Köszönjük, de őket nem kérjük! Az ökoboszi, az alternatív nobel díjas, a filozófus, a pert vesztett nki. jogász, a sötétzöld államtitkár, azaz a sok-sok leszerepelt, saját inkompetens baromságát körömszakadtáig védő, mentegető álszakértő véleményére 25 év után már végképp nem tartunk igényt. Valaki igazán szólhatna már nekik, hogy elég volt, mert a Szigetköznek nincs még egyszer 25 éve. Az eredeti állapotot visszaállítani már nem lehet, már csak azért sem, mert a fenti csapat hathatósan hozzájárult ahhoz, hogy Magyarország amit csak lehetett eltaktikázzon, elrontson a vízlépcsővitában és ahelyett, hogy hatékonyan próbálta volna a Szigetköz kárait enyhíteni, még önmaga is fokozta a tájegység haláltusáját. A vízkormányzás kulcsának átengedése pedig nem mondom ki mivel ér fel. Ezek után jobb híján vízpótlás kell, azt pedig bármennyire is nem tetszik - most már csak a szlovákok jóindulatával, és az Öreg-Duna medrébe telepített fenékküszöbökkel lehet megvalósítani, mint azt már számtalanszor leírták, modellezték komoly vízügyi szakmai tanulmányokban. Ők az igazi szakértők: Jakus György és mérnöktársai. Nekik százszor inkább hinni lehet, mint bárki másnak. Itt semmilyen ipari lobbyérdekről nincsen szó, hanem csakis arról, hogyan lehet vizet juttatni a szigetközi ágrendszerbe és azt hogyan lehet ott megtartani. Azt is pontosan tudni lehet, hogy ahhoz milyen mértékű beavatkozás kell, és remélem az minél előbb meg is valósul majd. Ez a nemzeti érdek és ezt kérte, írta alá 82 ezer szigetközi ember egy népi kezdeményezés keretében.
Elnézést az indulatokért, de a BNV ügye és különösen a szigetközi vízpótlással kapcsolatos ne csináljunk semmit szakértői javaslatok nálam mindig kiverik a biztosítékot.
Ajánlom mindenkinek az Eltaszított fele királyság című könyvet, ami a szerződésfelmondástól a népi kezdeményezésig tényszerűen adja a történéseket. Tanulságos!
Igen, látom Verbásznál nagyon dzsindzsás, nem lehet áthaladni. Gondolom, ott tényleg nagyon szennyezett is. Azt is értem, ha valaki iszik belőle, úszik benne, vagy halat fogyaszt belőle, akkor rákos lehet. Nade, pont tüdőrákot kapna? Ezt azért fenntartásokkal fogadom. Ennyi erővel az újpesti öböl iszapja is lehet tüdőrák keltő.
Azért nem tudtál elriasztani. Továbbra is szeretnék végigmenni a csatorna víziútján, ahol csak lehet. Ez a paradicsomi táj a csatorna egy másik szakasza. 1.15-ig és aztán 13.50-től érdekes:
Hoop, nem volt egyértelmű, én ugye tengeri hajókhoz viszonyítok, ahhoz konyítok valamit.
Jégisztályos az a hajó, amelynek teste és gépészeti berendezése úgy van kialakítva, hogy tud jégben önmagától, vagy egy jégtörőt követve haladni. Nem önmaga töria jeget, hanem a még nem összefagyott, de szabad vízfelületet már nem adó jégben még képes haladni.
Igen, a sarkantyú szerepe az, hogy védje a kormányt és a csigát. Az amik nézték is, hogy mi ez, amikor megjelentünk az orosz építésű bulkerrel.
Rápillantva nekem olyan "Újpesti-böl felső vége" hangulatot sugallt, de ezt a rendelkezésemre álló streetwiew, egyéb képek alapján sem megerősíteni, sem megcáfolni nem tudtam.
Valamikor a csepeli kikötő hátsó öblében volt az úszóműhely, ami a képen is látható. Ugyanakkor a kép hátterében lévő épültek megzavarnak. Nem emlékszem már, hogy voltak-e olyanok Csepelen. Végül is az úszóműhelyt bárhova lehetett vontatni.
Egy kis késéssel, de a fenti kérdéshez most találtam anyagot:
Úgyhogy, szerintem vasúton, bár nekem kicsit nagynak tűnik a test, ahhoz, hogy egy szerelvényre pakolják. Ha viszont nem szállításhoz, akkor minek emelik ki a vízből?
"Wir schaffen das" mondhatnák erre, ha nekik is lenne egy Merkel muttijuk-:)
Gondolom a szennyezettségi állapot javulhatott már, mivel 2014-ben nki. triatlon versenyt is rendeztek Kissztrapáron, a csatornában úsztak a versenyzők, és állítólag oda járnak piknikezni, meg fürödni a helybéliek. Azt olvastam, hogy pont azért kezdtek a turisztikai fejlesztésekbe, mert a környék ipara megszűnt vagy megszűnő félben van. Ez pedig nyilván kihatással van a vízminőségre is. Ha hajóval - és nem úszva - mennénk a vízminőség egyébként sem számítana sokat és szerintem a kikötésre (fizikai) is lenne lehetőség. Inkább a jogi akadályok jelentenének nagyobb problémát, no meg az, mennyi hivatalos meg nem hivatalos díjat kellene fizetni a "nemzeti!?" víziútjuk használatáért, ha egyáltalán beengednének "idegen" lobogót. Bár most jó viszonyban vagyunk Szerbiával, úgyhogy semmi sem lehetetlen.