Keresés

Részletes keresés

siófoki35 Creative Commons License 2019.03.25 0 0 127812

Nekem az a furi hogy Lelle-Boglár-Badacsony közt csak 1 pár járat megy... 

Előzmény: Ádám Várkonyi (127804)
Enzo Creative Commons License 2019.03.25 -1 0 127811

A szemesi séta úgy néz ki, hogy egy 303-as séta tempóban kifut, eltűnik Akali irányában a távolban, majd egyszer csak felbukkan és egy óra múlva visszaér. Ezt is lehetne szerintem úgy csinálni, hogy közben átkelő is legyen, legfeljebb nem 1 órás lesz a séta hanem 1 óra 10 perc, amiből 5 perc kikötés Akaliban, meg egy kicsit jobban tolni neki a gázt. Egy 15-16-os tempóra ezek a hajók azért képesek. (Oké, legyen 1:20)

 

Előzmény: Ádám Várkonyi (127808)
jakyg Creative Commons License 2019.03.24 0 3 127810

A hétvége hajós eseményei közül kettő:

A Viking Sky személyhajót sikerült bevontatni egy közeli kikötőbe: https://infostart.hu/kulfold/2019/03/24/kikotott-norvegiaban-a-bajba-jutott-viking-sky-luxushajo

Néztem, Mari néni szerint kb. öt vontató vonult fel, 2-3 húzta.

 

Sikerült kiemelni és hatástalanítani a Budafoknál talált bombákat. Úgy nézem, a CSANÁD is részt vett a műveletben egy mucival. Gratula katonáinknak.

https://honvedelem.hu/cikk/115205_hatastalanitottak_a_bombakat_feloldottak_a_teruletzarast

Ádám Várkonyi Creative Commons License 2019.03.24 -1 0 127809

A Kelén az pont nem a mólófejnél szokott fordulni:-) 

Tavaly július elején voltam vele (ugye akkor volt felújítás után a Nagysakál), na akkor úgy odapörköltek, hogy a Zamárdi partok előtt fordultunk... (de legalább gyönyörű hangja volt)

 

Egyébként igazad van, én támogatnám a séta+menetrendi összekombinálását.

Előzmény: HG. (127807)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2019.03.24 0 0 127808

A nyugati medence tényleg pozitívan változott, nemcsak a menetrendi járatok, a séta is, pl Badacsonyban sokkal több lett a lehetőség (főszezonban) A hajóbeosztás is érdekes lesz így, valszeg 2 303 meg egy orosz is Badacsony körül fog tevékenykedni...

 

Szemes azért nincs mindentől messze, Tihanyba pl sokan mennek, kényelmesen 1 órás távra van. Badacsonytól tényleg messzi, de azért szokott oda is lenni utas.

Negatívum még a környéken, hogy a Badacsony/Tihany-Révfülöp utazásokat eléggé megnehezítették azzal hogy korlátozzák az utolsó B fordulót.

A Cs járat keddi visszaállítása nem tudom jó-e (sose lesz rajta utas...)

 

Keleti medencében a menetrendiben ugye nagy változás nem történt (a jó és a szar dolgok is megmaradtak...:-)

A sétamenetrend viszont változott, Siófokon és Almádin ritkítottak, Füreden meg bevezették a szombati csillagleső sétát (ami ugye Keszthelyen már tavaly debütált)

Előzmény: HG. (127806)
HG. Creative Commons License 2019.03.24 -1 1 127807

"Apró" probléma, hogy egy I. díjzónás menettérti jegy 3000 Ft, míg egy 1 órás séta 2000 Ft...

 

Tehát amikor elmegy Füredről a Kelén az apátság alá, a molófejtől kb 100 méterre fordul, és visszamegy, az 2000, míg egy Tihanyban kikötő menetrendivel kb ugyanez 3000. Családostul különösen nem mindegy...

 

Ezzel kezdeni kéne valamit, méghozzá azt, hogy a vonaljáratok díját levinni. Állami cég, azt csinál, amit akar, akkor már legyen szíves azt csinálni, ami a tömegeknek jó.

A komp meg a vitorláskikötő ágazat úgyis eltartja fejőstehénként az egészet.

 

Előzmény: HG. (127806)
HG. Creative Commons License 2019.03.24 0 0 127806

A Badacsony-Keszthely közti változások egyértelműen pozitívak, Keszthely oda és vissza is megközelíthető lett.

Szintén jó ötlet, hogy külön átkelő lesz napi 4 párban Mária és Györök között (ez nyilván az Aqua).

 

Az Udvari Akali ill. Szemes Lelle környék az elmúlt években nagyon visszafejlődött, nem tudom, hogy ez most ok vagy okozat... Tény, hogy szemes mindentől messze van, így talán logikusabb, hogy onnan sok séta indul - és vonaljárat alig. Ezzel együtt W heti 2x elférne...

