Keresés

Részletes keresés

konszt Creative Commons License 2016.03.16 0 0 120052

Ha jól sejtem, akkor a hajtómű forgatható.

Ha így van, akkor vedd ki a kormánylapátot és menj vele egy kört. Hátha jobb lesz.

Egyébként hol van a hajó? Ha nem titok..

Előzmény: Ferrry967 (120046)
Ferrry967 Creative Commons License 2016.03.16 0 0 120051

Autóval mentem. Volt egy fuvarom Szófiába.

Előzmény: paca664 (120049)
Ferrry967 Creative Commons License 2016.03.16 0 0 120050

Autóval mentem át. Szófiába volt egy fuvarom.

Előzmény: paca664 (120049)
paca664 Creative Commons License 2016.03.16 0 0 120049

Autóval vagy gyalog? Azon csak vonattal mentem eddig át, legutóbb már untam és - éjjel lévén - inkább aludtam is közben :) Komppal a híd átadása előtti utolsó évben mentem, akkor gyalog 13 lej volt.

Előzmény: Ferrry967 (120047)
Ferrry967 Creative Commons License 2016.03.16 0 0 120048

A meghajtás kijebb van mint a lapát. 

Előzmény: captainb (120043)
Ferrry967 Creative Commons License 2016.03.16 0 0 120047

Egy hónapja voltam Vidinnél kompot nem láttam. Csak a hidat csekély 6 euroért.

Előzmény: paca664 (120045)
Ferrry967 Creative Commons License 2016.03.16 0 0 120046

A csiga a középvonalon van. Forgatható a hajtómüvel együtt. A lapát a csiga jobb oldalán van.

Előzmény: captainb (120043)
paca664 Creative Commons License 2016.03.16 0 0 120045

A Calafat - Vidin komp jár még vagy a híd megnyitásával megszűnt már?

Kicsit arrébb, Galactól lejjebb van-e valahol komp Ukrajna és Románia között? Az Izmajil-Tulcsáról csak régi cikkeket tallok de úgy tudom, azóta sincs semmi. Kilijánál esetleg?

 

Köszönöm.

captainb Creative Commons License 2016.03.16 0 0 120044

Így valahogy. De a csámborgás megszűnne. 

Előzmény: gigabursch (120042)
captainb Creative Commons License 2016.03.16 0 0 120043

Ez szép, csak ahogy a képet értelmezem, javíts ki ha tévedek:

 

- a csiga a középvonal egyik oldalán van, a lapát a másikon/ a lapát a középvonalon van

 

Esélye nincs annak, hogy ne kóvályogjon neked. lehet növeli a lapát felületét, csak igen sokat kell, mivel a meghajtás a vizet csak a lapát egyik oldalán tolja. Ezért egyenesen is nyomáskülönbség ébred a két oldal között, azaz kormányzó erő. Mikor a hajó elkezd fordulni, erre te ellenkormányzol, mire a másik irányba indul meg a történet, ráadásul nem kis mértékben, mert a hajtás is fordul. Erre ismét ellenkormányzol és így tovább.

 

Változtathatod itt a lapát / laterál felület arányát, eredményt sajnos nem fogsz elérni. A lapátot és a meghajtást kellene egy vonalba hozni; vagy a lapátot eltávolítani és a csiga köré kort gyűrűt tenni; esetleg egy másik lapátot elhelyezni a csiga másik oldalán. 

Előzmény: Ferrry967 (120031)
gigabursch Creative Commons License 2016.03.16 0 0 120042

HA viszont két lapát fogná közre a csigát, enyhén összetartóan, akkor rásegítene a jobb haladásra, a'la Ramsau83

Előzmény: captainb (120041)
captainb Creative Commons License 2016.03.16 0 0 120041

Ez a baj. Egymás mellett a csiga és a lapát. Ezért tántorog.

Előzmény: Ferrry967 (120012)
saros5727 Creative Commons License 2016.03.16 0 0 120040

JNK!

 

Aranyos vagy! :-)

Tényleg kígyózik...........

Előzmény: gepesz (120035)
Frank22 Creative Commons License 2016.03.16 0 0 120039

Égő tanker Mauthausennél!!

 

www.youtube.com/watch?v=ezHlbxhW3Vw

Frank22 Creative Commons License 2016.03.15 0 0 120038

Szépen megújult a Komáromi rakodópart!

 

 

                                                                        

Ferrry967 Creative Commons License 2016.03.15 0 0 120037

 Keményen nyomja :)

gepesz Creative Commons License 2016.03.15 0 0 120036

Jól ki van trimmelve.

Előzmény: gepesz (120035)
gepesz Creative Commons License 2016.03.15 0 0 120035

EZ IS kígyózik.

