Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2019.03.22 -3 0 127789

Keszthely és Füred közt ma is van 1:25 menettartamú vonat.

 

-----------------------------------------

 

Ez igaz ?

 

Nem.

Nincs.

 

Csak átszállással, és 1,47 a legjobb menetidő.

Előzmény: smith (127788)
smith Creative Commons License 2019.03.22 0 1 127788

Másfél óra alatt Keszthelyről Füredre max kocsival érkezem meg, de az sem biztos.

 

Khmmm...

Keszthely és Füred közt ma is van 1:25 menettartamú vonat, tehát az elvi lehetőség adott rá, Keszthely Siófok közt pedig az átépítés óta a sztenderd ütemes gyors menettartama 1:27. Mindezt teljes áron 1640 Ft-ért. Ezzel kellene versenyezni. Főleg az utóbbival lesz probléma...

Előzmény: gigabursch (127770)
tehtube Creative Commons License 2019.03.21 0 0 127787

Talán mert a hajó a víz tetején csúszik, miközben alatta elfordul a Föld :-)

Jellemzően k-ny mozgás.

Előzmény: Enzo (127771)
gigabursch Creative Commons License 2019.03.21 -2 0 127786
Igen kell. Majd.

Szerintem a költségeket kell először tisztázni. Az egyszerűség okán jelenértéken*. Harminc évre
- naturáliák
- bérköltségek
- üzemeltetés (ehhez menetidő + fuvarszám alapján kell éves tervezett futást tervezni), üzemanyagtól a büféig mindent.

S csak ezután jön a kiértékesítés, piacra juttatás. Azaz jegyár.

_______
* Aki harminc évre kamatos kamattal számol beruházás marhaságot csinàl. Tudok erre egy nagyon tanulságos doktori értekezést.
Előzmény: HG. (127785)
HG. Creative Commons License 2019.03.21 0 4 127785

Persze, számolgathatunk, de akkor kéne valami jegyár számítás is...

Mert egyelőre a sima hajók ára is nagyon magas egy családnak hosszú útra, tehát ha tömegeket akarunk utaztatni olcsóért, akkor az államnak kvázi dotálnia kell, ha meg az elitnek akarunk szórakozást, akkor sokkal kisebb jószágok kellenek...

 

Előzmény: gigabursch (127783)
Enzo Creative Commons License 2019.03.21 -1 1 127784

Nem akarok szőrözni, de

Bföldvár-Siófok az én mérésem szerint legkevesebb 16,5 km.

Siófok-Balatonfüred: 12,5.

 

Előzmény: gigabursch (127781)
gigabursch Creative Commons License 2019.03.21 -2 0 127783

Miért ne tervezzünk-számoljunk?

 

Mint a magyar hajózással foglalkozó egyesület tagjai, miért ne kezdjünk el egy hosszú távú terv előnyeit, hátrányai és gazdasági opcióit kitárgyalni.

 

Hajó 630 m Ft.

Mennyi 30 év alatt a fenntartása, kiindulva egyéb hajókból, karbantartásokból, drága mindenből?

Hány üzemrát lehetne belőle szezonban és szezonon túl kihozni.

Télen, jégmentes időben?

 

stb.

 

Törpöljünk

Előzmény: HG. (127777)
gigabursch Creative Commons License 2019.03.21 -1 1 127782

Akkor kapnak posztumusz Darwin-díjat

Előzmény: smith (127780)
gigabursch Creative Commons License 2019.03.21 0 1 127781

 

 

Balatonfüred - Siófok: 15,1 ==> Balatonföldvár-Siófok: 15,1

 

Ez egy elég bosszantó elgépelés...

:-0

Előzmény: gigabursch (127762)
smith Creative Commons License 2019.03.21 0 1 127780

A Balatonon jelenleg is vannak úszók...

