Az, hogy egy darab fém visszajön a víz alól, feltételezi, hogy egyszer a felszínen volt, ahol levegő tapadhatott rá. Na most egy tetszőleges hajó lemezelésének mekkora felülete van a levegőn és mekkora van folyamatosan a víz alatt? Ahol folyamatosan a víz alatt van, ott az odatapadt buborék szépen beoldódik a vízbe. Ha csak a lemezelést tekintjük, akkor is a térfogatának úgy nyolcszorosa kellene, hogy levegőből rátapadjon a felúszáshoz, s hol van még akkor a többi szerkezet és a rakomány súlya? Szegény Arkhimédész meg forog a sírjában...
Nekem tetszik a film, de a szlogeneket mindig is felesleges hülyeségnek tartottam. Az egykori verzió: "Aki a hajózást választja, egy élménnyel ajándékozza meg önmagát!" , most " Köss ki nálunk, munkádhoz is élményt adunk"-:))
az igénybe vevők értékelik a szolgáltatást, segítve ezzel a többi (tervezett) igénybe vevőt.
Persze nyilván én maradi öreg f.... vagyok, és miután láttam, hogy a szárnyasra (2,9 pont) azt írják, hogy 201x-ben hogy engednek ilyet járni, a "TCL" drága és nem akkor ment, amikor én akartam, így hát ültem 4+ órát egy sima, mezei kompon.
Mellesleg ma már teljesen zárt hajót NEM veszünk, főleg nem sok milliárdért...
Akkor konstatálnám, az előzményben jelzett, a gardafesztiválra indított hajót ismét sikerül gépmenetben felküldeni és hazahozni Tihanyba és vissza. A hosszabb kompmenetrend nyilván sokat fog segíteni az autósokon, akik Tihanyban nem fogják tudni, hol is parkoljanak, de azt legalább drágán. A gyalog érkezőknek nemkülönben, elég csak megnézni, milyen kiváló csatlakozást nyújt az egyetlen gyaloglásnyi távolságra eső déli parti buszmegálló, Szántód, Rév bejárati út.
Érdemes a különböző (tengermelléki) gyorshajó szolgáltatások felhasználói értékelését is elolvasni... (ld. google)
Nekem nemrég a görög Flying Cat (=kb TCL rendszerű katamarán) és a Flying Dolphin (=kb. egy közepes szárnyas) között kellett választanom, ahol az első 4,0-át, a második 2,9-et kapott.
Valami azt súgja, hogy az új orosz csodák sem lesznek nagyságrendileg jobbak.
Az olaszoknál a tengeren, a szigetek felé menő utasforgalomban járatnak gyorshajókat és szárnyasokat, ugyanazokon a járatokon is. Tehát sebességben nem lehet nagy a különbség - bár én úgy ránézésre a szárnyast gyorsabbnak láttam. Érdekes lenne az üzemeltetési költségek, tapasztalatok összehasonlítása. Bár szvsz. ha nagyon különbözőek lennének, akkor már régen leragadtak volna valamelyik mellett és nem foglalkoznának a másikkal.
Valami facebookos poszt alatt olvastam, hogy a Meteor darabja 6M EUR, ez olcsóbb mint a 7M EUR-os katamarán. :-) A Valdai-okat 800 MFt-nak írják egyébként, így a vásárlás összértéke a 6 szárnyasra kb 7,2 milliárd Ft. Mármint ha ezek a számok legalább nagyjából stimmelnek.
Hogy a Fp. mennyire megbízható az évszámok tekintetében, azt nem tudom, ott 1920,1928,1942 van megadva a három képnél. A Csikós regiszter konkrét névvel csak a nagy óbudai építéseket/átépítéseket adja, 1920-ra 18 különböző átépítést/demilitarizálást említ, de nem név szerint, 1928-ra, 1942-re nem ír ilyet, és mivel erre máshol sem találtam adatot, sajnos nem tudom pontosítani. Mindenesetre ez a három fotó ugyan azt a hajót, a DDSG MORAVA-t mutatja, az első kettő (122428, 122294) egy időben az átépítés alatt, a harmadik (122430) az után.