Keresés

Részletes keresés

smith Creative Commons License 2019.02.27 0 0 127567

Az azért nincs túl messze a lenti bérlettől...

Előzmény: jakyg (127565)
gepesz Creative Commons License 2019.02.27 0 2 127566

A kauciót ezért sarkítottam ki már előzőleg is. Az szerintem majd keveredik valahogy a biztosítással.

Az expos szóró lapjuk szerint:

jakyg Creative Commons License 2019.02.27 0 0 127565

Én csak a 16-18000 Ft/fő/nap árat hallottam.

Előzmény: smith (127564)
smith Creative Commons License 2019.02.27 0 1 127564

Az én információim a jelenleg működő hasonló rendszerekről 1500-2000€ kaucióról és hasonló összegű heti bérleti díjról szólnak 4-5 fős hajókra. (Forrás: https://merfoldyachting.hu/csatornahajozas-nyitooldal/arlistak-csatornahajozas/)

Szerintem ez elég erős szűrőfeltétel lesz..

Vagy te ennél kedvezőbb feltételeket tudsz?

Előzmény: jakyg (127562)
gepesz Creative Commons License 2019.02.27 0 1 127563

Nem tudom, hogy mennyi lesz a kaució? Vagy majd a biztosításban jelentkezik-e? A bérleti díj nem tűnik soknak. Ha az üzemanyagot pluszban kell fizetni, szerintem egy ilyen hajózásnál leosztva az utasok között nem jelent komoly summát.

Ha több haszna nem is lesz, mint a kikötők építése, már megérte.

Kíváncsian várom a megjelenésüket és főleg a bérlők mentalitását.

A vízállás ingadozást Kisköre felett még mindig nem tartom szempontnak.

Az Abádszalóki-öbölbe a hivatásosok közül sem sokan tudnak bemenni. Még a KÖTIVIZIG-esek sem. Igaz alig van ott is hajóvezető.

Főleg, ha levesszük a hamarosan nyugdíjba menőket.

Előzmény: jakyg (127562)
jakyg Creative Commons License 2019.02.27 -1 0 127562

"nem bérből és fizetésből élőknek lett  kitalálva"

 

Hanem kinek? Nekik ugyan miért nem?

És aki kifizet napi 16000 Ft-ot az persze egyből bunkó is. 

 

Előzmény: Mwin (127561)
Mwin Creative Commons License 2019.02.27 0 1 127561

Peti, nem a lényeget fogtad meg a válaszban, de sebaj.
A leendő hajóvezetők, bérlők viselkedését valóban  nem ismerjük, de azért legyenek már fenntartásaink. Az ugye, tudható, hogy a bérleti díj, és a biztosítás nem bérből és fizetésből élőknek lett  kitalálva -ezt többen említették előttem is.
Túl azon, hogy nyilván nem minden gazdag ember stupid tulok, azt azért valószínű, hogy viszonylag kevés ember lesz azok közül, akik ezekkel hajóznak, szerény, és szabályokat betartó. Mert ugyan igaz, hogy viszonylag kis teljesítmény, de nagy hajó, és ugye ismerjük ezt a közutakról is, nem kell bemutatnom a "farokhosszabbító" fogalmát.
Mondom, ne legyen igazam, és menjen le az első szezon havariák nélkül. De tartok tőle, hogy sok ember nem fog tudni felnőni a feladathoz...

Előzmény: riversea (127551)
riversea Creative Commons License 2019.02.27 0 0 127560

Büszkén vállalom tudatlanságomat...

Előzmény: csecsaba2 (127557)
riversea Creative Commons License 2019.02.27 -1 0 127559

Kösz, hogy elmondtad, és rámutattál néhány fontos szempontra. Sok mindenben igazad van, különösen abban, hogy a változó vízállású, szabad folyású szakaszok gondot okozhatnak az amatőr kishajósok számára. Arról viszont nem győztél meg, hogy Tokaj belterület hajóforgalma akadályozó tényező lenne, vannak sokkal frekventáltabb vízterületek Mo.-n és külföldön is, ahol a különböző vízijárművek szimbiózisban elvannak egymással. Nagy különbség lesz azonban a nyugati modellhez képest, ha csak kikötőkben lehet majd megállni, de akkor ebben az esetben a kellő vagyoni védelem valóban garantálható. Bízom benne, hogy a forrás oldalt biztosítják a megállóhelyek (kikötők és infrastruktúra) kiépítésére, ha ez a projekt – számomra érthető módon - ennyire fontos az illetékeseknek! Azon esetleg el lehet gondolkozni, hogy talán célszerűbb lenne először a Keleti-Főcsatornán beindítani a lakóhajózást, az ugyanis paramétereit tekintve mégiscsak jobban hasonlítana az ötletet adó nyugat-európai csatornahajózáshoz, s annak tapasztalatait figyelembe véve, utóbb kiterjeszteni azt a Bodrogra és a Tiszára.    

