Keresés

Részletes keresés

jakyg Creative Commons License 2021.08.02 -1 2 134295

"Din toate inima pentru Romania!"

KZX003 Creative Commons License 2021.07.31 0 0 134294

Új fotókkal frissült a Balatoni Hajók Képtára!

jakyg Creative Commons License 2021.07.30 -2 5 134293

Egy nagyon jó testű jelent meg az alvégen (956 fkm).

(Rettenetesen rühellem a moderálósdit, egyszer két évig nem néztem errefelé emiatt. Ha ez a szellemesnevű szórakozik még egy kicsit, akkor sajnos ennek a fórumnak is vége lesz számomra.)

gigabursch Creative Commons License 2021.07.30 0 0 134292

Ugye, hogy a kémény volt az kép "lényege"

:-)

Előzmény: manhattani (134288)
Mwin Creative Commons License 2021.07.30 0 0 134291

Annyira, hogy nem is létezik olyan, hogy Csepel SW400.
Az Andoria SW400 lesz, ami Delfin, meg Rekin néven is ismert.

Előzmény: zjakabfi (134290)
zjakabfi Creative Commons License 2021.07.30 0 0 134290

Az Akaliban nem Csepel van szerintem.

Előzmény: HG. (134289)
HG. Creative Commons License 2021.07.29 0 0 134289
Előzmény: FOMA (134287)
manhattani Creative Commons License 2021.07.29 0 1 134288

A második képen a hidak előtt lebillenthető hajókémény.

Gyerekkoromban apám elvitt Budapesten a Dunára, gőzhajózni. Szegény magyarázott: az ott a Vár, ... Érdekelte a francot. A kémény billentést néztem, meg az ablakon keresztül a hosszú löketű dugattyúk rúdjának a járását.

Előzmény: gigabursch (134275)
FOMA Creative Commons License 2021.07.29 0 1 134287

Tegnap Barcs állomáson jártam, és meglátogattam a konkurens közlekedési alágazatot.:-)

  

Vajon mi lesz vele? Elég elhagyatottnak látszik.

 

 

trollgyalu Creative Commons License 2021.07.29 -5 5 134286

Politikai szál törölve. További békés fóromozást! 

elsava Creative Commons License 2021.07.29 -8 4 134282

Köszönöm,

anélkül, hogy nagyon vadvizekre eveznek, sajnos tény, hogy az átlagember a hajozasrol csak negativ híreket lat - olvas es fogad be. Hiszen mi is történhet a Dunán ? hídláb talalat, havaria, süllyed, felakadt, vagy épp tegnap leszabadult, de a napi realfolyamatokrol mar senki sem ir, hiszen ez mar általában céges belügy. 

 

Pontosan ez az a Forum az, ami minimum 10 - 15 eves háttérrel egyfajta Dunai könyvkent is funkcionál, es közben Kepes ezt a világot is több szempontból bemutatni...

En sem vagyok dr. Bubo, en sem írtam eddig sem megdönthetetlen tényeket, csupán azt próbáltam meg érzékeltetni, hogy a világ, plane a hajózás egy cseppet színesebb, es sokoldalúbb annál, mint amit a napi media láttatni akar.

 

Es sajnos mindent, amit egyszer mar kidobtunk az hetköznapokbol, a napi realgazdaságból, sokkal nehezebb pótolni es ujra felépíteni..

De mint tudjuk, vannak itten nagytudású szakertök, csak meg nem tudjak, hogy mihez is akarnak szakerteni...

A nemzeti mosogepszereles kimagasló kepessege sajnos ebben az érvrendszerben sajnos lehet, hogy keves lesz.

Előzmény: Töck Jenő (134281)
elsava Creative Commons License 2021.07.29 -6 4 134278

Köszönöm, ez nekem is feltűnt....! :-) de hát ide jutottunk 2021re

 

Semmifele rosszindulat nem volt az eddigi beírásokban, 

csupán megpróbáltam egy témát több aspektusból is bemutatni

sajnos nem sikerült, a 77 hajós népmesék es a kötelező Gyurcsanyozasok mindig a kisebb ellenállás...

 

Ebből is latszik, hogy mi néha a saját honfitársainkat sem tudjuk elfogadni, es messze nincs szükségünk további külső ellenségekre.

Amúgy pedig mit tegyek, napközben német klaviatúrán írok, ahol mint a magyar népmesében, vagy van helyesírás korrektor, vagy nincs...

De tartalmilag a ring továbbra is nyitott, korrekciók es kérdések továbbra is willkommen !

Előzmény: offroadgangster (134277)
gigabursch Creative Commons License 2021.07.29 0 4 134275
elsava Creative Commons License 2021.07.29 -5 3 134273

Semmi humorerzek ? Mitöl vannak meglepodve ? Ez nem egy vilker hajos Forum ?

 

Több  realgazdasagi kerdest emlitettem, de sajnos egyikre dem reagaltak erdemben...

