Keresés

Részletes keresés

lobe97 Creative Commons License 2015.10.16 0 0 119046

Köszönöm a választ!

Előzmény: jakyg (119044)
gigabursch Creative Commons License 2015.10.16 0 1 119045

A bárkának nincs kormányműve.

Az uszálynak van.

Előzmény: neofrix baszmacs (119005)
jakyg Creative Commons License 2015.10.16 0 0 119044

Ez sajnos nem régi hír: http://www.vajma.info/cikk/vajdasag/19101/Halalos-veszelyt-jelent-a-Nagy-Bacskai-csatorna.html

 

Lobe! A Jeges III-as Szalkszentmártonnál van.

Előzmény: riversea (119022)
csecsaba2 Creative Commons License 2015.10.16 0 0 119043

Köszönöm :-)

Előzmény: captainb (119042)
captainb Creative Commons License 2015.10.16 0 2 119042

Hoop, nem volt egyértelmű, én ugye tengeri hajókhoz viszonyítok, ahhoz konyítok valamit.

 

Jégisztályos az a hajó, amelynek teste és gépészeti berendezése úgy van kialakítva, hogy tud jégben önmagától, vagy egy jégtörőt követve haladni. Nem önmaga töria jeget, hanem a még nem összefagyott, de szabad vízfelületet már nem adó jégben még képes haladni.

 

Igen, a sarkantyú szerepe az, hogy védje a kormányt és a csigát. Az amik nézték is, hogy mi ez, amikor megjelentünk az orosz építésű bulkerrel. 

Előzmény: csecsaba2 (119037)
captainb Creative Commons License 2015.10.16 0 0 119041

Mert én döntöttem el, hogy itt legyünk....

Előzmény: smith (119034)
Mwin Creative Commons License 2015.10.16 0 0 119040

Jól néz ki az első képen a kabinos a rakodó alatt:-)

Előzmény: csecsaba2 (119039)
csecsaba2 Creative Commons License 2015.10.16 0 0 119039
Mwin Creative Commons License 2015.10.16 0 0 119038

Ezt vajon hogy hozták össze?

 

csecsaba2 Creative Commons License 2015.10.16 0 1 119037

Akkor a tudatlanoknak is!

 

 Mi a jegosztalyos?

 

A sarkantyu hatrazasnal vedte a kormanymuvet es a hajtast mint a Jeges I-en a jegek?

Előzmény: captainb (119033)
napocza Creative Commons License 2015.10.15 0 0 119036

Igaz, nagyon köszönöm. Most már az is világos, mit nem vettem észre...

Előzmény: riversea (119035)
riversea Creative Commons License 2015.10.15 0 0 119035

Kicsit rákerestem, továbbra is Csepelnek gondolom.

 

Ez már ugyan a 80-as évek eleje, de vannak épületek a parton.

 

2000-es évek, még áll az utolsó megmaradt épület.

 

 

 

 

Előzmény: napocza (119025)
smith Creative Commons License 2015.10.15 0 1 119034

Vadász, vadász... :-)

Előzmény: captainb (119030)
captainb Creative Commons License 2015.10.15 0 0 119033

Ahol én először találkoztam vele, ott része volt a testnek.

Előzmény: gepesz (119031)
captainb Creative Commons License 2015.10.15 0 0 119032

Rosszul tudtad meg. Nem járja.

Előzmény: neofrix baszmacs (118996)
gepesz Creative Commons License 2015.10.15 0 0 119031

Nem megyek már vissza, de az rémlik, hogy ennek egybe van építve a testtel. A sarkantyúk leszerelhetőek voltak. De csalhat az emlékezetem.

Előzmény: captainb (119029)
captainb Creative Commons License 2015.10.15 0 1 119030

Tájfunról meg egy szót se, nyakunkon a következő.

Előzmény: gepesz (118971)
captainb Creative Commons License 2015.10.15 0 0 119029

Nem jégtörő testre gondoltam, hanem a jégosztályos hajók egy időben kötelező tartozékára.

Előzmény: gepesz (118971)
napocza Creative Commons License 2015.10.15 0 0 119028

Az Újpesti-öbölnél az idevágó légikép alapján nem kellene nagyobb gyáraknak lenniük a háttérben?

Lehetne esetleg a Kopaszi gát alsó vége, kb. az Erőműtől nézve át? Ez nagyjából stimmel a légiképpel, (bár nem teljesen).

Előzmény: Zoltika (119027)
Zoltika Creative Commons License 2015.10.15 0 0 119027

Rápillantva nekem olyan "Újpesti-böl felső vége" hangulatot sugallt, de ezt a rendelkezésemre álló streetwiew, egyéb képek alapján sem megerősíteni, sem megcáfolni nem tudtam.