Előzmény: Szöszy13 (127556)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2019.02.27 0 0 127558

Igen, eléggé hasonlít a Táltosékra. Tudtommal nem csak az építők, de részben a tervező is ugyanaz.

1-2 kérdés még ehhez az új hajóhoz:

1. A felépítmény tetejére nem akartak egy nyitott utasteret? 

2. Az alsó szinten elhúzható (nyitható) vagy ragasztott ablakok vannak?

3. Mennyire lesz ez gyors járású? Motorteljesítménye szerintem elég nagy a méreteihez képest, de a Z-hajtómű le tud adni ekkora teljesítményt?

 

Előzmény: Ep128 (127554)
csecsaba2 Creative Commons License 2019.02.27 0 0 127557

érdekes, h a tudatlanok jelszava: "Ne csak a kifogásokat keresd!", az értelmesek meg észrevesznek, mert látnak probléma gócpontokat :-)

Előzmény: Szöszy13 (127556)
Szöszy13 Creative Commons License 2019.02.27 0 4 127556

Jó Reggelt Mindenkinek!

 

Egy kicsit belépek a vitasorozatba, melyet a nyaralóhajózás váltott ki. Tetszik-nem tetszik ez az ötlet végig lesz "verve" mindenkin. Nem az a legfontosabb, hogy szakmailag kinek mi a véleménye, hanem az akarat, hogy meg kell valósulnia. Természetesen ehhez el kell hárítani minden akadályt bármi áron. És azért ezt kellőképpen tudomására hozzák az épp illetékesek részére. Úgy gondolom, hogy sokan nem ismerik a most bevonásra kerülő folyószakaszokat. Tisza, aztán következő években Bodrog, illetve Keleti-Főcsatorna. Kitűzés csak parti jelekkel, illetve vak úszókkal történik. Mivel nincs hajós ismeret, sem helyismeret nem mond semmit a "hajóvezető" számára a kitűzési jel...."jé katicatábla" kötelező hangjelzés helyett. Mivel nincs helyismeret, így a terelőművek, sarkantyúk komoly veszélyeket hordoznak magukban. Nem beszélve az esetleges folyóba, gyökérzónástól becsúszott fák által okozott gondról. Csak néhány példa: Sárospatak felhagyott kisvasúti híd...1/3-2/3 arányban osztja a vízben lévő hídpillér a Bodrog folyót. Rossz nyílásban történő áthaladás során ott a kőszórásos terelőmű, mely csúnya dolgokat tud csinálni egy ilyen hajóval. Tegyük hozzá mentettünk már le róla acéltestes nagy hajót is :-). Sárospatak...turista a látványossághoz legközelebb eső területen akar kikötni - mostani szokás szerint szinte mindenhova autóval akarunk eljutni - , a vár alatt pont van is egy erre alkalmas partrész...csak sajnos ugyancsak kövezett terelőművek vannak előtte szépen felsorakozva. Továbbmegyek... Tokaj belterület: VIZIG nagy hajók, helyi vízibusz(ok), kedvtelési célú Bayliner(ek), kajak/kenu túrázók, horgászok, és a végére nyaralóhajó. Na ebből a katyvaszból lesz igazából probléma, úgy hogy az egyik engedélyezett kikötő Bodrog Tisza torkolatánál lesz. Sajnos nem nőtt még fel úgy gondolom a célközönség ahhoz, hogy egy az együttélés zökkenőmentesen működjön. Elvileg kapnak oktatást...semmit nem ér, készül(ni fog) digitális kitűzési térkép mobilra...használja vagy nem. Köteles kompok ...hát érdekes lesz. És még órákig lehet sorolni az ilyen felmerülő kérdéseket. Infrastruktúra jelenleg a pontszerű egy-két helytől eltekintve NULLA. Ebben az évben zár Kisköre, jövőre (elvileg) Tiszalök egy évre. Mennyire lesz ez kedvező a hajósoknak? Hogy kerülnek le a hajók Tiszalök alá, vagy fölé? A hatóság kötelezve van hogy működjön ez az egész, üzemeltetői oldalról nem látható a forrás a plusz feladatok ellátására.

