Keresés

Részletes keresés

smith Creative Commons License 2019.03.22 0 2 127794

Előbb talán próbáld értelmezni azt, amit írtam, vasútgyilkos...

Előzmény: trizs77 (127789)
Zoltika Creative Commons License 2019.03.22 -2 2 127793

trizs77:

 

"Nem hozhatsz csak egy piaci szereplőre kivételezett törvényt."

 

Magyarországon?

:)))))))))))

Előzmény: trizs77 (127790)
trizs77 Creative Commons License 2019.03.22 -4 0 127792

Jogos.

Igazad van.

Éljenek a hajnali 4,00 és 5,00 óra között ébredők, útra kelők.

 

 

Előzmény: Ádám Várkonyi (127791)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2019.03.22 0 2 127791

Azt nem írta hogy közvetlen.

Átszállással pedig van 1:25:

 

Előzmény: trizs77 (127789)
trizs77 Creative Commons License 2019.03.22 -5 0 127790

Mert egyelőre a sima hajók ára is nagyon magas egy családnak hosszú útra, tehát ha tömegeket akarunk utaztatni olcsóért, akkor az államnak kvázi dotálnia kell, ha meg az elitnek akarunk szórakozást, akkor sokkal kisebb jószágok kellenek...

 

-------------------------------------------------------------------------------------------

 

Ha a balatoni személyhajózást átemeled közszolgáltatásba, ma nem az, de lehet ilyet csinálni, akkor a többi közlekedési alágazat szabadidős utaztatásait (például a budapesti városnéző buszokat) is át kell emelned, és államilag támogatni jegy áraikat.

 

Nem hozhatsz csak egy piaci szereplőre kivételezett törvényt.

 

Megoldható, de tudtommal ez a mostani rendszer a közszolgáltatásokból (egészségügy, oktatás, közlekedés)-ból való fokozatos kivonulásra esküdött fel, nem a közszolgáltatások bővítésére.

 

Tehát igen iciri az esélye, hogy a balatoni hajózás (kivéve a kompközlekedést) a belátható időben közszolgáltatássá, azaz államilag támogatott jegyet árúsítóvá váljék.

 

 

trizs77 Creative Commons License 2019.03.22 -3 0 127789

Keszthely és Füred közt ma is van 1:25 menettartamú vonat.

 

-----------------------------------------

 

Ez igaz ?

 

Nem.

Nincs.

 

Csak átszállással, és 1,47 a legjobb menetidő.

Előzmény: smith (127788)
smith Creative Commons License 2019.03.22 0 1 127788

Másfél óra alatt Keszthelyről Füredre max kocsival érkezem meg, de az sem biztos.

 

Khmmm...

Keszthely és Füred közt ma is van 1:25 menettartamú vonat, tehát az elvi lehetőség adott rá, Keszthely Siófok közt pedig az átépítés óta a sztenderd ütemes gyors menettartama 1:27. Mindezt teljes áron 1640 Ft-ért. Ezzel kellene versenyezni. Főleg az utóbbival lesz probléma...

Előzmény: gigabursch (127770)
tehtube Creative Commons License 2019.03.21 0 0 127787

Talán mert a hajó a víz tetején csúszik, miközben alatta elfordul a Föld :-)

Jellemzően k-ny mozgás.

Előzmény: Enzo (127771)
gigabursch Creative Commons License 2019.03.21 -2 0 127786
Igen kell. Majd.

Szerintem a költségeket kell először tisztázni. Az egyszerűség okán jelenértéken*. Harminc évre
- naturáliák
- bérköltségek
- üzemeltetés (ehhez menetidő + fuvarszám alapján kell éves tervezett futást tervezni), üzemanyagtól a büféig mindent.

S csak ezután jön a kiértékesítés, piacra juttatás. Azaz jegyár.

_______
* Aki harminc évre kamatos kamattal számol beruházás marhaságot csinàl. Tudok erre egy nagyon tanulságos doktori értekezést.
Előzmény: HG. (127785)
HG. Creative Commons License 2019.03.21 0 4 127785

Persze, számolgathatunk, de akkor kéne valami jegyár számítás is...

