Keresés

Részletes keresés

smith Creative Commons License 2019.03.11 0 0 127656

Marinéni szerint a cél Bud. Esetleg ő is részesül majd a felújítási munkákból?

Előzmény: riversea (127655)
riversea Creative Commons License 2019.03.11 0 0 127655

A SZÉCHENYI most halad völgynek Neszmélynél. Csatlakozik a bajaiakhoz Újpesten? Esetleg valamiféle flotta demonstráció készül?

 

Volt róla szó, hogy új szolgálati és kitűző hajókat kap a Vízügy, erről van valakinek bővebb infója?  

riversea Creative Commons License 2019.03.11 0 2 127654

A Szabadság híd alatt elhaladva örömmel tapasztaltam, hogy nem akadt fenn az Ínség-sziklán:

 

Na ja, mert csak rendőri felvezetéssel engedték át a fővároson, ahogy látom...-:)

Jó képek egyébként!

Előzmény: Pedrofon (127636)
gepesz Creative Commons License 2019.03.10 0 0 127653

A DÉVÉNY gőzös.

Előzmény: jakyg (127652)
jakyg Creative Commons License 2019.03.10 0 0 127652

Ez melyik vontató?

Előzmény: révész64á (127650)
gepesz Creative Commons License 2019.03.09 0 1 127651

A FOKA-sat kilopom. Mi legyen a kép forrásához beírva? A foka történetéhez menne. Nagyobb felbontásba is küldhetnéd.

fabing1@gmail.com

Előzmény: révész64á (127650)
révész64á Creative Commons License 2019.03.09 0 1 127650

Ádám Várkonyi Creative Commons License 2019.03.09 0 0 127649

Az a menetrendes kiadvány megjelenésére vonaltkozott.

A keresőbe mindig jóval korábban felrakják, tavaly már február elején fenn volt.

Előzmény: BDCSNY (127647)
zjakabfi Creative Commons License 2019.03.09 0 0 127648

Régi emlékeimben kutakodva szinte viszonylag gyakran jött át gépmenethen egy hajó Tihanyból Siófokra és vissza abban a menetrendi fekvésben.

 

Kíváncsi vagyok, hogy lesz ez ezek után.

Előzmény: Ádám Várkonyi (127646)
BDCSNY Creative Commons License 2019.03.09 -2 0 127647

Nem fognak itt fejek hullani, hogy jóval az ígért március hó vége előtt kitették az éles rendszerbe a menetrendet?

Ádám Várkonyi Creative Commons License 2019.03.08 -1 0 127646

Tényleg letudhatnák előszezonban egyszerűbben is Máriát, de azért a napi 3 györöki O forduló se rossz taktika:)

 

Közben még egy változást vettem észre:

H járat Tihany-Siófok-Tihany fordulója, ezzel az utolsó közvetlen Tihany-Sf járat is megszűnik.

Előzmény: zjakabfi (127645)
zjakabfi Creative Commons License 2019.03.08 -1 0 127645

Előszezon:

 

K bemehetne Mariára, ahogy régen.

 

Főszezon:

 

Az a Maria-Keszthely járat népszerű lesz a hajóbaratok között.

 

Örülök a főszezonhosszabbításnak, én már 2 éve javasoltam.

 

Ilyen még nem volt, hogy a hajó főszezonja tovább tart, mint a vasúté.

 

Előzmény: Ádám Várkonyi (127643)
zjakabfi Creative Commons License 2019.03.08 -1 0 127644

Ehhez képest egy kedvezményeket szabályozô kurmányrendeletre hivatkoznak.

Lehet, hogy a kompokon kötelező a kedvezmény, de pénzt nem ad hozzá az állam?

https://balatonihajozas.hu/szantod_tihany_kompjarat

(Díjak, kedvezményekre kattintva)

 

Vagy csak jófej a Bhrt, és megadja a kompon, amit a menetrendi hajón nem?