Az ellen neeem véééd! :-)

Előzmény: gigabursch (127778)
gigabursch Creative Commons License 2019.03.21 0 0 127779
Megígérem, hogy újramérem és feloldom a problémát.
Előzmény: Enzo (127771)
gigabursch Creative Commons License 2019.03.21 -2 1 127778
Szerintem kb fele annyit sem, mint amennyi vizitúrázót elcsapott az elmúlt 50 évben a szárnyas a Dunán.
Egyébiránt úszók a Balatonra is kirakhatók, onnan meg nuku mellébeszélés.
Előzmény: HG. (127763)
HG. Creative Commons License 2019.03.21 0 1 127777

Nem szeretnék a Balatonon 2+ milliárdos hajót látni...

De 630 milliósat sem (bár olyan azt hiszem minden nyáron látok :(

 

 

Előzmény: Ádám Várkonyi (127775)
Enzo Creative Commons License 2019.03.20 0 1 127776

"A Kelén hamarabb elcsapja a vitorlást, alacsonyabb sebességével is."

Bármilyen furcsa, a hagyományos vízkiszorításos géphajók között a Kelén az egyik leggyorsabb a tavon. Azzal az alakkal, azzal a géperővel.

Előzmény: riversea (127773)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2019.03.20 0 0 127775

tudjuk, mibe kerül egy liyen hajó?”


Az új, az 7 millió euróból épült.

A régebbi amit eladnak (vagy már el is adtak talán) az új érkezésével, azt 2 millió euróért akarták eladni (az asszem 13 éves hajó)

 

Előzmény: riversea (127773)
Pedrofon Creative Commons License 2019.03.20 0 5 127774

A HUNNIA iskolahajót gyönyörű időben sikerült ma délután lefényképeznem. Egy fotón testvérével A BOSS motorossal is szerepel. Épp spontán mini topictalálkozót tartottunk Zoltikával, amikor felbukkant fedélzetén rendkívül vidám fiatalokkal:

riversea Creative Commons License 2019.03.20 0 1 127773

Mekkora tömegekben merül fel egyáltalán, hogy Siófokról Badacsonyba, Keszthelyről Tihanyba, stb. utazzanak

 

Hát, ha megnézik, hogy ez mennyi időt venne igénybe per ma, akkor senkiben sem, az biztos. Éppen az lenne a lényeg, hogy legyen egy alternatíva a szárazföldi utazással szemben, ami különlegessége folytán vonzó lehet, és nem vesz sokkal több időt igénybe. Ha a „tömegek” megindulnának a Balaton egyes régiói /városai között, az úgy vélem turisztikai szempontból jó és kívánatos lenne, s talán a beruházásnak olyan hozadéka is lenne, amit nem feltétlenül a hajó közvetlen megtérülésén lehetne mérni. Mivel állam bácsi a tulajdonos, nyilván egy tágabb keretben gondolkodik, biztos más szempontok is játszanak, nemcsak az üzemeltetés határköltsége. Apropó, tudjuk, mibe kerül egy ilyen hajó? Ellenkező esetben egyelőre a semmiről beszélgetünk.    

 

Hány tihanyi kútban horgászó csónakost, elsodródott gumimatracost, maga se tudja hova tekergő vitorlást, stb. darálna be egy ilyen?

 

Jaj, ezt ne! Miért nem darálja be őket Ausztriában a szűk csatornában, vagy mondjuk az aucklandi öbölben, ahol nagyságrendekkel több vitorlás, kishajó, csónak, jetski, stb. mozog, mint a Balatonon?   Sok jó érvet lehet felhozni pro és kontra, de ez egy álérv, nem tudom elfogadni. A víziközlekedésnek megvannak a szabályai, a nagyhajó vezető pedig fel van készülve a balfék kishajósokra. Mellesleg megjegyzem, egy ilyen cat messze jobban manőverezhető, mint egy tehetetlen vízkiszorításos test. A Kelén hamarabb elcsapja a vitorlást, alacsonyabb sebességével is.

 

Nézd, én a Csobáncon szerelmesedtem bele a hajózásba hét éves koromban, úgyhogy nem valószínű, hogy valaha is a gyorshajó lesz a kedvencem, nem ezért írtam a fentieket. Ha viszont azt szeretnénk, hogy a hajózás népszerűbb legyen, akkor a „tömegek” kedvére kell fejleszteni, nem pedig nekünk a maroknyi kisebbségnek. Ehhez pedig szerintem valami új, innovatív elemre lenne szükség a tavon is.