Előzmény: napocza (119025)
lobe97 Creative Commons License 2015.10.15 0 0 119026

Jégtörő III. megvan még?

És ha meg akkor hol állomásozik?

 

Előzmény: jakyg (119014)
napocza Creative Commons License 2015.10.15 0 0 119025

Igen én is nézegettem a fentrol.hu csak három évvel későbbi képét, de nem valahogy nem stimmel igazán.

Előzmény: riversea (119024)
riversea Creative Commons License 2015.10.15 0 1 119024

Valamikor a csepeli kikötő hátsó öblében volt az úszóműhely, ami a képen is látható. Ugyanakkor a kép hátterében lévő épültek megzavarnak. Nem emlékszem már, hogy voltak-e olyanok Csepelen. Végül is az úszóműhelyt bárhova lehetett vontatni.

Előzmény: napocza (119021)
riversea Creative Commons License 2015.10.15 0 0 119023

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=39354987&t=9106608

 

Egy kis késéssel, de a fenti kérdéshez most találtam anyagot:

Úgyhogy, szerintem vasúton, bár nekem kicsit nagynak tűnik a test, ahhoz, hogy egy szerelvényre pakolják. Ha viszont nem szállításhoz, akkor minek emelik ki a vízből?

 

 

riversea Creative Commons License 2015.10.15 0 1 119022

"Wir schaffen das" mondhatnák erre, ha nekik is lenne egy Merkel muttijuk-:)

 

Gondolom a szennyezettségi állapot javulhatott már, mivel 2014-ben nki. triatlon versenyt is rendeztek Kissztrapáron, a csatornában úsztak a versenyzők, és állítólag oda járnak piknikezni, meg fürödni a helybéliek. Azt olvastam, hogy pont azért kezdtek a turisztikai fejlesztésekbe, mert a környék ipara megszűnt vagy megszűnő félben van. Ez pedig nyilván kihatással van a vízminőségre is. Ha hajóval  - és nem úszva - mennénk a vízminőség egyébként sem számítana sokat és szerintem a kikötésre (fizikai) is lenne lehetőség. Inkább a jogi akadályok jelentenének nagyobb problémát, no meg az, mennyi hivatalos meg nem hivatalos díjat kellene fizetni a "nemzeti!?" víziútjuk használatáért, ha egyáltalán beengednének "idegen" lobogót. Bár most jó viszonyban vagyunk Szerbiával, úgyhogy semmi sem lehetetlen.

Előzmény: jakyg (119020)
napocza Creative Commons License 2015.10.15 0 0 119021

Segítenétek abban, hogy ez a kép hol készült?
 
http://www.fortepan.hu/_photo/download/fortepan_88304.jpg 

jakyg Creative Commons License 2015.10.15 0 1 119020

Csak sajnos van olyan probléma is, hogy a csatornák némelyike rendkívül fertőzött. Pont Kissztrapár után még a víz bőrrel való érintkezése is kerülendő. Vannak olyan szakaszok, melyek mellett a rákos megbetegedések száma sokszoros.

Ez azért van, mert a városok és az ipar mindent beleengednek. Ez pl. egy bőrgyárnál különösen durva.

Turizmusuk meg nem lesz műszaki és jogi kikötési lehetőségek nélkül.

Előzmény: riversea (119018)
Mwin Creative Commons License 2015.10.15 0 0 119019

riversea Creative Commons License 2015.10.15 0 0 119018

A bácskai csatornarendszer egy másik ágában éppen nemrégiben kezdődött turisztikai célú fejlesztés.

 

Felújították a kissztapári zsilipet, ami a vajdasági csatornarendszer legrégebbike.

 

Szintén felújításra került az egykori vízimalom és a csatorna osztrák-magyar igazgatási épülete.

 

Kiemelt cél a csatornahajózás és a vízi turizmus élénkítése.

 

A csatorna elágazási pontjánál emelték a Pannónia Emlékművet. A történelmi korok nem kímélték, de talán lesz még, aki felújíttatja.

 

Jó lenne ide is hajóval eljutni, de kocsival mindenképpen megnézem majd.  

Előzmény: riversea (119017)
riversea Creative Commons License 2015.10.15 0 0 119017

Kösz, hogy privátban feltártad a misztikus zsilip titkát. Ezt a csatornarendszert egyszer tényleg be kéne járni!

 

Így tudható, hogy Kucora pont a Gombos-Óbecse táv felénél van.

 

Nappali fényben így néz ki a zsilip környéke.

 

És, hát azért az nem egy elhagyatott műtárgy, van forgalom is.

 

Előzmény: jakyg (118974)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!