Keresés

Részletes keresés

jakyg Creative Commons License 2019.02.27 0 1 127579

Kösz Pedro, ezek nagyon jók.

Előzmény: Pedrofon (127573)
gepesz Creative Commons License 2019.02.27 0 2 127578

Annyit sejtek, hogy sok éves megtérüléssel számolnak. Ha egyáltalán számolnak vele.

Állami támogatás.

Nem forintosítható haszon is be lehet építve. idegenforgalom, fejlesztések, amik máshol térülnek meg.......

Előzmény: gepesz (127577)
gepesz Creative Commons License 2019.02.27 0 1 127577

Nem tudom. A másik kérdést sem. Ezeket a felméréseket, előkalkulációkat nem hiszem, hogy publikálná valaki is.

Előzmény: csecsaba2 (127575)
csecsaba2 Creative Commons License 2019.02.27 0 0 127576

Ez a feladat kiadóról és a feladat elvégzőjéről szólt.

Előzmény: riversea (127560)
csecsaba2 Creative Commons License 2019.02.27 0 1 127575

Mennyi a hajó ára? Szezonoként hány napi kiadásra tervezhették?

 

Előzmény: gepesz (127566)
Mwin Creative Commons License 2019.02.27 0 2 127574

Úúúúh, de jó képek:D

Előzmény: Pedrofon (127573)
Pedrofon Creative Commons License 2019.02.27 0 9 127573

Újra itt a Bajai Négyesfogat: szeptemberben már jártak itt, csak akkor a WESSELÉNYI - JÉGTÖRŐ VI - JÉGTÖRŐ VII hármashoz a ROZMÁR csatlakozott, most a BÁCSKA került mögéjük:

Előzmény: smith (127571)
davosbácsi Creative Commons License 2019.02.27 0 0 127572

Wesselenyi, mellette a VI, VII es a Bacska latszik.

Előzmény: smith (127571)
smith Creative Commons License 2019.02.27 0 0 127571

JÉGTÖRŐ VI. WESSELÉNYI páros hegymeneteben most. Nincs azon a képen egy harmadik kerékállás is?
https://cam.idokep.hu/cam/oldpics/thuthu/1551274511.jpg

Mwin Creative Commons License 2019.02.27 0 0 127570

Dani bátyó, így van, ugyanakkor azt is odaírtam, hogy ne legyen igazam, és az első szezon menjen le havaria nélkül. 

Előzmény: gumidani (127569)
gumidani Creative Commons License 2019.02.27 0 1 127569

"Túl azon, hogy nyilván nem minden gazdag ember stupid tulok, azt azért valószínű, hogy viszonylag kevés ember lesz azok közül, akik ezekkel hajóznak, szerény, és szabályokat betartó"

 

Én ezt úgy értem, hogy nem számítasz a többség esetében szabálykövető magatartásra.

Előzmény: Mwin (127568)
Mwin Creative Commons License 2019.02.27 0 2 127568

Nem írtam olyat, hogy aki ennyit vagy annyit fizet, az bunkó. Az írásom pont nem erről szólt..

Előzmény: jakyg (127562)
smith Creative Commons License 2019.02.27 0 0 127567

Az azért nincs túl messze a lenti bérlettől...

Előzmény: jakyg (127565)
gepesz Creative Commons License 2019.02.27 0 2 127566

A kauciót ezért sarkítottam ki már előzőleg is. Az szerintem majd keveredik valahogy a biztosítással.

Az expos szóró lapjuk szerint:

jakyg Creative Commons License 2019.02.27 0 0 127565

Én csak a 16-18000 Ft/fő/nap árat hallottam.

Előzmény: smith (127564)
smith Creative Commons License 2019.02.27 0 1 127564

Az én információim a jelenleg működő hasonló rendszerekről 1500-2000€ kaucióról és hasonló összegű heti bérleti díjról szólnak 4-5 fős hajókra. (Forrás: https://merfoldyachting.hu/csatornahajozas-nyitooldal/arlistak-csatornahajozas/)

Szerintem ez elég erős szűrőfeltétel lesz..

