Ha 400 kV lenne, az erősen behatárolja a helyszíneket: a mavir térkép szerint a Medvei híd felett, Ercsitől északra vagy az Eötvös gázló alatt, valamint Gerjentől délre metszi 400kV a Dunát. Szerintem egyik sem passzol
Nekem a képen az a furcsa, hogy olyan az oszlop, mintha az oszloplábak síkjait tekintve nem párhuzamos és merőleges a folyásirányhoz képest, hanem ehhez képest ~45°-ban elforgatott lenne. Mintha egy kanyarra, hajlatra fordulna rá az oszlop (és így a vezeték is)
Biztos, hogy Duna? Szeged környékén nincs ilyen oszlop?
(otthon van egy MAVIR-os térképem, azon meg tudom nlzni, hogy van-e bárhol ilyen, hogy a folyópartnál fordulna a vezeték tengelye)
Nem! Hisz már elsőre is csak "talán" volt és jeleztem, a jobbparthoz nem passzol a benapozás. Viszont a kép tükrözése sem valószínű, mert a ladikban az egyik pajtásnak a bal kezén van az óra, ami ugye bevett szokás volt. :-)
Kérdés, hogy hegymenő (esetleg horgonyon áll), vagy völgymenő? Az uszály (szarvasbogár?) faránál levő vízmozgás miatt szerintem inkább hegymenő. Érdekes a háttérben lévő állomás épület-féle előtt lévő kő fal. És az épülettől jobbra lévő kavicsrakás (?). Mohácson akkor is vágányok mentek a parton a Bólyi Szövetkezet kikötőjébe. Azoknál nem álltak ilyen üdülőház-szerűségek, mint itt balra. Honnan vesszük, hogy ez Magyarország? Mahartos ladik másutt is mozoghatott.
Velencei vaporettót fényképeztem ma délben Budapesten. Utánanéztem és megtudtam, hogy 1905-ben épült, Berlinbe tart és át az Adrián, görög szigetek közt, a Fekete tengeren, fel a Dunán, majd a Majnán, Rajnán át éri el a célállomását. Jelenleg az Újpesti öbölben pihen INO:
A nagyfesz oszlop környezete alapján talán Mohács jp., az oszlop konkrétan a jelenlegi határkikötő épülete mellett áll. Csakhogy a napállás nagyon nem passzol hozzá...