Annyi embert rúgtak ki az állami leépítésben, hogy több szolgáltatás is akadozik
Egyes területeken problémákat okozhat az állami bürokrácia csökkentés, mert nem maradt elég szakember.
Visszaüt a nagy állami leépítés: felvirágoztatná például a kormány a vízi turizmust, de az elbocsátások nyomán most épp bezárják a hajózási vizsgaközpontok felét, de más területen is akadnak hasonló visszásságok.
"Belesápadtunk, amikor megkaptuk a Hajózási Hatósági Főosztály levelét pár héttel ezelőtt: ebben arról értesítettek, hogy a köztisztviselői létszámcsökkentés miatt kisebb lett a kapacitásuk, s nem lesznek képesek az elmúlt években megszokott mennyiségű vizsgázó fogadására.
Azt is közölték, hogy a szegedi, tokaji és komáromi szolgálati pontjaikon jelenleg nincs munkatársuk, így ezeken a helyeken márciustól megszűnik az ügyfélfogadás, ezután Budapesten, Siófokon és Mohácson lehet csak vizsgázni" panaszolta egy kelet-magyarországi, kishajóvezetői képzéssel foglalkozó cég vezetője.
Mindez ott is visszaüt majd, ahol van vizsgabázis: egy balatoni cég vezetője szerint hiába érdeklődnek egyre többen a vízi turizmus iránt mert, ha tavasztól csak feleannyi helyen lehet majd vizsgázni, megnő majd a várakozási idő.
A Hajózási Hatósági Főosztály levelében a közigazgatás modernizációja érdekében szükséges intézkedésekről szóló 1535/2018. (X. 29.) kormányhatározatra hivatkoztak ez az a rendelet, amely alapján a múlt év végén mintegy 6600 embert bocsátottak el a központi államapparátusból.
A hatóság közölte:
a képesítő vizsgákkal kapcsolatos kapacitásuk jelentős mértékben csökkent, s a jelenlegi erőforrásaikkal gazdálkodva az úgynevezett kedvtelési hajózási szezonban várhatóan nem lesznek képesek az elmúlt években megszokott mennyiségű vizsga lebonyolítására.
Az évek óta Újpesten üzemen kívül pihenő piros Jégtörő V. egy ideje Óbudán állomásozik a Hajógyári-sziget öblében. Tudja valaki, hogy milyen okból? Lehetséges, hogy rendbe hozták volna?
Azon tűnődöm, hogy a motorokat most is meg lehetne járatni, amolyan "próbából", hogy ha majd lesz víz is, ne legyen annyira kérdőjeles... (A hajócsavarok a levegőben vannak, elvileg nem árthat neki.)
Vagy van erre valami szabály, hogy ez tilos? (Nem értek hozzá... :-) )
A hajógyár ezen területén vágják szét az utóbbi időben a hajókat. Nagy valószínűséggel sajnos ő is az utolsó napjait éli. Ha javítani akarták volna, valószínűleg egy másik részére tették volna a sólyatérnek.
A munkálatokat az előzőleg elbontott hajók maradványainak ottléte is akadályozhatja, nincs nagyon hova tenni a már lebontott darabokat. Múlt héten jártam ott, akkor elég sok vas volt körülötte, ami a még a REGENSBURG és az ENERGY 2 bontásából maradt ott.
Lehet a téli időjárás is hátráltatja a bontást. Igaz, hogy viszonylag enyhe az idő, de ilyenkor inkább benti munkát végeznek sok helyen.
Szerintem amamagnázz csak nyugodtan, legalább tényleg van itt mozgás ;)
Nem lehet a háttérben valamiféle pénzbeli ok? Pl. kapott a gyár adókedvezményt/állami támogatást, de feltétel hogy x évig termelni kell, nem szabad bezárni, nem szabad leépíteni?
Vagy lehet valamiféle szerződés a gyárak és a megrendelők közt, ami köti a megrendelőt, hogy valamit itt, valamit ott végeztet el? Ettől az egyeségtől pedig nem térhet el, mert szerződésszegésért kártérítést is fizethet (monjuk ilyen szerződést miért kötne?) ?
A termékeket manapság nagy divat fel-alá furikázni a világ egyik szegletéből a másikba, miközben egy helyen is el lehetne végezni az adott munkát kis többletszervezéssel, mint ahogy te is írtad. Ha más hátránya nincs is ennek az utaztatásnak, annyi biztos van, hogy ez elég nagy, teljesen feleslegesnek mondható környezeti terhelést jelent.
Sok személyhajó vázát vitték fel az elmúlt években, ezeket is vitték még Linzbe is miután Hollandiában dolgoztak rajta, vagy most csak ezt az egyet csinálták így?
Egyértelműen a prémiumkategóriás nyugdíjasokat célozzák. Pl. nincsenek belső kabinok, amelyek a MOZART kategóriaváltás előtti fedélzetjellegét is uralták.
Nekem régi - máig teljesületlen - vágyam az idegen szavak szótárának párja. Amelyben a közönséges magyar szavak helyett proccolás (pöffeszkedés) céljából használható idegen megfelelőket lehetne megtalálni.
Így van és örülök, hogy azért ha nem is írnak ide, de figyelemmel kísérik. Egyébként meglepően kis hullámverést produkált Vácnál ez a nagy tepsi, pedig 14 Km/h-val ballagott fölfelé. Az is érdekes számomra, hogy míg pl egy ALINA, ami csak 11,4 széles 220 fős, ez pedig "csak" 196. Tágas lehet belül...
Nem szeretném szétamamagnázni a fórumot, de egy kérdés még nagyon izgat. Megéri a belső munkára elszállítani Hollandiába egy ilyen hajót? Körbe Európa körül tengereken, óceánon át? Nem volna egyszerűbb azt is Szerbiában csinálni ugyanolyan alapanyagokkal, holland munkavezetőkkel, részben holland munkásokkal? Vagy pl. Linz is annyival drágább, hogy inkább fizetik ezt a hatalmas utat?
(Először a fordítottját nem értettem, miért nem csinálják a testet is Hollandiában? Értem, hogy sokkal drágább a munkaerő, no de annyival, hogy megéri ezt a szállítást? Aztán ezt a részét megértettem, a hollandiai gyár picike. Még a sarkantyún is faragtak egy kicsit, hogy a 130 m körüli hajó odaférjen. :))