Szóval megnéztem. Szép. Megnéztem volna a műszaki részt is, de nagyon sokan voltak. Egyébként sem volt, aki a kérdéseimre válaszolt volna. A két kislány díszlet volt. A fiatal ember is.
El tudom fogadni, hogy külföldön működik. Majd itt is biztosan fog.
Az én kritikus szemüvegem a hibás.
Udvariasan mondva - nem szeretem a kőgazdag operett hajósokat. Nem tartom vízen járó emberhez méltónak a viselkedésüket.
20 darab? Jut abból a Balatonra is, akárki meglássa. :-)
Kikötők, teleltetés, karbantartás? Majd kialakul.
A prospektusból kiderülnek a bérleti árak is. Nem olcsó, de nem is kifizethetetlen. Mondjuk nem közmunkás bérből.
És nem hajós téma, de írom. Alig találtam meg.
Mindenütt kártyás fizetés. Nagy kondérban kínálta magát valami. Jó illata is volt. Na! Mondom így magamba magamnak. Ebből két adagot megeszek, kerül, amibe kerül. Egyszer élünk! :-))
Vegyek kártyát! Nem veszek.
Az ilyen ember pedig zabáljon otthon. Marha pörkölt volt nokedlival. Így azt bánta a fene.
Mindig is csodáltam, hogy Nyugat-Európában a hasonló hajókat mindenféle képesítés nélkül engedélyezik vezetni. Így nem példa nélküli a hazai kezdeményezés sem. Persze ha a helyi jogszabályokban elmerülne, akit érdekel, lehet, kiderülne, hogy ott a pártfunkcionáriusok el vannak tiltva a használatától.l
Holnap meggusztálom én is. Lehet, hogy savanyú a szőlő? Lehet, hogy maradi vénember vagyok? Politikai hátteret (korrupt politikusokat) vízionálok?
Ismerem a magyar mentalitást? Majd a Bodrogon mennek felfelé és anyu kiabál, hogy mit csináljak? Jön szembe egy hajó? Mit csinálnál? Szard le! Fizettünk!
Szevasz elvtikém! Ez a nagy koperta minek? Hátha gyorsabban is tud menni az a hajó. Tedd le azt borítékot. Megnézzük tudunk-e valamit csinálni.
Gyerekek hoztunk egy pár hajót!
Vizsgáztatni kéne az embereket.
Milyen réteg fogja használni?
Tapasztalt pártemberek.
Akkor nem kell vizsga. Majd elrendezzük.
Ez az utolsó mondat, ami számomra elfogadhatatlan. Kíváncsi vagyok arra a jogszabályra.
Józsi bácsi Vetyerok motorral felszerelt ladikjának vezetése pedig évenkénti PÁV alkalmasságihoz és hajóvezető B-hez lesz kötve?
Én biztosan ki fogom majd próbálni valamikor a családdal. Számos remek "úti cél" található a felsorolt hajózási körzetben. Esetemben még jogszabály módosítás sem kell a használathoz-:)
U.I. A délvidéki csatornarendszer bejárásához is ideális lenne egy ilyen lodka, akarom mondani hajó/csónak...
A szóróanyagot a Magyar Hajózási Zrt. jegyzi. Az anyag szerint a hajózási körzet a Tiszán Kiskörétől felfelé Vásárosnaményig, a Bodrog és a Keleti-főcsatorna.
Kérdésre elismerik, ehhez egy folyamatban lévő jogszabály módosítás szükséges.
Jövök kettő sörrel annak, aki az alábbi idézetből megmondja, mennyi utast szállított a BAHART a menetrendszerintihajóin, 2017-ben ?
.....".....
A közgyűlés által elfogadott 2017-es üzleti év forgalmi adatai, eredményei:
2017-ben a BAHART 1.143.000 utast szállított Szántód és Tihany között.
A séta- és programhajók által szállított utasok száma ismét meghaladta a 700 ezret.
Pozitívan teljesített a cég vitorlás üzletága is. 2016 májusában megnyílt a Balaton legnagyobb vitorláskikötő láncának 11. tagja, az Alsóörsi Vitorláskikötő, melyben 2017. áprilisára elkészült a fejlesztés 2. fázisát jelentő újabb 100 bérelhető hely. Párhuzamosan zajlott a fonyódi vitorláskikötő beruházás is, mely szintén férőhely bővülést jelentett. A társaságnál a 11 kikötőben bérelhető vitorlás helyek vonatkozásában a teljes kihasználtság 90%-os.
A cég éves nettó árbevétele meghaladta a 2,8 milliárd Ft-ot, a 2017. évi adózás előtti eredménye pedig 144,6 millió Ft lett.
Annyi embert rúgtak ki az állami leépítésben, hogy több szolgáltatás is akadozik
Egyes területeken problémákat okozhat az állami bürokrácia csökkentés, mert nem maradt elég szakember.
Visszaüt a nagy állami leépítés: felvirágoztatná például a kormány a vízi turizmust, de az elbocsátások nyomán most épp bezárják a hajózási vizsgaközpontok felét, de más területen is akadnak hasonló visszásságok.
"Belesápadtunk, amikor megkaptuk a Hajózási Hatósági Főosztály levelét pár héttel ezelőtt: ebben arról értesítettek, hogy a köztisztviselői létszámcsökkentés miatt kisebb lett a kapacitásuk, s nem lesznek képesek az elmúlt években megszokott mennyiségű vizsgázó fogadására.
Azt is közölték, hogy a szegedi, tokaji és komáromi szolgálati pontjaikon jelenleg nincs munkatársuk, így ezeken a helyeken márciustól megszűnik az ügyfélfogadás, ezután Budapesten, Siófokon és Mohácson lehet csak vizsgázni" – panaszolta egy kelet-magyarországi, kishajóvezetői képzéssel foglalkozó cég vezetője.
Mindez ott is visszaüt majd, ahol van vizsgabázis: egy balatoni cég vezetője szerint hiába érdeklődnek egyre többen a vízi turizmus iránt mert, ha tavasztól csak feleannyi helyen lehet majd vizsgázni, megnő majd a várakozási idő.
A Hajózási Hatósági Főosztály levelében a közigazgatás modernizációja érdekében szükséges intézkedésekről szóló 1535/2018. (X. 29.) kormányhatározatra hivatkoztak – ez az a rendelet, amely alapján a múlt év végén mintegy 6600 embert bocsátottak el a központi államapparátusból.
A hatóság közölte:
a képesítő vizsgákkal kapcsolatos kapacitásuk jelentős mértékben csökkent, s a jelenlegi erőforrásaikkal gazdálkodva az úgynevezett „kedvtelési hajózási szezonban” várhatóan nem lesznek képesek az elmúlt években megszokott mennyiségű vizsga lebonyolítására.
Az évek óta Újpesten üzemen kívül pihenő piros Jégtörő V. egy ideje Óbudán állomásozik a Hajógyári-sziget öblében. Tudja valaki, hogy milyen okból? Lehetséges, hogy rendbe hozták volna?
Azon tűnődöm, hogy a motorokat most is meg lehetne járatni, amolyan "próbából", hogy ha majd lesz víz is, ne legyen annyira kérdőjeles... (A hajócsavarok a levegőben vannak, elvileg nem árthat neki.)
Vagy van erre valami szabály, hogy ez tilos? (Nem értek hozzá... :-) )