 

A keleti háromszögről már sokat beszéltünk, ott is szét kéne bontani a 3 irányt 3 hajóra.

 

Még keletebbre örülök hogy megmaradt az A (Siófok-Csopak-Alsóörs-Almádi és vissza kör), bár vélhetően soha nincsenek sokan rajta.

J-vel (Kenese-Tihany) én továbbra is kihagynám Füredet, akkor előbb érne Tihanyba.

 

Az őszi hétvégék hajóira nyugodtan be lehetett volna írni a Siófok - Tihany gépmenetet is... De inkább simán működne az, amiről főszezonban beszéltünk, hogy a füredi sétajárat Tihanyban is megállna napi 3-4x, és akkor csak 1 menetrendi kéne, ami Siófok-Füred közt járna ehhez kapcsolódva.

 

 

Előzmény: Ádám Várkonyi (127804)
HG. Creative Commons License 2019.03.24 0 1 127805

Ma is párban jártak egy jó darabig, ami jó fotótéma lehetett, főleg amikor lenek olyan orrhullámokat toltak neki...

Előzmény: Pedrofon (127801)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2019.03.22 0 1 127804
zjakabfi Creative Commons License 2019.03.22 0 0 127803

Bocs, Siófok-Keszthely, nem Füred-Keszthely.

Előzmény: zjakabfi (127802)
zjakabfi Creative Commons License 2019.03.22 0 1 127802

Nono, közvetlen ütemes gyors párosban1:23, ami nyáron még tíz perccel jobb.

Előzmény: trizs77 (127789)
Pedrofon Creative Commons License 2019.03.22 0 1 127801

Még szép, hogy fotóztam, bár nem ezzel a céllal érkeztem a hídra, de nagy öröm volt látni őket:

 

Előzmény: HG. (127799)
Enzo Creative Commons License 2019.03.22 0 0 127800

Kivéve, ha Keszthelyről Siófokra megy azzal a hajóval, ami megáll Földváron. De ez jellemzően nem egy keresett viszonylat se egyben, se külön. :-)

Előzmény: HG. (127797)
HG. Creative Commons License 2019.03.22 0 1 127799

Remélem a mai jó időben is fotóztál arra, és lekaptad a 2 dunayachtos 400-as együttmenetelét.

 

https://cam.idokep.hu/cam/anim/thuthu/1553264591.jpg

 

https://cam.idokep.hu/cam/anim/thuthu/1553264651.jpg

Előzmény: Pedrofon (127774)
gepesz Creative Commons License 2019.03.22 0 0 127798

Lásd nyaralóhajók.

Bár még csak  (azt hiszem) terv.

De nincsenek kétségeim.

Előzmény: Zoltika (127793)
HG. Creative Commons License 2019.03.22 0 1 127797

Mondjuk a Siófok - Földvár az, amit hajóval pont senki nem nagyon fog megtenni, se gyorssal, se lassúval.

Enzo Creative Commons License 2019.03.22 0 1 127796

"túl közel tényleg nem mehet a déli parthoz"

Tényleg nem. :-) De ez kevés lesz

Előzmény: gigabursch (127795)
gigabursch Creative Commons License 2019.03.22 -2 0 127795

Megmértem még1×, sőt azt is figyelembe vettem, hogy túl közel tényleg nem mehet a déli parthoz.

15,9 km lett.

 

Megtartsuk?

:-)

 

Ha már itt tartunk, az egyesületet is érintő nyitóhajózásban ezt témaként nem akarjuk felhozni?

Nem is azért, hogy döntést hozzunk, hanem azért, hogy egy kiadósat beszélgessünk róla, sőt mi több, akár még egy értelmes koncepció vázát is megalkothatnánk.

 

(Pl. én elmerengtem rajta, hogy csak saját (egyesületi) mérésekkel, megfigyelésekkel a kikötötől 100 m távolság - manőver - kikötés - utasok ki/be (hánydb + bringa) - elkötés - manőver - kikötőtől 100 m távolság idejét különböző napszakokban hajókon, járaton, stb. megmérhetnénk, amiből azért egy egyészt jó statisztikai adatokat kaphatnánk, másrészt ez akár pro, akár kontra hasznos infó lenne. - de ez csak egy dolog)

 

Előzmény: Enzo (127784)
smith Creative Commons License 2019.03.22 0 2 127794

Előbb talán próbáld értelmezni azt, amit írtam, vasútgyilkos...

Előzmény: trizs77 (127789)
Zoltika Creative Commons License 2019.03.22 -2 2 127793

trizs77:

 

"Nem hozhatsz csak egy piaci szereplőre kivételezett törvényt."

 

Magyarországon?

:)))))))))))

Előzmény: trizs77 (127790)
trizs77 Creative Commons License 2019.03.22 -4 0 127792

Jogos.

Igazad van.

