechanikusan?"
Általában egy gombot kell megnyomni/meghúzni, a vezető kézmozdulata és a fék között nincs semmilyen mechanikus kapcsolat. Mivel a legtöbb ilyen új autón a rögzítőféknek van automata módja is, ami gázadásra oldja a féket, így feltételezhetően a rögzítőféket a fedélzeti számítógép kezeli. (Én ezzel a megoldással nem értek egyet, de ez az én bajom.)

 

"Engemet a megtörtént bajokból a leszűrhető tanulság érdekelnek."
Engem is.
HG. #136745-ből:
"Állítása szerint az autó magától dobta ki a parkoló módot. (...) Egy másik olvasónk szemtanúja is volt az esetnek (...) Az úr állítása szerint már útközben is kidobálta a D sebességből N be (üresbe). Valószínűleg most is kidobta üresbe, és ezért gurulhatott vízbe."

Nem tudom, ilyen valóban megtörténhet-e, mert ha igen, az azért komoly biztonsági probléma. Azt hozzáfűzném, hogy a sebességváltó P állása nem egyenlő a rögzítőfék működtetésével.

 

FOMA #136749-ban pontosan leírta, hogy az itt sokszor leírt és jól bevált "sebességben hagyás"-nak mi köze napjaink technológiájához. (Én is így tanultam egyébként - piszok régen)

 

ON

Előzmény: gumidani (136754)
gumidani Creative Commons License 2022.09.12 0 1 136754

Ha már szóba került a modern személyautók helyes rögzítése, akkor megkérdezem azt, hogy az ilyeneken a kézifék (szakszerűbben rögzítőfék) be-, illetve kikapcsolása is ilyen kütyükön keresztül történik-e, vagy ösrégi módon, mechanikusan?

----

Korombeli topiktársam történetének eszmei mondanivalójára kellene figyelni!

A lényege az, hogy a jármű őrizetlenül hagyása esetén gondoskodni kell arról, hogy önmagától ne tudjon elindulni, valamint - a lehetőségek szerint - intézkedni arról, hogy illetéktelen személy ne tudja elindítani. Ez pedig különösen fontos lejtós úton. 

Azon pedig fölösleges rugózni, hogy a nem kézi kapcsolású mechanikus sebességváltós járműveken használható megoldások nem alkalmazhatóak az automata váltós, vagy villamos hajtású autókon. Ahogy azon sem, hogy ma nem szóban kell vizsgázni. Ezek csak a barátom "írói munkásságának" részei.

-----

Ismerve az indexes mindent félremagyarázókat, megjegyzem, hogy nem akarok itélkezni a kárvallott autós felett. Engemet a megtörtént bajokból a leszűrhető tanulság érdekelnek. 

edesviz Creative Commons License 2022.09.12 0 0 136753

https://tengerikalandok.com/2017/09/02/hangjelzesek/

 szerint korlátozott látási viszinyok között horgonyon álló hajó további jelzése titáti.

Előzmény: gepesz (136752)
gepesz Creative Commons License 2022.09.12 0 0 136752

Van otthon a belvízi hajózásban

egy rövid-----egy hosszú----egy rövid kürtjel?

. -- .

Az egész kb 10, 15 mp.

A gibraltári öbölben egész éjjel adta egy hajó. Nincs kürtlámpa, nem tudom, hogy ki és mi. Tegnap éjjel nagy köd volt, annak tudtam be. Most az elmúlt éjjel és pillanatnyilag is jók a látási viszonyok. 

Nem érdemes a hangot rögzíteni, mert itt van egy nagy forgalmú út.

gepesz Creative Commons License 2022.09.12 0 0 136751

Én a Tisza parton Szolnokon, mindíg úgy álltam meg.

Itt is. Járdára kihajtva. Messzire nem gurulhat. Még sebességbe is teszem. Mikor előre, mikor hátrába. Attól függ.

Előzmény: csecsaba2 (136750)
csecsaba2 Creative Commons License 2022.09.12 0 0 136750

Be volt húzva a kézifék, csak nem fogott (eleinte igen, de aztán elindult, ha jól emlékszem tojás volt a dob).

 

Ha alászedte volna, akkor vagy a rámpáról a kőrakásba rakta volna a kocsi az orrát, vagy keresztbe állt volna  a rámpán! Az alászedés gyakran többet ér, mint a motorfék! És a legjobb kármentesítő, főleg meredek utcában a padkára rászedve. 

Előzmény: trizs77 (136746)
FOMA Creative Commons License 2022.09.12 0 1 136749

OFF

 

A legnagyobb tisztelettel, de ez ma már...

 

Nekem nincs Tesla-m, csak egy Suzuki S-Cross-om:

 

1. Ha leállítottam, akkor már nem tudom a sebességváltót hátramenetbe (meg máshova sem) állítani.

2. Ha hátramenetbe teszem, akkor meg nem tudom kiüzemelni, és még az ajtókat sem tudom kívülről bezárni.

 

Persze azért értem, mire akarsz kilyukadni, csak most éppen 2022-t írunk, ez a felsorolás sok járműnél egyszerűen lehetetlen. Egy Tesla-t szerencsére el sem tudnék indítani, nem hogy leállítani.:-)

 

ON

Előzmény: trizs77 (136746)
Enzo Creative Commons License 2022.09.12 0 1 136748

Write only-ba... 

