Hajóokmányról csak az I-es esetében tudok biztosat.
A belügyminiszteri utasításban szereplő jégtörők állami szempontból a jégtörők. Mind a vízügyi rendszerben van. Telepítve vannak - ha jól számolom - 7-8 igazgatósághoz. A főparancsnokság meg az OVF. Tehát védekezéskor OVF irányít, amúgy meg mindegyik fenntartja (jórészt központi forrásból) a nála levőket, ha tudja dolgoztatja őket.
Mindeközben, immáron a teljes 2019-es BAHART menetrend elérhető a menetrendi keresőben.
Az általam kisilabizált változások:
-Tavaszi-Őszi:
Nincs komoly változás, de picit az indulási időket átírták
-Előszezon:
U járat megszűnik, K-nak lesz csatlakozása Máriáról
-Főszezon:
R járat megszűnik, a B hajó fog mindennap 1x sétálni Boglárról,
Heti 6 nap lesz séta Szemesről, 7. nap (péntek) W megy
U járat új útvonala: Mária-Badacsony-Szigliget-Györök-Kesztehly majd vissza (mindez minden nap(sic))
O járat napi 4x fordul, csatlakozással Györökön mindkét keszthelyi és badacsonyi hajóhoz
Ezenkívül van sok kisebb, kevéssé jelentős változtatás.
A sétákat és programokat még nem néztem.
Ez a menetrend szerintem egyértelmű pozitív változás az elmúlt évekhez (főleg tavalyhoz) és az eddigi tendenciához képest. Lehet még hova fejlődni, de az irány már (most) szerintem jó. Grat az illetékesnek.
OFF Abban a számításban a kopás és üzemanyag költség is finoman szólva alulbecsült. Fogyasztásban a 7-7,5l életszerűbb, pláne, ha belefut a pajtás valamelyik masszív dugóba, és ezekből szezonban van gazdagon. Kopásnál még a NAV is a 15ft/km-t tekinti normaköltségnek, szóval az a 32 Ft inkább 45-50...