 

Ja, és kérlek, ne használd a desztináció szót, mert azért itt ölnek…-J

Előzmény: HG. (127763)
jakyg Creative Commons License 2019.03.20 -1 0 127772

Nem szűnt meg a szakképzést adó iskola.

És munkaerőpiac van. Baj volna, ha nem volna.

Előzmény: Törölt nick (127769)
Enzo Creative Commons License 2019.03.20 0 3 127771

Hogy lehet a Balatonfüred-Siófok táv hosszabb mint a Siófok-Balatonfüred? Ezt már az előző hozzászólásban sem értettem.

Ez olyan paradoxon mint a hétfőtől péntekig 5 nap, de péntektől hétfőig csak 2? :-)

Előzmény: gigabursch (127770)
gigabursch Creative Commons License 2019.03.20 -2 0 127770

Jó a felvetés, érdemes végigszámolni a Keszthely-Siófok/Füred viszonylatban.

Sejtésem szerint hamar kiderül, hogy üti a vasutat és a volánt is.

 

 

De lássuk a matek (első) megalapozó elvét:

A távolságokat úgy vettem le, hogy a hajók nem érkeznek be egy heves kézifékes fordulóval, kilinccsel előre, majd blokkolás, hanem némi ív is tartozik hozzájuk.

De szerencsére a openstreetmap mutatja a legtöbb hajóútvonalat is, tehát nem volt nehéz mérnem.

 

Előrebocsátom, nem ismerem egy TCL felgyorsulását és lelassulását, de szerintem a kikötőtől 100 méterre már jöhet a kakaó és onnan számítva 1 km alatt felgyorsul, és ez egyszerűség kedvéért vegyünk ugyanennyit lelassulásra is, tehát az általam megadott távolságokból nagy sebességű szakasznak adjunk meg 2,5 km-rel kevesebbet, a többit vegyük átlag 15 km/h-nak, mert a manővertől a felgyorsulásig és vissza ez kb ki is teszi ezt az átlagsebességet.

Állásonként vegyünk 5 percet (nyáron ennyi idő alatt szálltunk be Szigligeten és ugyanennyi idő alatt szálltunk ki jó sokan Márián bringástul a Hévíz m/s-ról

Gyorsmenetre számoljunk 50 km/h sebességgel

 

Keszthely - Balatongyörök: 8,4 km => 5,9 km

Balatongyörök - Badacsony: 13,0 km => 10,5 km

Badacsony - Balatonboglár: 10,3 km => 7,8 km

Balatonboglár - Balatonföldvár: 20,4 km => 17,9 km

Balatonfüred - Siófok: 15,1 => 12,6 km

Siófok - Balatonfüred: 12,1 => 9,6 km

Balatonfüred - Tihany: 4,0 => 1,5 km

Tihany - Balatonföldvár: 7,1 km => 4,6 km

 

 

Keszthelyi indulással: Tihany

48,4 km gyors => 58'

12,5 km lassú => 12,5'

3 köztes kikötés =>15'

Összesen: 85,5 '

 

Keszthelyi indulással: Füred (Tihanyon át)

49,9 km gyors => 60'

15,0 km lassú => 15'

4 köztes kikötés => 20'

Összesen: 95'

 

Keszthelyi indulással: Siófok (Földvárról egyenesen)

53,9 km gyors => 65'

12,5 km lassú => 12,5'

3 köztes kikötés => 15'

Összesen: 92,5'

 

Másfél óra alatt Keszthelyről Füredre max kocsival érkezem meg, de az sem biztos. Így elsőre elég durva.

Gyanúsan erős nekem ez a menetidő, Pontosítsunk rajta. 

 

Előzmény: HG. (127764)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.20 0 1 127769

Bocs, hogy a szárazföldről belevauzok! De! Szakképzetteket keresnek! És a szakképesítést hol és hogyan lehet megszerezni? (Azt hallottam, hogy egy szezon alatt nem lehet megszerezni az előírt gyakorlatot.) Most isszuk annak a levét (de nem csak a hajózás terén) hogy megszüntek a szakképzést adó középiskolák. Na meg aztán ha le is vizsgázik, elhajózik más vizekre, ahol anyagilag jobban megéri. Nem? 

