Keresés

Részletes keresés

smith Creative Commons License 2019.02.21 -2 2 127494
Előzmény: guberavera (124780)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2019.02.21 0 1 127493

https://www.hirbalaton.hu/sikeres-uzleti-evet-zart-a-bahart/

A ”meghaladta a 700 ezret” eszerint a menetrendi-séta-programhajók együttes utasszámára utal.

Ennél pontosabb adatot nem találtam.

Előzmény: trizs77 (127492)
trizs77 Creative Commons License 2019.02.21 -5 3 127492

Jövök kettő sörrel annak, aki az alábbi idézetből megmondja, mennyi utast szállított a BAHART a menetrendszerinti hajóin, 2017-ben ?

 

 

 

.....".....

A közgyűlés által elfogadott 2017-es üzleti év forgalmi adatai, eredményei:

2017-ben a BAHART 1.143.000 utast szállított Szántód és Tihany között.

A séta- és programhajók által szállított utasok száma ismét meghaladta a 700 ezret.

 

 

Pozitívan teljesített a cég vitorlás üzletága is. 2016 májusában megnyílt a Balaton legnagyobb vitorláskikötő láncának 11. tagja, az Alsóörsi Vitorláskikötő, melyben 2017. áprilisára elkészült a fejlesztés 2. fázisát jelentő újabb 100 bérelhető hely. Párhuzamosan zajlott a fonyódi vitorláskikötő beruházás is, mely szintén férőhely bővülést jelentett. A társaságnál a 11 kikötőben bérelhető vitorlás helyek vonatkozásában a teljes kihasználtság 90%-os.

A cég éves nettó árbevétele meghaladta a 2,8 milliárd Ft-ot, a 2017. évi adózás előtti eredménye pedig 144,6 millió Ft lett.

Előzmény: zjakabfi (127490)
trizs77 Creative Commons License 2019.02.21 0 1 127491

A belföldi ábra jobb.

 

Van vmi utasszám diagram a balatoni hajózásról az utolsó 10 évről ?

 

 

Előzmény: zjakabfi (127490)
zjakabfi Creative Commons License 2019.02.21 0 3 127490

Mit javasolsz?

Szerintem már lekövette...

 

Amugy zavaly február elején alig találtunk szállást nyárra június végére..

5 éve ez nem így volt.

Előzmény: trizs77 (127489)
trizs77 Creative Commons License 2019.02.21 -7 1 127489

 

 

hhüümm

 

 

Jó lesz ebből (is) következtetéseket levonni a balatoni hajózás jövőjére nézve.

 

https://www.napi.hu/magyar_gazdasag/balaton-turizmus-idegenforgalom-szallashely.678583.html

 

 

 

Ep128 Creative Commons License 2019.02.21 -1 0 127488

Köszi! :-)

Előzmény: gepesz (127487)
gepesz Creative Commons License 2019.02.20 0 1 127487

Írtam egy választ, de vagy el se küldtem, vagy elnyelte a fekete lyuk.

Most már csak röviden.

Külső víz szükségeltetik a motornak.

Nem ismerem a hajót, így nem tudom, hogy meg tudják-e oldani, hogy vízszekrénybe menjen vissza a víz. Ha még van benne.

Akkor a tengelyvezetéken van egy gumicsapágy. Annak is hűtés kell, mert megolvad. Ha jabskó szivattyús, akkor arra is nagyon figyelni kell.

Szóval! Nem kell ezzel foglalkozni, míg nem úszik a hajó. Ha Arraráton pihen több hétig, akkor mit számít egy, két óra?

Még azt sem tudom, hogy nem-e léghűtéses motorok, menetszél hűtéssel? :-)))

És mondom ezeket a dolgokat anélkül, hogy ismerném a hajót. Ezek csak általános dolgok, amiket mondtam. (írtam)

 

Előzmény: Ep128 (127484)
gigabursch Creative Commons License 2019.02.20 -1 0 127486
Kőrözés => korpusz
Okostelefon kugli intelligens szójavítás
Előzmény: gigabursch (127485)
gigabursch Creative Commons License 2019.02.20 0 0 127485
Minden gép ellensége a hideg járatás.
Ahhoz, hogy üzemmeleg legyen meg hűtés is szükséges.

Engem jobban érdekelne az, hogy a körözést nem lógott-e még.
Előzmény: Ep128 (127484)
Ep128 Creative Commons License 2019.02.20 -2 0 127484

Milyen kárt okozhat esetleg egy ilyen "levegőben" beindítás? (... és milyen más módja van az ellenőrzésnek, amit említettél?)

Előzmény: gepesz (127480)
FOMA Creative Commons License 2019.02.19 -3 3 127483
Előzmény: smith (127482)
smith Creative Commons License 2019.02.19 -2 5 127482

Az idézethez forrás is tartozik?

Előzmény: trizs77 (127481)
trizs77 Creative Commons License 2019.02.19 -9 1 127481

Annyi embert rúgtak ki az állami leépítésben, hogy több szolgáltatás is akadozik

Egyes területeken problémákat okozhat az állami bürokrácia csökkentés, mert nem maradt elég szakember.

