Hoop, nem volt egyértelmű, én ugye tengeri hajókhoz viszonyítok, ahhoz konyítok valamit.
Jégisztályos az a hajó, amelynek teste és gépészeti berendezése úgy van kialakítva, hogy tud jégben önmagától, vagy egy jégtörőt követve haladni. Nem önmaga töria jeget, hanem a még nem összefagyott, de szabad vízfelületet már nem adó jégben még képes haladni.
Igen, a sarkantyú szerepe az, hogy védje a kormányt és a csigát. Az amik nézték is, hogy mi ez, amikor megjelentünk az orosz építésű bulkerrel.
Rápillantva nekem olyan "Újpesti-böl felső vége" hangulatot sugallt, de ezt a rendelkezésemre álló streetwiew, egyéb képek alapján sem megerősíteni, sem megcáfolni nem tudtam.
Valamikor a csepeli kikötő hátsó öblében volt az úszóműhely, ami a képen is látható. Ugyanakkor a kép hátterében lévő épültek megzavarnak. Nem emlékszem már, hogy voltak-e olyanok Csepelen. Végül is az úszóműhelyt bárhova lehetett vontatni.
Egy kis késéssel, de a fenti kérdéshez most találtam anyagot:
Úgyhogy, szerintem vasúton, bár nekem kicsit nagynak tűnik a test, ahhoz, hogy egy szerelvényre pakolják. Ha viszont nem szállításhoz, akkor minek emelik ki a vízből?
"Wir schaffen das" mondhatnák erre, ha nekik is lenne egy Merkel muttijuk-:)
Gondolom a szennyezettségi állapot javulhatott már, mivel 2014-ben nki. triatlon versenyt is rendeztek Kissztrapáron, a csatornában úsztak a versenyzők, és állítólag oda járnak piknikezni, meg fürödni a helybéliek. Azt olvastam, hogy pont azért kezdtek a turisztikai fejlesztésekbe, mert a környék ipara megszűnt vagy megszűnő félben van. Ez pedig nyilván kihatással van a vízminőségre is. Ha hajóval - és nem úszva - mennénk a vízminőség egyébként sem számítana sokat és szerintem a kikötésre (fizikai) is lenne lehetőség. Inkább a jogi akadályok jelentenének nagyobb problémát, no meg az, mennyi hivatalos meg nem hivatalos díjat kellene fizetni a "nemzeti!?" víziútjuk használatáért, ha egyáltalán beengednének "idegen" lobogót. Bár most jó viszonyban vagyunk Szerbiával, úgyhogy semmi sem lehetetlen.
Csak sajnos van olyan probléma is, hogy a csatornák némelyike rendkívül fertőzött. Pont Kissztrapár után még a víz bőrrel való érintkezése is kerülendő. Vannak olyan szakaszok, melyek mellett a rákos megbetegedések száma sokszoros.
Ez azért van, mert a városok és az ipar mindent beleengednek. Ez pl. egy bőrgyárnál különösen durva.
Turizmusuk meg nem lesz műszaki és jogi kikötési lehetőségek nélkül.
Így van. Ezen a szavazáson csak üzemben lévő balatoni hajóra lehet voksolni, de nem rossz ötlet egy felmérést csinálni majd a mindenkori balatoni hajókkal is.