A szemesi séta úgy néz ki, hogy egy 303-as séta tempóban kifut, eltűnik Akali irányában a távolban, majd egyszer csak felbukkan és egy óra múlva visszaér. Ezt is lehetne szerintem úgy csinálni, hogy közben átkelő is legyen, legfeljebb nem 1 órás lesz a séta hanem 1 óra 10 perc, amiből 5 perc kikötés Akaliban, meg egy kicsit jobban tolni neki a gázt. Egy 15-16-os tempóra ezek a hajók azért képesek. (Oké, legyen 1:20)
A Kelén az pont nem a mólófejnél szokott fordulni:-)
Tavaly július elején voltam vele (ugye akkor volt felújítás után a Nagysakál), na akkor úgy odapörköltek, hogy a Zamárdi partok előtt fordultunk... (de legalább gyönyörű hangja volt)
Egyébként igazad van, én támogatnám a séta+menetrendi összekombinálását.
A nyugati medence tényleg pozitívan változott, nemcsak a menetrendi járatok, a séta is, pl Badacsonyban sokkal több lett a lehetőség (főszezonban) A hajóbeosztás is érdekes lesz így, valszeg 2 303 meg egy orosz is Badacsony körül fog tevékenykedni...
Szemes azért nincs mindentől messze, Tihanyba pl sokan mennek, kényelmesen 1 órás távra van. Badacsonytól tényleg messzi, de azért szokott oda is lenni utas.
Negatívum még a környéken, hogy a Badacsony/Tihany-Révfülöp utazásokat eléggé megnehezítették azzal hogy korlátozzák az utolsó B fordulót.
A Cs járat keddi visszaállítása nem tudom jó-e (sose lesz rajta utas...)
Keleti medencében a menetrendiben ugye nagy változás nem történt (a jó és a szar dolgok is megmaradtak...:-)
A sétamenetrend viszont változott, Siófokon és Almádin ritkítottak, Füreden meg bevezették a szombati csillagleső sétát (ami ugye Keszthelyen már tavaly debütált)
"Apró" probléma, hogy egy I. díjzónás menettérti jegy 3000 Ft, míg egy 1 órás séta 2000 Ft...
Tehát amikor elmegy Füredről a Kelén az apátság alá, a molófejtől kb 100 méterre fordul, és visszamegy, az 2000, míg egy Tihanyban kikötő menetrendivel kb ugyanez 3000. Családostul különösen nem mindegy...
Ezzel kezdeni kéne valamit, méghozzá azt, hogy a vonaljáratok díját levinni. Állami cég, azt csinál, amit akar, akkor már legyen szíves azt csinálni, ami a tömegeknek jó.
A komp meg a vitorláskikötő ágazat úgyis eltartja fejőstehénként az egészet.
A Badacsony-Keszthely közti változások egyértelműen pozitívak, Keszthely oda és vissza is megközelíthető lett.
Szintén jó ötlet, hogy külön átkelő lesz napi 4 párban Mária és Györök között (ez nyilván az Aqua).
Az Udvari Akali ill. Szemes Lelle környék az elmúlt években nagyon visszafejlődött, nem tudom, hogy ez most ok vagy okozat... Tény, hogy szemes mindentől messze van, így talán logikusabb, hogy onnan sok séta indul - és vonaljárat alig. Ezzel együtt W heti 2x elférne...
A keleti háromszögről már sokat beszéltünk, ott is szét kéne bontani a 3 irányt 3 hajóra.
Még keletebbre örülök hogy megmaradt az A (Siófok-Csopak-Alsóörs-Almádi és vissza kör), bár vélhetően soha nincsenek sokan rajta.
J-vel (Kenese-Tihany) én továbbra is kihagynám Füredet, akkor előbb érne Tihanyba.
Az őszi hétvégék hajóira nyugodtan be lehetett volna írni a Siófok - Tihany gépmenetet is... De inkább simán működne az, amiről főszezonban beszéltünk, hogy a füredi sétajárat Tihanyban is megállna napi 3-4x, és akkor csak 1 menetrendi kéne, ami Siófok-Füred közt járna ehhez kapcsolódva.
Megmértem még1×, sőt azt is figyelembe vettem, hogy túl közel tényleg nem mehet a déli parthoz.
15,9 km lett.
Megtartsuk?
:-)
Ha már itt tartunk, az egyesületet is érintő nyitóhajózásban ezt témaként nem akarjuk felhozni?
Nem is azért, hogy döntést hozzunk, hanem azért, hogy egy kiadósat beszélgessünk róla, sőt mi több, akár még egy értelmes koncepció vázát is megalkothatnánk.
(Pl. én elmerengtem rajta, hogy csak saját (egyesületi) mérésekkel, megfigyelésekkel a kikötötől 100 m távolság - manőver - kikötés - utasok ki/be (hánydb + bringa) - elkötés - manőver - kikötőtől 100 m távolság idejét különböző napszakokban hajókon, járaton, stb. megmérhetnénk, amiből azért egy egyészt jó statisztikai adatokat kaphatnánk, másrészt ez akár pro, akár kontra hasznos infó lenne. - de ez csak egy dolog)
Mert egyelőre a sima hajók ára is nagyon magas egy családnak hosszú útra, tehát ha tömegeket akarunk utaztatni olcsóért, akkor az államnak kvázi dotálnia kell, ha meg az elitnek akarunk szórakozást, akkor sokkal kisebb jószágok kellenek...
Ha a balatoni személyhajózást átemeled közszolgáltatásba, ma nem az, de lehet ilyet csinálni, akkor a többi közlekedési alágazat szabadidős utaztatásait (például a budapesti városnéző buszokat) is át kell emelned, és államilag támogatni jegy áraikat.
Nem hozhatsz csak egy piaci szereplőre kivételezett törvényt.
Megoldható, de tudtommal ez a mostani rendszer a közszolgáltatásokból (egészségügy, oktatás, közlekedés)-ból való fokozatos kivonulásra esküdött fel, nem a közszolgáltatások bővítésére.
Tehát igen iciri az esélye, hogy a balatoni hajózás (kivéve a kompközlekedést) a belátható időben közszolgáltatássá, azaz államilag támogatott jegyet árúsítóvá váljék.
Másfél óra alatt Keszthelyről Füredre max kocsival érkezem meg, de az sem biztos.
Khmmm...
Keszthely és Füred közt ma is van 1:25 menettartamú vonat, tehát az elvi lehetőség adott rá, Keszthely Siófok közt pedig az átépítés óta a sztenderd ütemes gyors menettartama 1:27. Mindezt teljes áron 1640 Ft-ért. Ezzel kellene versenyezni. Főleg az utóbbival lesz probléma...
Szerintem a költségeket kell először tisztázni. Az egyszerűség okán jelenértéken*. Harminc évre
- naturáliák
- bérköltségek
- üzemeltetés (ehhez menetidő + fuvarszám alapján kell éves tervezett futást tervezni), üzemanyagtól a büféig mindent.
S csak ezután jön a kiértékesítés, piacra juttatás. Azaz jegyár.
_______
* Aki harminc évre kamatos kamattal számol beruházás marhaságot csinàl. Tudok erre egy nagyon tanulságos doktori értekezést.
Persze, számolgathatunk, de akkor kéne valami jegyár számítás is...
Mert egyelőre a sima hajók ára is nagyon magas egy családnak hosszú útra, tehát ha tömegeket akarunk utaztatni olcsóért, akkor az államnak kvázi dotálnia kell, ha meg az elitnek akarunk szórakozást, akkor sokkal kisebb jószágok kellenek...