Vagy te ennél kedvezőbb feltételeket tudsz?

Előzmény: jakyg (127562)
gepesz Creative Commons License 2019.02.27 0 1 127563

Nem tudom, hogy mennyi lesz a kaució? Vagy majd a biztosításban jelentkezik-e? A bérleti díj nem tűnik soknak. Ha az üzemanyagot pluszban kell fizetni, szerintem egy ilyen hajózásnál leosztva az utasok között nem jelent komoly summát.

Ha több haszna nem is lesz, mint a kikötők építése, már megérte.

Kíváncsian várom a megjelenésüket és főleg a bérlők mentalitását.

A vízállás ingadozást Kisköre felett még mindig nem tartom szempontnak.

Az Abádszalóki-öbölbe a hivatásosok közül sem sokan tudnak bemenni. Még a KÖTIVIZIG-esek sem. Igaz alig van ott is hajóvezető.

Főleg, ha levesszük a hamarosan nyugdíjba menőket.

Előzmény: jakyg (127562)
jakyg Creative Commons License 2019.02.27 -1 0 127562

"nem bérből és fizetésből élőknek lett  kitalálva"

 

Hanem kinek? Nekik ugyan miért nem?

És aki kifizet napi 16000 Ft-ot az persze egyből bunkó is. 

 

Előzmény: Mwin (127561)
Mwin Creative Commons License 2019.02.27 0 1 127561

Peti, nem a lényeget fogtad meg a válaszban, de sebaj.
A leendő hajóvezetők, bérlők viselkedését valóban  nem ismerjük, de azért legyenek már fenntartásaink. Az ugye, tudható, hogy a bérleti díj, és a biztosítás nem bérből és fizetésből élőknek lett  kitalálva -ezt többen említették előttem is.
Túl azon, hogy nyilván nem minden gazdag ember stupid tulok, azt azért valószínű, hogy viszonylag kevés ember lesz azok közül, akik ezekkel hajóznak, szerény, és szabályokat betartó. Mert ugyan igaz, hogy viszonylag kis teljesítmény, de nagy hajó, és ugye ismerjük ezt a közutakról is, nem kell bemutatnom a "farokhosszabbító" fogalmát.
Mondom, ne legyen igazam, és menjen le az első szezon havariák nélkül. De tartok tőle, hogy sok ember nem fog tudni felnőni a feladathoz...

Előzmény: riversea (127551)
riversea Creative Commons License 2019.02.27 0 0 127560

Büszkén vállalom tudatlanságomat...

Előzmény: csecsaba2 (127557)
riversea Creative Commons License 2019.02.27 -1 0 127559

Kösz, hogy elmondtad, és rámutattál néhány fontos szempontra. Sok mindenben igazad van, különösen abban, hogy a változó vízállású, szabad folyású szakaszok gondot okozhatnak az amatőr kishajósok számára. Arról viszont nem győztél meg, hogy Tokaj belterület hajóforgalma akadályozó tényező lenne, vannak sokkal frekventáltabb vízterületek Mo.-n és külföldön is, ahol a különböző vízijárművek szimbiózisban elvannak egymással. Nagy különbség lesz azonban a nyugati modellhez képest, ha csak kikötőkben lehet majd megállni, de akkor ebben az esetben a kellő vagyoni védelem valóban garantálható. Bízom benne, hogy a forrás oldalt biztosítják a megállóhelyek (kikötők és infrastruktúra) kiépítésére, ha ez a projekt – számomra érthető módon - ennyire fontos az illetékeseknek! Azon esetleg el lehet gondolkozni, hogy talán célszerűbb lenne először a Keleti-Főcsatornán beindítani a lakóhajózást, az ugyanis paramétereit tekintve mégiscsak jobban hasonlítana az ötletet adó nyugat-európai csatornahajózáshoz, s annak tapasztalatait figyelembe véve, utóbb kiterjeszteni azt a Bodrogra és a Tiszára.    