 

És még egy kitérő...közbiztonság. Értem, hogy vad kelet, és itt az emberek zöme "multikulturális", DE.....hajók a kijelölt kikötőkben fognak állomásozni, amik elvileg őrzött kikötők. Mindenhol vannak olyan emberek, akik keresik a bajt, és szeretnek kárt okozni. A bérlő érdeke is lesz, hogy olyan helyen álljon meg, ahol kikötő van. Érzésem szerint ez a közbiztonságos kérdés a legkisebb porszem a gépezet recsegő fogaskerekei között.

 

Hát röviden ennyi..

Előzmény: jakyg (127552)
gepesz Creative Commons License 2019.02.27 0 4 127555

A vízszint Kisköre fölött elég állandó.

Állóvízben 15 nem kicsi sebesség ekkora méretű hajónál. Ismered a mondást. Hajón és vadászkutyán nincs fék.

8, 10 fővel hajózási ismeret nélkül? 

Az Abádi öbölbe behajózni a tuskók között érdekes lesz helyismeret hiányában.

Nem vagyok ellene, kíváncsian várom a dolgot.

Csak ez a vizsganélküliség zavar.

A közlekedésben rossz tapasztalataim vannak vízen és szárazon egyaránt.

20 hajót eltart majd az igény? Az infrastruktúra fejlesztés már rá fér a Tiszára. Ha ez becsődöl, az akkor is megmarad.

Félek jut ebből a Balatonra.

Előzmény: jakyg (127553)
Ep128 Creative Commons License 2019.02.27 -1 0 127554

Ez eléggé olyan lett, mint az ott már megépülő 2 "lila" katamarán, nem...?

Előzmény: Pedrofon (127540)
jakyg Creative Commons License 2019.02.27 0 0 127553

50-80 LE teljesítményű belső égésű motorok vannak bennük. Végsebességük 10-15 km/h.

Előzmény: riversea (127550)
jakyg Creative Commons License 2019.02.27 0 0 127552

A közbiztonság bizony jogos kérédés. Szerintem őr hátrahagyása nélkül arrafelé senki nem megy kifliért. :) Kb. 20 km-ként akarnak kikötőt. Mondtam is nekik, legalább Kisköre és Tokaj között minimum kettő tudjon fogadni kisebb nagyhajót is. Erről beszélek majd másokkal is.

A vízszint szerintem is gond lesz. Egy ilyen hajóval rendesen felfutva egy homokpadra, várhatja a magasabb vizet a tulajdonos.

Előzmény: riversea (127551)
riversea Creative Commons License 2019.02.26 -1 0 127551

A probléma nem is a lakóhajók közlekedése, hanem az azokat vezetők viselkedése

 

Előre nem tudjuk, milyen lesz a lakóhajó vezetők viselkedése. Ezek a hajók azért nem jetski sebességgel fognak száguldozni, és ezt a hajózási formát nagy valószínűséggel nem a hepajkodók fogják választani. A kijelölt vízterület pedig elég nagy ahhoz, hogy mindenki kényelmesen elférjen rajta. Szerintem nem ez lesz a probléma, inkább a nem állandó vízszint, az infrastruktúra és a kikötők korlátossága, no meg ugye a közbiztonság kérdése. Ott lehet-e hagyni a hajót, amíg elugrunk biciklivel a faluba kifliért?   

Előzmény: Mwin (127546)
riversea Creative Commons License 2019.02.26 0 0 127550

Nem tudom, a lakóhajók belső égésű motorral szereltek, vagy elektromos hajtásúak lesznek? Ha utóbbi, akkor viszonylag könnyebben lehet kivételt képezni, kombinálva sebességgel, teljesítménnyel, kizárólag adott vízterületre korlátozott használattal. Nincs kétségem afelől, hogy a jogászok ezt meg fogják oldalni...   

Előzmény: jakyg (127545)
riversea Creative Commons License 2019.02.26 0 2 127549

A Népszavára gondoltam, ahonnan a szál indult...

Előzmény: smith (127543)
gepesz Creative Commons License 2019.02.26 0 1 127548

Én is néztem. Lehet, hogy kamerákkal?

