Keresés

Részletes keresés

smith Creative Commons License 2015.10.20 0 0 119058

Na csavarjunk rajt még egyet: a marinéni logja szerint a POLTAVA, amikor utoljára látta, épp Komsomolskba tartott. :-)

Előzmény: viking star (119057)
viking star Creative Commons License 2015.10.20 0 0 119057

Az a HARTA, a HERSON biztos hogy nem, mert az KOMSZOMOLSZK.

Előzmény: Mwin (119056)
Mwin Creative Commons License 2015.10.20 0 0 119056

Már POLTAVA-nak hívják?

A regiszter még HERSON-ról tud:

http://www.hajoregiszter.hu/hajoadatlap/herson_exbaja_/1007

Előzmény: offroadgangster (119054)
smith Creative Commons License 2015.10.20 0 0 119055

Érdekes.

Nos, a marinéni trafikja valóban látta a SALZBURG-ot Gyurgyevó (Giurgiu) és a POLTAVA-t a Csernavoda csatornán a múlt hónapban!

Előzmény: offroadgangster (119054)
offroadgangster Creative Commons License 2015.10.20 0 0 119054

Üdv.!

 

A német hajósfórumon olvastam pár perccel ezelött, hogy a POLTAVA exBAJA toló a SALZBURG exCSONGRÁD tolóval együtt állt ma Giurgeni (bocsi ha rosszul van a városnév) mellett.

Ez igaz lehet? Elvitték jópárszáz kilométert a tengeren  egy másik folyóra pár hónapra majd visszahozták? Mi ebben a logika (Vagy azt inkább nem is éri meg keresni)?

trizs77 Creative Commons License 2015.10.18 0 1 119053

Ez az 5 ember többet ártott Magyarországnak, mintha egy ellenséges hadosztály átvonult volna Győr-Sopron és Komárom megyén.

 

 

Előzmény: riversea (119051)
neofrix baszmacs Creative Commons License 2015.10.17 0 0 119052

Koszonom a valaszokat mindenkinek!

Előzmény: saros5727 (119047)
riversea Creative Commons License 2015.10.17 0 4 119051

Ők ott élnek, nekik valóban fontos a Szigetköz?

 

Köszönjük, de őket nem kérjük! Az ökoboszi, az alternatív nobel díjas, a filozófus, a pert vesztett nki. jogász, a sötétzöld államtitkár, azaz a sok-sok leszerepelt, saját inkompetens baromságát körömszakadtáig védő, mentegető álszakértő véleményére 25 év után már végképp nem tartunk igényt.  Valaki igazán szólhatna már nekik, hogy elég volt, mert a Szigetköznek nincs még egyszer 25 éve. Az eredeti állapotot visszaállítani már nem lehet, már csak azért sem, mert a fenti csapat hathatósan hozzájárult ahhoz, hogy Magyarország amit csak lehetett eltaktikázzon, elrontson a vízlépcsővitában és ahelyett, hogy hatékonyan próbálta volna a Szigetköz kárait enyhíteni, még önmaga is fokozta a tájegység haláltusáját. A vízkormányzás kulcsának átengedése pedig nem mondom ki mivel ér fel.  Ezek után jobb híján vízpótlás kell, azt pedig – bármennyire is nem tetszik - most már csak a szlovákok jóindulatával, és az Öreg-Duna medrébe telepített fenékküszöbökkel lehet megvalósítani, mint azt már számtalanszor leírták, modellezték komoly vízügyi szakmai tanulmányokban. Ők az igazi szakértők: Jakus György és mérnöktársai. Nekik százszor inkább hinni lehet, mint bárki másnak. Itt semmilyen ipari lobbyérdekről nincsen szó, hanem csakis arról, hogyan lehet vizet juttatni a szigetközi ágrendszerbe és azt hogyan lehet ott megtartani. Azt is pontosan tudni lehet, hogy ahhoz milyen mértékű beavatkozás kell, és remélem az minél előbb meg is valósul majd. Ez a nemzeti érdek és ezt kérte, írta alá 82 ezer szigetközi ember egy népi kezdeményezés keretében.

 

Elnézést az indulatokért, de a BNV ügye és különösen a szigetközi vízpótlással kapcsolatos „ne csináljunk semmit” „szakértői” javaslatok nálam mindig kiverik a biztosítékot.   

 

Ajánlom mindenkinek az „Eltaszított fele királyság” című könyvet, ami a szerződésfelmondástól a népi kezdeményezésig tényszerűen adja a történéseket. Tanulságos!

Előzmény: gepesz (119048)
riversea Creative Commons License 2015.10.17 0 0 119050

Igen, látom Verbásznál nagyon dzsindzsás, nem lehet áthaladni. Gondolom, ott tényleg nagyon szennyezett is. Azt is értem, ha  valaki iszik belőle, úszik benne, vagy halat fogyaszt belőle, akkor rákos lehet. Nade, pont tüdőrákot kapna? Ezt azért fenntartásokkal fogadom. Ennyi erővel az újpesti öböl iszapja is lehet tüdőrák keltő.