Előzmény: Enzo (136747)
Enzo Creative Commons License 2022.09.12 0 3 136747

Megint átmentél read onlyba.

 

Mutasd be az alábbi 3 lépést ezen az autón:

    1./- leállítom 

    2./  hátrameneti sebességbe rakom

    3,/  kéziféket behúzom

 

Nem 50 évvel ezelőtt vagyunk, csak szólok.

Előzmény: trizs77 (136746)
trizs77 Creative Commons License 2022.09.12 -3 1 136746

OFF

 

Nekem magasak, alig felfoghatóak vagy fel se foghatóak ezek a vízbe gurulások.

Minket (1967-1971) között úgy tanítottak autót vezetni, hogy a kéziféket akkor is behúzom ha két tank közé parkoltam le, szorosan.

 

Nem vittek le vízpartra, kompkikötőhöz megmutatni a helyes eljárást de az oktató külön kitért arra a máskor már soxor elmondottra, hogy a sebességbe rakás NEM egyenlő a r9gzítő fékkel.

Harmadszor is elmondta, hogy rakparton, kompnál?

    1./- leállítom 

    2./  hátrameneti sebességbe rakom

    3,/  kéziféket behúzom

    4./  kiszállok kiékelem ................ezt csak 2,5 tonnan összsúly felett volt kötelező.

 

5./ és a vasmacskát is kidobom.

 

Ez utóbbit félig viccesen mondta de arra jó volt, hogy mindenki megjegyezze a négy kötelező autó rögzitő elemet, hajóra vagy kompra szálláskor.

Kellett, mert akkoriban még szóban vizsgáztunk és a vizsgabíztos úgy tette fel a kérdés :

 

Ön fiatalember járművével rakpartra vagy kompkikötőhöz érkezett.

Sorolja fel feladatait!

 

És akkor fel kellett sorolni.

Mind a négyet.

Fejből.

Ha csak hármat soroltál fel az nem volt jó.

 

Aki az ötödiket is hozzá mondta azon mosolyogtak a vizsga biztosok de átengedték.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Pár éve vagy talán már évtizede (? ? ) egy anyuka - talán Mohácsnál  - bent hagyta a két gyerekét a kocsiban, kiszállt jegyet váltani, a kocsit sebességbe tette.

A kéziféket nem húzta be.

 

a kocsi begurult a vízbe a két gyerek meghalt.

A hír hallatán nem voltam.cinikus, csak annyit jegyeztem meg, hogy nem nálunk tanult.

 

Kettőnk jogosítványszerzése között eltelt 30-40 év.

Közben ennyit puhult a követelmény.

 

ON

 

 

 

 

HG. Creative Commons License 2022.09.12 0 0 136745
Előzmény: tehtube (136742)
Ep128 Creative Commons License 2022.09.11 -1 0 136744

Azért kíváncsi volnék a folytatásra, már csak "műszaki érdeklődésből" is... (Nyilván miszlikre szedik, a fele cserés, újból összerakják (?) de... Vajon megéri a javítás?)

Előzmény: trizs77 (136743)
trizs77 Creative Commons License 2022.09.11 -2 0 136743
Előzmény: tehtube (136742)
tehtube Creative Commons License 2022.09.11 0 0 136742

Kikerült a vízből a delejes autó saját költségen. Épp várta a vevő a komp túloldalán az addig is elégedetlen tulajtól. Ez extra pech, vagy figyelmetlenség volt.

Előzmény: trizs77 (136701)
gumidani Creative Commons License 2022.09.11 0 0 136741

https://img.index.hu/imgfrm/0/9/4/3/MED_0017220943.jpg

Ennek a plakátnak a többi részét is megmutatnád? (Akár több részletben is jó lenne.) 

Előzmény: révész64á (136740)
révész64á Creative Commons License 2022.09.11 0 2 136740

Bocs két hajóállomás volt. Tahi híd felett. Tótfalú híd alatt.

csecsaba2 Creative Commons License 2022.09.10 0 0 136739

Meg Kisoroszinál a gátnak volt egy 10 méteres nyúlványa Dunára derékszögben, ennek a végén volt a ponton. 

Előzmény: csecsaba2 (136738)
csecsaba2 Creative Commons License 2022.09.10 0 0 136738

Sztem is. A parti épület a gát alatt van, itt meg kicsi a víz. (ma már a parton lenne a hajó és a stég, ezért is rakták át a pontont a híd fölé a másik oldalra.

 

Kisoroszi biztos nem, ott a hajóállomás sokkal lejjebb volt a kompnál. Ma is alig van szemben ház.

 

https://www.google.hu/maps/@47.804181,19.016682,3a,75y,196.96h,84.67t/data=!3m6!1e1!3m4!1sAF1QipMeDGApIJ4jER_VLhBOpQ-bMx6P2FU98nBB7Hs9!2e10!7i7200!8i3600 

Előzmény: révész64á (136736)
révész64á Creative Commons License 2022.09.10 0 0 136737

révész64á Creative Commons License 2022.09.10 0 0 136736

Hajóregiszter szerint  Tahitótfalunál. Itt is felépítményes stég.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!