 

Előzmény: smith (127738)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2019.03.20 0 0 127768

"Megéri?"

 

Nem nagyon, és szerintem elsősorban pont ezért nem reális ez a "TCL-féle gyorskatamaránok a Balatonra" elképzelés.

Annyi pénzből, amibe egy (EGY) ilyen csúcstechnológiás hajó belekerülne, annyi pénzből a TELJES balatoni flottán lehetne komoly beruházásokat eszközölni...

Az viszont igaz, hogy valóban gyorsítani kell a hosszú vonaljáratokon (ilyen ugye elsősorban J, H, K, N(G, ha újra lenne..)).

Tehát szerintem a reális fejlesztési elképzelés az, hogy azt a bizonyos 3 új hajót, amit venni akarnak a nagy fejlesztési pénzből, azt úgy válasszák ki/terveztessék meg, hogy:

-legyen legalább 25 km/h utazósebessége (tehát mondjuk 29-30 km/h végsebessége).

-legyen több nagy beszállító ajtaja, és normális ajtó előtti tere, hogy gyorsítható legyen a beszállítás.

Ha ilyen hajókkal állítanák ki a J/H/K/egyéb vonaljáratokat, akkor minden viszonylaton lenne legalább 30, de akár 45-60 perc időnyereség is a mostanihoz képest, és nem kerül horror pénzbe.

 

Előzmény: HG. (127764)
csecsaba2 Creative Commons License 2019.03.20 0 0 127767

a szél okozta zavarok kiküszöbölése után csakis elírás lehetett :-)

 

a nyomtatásban tévesen megjelölt ikerelnevezésű szögekkel megáldott 3szög:

Balatonfüred - Siófok: 15,1

Siófok - Balatonfüred: 12,1

Balatonfüred - Tihany: 4,0

 

ami akart lenni :-)

Tihany- Siófok: 15,1

Siófok - Balatonfüred: 12,1

Balatonfüred - Tihany: 4,0

 

így 100 km-ről térkép nélkül

Előzmény: HG. (127764)
svábler27 Creative Commons License 2019.03.20 0 0 127766

Emlékét megőrizzük!

Előzmény: svábler27 (127765)
svábler27 Creative Commons License 2019.03.20 0 0 127765

Ismét egy szomorú hír!  

 

 

HG. Creative Commons License 2019.03.20 -1 0 127764

Balatonfüred - Siófok: 15,1

Siófok - Balatonfüred: 12,1

 

Nézzük inkább a mólófejek közti távot, ami nincs 12 km sem, és induljunk első körben siófokról.

 

Elkötés  1 perc

Hosszú kikötőből kijárás 2 perc

Felgyorsítás párszáz méteren 2 perc

11 nettó menet km megtétele 20 kmh sebességgel (amit egy normális hagyományos hajó is tudna) 33 perc, 40 kmh sebességgel 16,5 perc

Lassítás az utolsó párszáz méteren 3 perc

Kikötés 2 perc

 

Nyerünk kb 17 percet ebben a kurrens viszonylatban 43 helyett, 26 perc körül.

Megéri?

 

 

Előzmény: gigabursch (127762)
HG. Creative Commons License 2019.03.20 -1 1 127763

de osztom a véleményed abban, hogy a gyorshajózásé lesz a jövő itt a magyar belvizeken is.

 

én meg nagyon remélem, hogy nem

 

1. A Balaton keskeny és hosszú, ergo az átkelő járatok teljesen mindegy, hogy 20-30-40 perc alatt érnek-e át, nem ettől lesz több utas, és a meglévőknek sem lesz jobb.

Főleg nem annyival több, ami az egésznek a milliárdos költségét kitermelné.