 

Azért nem tudtál elriasztani. Továbbra is szeretnék végigmenni a csatorna víziútján, ahol csak lehet. Ez a paradicsomi táj a csatorna egy másik szakasza. 1.15-ig és aztán 13.50-től érdekes:

 

https://www.youtube.com/watch?v=y-rXc3D2L_Y

Előzmény: jakyg (119044)
tehtube Creative Commons License 2015.10.17 0 0 119049

Nem igazán hajózós (víz, hullám van), de tájfunhoz hasonló élményt nyújthat hajó nélkül is, ha épp nem áll rendelkezésre :-)

https://www.facebook.com/video.php?v=914176005308848&fref=nf

gepesz Creative Commons License 2015.10.17 0 0 119048
saros5727 Creative Commons License 2015.10.17 0 0 119047

JEK!

 

99,98% , hogy csatol!

Előzmény: neofrix baszmacs (118992)
lobe97 Creative Commons License 2015.10.16 0 0 119046

Köszönöm a választ!

Előzmény: jakyg (119044)
gigabursch Creative Commons License 2015.10.16 0 1 119045

A bárkának nincs kormányműve.

Az uszálynak van.

Előzmény: neofrix baszmacs (119005)
jakyg Creative Commons License 2015.10.16 0 0 119044

Ez sajnos nem régi hír: http://www.vajma.info/cikk/vajdasag/19101/Halalos-veszelyt-jelent-a-Nagy-Bacskai-csatorna.html

 

Lobe! A Jeges III-as Szalkszentmártonnál van.

Előzmény: riversea (119022)
csecsaba2 Creative Commons License 2015.10.16 0 0 119043

Köszönöm :-)

Előzmény: captainb (119042)
captainb Creative Commons License 2015.10.16 0 2 119042

Hoop, nem volt egyértelmű, én ugye tengeri hajókhoz viszonyítok, ahhoz konyítok valamit.

 

Jégisztályos az a hajó, amelynek teste és gépészeti berendezése úgy van kialakítva, hogy tud jégben önmagától, vagy egy jégtörőt követve haladni. Nem önmaga töria jeget, hanem a még nem összefagyott, de szabad vízfelületet már nem adó jégben még képes haladni.

 

Igen, a sarkantyú szerepe az, hogy védje a kormányt és a csigát. Az amik nézték is, hogy mi ez, amikor megjelentünk az orosz építésű bulkerrel. 

Előzmény: csecsaba2 (119037)
captainb Creative Commons License 2015.10.16 0 0 119041

Mert én döntöttem el, hogy itt legyünk....

Előzmény: smith (119034)
Mwin Creative Commons License 2015.10.16 0 0 119040

Jól néz ki az első képen a kabinos a rakodó alatt:-)

Előzmény: csecsaba2 (119039)
csecsaba2 Creative Commons License 2015.10.16 0 0 119039
Mwin Creative Commons License 2015.10.16 0 0 119038

Ezt vajon hogy hozták össze?

 

csecsaba2 Creative Commons License 2015.10.16 0 1 119037

Akkor a tudatlanoknak is!

 

 Mi a jegosztalyos?

 

A sarkantyu hatrazasnal vedte a kormanymuvet es a hajtast mint a Jeges I-en a jegek?

Előzmény: captainb (119033)
napocza Creative Commons License 2015.10.15 0 0 119036

Igaz, nagyon köszönöm. Most már az is világos, mit nem vettem észre...

Előzmény: riversea (119035)
riversea Creative Commons License 2015.10.15 0 0 119035

Kicsit rákerestem, továbbra is Csepelnek gondolom.

 

Ez már ugyan a 80-as évek eleje, de vannak épületek a parton.

 

2000-es évek, még áll az utolsó megmaradt épület.

 

 

 

 

Előzmény: napocza (119025)
smith Creative Commons License 2015.10.15 0 1 119034

Vadász, vadász... :-)

Előzmény: captainb (119030)
captainb Creative Commons License 2015.10.15 0 0 119033

Ahol én először találkoztam vele, ott része volt a testnek.

Előzmény: gepesz (119031)
captainb Creative Commons License 2015.10.15 0 0 119032

Rosszul tudtad meg. Nem járja.

Előzmény: neofrix baszmacs (118996)
gepesz Creative Commons License 2015.10.15 0 0 119031

Nem megyek már vissza, de az rémlik, hogy ennek egybe van építve a testtel. A sarkantyúk leszerelhetőek voltak. De csalhat az emlékezetem.

Előzmény: captainb (119029)
captainb Creative Commons License 2015.10.15 0 1 119030

Tájfunról meg egy szót se, nyakunkon a következő.

Előzmény: gepesz (118971)
captainb Creative Commons License 2015.10.15 0 0 119029

Nem jégtörő testre gondoltam, hanem a jégosztályos hajók egy időben kötelező tartozékára.

Előzmény: gepesz (118971)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!