 

 

Előzmény: HG. (127635)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2019.03.08 -1 2 127643

Mindeközben, immáron a teljes 2019-es BAHART menetrend elérhető a menetrendi keresőben.

 

Az általam kisilabizált változások:

 

-Tavaszi-Őszi:

Nincs komoly változás, de picit az indulási időket átírták

 

-Előszezon:

U járat megszűnik, K-nak lesz csatlakozása Máriáról

 

-Főszezon:

R járat megszűnik, a B hajó fog mindennap 1x sétálni Boglárról,

Heti 6 nap lesz séta Szemesről, 7. nap (péntek) W megy

U járat új útvonala: Mária-Badacsony-Szigliget-Györök-Kesztehly majd vissza (mindez minden nap(sic))

O járat napi 4x fordul, csatlakozással Györökön mindkét keszthelyi és badacsonyi hajóhoz

Ezenkívül van sok kisebb, kevéssé jelentős változtatás.

 

A sétákat és programokat még nem néztem. 

 

Ez a menetrend szerintem egyértelmű pozitív változás az elmúlt évekhez (főleg tavalyhoz) és az eddigi tendenciához képest. Lehet még hova fejlődni, de az irány már (most) szerintem jó. Grat az illetékesnek.

Zoltika Creative Commons License 2019.03.08 0 0 127642

Nagymaroson nyilván a személyzetre vártak - nem hoztak ide több embert egy bizonytalan sikerű leszabadítási kísérlethez.

Előzmény: Pedrofon (127636)
smith Creative Commons License 2019.03.08 -1 0 127641

OFF
Abban a számításban a kopás és üzemanyag költség is finoman szólva alulbecsült. Fogyasztásban a 7-7,5l életszerűbb, pláne, ha belefut a pajtás valamelyik masszív dugóba, és ezekből szezonban van gazdagon. Kopásnál még a NAV is a 15ft/km-t tekinti normaköltségnek, szóval az a 32 Ft inkább 45-50...

ON

Előzmény: jakyg (127640)
jakyg Creative Commons License 2019.03.08 0 0 127640

"Első pillantásra látható, hogy a tó két végén lévő településekről nem számíthatunk távolság megspórolására a komp használatával."

 

Ezt se gondoltam volna.

Előzmény: Kovacs162Janos (127639)
Kovacs162Janos Creative Commons License 2019.03.08 0 0 127639
Kovacs162Janos Creative Commons License 2019.03.08 -1 0 127638

Közben kiderült, hogy a Bahart a napokban hozzányúlt a személydíjakhoz is. Erről új cikk szól a Balatontippen.
https://www.balatontipp.hu/balatoni_hirek/koran-orultunk-a-szemely-dijak-tobbseget-is-jelentosen-megemelte-a-bahart/

Előzmény: trizs77 (127616)
HG. Creative Commons License 2019.03.08 0 0 127637

akkor egyből beállnak-e napontás közlekedésre...?

 

Be.

Június 1-től előszezon, július 6-tól szeptember 1-ig (vasárnap) főszezon.

Utána nincs külön utószezon, hanem szept 2 és 29 között a tavaszival megegyező ősz, majd októberi hétvégéken (+ okt 23) a minimál 2 pár.

 

 

 

Előzmény: nidsz (127601)
Pedrofon Creative Commons License 2019.03.08 0 2 127636

JESS barátunkat a MERCUR 201 tolóhajó pár napja megszabadította zátonyfogságából. Elkísérte Nagymarosra, ott várt kicsit, majd lejött egészen Újpestig. Onnan pedig tegnap délelőtt Adonyra távozott. A Szabadság híd alatt elhaladva örömmel tapasztaltam, hogy nem akadt fenn az Ínség-sziklán:

Előzmény: Pedrofon (127474)
HG. Creative Commons License 2019.03.08 -1 0 127635

De iure egész biztosan nem közszolgáltatás, tehát direkt dotációt nem kap, kérdés, hogy a közjó részeként, vagy úri huncutságnak tekintjük... Azaz tekintik.