Előzmény: Szöszy13 (127556)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2019.02.27 0 0 127558

Igen, eléggé hasonlít a Táltosékra. Tudtommal nem csak az építők, de részben a tervező is ugyanaz.

1-2 kérdés még ehhez az új hajóhoz:

1. A felépítmény tetejére nem akartak egy nyitott utasteret? 

2. Az alsó szinten elhúzható (nyitható) vagy ragasztott ablakok vannak?

3. Mennyire lesz ez gyors járású? Motorteljesítménye szerintem elég nagy a méreteihez képest, de a Z-hajtómű le tud adni ekkora teljesítményt?

 

Előzmény: Ep128 (127554)
csecsaba2 Creative Commons License 2019.02.27 0 0 127557

érdekes, h a tudatlanok jelszava: "Ne csak a kifogásokat keresd!", az értelmesek meg észrevesznek, mert látnak probléma gócpontokat :-)

Előzmény: Szöszy13 (127556)
Szöszy13 Creative Commons License 2019.02.27 0 4 127556

Jó Reggelt Mindenkinek!

 

Egy kicsit belépek a vitasorozatba, melyet a nyaralóhajózás váltott ki. Tetszik-nem tetszik ez az ötlet végig lesz "verve" mindenkin. Nem az a legfontosabb, hogy szakmailag kinek mi a véleménye, hanem az akarat, hogy meg kell valósulnia. Természetesen ehhez el kell hárítani minden akadályt bármi áron. És azért ezt kellőképpen tudomására hozzák az épp illetékesek részére. Úgy gondolom, hogy sokan nem ismerik a most bevonásra kerülő folyószakaszokat. Tisza, aztán következő években Bodrog, illetve Keleti-Főcsatorna. Kitűzés csak parti jelekkel, illetve vak úszókkal történik. Mivel nincs hajós ismeret, sem helyismeret nem mond semmit a "hajóvezető" számára a kitűzési jel...."jé katicatábla" kötelező hangjelzés helyett. Mivel nincs helyismeret, így a terelőművek, sarkantyúk komoly veszélyeket hordoznak magukban. Nem beszélve az esetleges folyóba, gyökérzónástól becsúszott fák által okozott gondról. Csak néhány példa: Sárospatak felhagyott kisvasúti híd...1/3-2/3 arányban osztja a vízben lévő hídpillér a Bodrog folyót. Rossz nyílásban történő áthaladás során ott a kőszórásos terelőmű, mely csúnya dolgokat tud csinálni egy ilyen hajóval. Tegyük hozzá mentettünk már le róla acéltestes nagy hajót is :-). Sárospatak...turista a látványossághoz legközelebb eső területen akar kikötni - mostani szokás szerint szinte mindenhova autóval akarunk eljutni - , a vár alatt pont van is egy erre alkalmas partrész...csak sajnos ugyancsak kövezett terelőművek vannak előtte szépen felsorakozva. Továbbmegyek... Tokaj belterület: VIZIG nagy hajók, helyi vízibusz(ok), kedvtelési célú Bayliner(ek), kajak/kenu túrázók, horgászok, és a végére nyaralóhajó. Na ebből a katyvaszból lesz igazából probléma, úgy hogy az egyik engedélyezett kikötő Bodrog Tisza torkolatánál lesz. Sajnos nem nőtt még fel úgy gondolom a célközönség ahhoz, hogy egy az együttélés zökkenőmentesen működjön. Elvileg kapnak oktatást...semmit nem ér, készül(ni fog) digitális kitűzési térkép mobilra...használja vagy nem. Köteles kompok ...hát érdekes lesz. És még órákig lehet sorolni az ilyen felmerülő kérdéseket. Infrastruktúra jelenleg a pontszerű egy-két helytől eltekintve NULLA. Ebben az évben zár Kisköre, jövőre (elvileg) Tiszalök egy évre. Mennyire lesz ez kedvező a hajósoknak? Hogy kerülnek le a hajók Tiszalök alá, vagy fölé? A hatóság kötelezve van hogy működjön ez az egész, üzemeltetői oldalról nem látható a forrás a plusz feladatok ellátására.

