Keresés

Részletes keresés

Ádám Várkonyi Creative Commons License 2019.02.23 0 0 127505

...és már meg is kezdődött a feldarabolása.

Előzmény: Ádám Várkonyi (127465)
gepesz Creative Commons License 2019.02.23 0 3 127504

Meg a kaucióban. :-))

Szóval megnéztem. Szép. Megnéztem volna a műszaki részt is, de nagyon sokan voltak. Egyébként sem volt, aki a kérdéseimre válaszolt volna. A két kislány díszlet volt. A fiatal ember is.

El tudom fogadni, hogy külföldön működik. Majd itt is biztosan fog.

Az én kritikus szemüvegem a hibás.

Udvariasan mondva - nem szeretem a kőgazdag operett hajósokat. Nem tartom vízen járó emberhez méltónak a viselkedésüket.

20 darab? Jut abból a Balatonra is, akárki meglássa. :-)

Kikötők, teleltetés, karbantartás? Majd kialakul.

A prospektusból kiderülnek a bérleti árak is. Nem olcsó, de nem is kifizethetetlen. Mondjuk nem közmunkás bérből.

 

És nem hajós téma, de írom. Alig találtam meg.

Mindenütt kártyás fizetés. Nagy kondérban kínálta magát valami. Jó illata is volt. Na! Mondom így magamba magamnak. Ebből két adagot megeszek, kerül, amibe kerül. Egyszer élünk! :-))

Vegyek kártyát! Nem veszek.

Az ilyen ember pedig zabáljon otthon. Marha pörkölt volt nokedlival. Így azt bánta a fene.

Jó nap volt az első fele.

 

Előzmény: rezgaras (127503)
rezgaras Creative Commons License 2019.02.23 0 2 127503

Képesítés nélkül lehet vezetni, az ördög a biztosításban rejlik...

Előzmény: Una Vestrum (127501)
zjakabfi Creative Commons License 2019.02.23 -2 5 127502

A helyiek ott lehet, de a hibbant Nerónk többször hajózott holland csatornákon saját beszámolója szerint.

Előzmény: Una Vestrum (127501)
Una Vestrum Creative Commons License 2019.02.23 0 5 127501

Mindig is csodáltam, hogy Nyugat-Európában a hasonló hajókat mindenféle képesítés nélkül engedélyezik vezetni. Így nem példa nélküli a hazai kezdeményezés sem. Persze ha a helyi jogszabályokban elmerülne, akit érdekel, lehet, kiderülne, hogy ott a pártfunkcionáriusok el vannak tiltva a használatától.l 

Előzmény: gepesz (127500)
gepesz Creative Commons License 2019.02.22 -4 4 127500

Holnap meggusztálom én is. Lehet, hogy savanyú a szőlő? Lehet, hogy maradi vénember vagyok? Politikai hátteret (korrupt politikusokat) vízionálok?

Ismerem a magyar mentalitást? Majd a Bodrogon mennek felfelé és anyu kiabál, hogy mit csináljak? Jön szembe egy hajó? Mit csinálnál? Szard le! Fizettünk!

Szevasz elvtikém! Ez a nagy koperta minek? Hátha gyorsabban is tud menni az a hajó. Tedd le azt borítékot. Megnézzük tudunk-e valamit csinálni.

Gyerekek hoztunk egy pár hajót!

Vizsgáztatni kéne az embereket.

Milyen réteg fogja használni?

Tapasztalt pártemberek.

Akkor nem kell vizsga. Majd elrendezzük.

Ez az utolsó mondat, ami számomra elfogadhatatlan. Kíváncsi vagyok arra a jogszabályra.

Józsi bácsi Vetyerok motorral felszerelt ladikjának vezetése pedig évenkénti PÁV alkalmasságihoz és hajóvezető B-hez lesz kötve?

Előzmény: jakyg (127496)
svábler27 Creative Commons License 2019.02.22 -1 0 127499
Előzmény: jakyg (127496)
riversea Creative Commons License 2019.02.22 -1 1 127498

A hajó amúgy szép

 

Osztom ezt a véleményt.

Én biztosan ki fogom majd próbálni valamikor a családdal. Számos remek "úti cél" található a felsorolt hajózási körzetben. Esetemben még jogszabály módosítás sem kell a használathoz-:)

U.I. A délvidéki csatornarendszer bejárásához is ideális lenne egy ilyen lodka, akarom mondani hajó/csónak...

Előzmény: jakyg (127496)
zjakabfi Creative Commons License 2019.02.22 0 0 127497

Én a napi.hu oldalon is láttam.