Előzmény: trizs77 (127632)
gigabursch Creative Commons License 2019.03.07 0 0 127634
Mondom, hogy elképzelésem sincs az alagút êpítési, fenntartási költségeiről és a valóban tervezhető forgalomról.
Alsó hangon egy ilyen beruházás megtérülése 30 év, S kérdés hogy a felszabaduló terhelés mennyire fékezné a többi út leromlását.

S azt is írtam múltkor, hogy az M86-M9-M76 ezt a forgalmat eltereli, tehát szükségtelen beruházás.

Viszont a lênyeg: a nyugati medencében a komp garantáltan veszteség.
Előzmény: HG. (127628)
trizs77 Creative Commons License 2019.03.07 -1 0 127633

itt a változás :

 

A turisztikai ügynökséghez került a hajózás

 

A balatoni és a folyami személyhajózás felett a tulajdonosi jogokat csütörtöktől a Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt. gyakorolja.

 

Az erről szóló rendelet a Magyar Közlönyben jelent meg.

 

Németh Géza, 2019. március 7. csütörtök, 13:59 

 

 

A Balatoni Hajózási Zrt., valamint a Mahart - PassNave Személyhajózási Kft. felett a tulajdonosi jogokat a Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt. gyakorolja a szerda késő esti Magyar Közlönyben megjelent rendelet szerint.

 

A jogszabály csütörtökön lépett hatályba.

 

A tulajdonosi jogokat a Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt. 2022. december 31-ig gyakorolhatja.

A Balatoni Hajózási Zrt. nemrég került állami tulajdonba, így annak most lett állami joggyakorlója.

 

A Mahart - PassNave Személyhajózási Kft. felett viszont eddig a nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter gyakorolta a tulajdonosi jogokat.

 

trizs77 Creative Commons License 2019.03.07 -1 0 127632

Kerestem egy órán át a közlekedési közszolgáltatások állami támogatása című, minden évben kiadott miniszteri rendeletet.

Nem találom.

 

Azért kerestem, mert annak legvégén vannak ott felsorolva,  azok a kompok, (talán 10-12 db) melyeket az állam elismert közlekedési közszolgáltatónak.

 

A többi nem az.

Tudtommal a balatoni kompok  NEM  közszolgáltatások.

 

 

rezgaras Creative Commons License 2019.03.07 0 0 127631

A komppal az egy óra nekem egy kicsit soknak tűnik. Annyi idő alatt komp+biciklivel is elmegy!

Előzmény: tehtube (127624)
smith Creative Commons License 2019.03.07 0 0 127630

Reggel 8-kor a jégvédelem bontásával kezdett a műszak. További kívánságok? :-)

Előzmény: HG. (127623)
Mwin Creative Commons License 2019.03.07 0 2 127629

A km költségéhez azért számold hozzá az egyéb, egy km-re eső futás költségét (olajcsere, gumi, szerviz, biztosítás, stb) Ez kb 20ft/km, a 128km tehát alapból 2560ft, de lehet, hogy több.

Előzmény: tehtube (127624)
HG. Creative Commons License 2019.03.07 0 2 127628

Egy alagút költsége 100+ milliárdos kategória.

A kompra úgy terveznek 5-öt, hogy már az szokásos "szorzó" is bele van kalkulálva.

Ezzel együtt utóbbi is soha meg nem térülő beruházás lesz / lenne, de ha a politika meg akarja csinálni, akkor meg fogja.

Előzmény: gigabursch (127626)
HG. Creative Commons License 2019.03.07 0 2 127627

Azért nem helyes az autózás költségét csak az üzemanyag költségre redukálni, még ha pillanatnyilag csak az is merül fel.

Előzmény: tehtube (127624)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!