Autóval vagy gyalog? Azon csak vonattal mentem eddig át, legutóbb már untam és - éjjel lévén - inkább aludtam is közben :) Komppal a híd átadása előtti utolsó évben mentem, akkor gyalog 13 lej volt.
A Calafat - Vidin komp jár még vagy a híd megnyitásával megszűnt már?
Kicsit arrébb, Galactól lejjebb van-e valahol komp Ukrajna és Románia között? Az Izmajil-Tulcsáról csak régi cikkeket tallok de úgy tudom, azóta sincs semmi. Kilijánál esetleg?
Ez szép, csak ahogy a képet értelmezem, javíts ki ha tévedek:
- a csiga a középvonal egyik oldalán van, a lapát a másikon/ a lapát a középvonalon van
Esélye nincs annak, hogy ne kóvályogjon neked. lehet növeli a lapát felületét, csak igen sokat kell, mivel a meghajtás a vizet csak a lapát egyik oldalán tolja. Ezért egyenesen is nyomáskülönbség ébred a két oldal között, azaz kormányzó erő. Mikor a hajó elkezd fordulni, erre te ellenkormányzol, mire a másik irányba indul meg a történet, ráadásul nem kis mértékben, mert a hajtás is fordul. Erre ismét ellenkormányzol és így tovább.
Változtathatod itt a lapát / laterál felület arányát, eredményt sajnos nem fogsz elérni. A lapátot és a meghajtást kellene egy vonalba hozni; vagy a lapátot eltávolítani és a csiga köré kort gyűrűt tenni; esetleg egy másik lapátot elhelyezni a csiga másik oldalán.
Balra indul a kóválygás, ha figyelek nagyon akkor viszonylag kis kanyarokkal megússzuk. Ha épp nem koncentrálok eléggé,akkor már nem is szondáztat a rendőr rögtön visznek vérvételre :)
Köszönöm szépen a tanácsokat. A vízszintbe hozással és a kormánylapát növelésével fogok először megpróbálkozni, ezekhez nem kell kiemeltetnem a hajót. Ha nem javul a helyzet számottevön akkor marad Újpest és a daruzás. Mondjuk mindenképp ki szeretném vetetni csak nem tavaszra terveztem ezt a műveletet. Jobbára már rajta lakom inkább hajóznék vele a nyáron :)
A másik tapasztalatom: farnehéz hajót "istentelen nehéz" megtartani úgy, hogy ne kóvályogjon. Az a "rém álmunk, amikor a szeparát kell haladnunk, mondjuk Bajáról Pestre. Az egy vitus tánc! A test alakja kellemesen jó! Ahhoz meg pláne hogy úttartó legyen! Kérdés, hogy a merülés rovására-tekintettel a teljes vízszintbe helyezése megoldható-e? Ha belefér a merülésbe, csak ezt próbálnám ki!
Előző torpedó ötlet elvetve! A látottak, és a leírtak alapján is.
Eléggé kiegyensúlyozatlan a hajtás és a kormányzás viszonya. Ezt a típusú mozgást pl olyankor produkálja egy kétmotoros, ha az egyik kormányt elveszítjük. Olyankor mindig a hiányos oldal felé tántorog........ mivel azon az oldalon elveszíti a víz az áramlást szabályzó felületet.
Nem lehetséges egy ugyan olyan kormánylapátot felszerelni a fartükörre a hajtómű másik, azaz bal oldalán?
Gondolom a hajód a bal irányban próbálkozik fordulni?
Az hogy a lapát felülete sem valami hatalmas?? az még jobban rásegít az imbolygásra.
Megerősítem, mivel a testvéralakulatunk látogatóba érkezett tagjai soha nem sértettek meg bennünket azzal, hogy nem fogadták volna el a pálinkát.:-) Mondjuk ők sem sajnálták tőlünk a vodkát, ha náluk jártunk.