Előzmény: smith (127482)
jakyg Creative Commons License 2019.02.22 0 4 127496

Megtapogattam. Egy 8 fős van kiállítva.

A szóróanyagot a Magyar Hajózási Zrt. jegyzi. Az anyag szerint a hajózási körzet a Tiszán Kiskörétől felfelé Vásárosnaményig, a Bodrog és a Keleti-főcsatorna.

Kérdésre elismerik, ehhez egy folyamatban lévő jogszabály módosítás szükséges. 

A hajó amúgy szép.

Előzmény: smith (127494)
trizs77 Creative Commons License 2019.02.21 0 0 127495

Köszönöm.

Előzmény: Ádám Várkonyi (127493)
smith Creative Commons License 2019.02.21 -2 2 127494
Előzmény: guberavera (124780)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2019.02.21 0 1 127493

https://www.hirbalaton.hu/sikeres-uzleti-evet-zart-a-bahart/

A ”meghaladta a 700 ezret” eszerint a menetrendi-séta-programhajók együttes utasszámára utal.

Ennél pontosabb adatot nem találtam.

Előzmény: trizs77 (127492)
trizs77 Creative Commons License 2019.02.21 -5 3 127492

Jövök kettő sörrel annak, aki az alábbi idézetből megmondja, mennyi utast szállított a BAHART a menetrendszerinti hajóin, 2017-ben ?

 

 

 

.....".....

A közgyűlés által elfogadott 2017-es üzleti év forgalmi adatai, eredményei:

2017-ben a BAHART 1.143.000 utast szállított Szántód és Tihany között.

A séta- és programhajók által szállított utasok száma ismét meghaladta a 700 ezret.

 

 

Pozitívan teljesített a cég vitorlás üzletága is. 2016 májusában megnyílt a Balaton legnagyobb vitorláskikötő láncának 11. tagja, az Alsóörsi Vitorláskikötő, melyben 2017. áprilisára elkészült a fejlesztés 2. fázisát jelentő újabb 100 bérelhető hely. Párhuzamosan zajlott a fonyódi vitorláskikötő beruházás is, mely szintén férőhely bővülést jelentett. A társaságnál a 11 kikötőben bérelhető vitorlás helyek vonatkozásában a teljes kihasználtság 90%-os.

A cég éves nettó árbevétele meghaladta a 2,8 milliárd Ft-ot, a 2017. évi adózás előtti eredménye pedig 144,6 millió Ft lett.

Előzmény: zjakabfi (127490)
trizs77 Creative Commons License 2019.02.21 0 1 127491

A belföldi ábra jobb.

 

Van vmi utasszám diagram a balatoni hajózásról az utolsó 10 évről ?

 

 

Előzmény: zjakabfi (127490)
zjakabfi Creative Commons License 2019.02.21 0 3 127490

Mit javasolsz?

Szerintem már lekövette...

 

Amugy zavaly február elején alig találtunk szállást nyárra június végére..

5 éve ez nem így volt.

Előzmény: trizs77 (127489)
trizs77 Creative Commons License 2019.02.21 -7 1 127489

 

 

hhüümm

 

 

Jó lesz ebből (is) következtetéseket levonni a balatoni hajózás jövőjére nézve.

 

https://www.napi.hu/magyar_gazdasag/balaton-turizmus-idegenforgalom-szallashely.678583.html

 

 

 

Ep128 Creative Commons License 2019.02.21 -1 0 127488

Köszi! :-)

Előzmény: gepesz (127487)
gepesz Creative Commons License 2019.02.20 0 1 127487

Írtam egy választ, de vagy el se küldtem, vagy elnyelte a fekete lyuk.

Most már csak röviden.

Külső víz szükségeltetik a motornak.

Nem ismerem a hajót, így nem tudom, hogy meg tudják-e oldani, hogy vízszekrénybe menjen vissza a víz. Ha még van benne.

Akkor a tengelyvezetéken van egy gumicsapágy. Annak is hűtés kell, mert megolvad. Ha jabskó szivattyús, akkor arra is nagyon figyelni kell.

Szóval! Nem kell ezzel foglalkozni, míg nem úszik a hajó. Ha Arraráton pihen több hétig, akkor mit számít egy, két óra?