 

Visszaüt a nagy állami leépítés: felvirágoztatná például a kormány a vízi turizmust, de az elbocsátások nyomán most épp bezárják a hajózási vizsgaközpontok felét, de más területen is akadnak hasonló visszásságok.

 

"Belesápadtunk, amikor megkaptuk a Hajózási Hatósági Főosztály levelét pár héttel ezelőtt: ebben arról értesítettek, hogy a köztisztviselői létszámcsökkentés miatt kisebb lett a kapacitásuk, s nem lesznek képesek az elmúlt években megszokott mennyiségű vizsgázó fogadására.

Azt is közölték, hogy a szegedi, tokaji és komáromi szolgálati pontjaikon jelenleg nincs munkatársuk, így ezeken a helyeken márciustól megszűnik az ügyfélfogadás, ezután Budapesten, Siófokon és Mohácson lehet csak vizsgázni" – panaszolta  egy kelet-magyarországi, kishajóvezetői képzéssel foglalkozó cég vezetője.

 


Mindez ott is visszaüt majd, ahol van vizsgabázis: egy balatoni cég vezetője szerint hiába érdeklődnek egyre többen a vízi turizmus iránt mert, ha tavasztól csak feleannyi helyen lehet majd vizsgázni, megnő majd a várakozási idő.

 

A Hajózási Hatósági Főosztály levelében a közigazgatás modernizációja érdekében szükséges intézkedésekről szóló 1535/2018. (X. 29.) kormányhatározatra hivatkoztak – ez az a rendelet, amely alapján a múlt év végén mintegy 6600 embert bocsátottak el a központi államapparátusból.

 

A hatóság közölte:

a képesítő vizsgákkal kapcsolatos kapacitásuk jelentős mértékben csökkent, s a jelenlegi erőforrásaikkal gazdálkodva az úgynevezett „kedvtelési hajózási szezonban” várhatóan nem lesznek képesek az elmúlt években megszokott mennyiségű vizsga lebonyolítására.

 

 

 

gepesz Creative Commons License 2019.02.19 0 1 127480

Tilosnak nem tilos, de lehet vele kárt csinálni. (külső víz hiány) Van arra is megoldás, de úgy semmiképp, hogy csak beindítom, hagy járjon.

Előzmény: Ep128 (127478)
sarmasiz Creative Commons License 2019.02.19 0 0 127479

Az évek óta Újpesten üzemen kívül pihenő piros Jégtörő V. egy ideje Óbudán állomásozik a Hajógyári-sziget öblében. Tudja valaki, hogy milyen okból? Lehetséges, hogy rendbe hozták volna?

Ep128 Creative Commons License 2019.02.19 -2 0 127478

Azon tűnődöm, hogy a motorokat most is meg lehetne járatni, amolyan "próbából", hogy ha majd lesz víz is, ne legyen annyira kérdőjeles... (A hajócsavarok a levegőben vannak, elvileg nem árthat neki.)

Vagy van erre valami szabály, hogy ez tilos? (Nem értek hozzá... :-) )

Előzmény: Pedrofon (127474)
gigabursch Creative Commons License 2019.02.18 -1 0 127477
Előzmény: Pedrofon (127474)
jakyg Creative Commons License 2019.02.18 0 0 127476
csecsaba2 Creative Commons License 2019.02.18 0 1 127475

Lesz szerkezeti károsodása?

 

(bár úgy tűnik, h szerencsésen, elég hosszan ült fel)

Előzmény: Pedrofon (127474)
Pedrofon Creative Commons License 2019.02.18 0 12 127474

Meglátogattam kis kajakommal a hajótörött JESS áruszállítót:

uni-cum-laude Creative Commons License 2019.02.18 0 0 127473

..és várható lesz az AMAVENITA, az AMABELLA, az AMAREINA valamint az AMAVERDE is.

Előzmény: Pedrofon (127437)
uni-cum-laude Creative Commons License 2019.02.18 0 1 127472

Az egész történet egyszerűen szégyen.

Előzmény: Ádám Várkonyi (127471)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2019.02.17 0 1 127471
Előzmény: Ádám Várkonyi (127470)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2019.02.17 0 0 127470

Eközben találtam egy szép -és egyben nagyon szomorú- videót tavaly decemberből a Szőke Tiszáról...

jakyg Creative Commons License 2019.02.17 0 0 127469

Nem ismerjük a lemezvastagságokat. Nagy eséllyel sok a cserélendő, vagy tán az egész.

 

Előzmény: Ádám Várkonyi (127468)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2019.02.16 0 0 127468

Tényleg szomorú, főleg hogy nem is néz ki olyan "kohóéretten"...

Lepusztult meg minden, de szerintem simán menthető lenne...

Előzmény: jakyg (127467)
jakyg Creative Commons License 2019.02.16 0 0 127467

Nagyon szomorú. Én azt hittem , megcsinálják.

Előzmény: Ádám Várkonyi (127465)
jakyg Creative Commons License 2019.02.16 0 0 127466

A többit a Dunán, csatornán stb vitték. Mibe kerülhetett ez a tengeri szállítás? Hány millió euróba?

Előzmény: offroadgangster (127463)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2019.02.16 -1 0 127465

Igen, és a hajó osztrák Wikipédia oldala is azt írja hogy szétvágásra adták el Szlovákiába.

Előzmény: offroadgangster (127464)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!