Az EU a Feher konyvben a kozlekedesi ágazat liberalizalasat irta elo. A folyamhajozas a 1992es DMR csatorna nyitassal 10 ev alatt lezavarta Ezt a piacnyitasi folyamatot. A jobb muszaki allapotban levo gyorsabb es olcsobb Holland nemet hajok taroltak a 90es evekben a Dunai flottakkal szemben..

 

A Cargo vasutnal ugyanez a folyamat kozel 20 ev alatt ment vegbe, es mivel az EU ipari termelese generell csokkent az elmult evekben, igy a Cargo vasut sem tudott ujat dobni, csak lenyulni a Dunai ipar nyersanyag mennyisegeit

 

A DMR csatorna 2006os 8 mios forgalma utan mar alig bir 3 millios forgalommal...a tobbi Aru Mär mind ott robog Onok elott az autopalyan es a sineken...es ennek megfeleloen a Dunai hajok tobbsegnek eselye pontosabban aruja sincs kimenni ARA / rajnai kikotoi fele...

 

Remelem sikerult eleg melyre mennem....

Ha tevedtem nyugodtan korrigaljanak..

 

 

 

 

 

Előzmény: jakyg (134272)
manhattani Creative Commons License 2021.07.28 0 7 134262

A hvg cikkéből úgy emlékszem, hogy az két, lengyel gyártmányú tengerjáró volt, az egyiket talán Rákóczinak hívták. Eladták őket, az új tulajdonos pedig nagyon gyorsan tízszeres áron adta tovább. A vételárat pedig a hvg cikke szerint az eladó csoport felélte.

 

Ez a két hajó még Mahartként járta a világtengereket, a 80-as években a Magyar Hírlapnak volt egy 'Merre járnak a magyar hajók?' rovata, ebben benne volt minden magyar, rádióval rendelkező hajó helyzete.

Akkoriban a Távközlési Kutató Intézetben dolgoztam, és amikor egy magyar óceánjáró kikötött a Kiribati Köztársaság szigeten, örültünk, mert ezután néhány hónappal Cocom-listás műszerek érkeztek a TKI-ba. A magyar titkosszolgálat kamu céget gründolt Japánban vagy Ausztráliában, felvásárolt sok modern műszert, a cég hamar tönkrement, és a cuccai már leértékelt használt dolgok lettek, elküldték őket a Kiribati Köztársaságba. Ott meg fölvette a magyar hajó és egy európai kikötőn keresztül eljutott Magyarországra.

Előzmény: mosogep-szerelo (134258)
mosogep-szerelo Creative Commons License 2021.07.28 -2 2 134258

Az utolsó MAHART-tengerjárót a komcsik kótyavetyélték el 14.000 dolláráért, amennyiért egy rendes kis yacht-ot sem lehetett akkoriban venni! A hajó (nem emlékszem a nevére) még sok évig hozott hasznot az új tulajdonosnak!

guberavera Creative Commons License 2021.07.28 -1 3 134255

Wazze, a MAHART-ot nem ez tette tönkre, ennyire nem lehetsz szemellenzős. Bár a te dolgod. 

Előzmény: elsava (134253)
elsava Creative Commons License 2021.07.28 -5 1 134253

https://nepszava.hu/3127539_nem-robbantottak-be-a-turizmust-a-tiszai-nyaralohajok

 

ehhez felesleges egy 110 Eves cég nevet felhasználni...

Sehol Európában nem devalváltak le ennyire egy márkanevet..

gigabursch Creative Commons License 2021.07.28 0 0 134252

Én azért egy ilyen számolás 1.0 verziót is szívesen megnézek, mert mégiscsak lenne egy hozzávetőleges kép bennem és szerintem a topictársakban is.

Szóval bíztatlak!

Előzmény: scsabi (134250)
scsabi Creative Commons License 2021.07.28 0 1 134251

A vasúti példánál csak beledobtam az adatokat az egyensúlyi terhelés számításához szükséges alapellenállás-képletbe és kész. Járulékos ellenállásokkal (emelkedés, kanyarulat, szél) nem számoltam. A hajós példáknál is kihagytam a hajtás hatásfokát, de az oda-vissza számításnál (azonos hatásfokkal számolva) nem numerál.

Előzmény: csecsaba2 (134232)
scsabi Creative Commons License 2021.07.28 0 3 134250

Ez egy szép feladat. A tegnapi excel-táblát még nem dobtam ki, behelyettesíthetném az adatokat, csak itt már messzire szakadnának a számított értékek a valóságtól.

 

Mint írtam, a tegnapi számítás alapvetően kinetikai számításokon alapult, egy becsült menetellenállás-érték/képlet alapján. Ezt az általad adott esetre végképp nem merném használni. Találtam szép ellenállásképleteket a Marks-kézikönyvben, de kifejezetten tengeri hajókhoz. Ezekhez viszont lényegesen több hajóadatra (főként geometriai) lenne szükség (ráadásul külön-külön minden úszóműre).