Tudom, hogy az nem az igazi, de valahogy jó lenne néha látni.

Előzmény: Enzo (127547)
Enzo Creative Commons License 2019.02.26 0 0 127547

Azon tűnődök, hogy a hajóvezető oldalirányú kilátása milyen lehet?

Előzmény: Pedrofon (127540)
Mwin Creative Commons License 2019.02.26 0 1 127546

A probléma nem is a lakóhajók közlekedése, hanem az azokat  vezetők viselkedése. Erre próbált meg utalni Una, és erről beszélt Smith kolléga is. A videóban a "pont leszarom, hogy jössz " hozzáállás pontosan leképezi azt a mentalitást, amivel nem egyszer találkoztatok ti is, és amit közülünk sokan megtapasztaltunk a néhai TATABÁNYA Al-dunai útján, vagy akár Neszmélyben, és még sok helyen  Ez a mentalitás száguld végig jetskivel az amúgy sebességkorlátozással védett Sugovicán éppúgy, mint a nagy Dunán, nagy teljesítményű hajókkal.
Olyan jó lenne, ha most az egyszer megérnénk, hogy a jó ötlet jó kivitelezés is lesz. Hogy tényleg ne legyen probléma a lakóhajók közlekedése.

Előzmény: riversea (127541)
jakyg Creative Commons License 2019.02.26 0 3 127545

Igen, a közutas példával azt lehetne mondani, személyautónál nagyobb járművekkel szinte csak a közútkezelők járnak ezen a területen.

Szerintem itt a szabályozási nehézség inkább abban jelentkezik, miként választják el a nyaralóhajó fogalmát a kedvtelési célú kisgéphajóktól. Lehet az elérhető sebességgel meg a gépteljesítménnyel variálni, de elég vicces volna azt mondani, egy 40 km-es sebességre is képes 3 m hosszú motorcsónakhoz kell vezetői engedély, egy 15 km-es sebességre képes, 13 m hosszú nyaralóhajóhoz viszont nem kell. 

Ha meg ezen a vízterületen senkinek sem kell, akkor miért kell pl. a Mosoni-Dunán? Vagy a Körösön? stb.

Kíváncsian várom, mit találnak ki. 

Amúgy jó ötlet a térség víziturizmusának fellendítéséhez, a kihasználatlan vizek hasznosításához.

Előzmény: riversea (127541)
jakyg Creative Commons License 2019.02.26 0 0 127544

Köszi, tényleg jó. Talán még az idén kiderülnek a látogathatóság feltételei.

Előzmény: Mwin (127538)
smith Creative Commons License 2019.02.26 -1 1 127543

Én nem támadtam semmiféle tervet...

Előzmény: riversea (127541)
riversea Creative Commons License 2019.02.26 0 0 127542

Kösz. Jó látni, hogy hébe-hóba azért épül egy-két hajó Mo.-n is.

Előzmény: Pedrofon (127540)
riversea Creative Commons License 2019.02.26 -3 2 127541

Én meg azt próbálom ecsetelni, hogy az Una jelenségre a nagyhajó vezetők eleve számítanak, a tokaji vízibusz is először megpróbálta érvényesíteni a szabályokat, de amikor nem ment, inkább szépen kikerülte a csónakokat. Pont ezért nem gondolom, hogy bármilyen problémát okozna néhány lakóhajó közlekedése, pláne nem azon a szakaszon, ahol gyakorlatilag zéró hajóforgalom van. Persze, lehet támadni a tervet, csak ezen az alapon szerintem hülyeség...

 

Előzmény: smith (127539)
Pedrofon Creative Commons License 2019.02.26 0 5 127540

Tegnap Óbudán vízre helyezték a legújabb magyar személyhajót a MOHÁCS I-et. A Wiking Yacht Club gyártotta Mohács városának. Ma reggel sikerült lefényképeznem:

smith Creative Commons License 2019.02.26 0 0 127539

Én nem a nagyhajó vezetőjéről beszélek, hanem az Una által később kiválóan megvilágított jelenségről. :-)

Előzmény: riversea (127534)
Mwin Creative Commons License 2019.02.26 0 0 127538

A szerb televízió ingerküszöbét is átlépte a BODROG/SAVA felújítás, erről egy elég jó videóval is megemlékeztek:
https://youtu.be/qcCmAWzzwgs

Előzmény: jakyg (127518)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!