Még azt sem tudom, hogy nem-e léghűtéses motorok, menetszél hűtéssel? :-)))

És mondom ezeket a dolgokat anélkül, hogy ismerném a hajót. Ezek csak általános dolgok, amiket mondtam. (írtam)

 

Előzmény: Ep128 (127484)
gigabursch Creative Commons License 2019.02.20 -1 0 127486
Kőrözés => korpusz
Okostelefon kugli intelligens szójavítás
Előzmény: gigabursch (127485)
gigabursch Creative Commons License 2019.02.20 0 0 127485
Minden gép ellensége a hideg járatás.
Ahhoz, hogy üzemmeleg legyen meg hűtés is szükséges.

Engem jobban érdekelne az, hogy a körözést nem lógott-e még.
Előzmény: Ep128 (127484)
Ep128 Creative Commons License 2019.02.20 -2 0 127484

Milyen kárt okozhat esetleg egy ilyen "levegőben" beindítás? (... és milyen más módja van az ellenőrzésnek, amit említettél?)

Előzmény: gepesz (127480)
FOMA Creative Commons License 2019.02.19 -3 3 127483
Előzmény: smith (127482)
smith Creative Commons License 2019.02.19 -2 5 127482

Az idézethez forrás is tartozik?

Előzmény: trizs77 (127481)
trizs77 Creative Commons License 2019.02.19 -9 1 127481

Annyi embert rúgtak ki az állami leépítésben, hogy több szolgáltatás is akadozik

Egyes területeken problémákat okozhat az állami bürokrácia csökkentés, mert nem maradt elég szakember.

 

Visszaüt a nagy állami leépítés: felvirágoztatná például a kormány a vízi turizmust, de az elbocsátások nyomán most épp bezárják a hajózási vizsgaközpontok felét, de más területen is akadnak hasonló visszásságok.

 

"Belesápadtunk, amikor megkaptuk a Hajózási Hatósági Főosztály levelét pár héttel ezelőtt: ebben arról értesítettek, hogy a köztisztviselői létszámcsökkentés miatt kisebb lett a kapacitásuk, s nem lesznek képesek az elmúlt években megszokott mennyiségű vizsgázó fogadására.

Azt is közölték, hogy a szegedi, tokaji és komáromi szolgálati pontjaikon jelenleg nincs munkatársuk, így ezeken a helyeken márciustól megszűnik az ügyfélfogadás, ezután Budapesten, Siófokon és Mohácson lehet csak vizsgázni" – panaszolta  egy kelet-magyarországi, kishajóvezetői képzéssel foglalkozó cég vezetője.

 


Mindez ott is visszaüt majd, ahol van vizsgabázis: egy balatoni cég vezetője szerint hiába érdeklődnek egyre többen a vízi turizmus iránt mert, ha tavasztól csak feleannyi helyen lehet majd vizsgázni, megnő majd a várakozási idő.

 

A Hajózási Hatósági Főosztály levelében a közigazgatás modernizációja érdekében szükséges intézkedésekről szóló 1535/2018. (X. 29.) kormányhatározatra hivatkoztak – ez az a rendelet, amely alapján a múlt év végén mintegy 6600 embert bocsátottak el a központi államapparátusból.

 

A hatóság közölte:

a képesítő vizsgákkal kapcsolatos kapacitásuk jelentős mértékben csökkent, s a jelenlegi erőforrásaikkal gazdálkodva az úgynevezett „kedvtelési hajózási szezonban” várhatóan nem lesznek képesek az elmúlt években megszokott mennyiségű vizsga lebonyolítására.

 

 

 

gepesz Creative Commons License 2019.02.19 0 1 127480

Tilosnak nem tilos, de lehet vele kárt csinálni. (külső víz hiány) Van arra is megoldás, de úgy semmiképp, hogy csak beindítom, hagy járjon.

Előzmény: Ep128 (127478)
sarmasiz Creative Commons License 2019.02.19 0 0 127479

Az évek óta Újpesten üzemen kívül pihenő piros Jégtörő V. egy ideje Óbudán állomásozik a Hajógyári-sziget öblében. Tudja valaki, hogy milyen okból? Lehetséges, hogy rendbe hozták volna?

Ep128 Creative Commons License 2019.02.19 -2 0 127478

Azon tűnődöm, hogy a motorokat most is meg lehetne járatni, amolyan "próbából", hogy ha majd lesz víz is, ne legyen annyira kérdőjeles... (A hajócsavarok a levegőben vannak, elvileg nem árthat neki.)

Vagy van erre valami szabály, hogy ez tilos? (Nem értek hozzá... :-) )

Előzmény: Pedrofon (127474)
gigabursch Creative Commons License 2019.02.18 -1 0 127477
Előzmény: Pedrofon (127474)
jakyg Creative Commons License 2019.02.18 0 0 127476

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!