Mert egyelőre a sima hajók ára is nagyon magas egy családnak hosszú útra, tehát ha tömegeket akarunk utaztatni olcsóért, akkor az államnak kvázi dotálnia kell, ha meg az elitnek akarunk szórakozást, akkor sokkal kisebb jószágok kellenek...

 

Előzmény: gigabursch (127783)
Enzo Creative Commons License 2019.03.21 -1 1 127784

Nem akarok szőrözni, de

Bföldvár-Siófok az én mérésem szerint legkevesebb 16,5 km.

Siófok-Balatonfüred: 12,5.

 

Előzmény: gigabursch (127781)
gigabursch Creative Commons License 2019.03.21 -2 0 127783

Miért ne tervezzünk-számoljunk?

 

Mint a magyar hajózással foglalkozó egyesület tagjai, miért ne kezdjünk el egy hosszú távú terv előnyeit, hátrányai és gazdasági opcióit kitárgyalni.

 

Hajó 630 m Ft.

Mennyi 30 év alatt a fenntartása, kiindulva egyéb hajókból, karbantartásokból, drága mindenből?

Hány üzemrát lehetne belőle szezonban és szezonon túl kihozni.

Télen, jégmentes időben?

 

stb.

 

Törpöljünk

Előzmény: HG. (127777)
gigabursch Creative Commons License 2019.03.21 -1 1 127782

Akkor kapnak posztumusz Darwin-díjat

Előzmény: smith (127780)
gigabursch Creative Commons License 2019.03.21 0 1 127781

 

 

Balatonfüred - Siófok: 15,1 ==> Balatonföldvár-Siófok: 15,1

 

Ez egy elég bosszantó elgépelés...

:-0

Előzmény: gigabursch (127762)
smith Creative Commons License 2019.03.21 0 1 127780

A Balatonon jelenleg is vannak úszók...

Az ellen neeem véééd! :-)

Előzmény: gigabursch (127778)
gigabursch Creative Commons License 2019.03.21 0 0 127779
Megígérem, hogy újramérem és feloldom a problémát.
Előzmény: Enzo (127771)
gigabursch Creative Commons License 2019.03.21 -2 1 127778
Szerintem kb fele annyit sem, mint amennyi vizitúrázót elcsapott az elmúlt 50 évben a szárnyas a Dunán.
Egyébiránt úszók a Balatonra is kirakhatók, onnan meg nuku mellébeszélés.
Előzmény: HG. (127763)
HG. Creative Commons License 2019.03.21 0 1 127777

Nem szeretnék a Balatonon 2+ milliárdos hajót látni...

De 630 milliósat sem (bár olyan azt hiszem minden nyáron látok :(

 

 

Előzmény: Ádám Várkonyi (127775)
Enzo Creative Commons License 2019.03.20 0 1 127776

"A Kelén hamarabb elcsapja a vitorlást, alacsonyabb sebességével is."

Bármilyen furcsa, a hagyományos vízkiszorításos géphajók között a Kelén az egyik leggyorsabb a tavon. Azzal az alakkal, azzal a géperővel.

Előzmény: riversea (127773)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2019.03.20 0 0 127775

tudjuk, mibe kerül egy liyen hajó?”


Az új, az 7 millió euróból épült.

A régebbi amit eladnak (vagy már el is adtak talán) az új érkezésével, azt 2 millió euróért akarták eladni (az asszem 13 éves hajó)

 

Előzmény: riversea (127773)
Pedrofon Creative Commons License 2019.03.20 0 5 127774

A HUNNIA iskolahajót gyönyörű időben sikerült ma délután lefényképeznem. Egy fotón testvérével A BOSS motorossal is szerepel. Épp spontán mini topictalálkozót tartottunk Zoltikával, amikor felbukkant fedélzetén rendkívül vidám fiatalokkal:

riversea Creative Commons License 2019.03.20 0 1 127773

Mekkora tömegekben merül fel egyáltalán, hogy Siófokról Badacsonyba, Keszthelyről Tihanyba, stb. utazzanak

 

Hát, ha megnézik, hogy ez mennyi időt venne igénybe per ma, akkor senkiben sem, az biztos. Éppen az lenne a lényeg, hogy legyen egy alternatíva a szárazföldi utazással szemben, ami különlegessége folytán vonzó lehet, és nem vesz sokkal több időt igénybe. Ha a „tömegek” megindulnának a Balaton egyes régiói /városai között, az úgy vélem turisztikai szempontból jó és kívánatos lenne, s talán a beruházásnak olyan hozadéka is lenne, amit nem feltétlenül a hajó közvetlen megtérülésén lehetne mérni. Mivel állam bácsi a tulajdonos, nyilván egy tágabb keretben gondolkodik, biztos más szempontok is játszanak, nemcsak az üzemeltetés határköltsége. Apropó, tudjuk, mibe kerül egy ilyen hajó? Ellenkező esetben egyelőre a semmiről beszélgetünk.    