 

2. a) Mekkora tömegekben merül fel egyáltalán, hogy Siófokról Badacsonyba, Keszthelyről Tihanyba, stb. utazzanak abban a pár napban, míg ott nyaralnak? (mert jelen relációkban lehetne komoly menetidőt faragni)

  b) mekkora tömegekben merül fel egyáltalán, hogy ehhez lerakják az autóikat?

  c) a nemautósok közül mekkora arány választaná ehhez a hosszú túrákhoz a vonathoz képest sokszoros árú hajót?

  d) akarjuk-e (mi itt), hogy egy állami cég soha meg nem térülő presztizsberuházásra szórjon el milliárdokat? (Még ha ennek mostanában divatja is van...) Főleg, hogy ugyanabból a pénzből értelmes fejlesztéseket is lehetne csinálni.

 

3. Hány tihanyi kútban horgászó csónakost, elsodródott gumimatracost, maga se tudja hova tekergő vitorlást, stb. darálna be egy ilyen? vagy tessék mindenkinek hozzászokni ehhez, mert az "úri közönség táncol"?

 

Halvány emlékeimben él valami ilyen sebességkorlátozási szám, de a Balatonon vmax 25-tel minden reális, és piaci alapon keresett desztináció tűréshatáron belül elérhető, ennyit meg egy megfelelő testkiképzésű + motorizáltságú + meghajtású hagyományos hajó is el tudna érni, és akkor béke és csend van.

 

 

Előzmény: riversea (127749)
gigabursch Creative Commons License 2019.03.20 0 0 127762

No, egy kicsit méregettem a térképen:

Keszthely - Balatongyörök: 8,4 km

Balatongyörök - Badacsony: 13,0 km

Badacsony - Balatonboglár: 10,3 km

Balatonboglár - Balatonföldvár: 20,4 km

Balatonfüred - Siófok: 15,1

Siófok - Balatonfüred: 12,1

Balatonfüred - Tihany: 4,0

Tihany - Balatonföldvár: 7,1 km

 

Ebből van egy tényleg rövid szakasz, kettő nem túl hosszú, de a többi mind 10 km feletti szakasz.

Persze ez magában hordozza azt is, hogy szerintem ezek a legfontosabb kikötési csomópontok.

Ha egy TLC páros itt adná a reggeli és késő délutáni menetet, akkor ehhez már szerintem érdemes igazítani a köztes hosszanti és keresztirányú menetrendet.

Előzmény: Ádám Várkonyi (127757)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2019.03.20 0 0 127761

Igen, de azt továbbra sem tudom, hogy mennyivel tudna gyorsítani a jelenlegihez képest a vonaljáratokon egy ilyen konstrukció. Több vonaljárat van (J, H) ahol 4-6 km-enként ki kell kötni, és nem tudom hogy ilyen szakaszokon mennyit tudna fogni ez a hajó a menetidőből ilyen viszonylatban.

 

Egyébként, ha nem 70-nrl menne, hanem momdjuk csak kb 40-nel(Balatonon alapból ez hangzik inkàbb reálisnak...) akkor még elviselhető lenne a menetszél egy nyitott felső fedélzeten, ha valamennyit úgy is kitakar belőle a kormányállás.

Előzmény: riversea (127760)
riversea Creative Commons License 2019.03.20 0 0 127760

A cat tud lassabban is menni, és lehet más, a helyi igényeknek esetleg jobban megfelelő hajtással is szerelni. Óriási előnye viszont, az állandó alacsony merülés (nem utolsó szempont a Dunán, vagy a Balatonon), tartós vízszintes trimmen úszik, a széles fedélzeten pedig tetszés szerint lehet variálni a külső-belső tereket. Az is biztos, hogy két nagyjából azonos paraméterekkel rendelkező, azonos sebességgel haladó egytestű és katamarán hajó közül az utóbbi kelt kisebb hullámokat. Nem hiába terjedtek el Nyugat-Európa, Amerika, Ausztrália nagyobb városaiban a helyi és turista igények kielégítésére. Utaztam ilyenekkel, a külső terek általában mindig jóval kisebbek a belsőknél az általad elmondottak miatt, az utas pedig előbb-utóbb úgyis bemegy, de a partok megközelítésekkor, kikötésnél, ki tudsz menni, nincs az az érzésed, hogy be vagy zárva, mint a szárnyason. A sebesség viszont egy átlag turista számára ma már a leglényegesebb szempont egy vonaljáraton.

Előzmény: smith (127753)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!