Egy Kováts féle csónakmotor (ROCSO) van a birtokomban. Dokumentációkat és 3 lábú állványt keresek hozzá. Jó minőségű fénykép és a méretek is segítségek lennének, az állvány másolatának elkészítéhez. Bármilyen alkatrész érdekelhet, de különösen keresek tanksapkát, behajtókart és a 3 lábat.
Örültem amikor beszerkesztettem a regiszterbe, mert erről a hajóról még nem volt fénykép. Így egyből kettő is lett. No nem mintha a látvány újdonságot hozott volna a többi 732-eshez képest :-)
Madocsán van DUNA, TISZA, BAROSS és MISKOLC is Pancar Daruról nem is beszélve, és az osztrák DENIJA is oda tartott tegnap. Ehhez kapcsolódóan lenne két kérdésem:
- Átrakást végeznek Madocsán a kikötőben,esetleg a Duna alacsony vízállása vagy más oka van a hirtelen megnőtt forgalomnak ?
- MISKOLC-nak megvan a vontatócsörlője és működőképes az?
Nem értem hogyan csinálták végig. Nyilván nem aludtak meg rendre szállodákban, viszont a kofahajók sem nagyon várhatták városnézéseiket. A Soriban valamilyen motorcsónakkal mehettek.
A mostani fortepan feltöltés az UVATERV vállalat képeinek egy részét tartalmazza. A képeken belül található egy önálló sorozat, ami egy feltehetőleg 1955-ös dunai utazás dokumentációja a 91286-os képtől a 91000-es képig. A 287 kép egy kisebb része már korábban is fortepan kép volt, csak eddig nem tudtuk, hogy ekkor és ennek az összefüggő sorozatnak részeként készültek (egy részük a Regiszterben is megtalálható). Az utazás oka sajnos nem ismert. A képek Mosonmagyaróváron kezdődnek a 91286-os képpel. Az utazást a folyó mellett Esztergomig feltehetőleg közúton tették meg, először Mosoni-Duna mellett Hédervár-Győr-Gönyű, majd a nagy Duna mellett Komárom-Lábatlan- Nyergesújfalu-Dorog-Esztergom útvonalon. Esztergomban az utazók hajóra szálltak és a 91222-es képtől kezdve elhagyták a partot. A Táncsics gőzösön utaztak a Dunakanyarban Visegrádig, majd a Szentendrei ágban tovább Budapestig meg-megállva itt-ott. Innen egy újabb közúti kirándulás történhetett a Ráckevei Duna-ág mellett. Ezután folytatódott a hajózás Budapesttől Százhalombatta-Ercsi-Sztálinváros-Dunaföldvár-Baja vonalon sok megállóval Mohácsig, beiktatva közben néhány városnéző kirándulást például Kalocsán vagy Szekszárdon. A páratlanul épen megmaradt és szerencsével rekonstruált sorozat egyedülálló időutazásra ad alkalmat és láthatjuk azt is, hogy nézett ki a folyó hatvan évvel ezelőtt. A 91286-os képtől kezdve a jobb nyíllal kell haladni előre. Jó nézelődést mindenkinek!
Nincsenek rossz állapotban, idén még mindkettő üzemelt, de a kinti mércével ezek már bizony kiöregedtek. Ettől függetlenül, ha tényleg csak 180 főt helyeznek el a két hajón összesen, akkor az még bőven benne van a turistáknak is nyújtott elegáns kabinos szolgáltatásban (pl. saját fürdőhelyiség)... Itt látható a DIANA-ról néhány belső felvétel.