 

Hány tihanyi kútban horgászó csónakost, elsodródott gumimatracost, maga se tudja hova tekergő vitorlást, stb. darálna be egy ilyen?

 

Jaj, ezt ne! Miért nem darálja be őket Ausztriában a szűk csatornában, vagy mondjuk az aucklandi öbölben, ahol nagyságrendekkel több vitorlás, kishajó, csónak, jetski, stb. mozog, mint a Balatonon?   Sok jó érvet lehet felhozni pro és kontra, de ez egy álérv, nem tudom elfogadni. A víziközlekedésnek megvannak a szabályai, a nagyhajó vezető pedig fel van készülve a balfék kishajósokra. Mellesleg megjegyzem, egy ilyen cat messze jobban manőverezhető, mint egy tehetetlen vízkiszorításos test. A Kelén hamarabb elcsapja a vitorlást, alacsonyabb sebességével is.

 

Nézd, én a Csobáncon szerelmesedtem bele a hajózásba hét éves koromban, úgyhogy nem valószínű, hogy valaha is a gyorshajó lesz a kedvencem, nem ezért írtam a fentieket. Ha viszont azt szeretnénk, hogy a hajózás népszerűbb legyen, akkor a „tömegek” kedvére kell fejleszteni, nem pedig nekünk a maroknyi kisebbségnek. Ehhez pedig szerintem valami új, innovatív elemre lenne szükség a tavon is.

 

Ja, és kérlek, ne használd a desztináció szót, mert azért itt ölnek…-J

Előzmény: HG. (127763)
jakyg Creative Commons License 2019.03.20 -1 0 127772

Nem szűnt meg a szakképzést adó iskola.

És munkaerőpiac van. Baj volna, ha nem volna.

Előzmény: szítóvas (127769)
Enzo Creative Commons License 2019.03.20 0 3 127771

Hogy lehet a Balatonfüred-Siófok táv hosszabb mint a Siófok-Balatonfüred? Ezt már az előző hozzászólásban sem értettem.

Ez olyan paradoxon mint a hétfőtől péntekig 5 nap, de péntektől hétfőig csak 2? :-)

Előzmény: gigabursch (127770)
gigabursch Creative Commons License 2019.03.20 -2 0 127770

Jó a felvetés, érdemes végigszámolni a Keszthely-Siófok/Füred viszonylatban.

Sejtésem szerint hamar kiderül, hogy üti a vasutat és a volánt is.

 

 

De lássuk a matek (első) megalapozó elvét:

A távolságokat úgy vettem le, hogy a hajók nem érkeznek be egy heves kézifékes fordulóval, kilinccsel előre, majd blokkolás, hanem némi ív is tartozik hozzájuk.

De szerencsére a openstreetmap mutatja a legtöbb hajóútvonalat is, tehát nem volt nehéz mérnem.

 

Előrebocsátom, nem ismerem egy TCL felgyorsulását és lelassulását, de szerintem a kikötőtől 100 méterre már jöhet a kakaó és onnan számítva 1 km alatt felgyorsul, és ez egyszerűség kedvéért vegyünk ugyanennyit lelassulásra is, tehát az általam megadott távolságokból nagy sebességű szakasznak adjunk meg 2,5 km-rel kevesebbet, a többit vegyük átlag 15 km/h-nak, mert a manővertől a felgyorsulásig és vissza ez kb ki is teszi ezt az átlagsebességet.