Előzmény: Ferrry967 (120034)
Ferrry967 Creative Commons License 2016.03.15 0 0 120034

A hidak különosen nem a nagy kedvenceim :) 

Ferrry967 Creative Commons License 2016.03.15 0 0 120033

Balra indul a kóválygás, ha figyelek nagyon akkor viszonylag kis kanyarokkal megússzuk. Ha épp nem koncentrálok eléggé,akkor már nem is szondáztat a rendőr rögtön visznek vérvételre :) 

Előzmény: saros5727 (120028)
Ferrry967 Creative Commons License 2016.03.15 0 0 120032

De végig hátrán elgondolkodom :) :) 

Ferrry967 Creative Commons License 2016.03.15 0 0 120031

Köszönöm szépen a tanácsokat. A vízszintbe hozással és a kormánylapát növelésével fogok először megpróbálkozni, ezekhez nem kell kiemeltetnem a hajót. Ha nem javul a helyzet számottevön akkor marad Újpest és a daruzás. Mondjuk mindenképp ki szeretném vetetni csak nem tavaszra terveztem ezt a műveletet. Jobbára már rajta lakom inkább hajóznék vele a nyáron :)

Előzmény: saros5727 (120029)
tehtube Creative Commons License 2016.03.14 0 0 120030

Esetleg ha végig hátrázik? (akkor "orr"nehéz) :-))))

Előzmény: saros5727 (120029)
saros5727 Creative Commons License 2016.03.14 0 0 120029

JEK!

 

A másik tapasztalatom: farnehéz hajót "istentelen nehéz" megtartani úgy, hogy ne kóvályogjon. Az a "rém álmunk, amikor a szeparát kell haladnunk, mondjuk Bajáról Pestre. Az egy vitus tánc! A test alakja kellemesen jó! Ahhoz meg pláne hogy úttartó legyen! Kérdés, hogy a merülés rovására-tekintettel a teljes vízszintbe helyezése megoldható-e? Ha belefér a merülésbe, csak ezt próbálnám ki!

 

Előzmény: saros5727 (120028)
saros5727 Creative Commons License 2016.03.14 0 0 120028

JEK!

 

Előző torpedó ötlet elvetve! A látottak, és a leírtak alapján is.

 

Eléggé kiegyensúlyozatlan a hajtás és a kormányzás viszonya. Ezt a típusú mozgást pl olyankor produkálja egy kétmotoros, ha az egyik kormányt elveszítjük. Olyankor mindig a hiányos oldal felé tántorog........ mivel azon az oldalon elveszíti a víz az áramlást szabályzó felületet.

Nem lehetséges egy ugyan olyan kormánylapátot felszerelni a fartükörre a hajtómű másik, azaz bal oldalán?

Gondolom a hajód a bal irányban próbálkozik fordulni?

 

Az hogy a lapát felülete sem valami hatalmas?? az még jobban rásegít az imbolygásra.

Előzmény: Ferrry967 (120012)
FOMA Creative Commons License 2016.03.14 0 0 120027

"A páleszt is megitták, mire kiszedték.

Ezt viszont állítom. :)"

 

Megerősítem, mivel a testvéralakulatunk látogatóba érkezett tagjai soha nem sértettek meg bennünket azzal, hogy nem fogadták volna el a pálinkát.:-) Mondjuk ők sem sajnálták tőlünk a vodkát, ha náluk jártunk.

Előzmény: gepesz (120024)
trizs77 Creative Commons License 2016.03.14 0 0 120026

A PT-76-osokban milyen motor volt?

Ott még esetleg el tudnám képzelni.

És még ontopik harcjármű is.:-))

 

----------------------

 

 

Abban egy síma 6 hengeres dízel volt, csipetnyi 240 lóerős motorral.

 

 

Előzmény: FOMA (120023)
gepesz Creative Commons License 2016.03.14 0 0 120025

VIDRA néven a '70-es '80-as években a Tiszán volt egy hajó.

A horgony az vándorolhatott oda is, meg lehetett másik ilyen nevű hajó is.

Előzmény: Ferrry967 (120022)
gepesz Creative Commons License 2016.03.14 0 0 120024

Akkor úgy van. Onnan hoztam és bontották az orrom előtt. Nem voltam a hadsereg állományában így azt ebben nem is vagyok kompetens. Valami selejt tanknak néztem, véltem.

A páleszt is megitták, mire kiszedték.

Ezt viszont állítom. :)

Előzmény: FOMA (120021)
FOMA Creative Commons License 2016.03.14 0 0 120023

A PT-76-osokban milyen motor volt? Ott még esetleg el tudnám képzelni. És még ontopik harcjármű is.:-)

Előzmény: trizs77 (120014)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!