 

Másrészről, az adott folyami példánál a mozgási energia létrehozásán, a menetellenállások leküzdésén kívül ekkora távolságon már helyzetienergia-növelést is kellene számolni. Átlagértékben ez sem lenne probléma, csakhogy a leírt viszonylaton a folyó esése nem egyenletes, a teljesítménykapacitást a legnagyobb esésű szakaszra kéne kiszámítani. Nem lehetetlen dolgok ezek, csakhogy - mint írtam - ez nem szakterületem, tehát adott esetben elnézhetek valamit (mint pl. tegnap az Ever Given légellenállását) és gyakorlat hiányában a nagyságrendi eltéréseket nem biztos hogy észrevenném. (Harmadrészt és sok zárójel közé téve: végignézve az elvégzendő számítási sorozatot, nem feltétlen ilyen formában képzelem a könnyű nyáresti szórakozást).

 

Szóval bocsánat, ezt most nem csinálom meg. Ha esetleg a hétvégébe belefér, akkor jelentkezek az eredményekkel.

Előzmény: gigabursch (134231)
gumidani Creative Commons License 2021.07.27 -1 0 134249

dixi

Előzmény: elsava (134246)
elsava Creative Commons License 2021.07.27 -5 2 134248

https://m.youtube.com/watch?v=LgNGbTAlGNk absolute beke Van es nyugalom....

 

Hany Magyar ceg Tud ilyen kombinalt tengeri es folyami fuvarokat megszervezni...?

Remelem ezzel helyreallt a T topictarsak lelkinyugalma...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: gigabursch (134247)
gigabursch Creative Commons License 2021.07.27 0 0 134247

Asszem én dobtam a gyeplőt van lovak közé...

Előzmény: gumidani (134245)
elsava Creative Commons License 2021.07.27 -14 5 134246

Nyar van es total Beke, Ön mitöl lett most ideges ? 

Mert egyébként egyetlen kérdésre sem válaszolt...

Nincs diffi jobb es bal oldal között...Eddig meg fel se tűnt ? 

Csak a Felcsuti csodacsatárnak 10 evvel ezelőtt kellett volna csodát tennie....akkor meg meg nem tartott ott..

Mar a választásokat is felesleges kiírni, hisz úgyis maradni fog, ez sem dobja fel a Napját ? 

kar

Előzmény: gumidani (134245)
gumidani Creative Commons License 2021.07.27 -6 8 134245

Írja már ki bátran és egyenesen, hogy "Gyurcsányt és Dobrevet a hatalomba!" Aztán felejtsük el egymást! Ez hajós topik és nem mészároslőrincező!

elsava Creative Commons License 2021.07.27 -6 5 134244

Ön bizonyara sokkal jobban tudja mint en, ha mégsem, akkor kérdezze meg az APV Rt cimzetes meltosagos urait..Az imádott MDF az élelmiszer es vendeglatoipar felvasarlasaban jeleskedett, a balos legények pedig gyomláltak kifele, amit lehetett es maradt...2010 után pedig a rendkívüli képességekkel megáldott gázszerelők bontakoztak ki, es van aki ezzel nem értett egyet ?  

 

2006ban egy nemet újság megírta, ahol az energia a legolcsóbb lesz, ott lesz nehézipar es autogyartas....es ez ma mar messze nem Europa.

Kérem nyugodtan írja meg, mi miben vagyunk a legjobbak es legolcsóbbak ? 

+van végtelen mennyiségű kohászati nyersanyagunk ? 

+van gigantikus méretű dunai es tengeri flottánk ? 

+netan hiperolcso munkaerőnk, aki fizetés nélkül hajlandó napi 24 órában melozni ? 

+van egy exponenciálisan kirobbanó nepesseggyarapodasunk, amivel a fogyasztást / ipart perspektivikusan fenn lehet tartani ? 

+ es ha megis mindenhez ennyire kiválóan értünk ? akkor pedig miért tartunk mar megint a Horthy korszakban ? 

Előzmény: Töck Jenő (134243)
guberavera Creative Commons License 2021.07.27 0 0 134241

A dunai hajózásban meg ua van mint a tengeren. Filippínók hajóznak mittudomén milyen lobogó alatt.

Előzmény: guberavera (134240)
guberavera Creative Commons License 2021.07.27 0 4 134240

Ja, akkor te biztos nem követted az USA elnökválasztást.

Előzmény: elsava (134238)
gigabursch Creative Commons License 2021.07.27 0 0 134236

Természetesen van helye a pontosításnak, és nyilván a 2000 tonna a br. tömeg.

Az útvonal is elméleti. Akárcsak a példa (tisztára, mint az iskolában...)

 

De arra, hogy egy kicsit megismerkedjünk a dimenziókkal szerintem elég.

 

Persze a pontosítást köszönöm!

Előzmény: elsava (134234)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!