Állásonként vegyünk 5 percet (nyáron ennyi idő alatt szálltunk be Szigligeten és ugyanennyi idő alatt szálltunk ki jó sokan Márián bringástul a Hévíz m/s-ról

Gyorsmenetre számoljunk 50 km/h sebességgel

 

Keszthely - Balatongyörök: 8,4 km => 5,9 km

Balatongyörök - Badacsony: 13,0 km => 10,5 km

Badacsony - Balatonboglár: 10,3 km => 7,8 km

Balatonboglár - Balatonföldvár: 20,4 km => 17,9 km

Balatonfüred - Siófok: 15,1 => 12,6 km

Siófok - Balatonfüred: 12,1 => 9,6 km

Balatonfüred - Tihany: 4,0 => 1,5 km

Tihany - Balatonföldvár: 7,1 km => 4,6 km

 

 

Keszthelyi indulással: Tihany

48,4 km gyors => 58'

12,5 km lassú => 12,5'

3 köztes kikötés =>15'

Összesen: 85,5 '

 

Keszthelyi indulással: Füred (Tihanyon át)

49,9 km gyors => 60'

15,0 km lassú => 15'

4 köztes kikötés => 20'

Összesen: 95'

 

Keszthelyi indulással: Siófok (Földvárról egyenesen)

53,9 km gyors => 65'

12,5 km lassú => 12,5'

3 köztes kikötés => 15'

Összesen: 92,5'

 

Másfél óra alatt Keszthelyről Füredre max kocsival érkezem meg, de az sem biztos. Így elsőre elég durva.

Gyanúsan erős nekem ez a menetidő, Pontosítsunk rajta. 

 

Előzmény: HG. (127764)
szítóvas Creative Commons License 2019.03.20 0 1 127769

Bocs, hogy a szárazföldről belevauzok! De! Szakképzetteket keresnek! És a szakképesítést hol és hogyan lehet megszerezni? (Azt hallottam, hogy egy szezon alatt nem lehet megszerezni az előírt gyakorlatot.) Most isszuk annak a levét (de nem csak a hajózás terén) hogy megszüntek a szakképzést adó középiskolák. Na meg aztán ha le is vizsgázik, elhajózik más vizekre, ahol anyagilag jobban megéri. Nem? 

 

Előzmény: smith (127738)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2019.03.20 0 0 127768

"Megéri?"

 

Nem nagyon, és szerintem elsősorban pont ezért nem reális ez a "TCL-féle gyorskatamaránok a Balatonra" elképzelés.

Annyi pénzből, amibe egy (EGY) ilyen csúcstechnológiás hajó belekerülne, annyi pénzből a TELJES balatoni flottán lehetne komoly beruházásokat eszközölni...

Az viszont igaz, hogy valóban gyorsítani kell a hosszú vonaljáratokon (ilyen ugye elsősorban J, H, K, N(G, ha újra lenne..)).

Tehát szerintem a reális fejlesztési elképzelés az, hogy azt a bizonyos 3 új hajót, amit venni akarnak a nagy fejlesztési pénzből, azt úgy válasszák ki/terveztessék meg, hogy:

-legyen legalább 25 km/h utazósebessége (tehát mondjuk 29-30 km/h végsebessége).

-legyen több nagy beszállító ajtaja, és normális ajtó előtti tere, hogy gyorsítható legyen a beszállítás.

Ha ilyen hajókkal állítanák ki a J/H/K/egyéb vonaljáratokat, akkor minden viszonylaton lenne legalább 30, de akár 45-60 perc időnyereség is a mostanihoz képest, és nem kerül horror pénzbe.

 

Előzmény: HG. (127764)
csecsaba2 Creative Commons License 2019.03.20 0 0 127767

a szél okozta zavarok kiküszöbölése után csakis elírás lehetett :-)

 

a nyomtatásban tévesen megjelölt ikerelnevezésű szögekkel megáldott 3szög:

Balatonfüred - Siófok: 15,1

Siófok - Balatonfüred: 12,1

Balatonfüred - Tihany: 4,0

 

ami akart lenni :-)

Tihany- Siófok: 15,1

Siófok - Balatonfüred: 12,1

Balatonfüred - Tihany: 4,0

 

így 100 km-ről térkép nélkül

Előzmény: HG. (127764)
svábler27 Creative Commons License 2019.03.20 0 0 127766

Emlékét megőrizzük!

Előzmény: svábler27 (127765)
svábler27 Creative Commons License 2019.03.20 0 0 127765

Ismét egy szomorú hír!  

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!