 

És még egy kitérő...közbiztonság. Értem, hogy vad kelet, és itt az emberek zöme "multikulturális", DE.....hajók a kijelölt kikötőkben fognak állomásozni, amik elvileg őrzött kikötők. Mindenhol vannak olyan emberek, akik keresik a bajt, és szeretnek kárt okozni. A bérlő érdeke is lesz, hogy olyan helyen álljon meg, ahol kikötő van. Érzésem szerint ez a közbiztonságos kérdés a legkisebb porszem a gépezet recsegő fogaskerekei között.

 

Hát röviden ennyi..

Előzmény: jakyg (127552)
gepesz Creative Commons License 2019.02.27 0 4 127555

A vízszint Kisköre fölött elég állandó.

Állóvízben 15 nem kicsi sebesség ekkora méretű hajónál. Ismered a mondást. Hajón és vadászkutyán nincs fék.

8, 10 fővel hajózási ismeret nélkül? 

Az Abádi öbölbe behajózni a tuskók között érdekes lesz helyismeret hiányában.

Nem vagyok ellene, kíváncsian várom a dolgot.

Csak ez a vizsganélküliség zavar.

A közlekedésben rossz tapasztalataim vannak vízen és szárazon egyaránt.

20 hajót eltart majd az igény? Az infrastruktúra fejlesztés már rá fér a Tiszára. Ha ez becsődöl, az akkor is megmarad.

Félek jut ebből a Balatonra.

Előzmény: jakyg (127553)
Ep128 Creative Commons License 2019.02.27 -1 0 127554

Ez eléggé olyan lett, mint az ott már megépülő 2 "lila" katamarán, nem...?

Előzmény: Pedrofon (127540)
jakyg Creative Commons License 2019.02.27 0 0 127553

50-80 LE teljesítményű belső égésű motorok vannak bennük. Végsebességük 10-15 km/h.

Előzmény: riversea (127550)
jakyg Creative Commons License 2019.02.27 0 0 127552

A közbiztonság bizony jogos kérédés. Szerintem őr hátrahagyása nélkül arrafelé senki nem megy kifliért. :) Kb. 20 km-ként akarnak kikötőt. Mondtam is nekik, legalább Kisköre és Tokaj között minimum kettő tudjon fogadni kisebb nagyhajót is. Erről beszélek majd másokkal is.

A vízszint szerintem is gond lesz. Egy ilyen hajóval rendesen felfutva egy homokpadra, várhatja a magasabb vizet a tulajdonos.

Előzmény: riversea (127551)
riversea Creative Commons License 2019.02.26 -1 0 127551

A probléma nem is a lakóhajók közlekedése, hanem az azokat vezetők viselkedése

 

Előre nem tudjuk, milyen lesz a lakóhajó vezetők viselkedése. Ezek a hajók azért nem jetski sebességgel fognak száguldozni, és ezt a hajózási formát nagy valószínűséggel nem a hepajkodók fogják választani. A kijelölt vízterület pedig elég nagy ahhoz, hogy mindenki kényelmesen elférjen rajta. Szerintem nem ez lesz a probléma, inkább a nem állandó vízszint, az infrastruktúra és a kikötők korlátossága, no meg ugye a közbiztonság kérdése. Ott lehet-e hagyni a hajót, amíg elugrunk biciklivel a faluba kifliért?   

Előzmény: Mwin (127546)
riversea Creative Commons License 2019.02.26 0 0 127550

Nem tudom, a lakóhajók belső égésű motorral szereltek, vagy elektromos hajtásúak lesznek? Ha utóbbi, akkor viszonylag könnyebben lehet kivételt képezni, kombinálva sebességgel, teljesítménnyel, kizárólag adott vízterületre korlátozott használattal. Nincs kétségem afelől, hogy a jogászok ezt meg fogják oldalni...   

Előzmény: jakyg (127545)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!