Ez a cikk is nyomja azt a mindenhol megtalálható baromságot, hogy a Senki-szigete az Ada-Kaleh volt. Nyilván a Duna kevés lakott szigete közül a legsűrűbben lakott szolgált például egy lakatlan szigethez.
A sok hülye ezt másolja egymásról. Kb. ennyit ér ez a cikk is, a többi része nem is érdekel.
Csak egy pici helyreigazítás: védekezéskor az OMIT (Országos Műszaki Irányító Törzs) ami kiadja az utasítást, az OMIT viszont az OVF-en belüli testület/szervezet/team ahogy tetszik.
A nagy vitás kérdést rövidre zárom...tulajdonosként az adott VIZIG van megjelölve, ugyanúgy mint az autók esetében! A VIZIG-ek pedig 100%-ig állami intézmények.
Hajóokmányról csak az I-es esetében tudok biztosat.
A belügyminiszteri utasításban szereplő jégtörők állami szempontból a jégtörők. Mind a vízügyi rendszerben van. Telepítve vannak - ha jól számolom - 7-8 igazgatósághoz. A főparancsnokság meg az OVF. Tehát védekezéskor OVF irányít, amúgy meg mindegyik fenntartja (jórészt központi forrásból) a nála levőket, ha tudja dolgoztatja őket.
Mindeközben, immáron a teljes 2019-es BAHART menetrend elérhető a menetrendi keresőben.
Az általam kisilabizált változások:
-Tavaszi-Őszi:
Nincs komoly változás, de picit az indulási időket átírták
-Előszezon:
U járat megszűnik, K-nak lesz csatlakozása Máriáról
-Főszezon:
R járat megszűnik, a B hajó fog mindennap 1x sétálni Boglárról,
Heti 6 nap lesz séta Szemesről, 7. nap (péntek) W megy
U járat új útvonala: Mária-Badacsony-Szigliget-Györök-Kesztehly majd vissza (mindez minden nap(sic))
O járat napi 4x fordul, csatlakozással Györökön mindkét keszthelyi és badacsonyi hajóhoz
Ezenkívül van sok kisebb, kevéssé jelentős változtatás.
A sétákat és programokat még nem néztem.
Ez a menetrend szerintem egyértelmű pozitív változás az elmúlt évekhez (főleg tavalyhoz) és az eddigi tendenciához képest. Lehet még hova fejlődni, de az irány már (most) szerintem jó. Grat az illetékesnek.