Éljenek a hajnali 4,00 és 5,00 óra között ébredők, útra kelők.

 

 

Előzmény: Ádám Várkonyi (127791)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2019.03.22 0 2 127791

Azt nem írta hogy közvetlen.

Átszállással pedig van 1:25:

 

Előzmény: trizs77 (127789)
trizs77 Creative Commons License 2019.03.22 -5 0 127790

Mert egyelőre a sima hajók ára is nagyon magas egy családnak hosszú útra, tehát ha tömegeket akarunk utaztatni olcsóért, akkor az államnak kvázi dotálnia kell, ha meg az elitnek akarunk szórakozást, akkor sokkal kisebb jószágok kellenek...

 

-------------------------------------------------------------------------------------------

 

Ha a balatoni személyhajózást átemeled közszolgáltatásba, ma nem az, de lehet ilyet csinálni, akkor a többi közlekedési alágazat szabadidős utaztatásait (például a budapesti városnéző buszokat) is át kell emelned, és államilag támogatni jegy áraikat.

 

Nem hozhatsz csak egy piaci szereplőre kivételezett törvényt.

 

Megoldható, de tudtommal ez a mostani rendszer a közszolgáltatásokból (egészségügy, oktatás, közlekedés)-ból való fokozatos kivonulásra esküdött fel, nem a közszolgáltatások bővítésére.

 

Tehát igen iciri az esélye, hogy a balatoni hajózás (kivéve a kompközlekedést) a belátható időben közszolgáltatássá, azaz államilag támogatott jegyet árúsítóvá váljék.

 

 

trizs77 Creative Commons License 2019.03.22 -3 0 127789

Keszthely és Füred közt ma is van 1:25 menettartamú vonat.

 

-----------------------------------------

 

Ez igaz ?

 

Nem.

Nincs.

 

Csak átszállással, és 1,47 a legjobb menetidő.

Előzmény: smith (127788)
smith Creative Commons License 2019.03.22 0 1 127788

Másfél óra alatt Keszthelyről Füredre max kocsival érkezem meg, de az sem biztos.

 

Khmmm...

Keszthely és Füred közt ma is van 1:25 menettartamú vonat, tehát az elvi lehetőség adott rá, Keszthely Siófok közt pedig az átépítés óta a sztenderd ütemes gyors menettartama 1:27. Mindezt teljes áron 1640 Ft-ért. Ezzel kellene versenyezni. Főleg az utóbbival lesz probléma...

Előzmény: gigabursch (127770)
tehtube Creative Commons License 2019.03.21 0 0 127787

Talán mert a hajó a víz tetején csúszik, miközben alatta elfordul a Föld :-)

Jellemzően k-ny mozgás.

Előzmény: Enzo (127771)
gigabursch Creative Commons License 2019.03.21 -2 0 127786
Igen kell. Majd.

Szerintem a költségeket kell először tisztázni. Az egyszerűség okán jelenértéken*. Harminc évre
- naturáliák
- bérköltségek
- üzemeltetés (ehhez menetidő + fuvarszám alapján kell éves tervezett futást tervezni), üzemanyagtól a büféig mindent.

S csak ezután jön a kiértékesítés, piacra juttatás. Azaz jegyár.

_______
* Aki harminc évre kamatos kamattal számol beruházás marhaságot csinàl. Tudok erre egy nagyon tanulságos doktori értekezést.
Előzmény: HG. (127785)
HG. Creative Commons License 2019.03.21 0 4 127785

Persze, számolgathatunk, de akkor kéne valami jegyár számítás is...

Mert egyelőre a sima hajók ára is nagyon magas egy családnak hosszú útra, tehát ha tömegeket akarunk utaztatni olcsóért, akkor az államnak kvázi dotálnia kell, ha meg az elitnek akarunk szórakozást, akkor sokkal kisebb jószágok kellenek...

 

Előzmény: gigabursch (127783)
Enzo Creative Commons License 2019.03.21 -1 1 127784

Nem akarok szőrözni, de

Bföldvár-Siófok az én mérésem szerint legkevesebb 16,5 km.

Siófok-Balatonfüred: 12,5.

 

Előzmény: gigabursch (127781)
gigabursch Creative Commons License 2019.03.21 -2 0 127783

Miért ne tervezzünk-számoljunk?

 

Mint a magyar hajózással foglalkozó egyesület tagjai, miért ne kezdjünk el egy hosszú távú terv előnyeit, hátrányai és gazdasági opcióit kitárgyalni.

 

Hajó 630 m Ft.

Mennyi 30 év alatt a fenntartása, kiindulva egyéb hajókból, karbantartásokból, drága mindenből?

Hány üzemrát lehetne belőle szezonban és szezonon túl kihozni.

Télen, jégmentes időben?

 

stb.

 

Törpöljünk

Előzmény: HG. (127777)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!