Olyan, mintha a középtegely jobb oldalán, a meghajtáshoz közel lenne a kormánykihajtásod. Ettől jobbra van a lapát, ez lehet eredeti. A bal lapát rúdját lecserélték egy rövidebbre, mely a meghajtást irányítja. Az eredeti csiga lehet, h a két lapát belépő élével lehetet egy vonalban, csak a Z hajtás miatt került hátrébb.
Ez a kormányzás-meghajtás kombó egy beteg agy szüleménye. Ez egy középmotoros hajó volt szép egyenes kihajtással egy kormánylapáttal a csiga mögött. Viszont a lakótér kicsi volt az előzö gazdinak. Ez még nem lett volna baj, de jött a nagy ötlet :( hátratették a motort,levették az egyenes kihajtás tengelyét eltüntették a szép és nagy csigát. Tettek rá egy volvopenta duoproppos motorcsónak hajtómüvet meg kitették oldalra a kormányt. Ezzel a mutatvánnyal eléggé kivégezték a hajózhatóságot, viszont lett két nappali, konyha, fürdőszoba, wc, és egy hálószoba. Menni épp megy, de mint már tudjátok kissé kígyósan teszi valamint a kicsi csiga miatt a sebessége sem a régi. Eddig a soroksáriban max. 12 km/h sebességet értünk el vele.De ott nem számottevő a víz folyása. Lehet kicsivel menne gyorsabban is de azt a kóválygás miatt nem eröltettük. Én igazából lakóhajónak vettem, amire alkalmas is, de gondoltam kicsit mennék is vele néha. Az előző gazdi régebben sokat járt vele, volt Szlovákiában is, valahogy feljutott meg vissza is :) viszont én kicsit gondtalanabbul szeretnék megtenni vele pár kisebb-nagyobb kört :)
Az elözö tulajt megkérdezni sajnos már nem tudom, hogy mit próbált ki vele és mit nem, mert már az égi vizeken hajózik. Úgyhogy kénytelen vagyok szép sorjában végigcsinálni amit tanácsoltatok. Biztos lesz pár zsákutca, de bízok benne, hogy jó lesz előbb-utóbb.:)
Visszautalva egy 12 évvel ezelőtti hozzászólásomra, az akkor még öt nagy ukrán (tehát az akkor teljes működő flotta) együttállása, azaz egy kb. 80 m széles kabinos-fal 2004. október 4-én az Erzsébet híd alatt (most szereztem képet, elnézést a kis késésért :D). Fotó: Peter Belenko
Autóval vagy gyalog? Azon csak vonattal mentem eddig át, legutóbb már untam és - éjjel lévén - inkább aludtam is közben :) Komppal a híd átadása előtti utolsó évben mentem, akkor gyalog 13 lej volt.
A Calafat - Vidin komp jár még vagy a híd megnyitásával megszűnt már?
Kicsit arrébb, Galactól lejjebb van-e valahol komp Ukrajna és Románia között? Az Izmajil-Tulcsáról csak régi cikkeket tallok de úgy tudom, azóta sincs semmi. Kilijánál esetleg?
Ez szép, csak ahogy a képet értelmezem, javíts ki ha tévedek:
- a csiga a középvonal egyik oldalán van, a lapát a másikon/ a lapát a középvonalon van
Esélye nincs annak, hogy ne kóvályogjon neked. lehet növeli a lapát felületét, csak igen sokat kell, mivel a meghajtás a vizet csak a lapát egyik oldalán tolja. Ezért egyenesen is nyomáskülönbség ébred a két oldal között, azaz kormányzó erő. Mikor a hajó elkezd fordulni, erre te ellenkormányzol, mire a másik irányba indul meg a történet, ráadásul nem kis mértékben, mert a hajtás is fordul. Erre ismét ellenkormányzol és így tovább.
Változtathatod itt a lapát / laterál felület arányát, eredményt sajnos nem fogsz elérni. A lapátot és a meghajtást kellene egy vonalba hozni; vagy a lapátot eltávolítani és a csiga köré kort gyűrűt tenni; esetleg egy másik lapátot elhelyezni a csiga másik oldalán.